راهنمای جامع انتخاب شیک ترین اکسسوری ها برای داماد

اکسسوری کامل کننده تیپ و لباس است و برای انتخاب آن باید دقت و توجه کافی انجام شود. برای انتخاب اکسسوری داماد نیز مانند عروس حساسیت های زیادی وجود دارد و بهتر است طوری انتخاب شود که با لباس عروس همخوانی داشته باشد. در این مقاله، ما در سایت تالارکده مجموعه ای از اکسسوری های داماد و راهنمای انتخاب آنها را فراهم کرده ایم.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:راهنمای خرید ست ساعت شیک و بادوام عروس و داماد

اکسسوری داماد

کمربند

کمربند وسیله ایست که در هرمکان و زمانی و برای هر نوع پوشش مردانه ای لازم و ضروری است و استفاده از کمربند با هر تیپ و استایلی الزامی است. برای لباس رسمی دامادی حتما باید کمربند شما چرمی باشد و با دیگر وسایل چرمی شما همرنگ انتخاب شود. داشتن یک کمربند چرمی اصل برای یک داماد شیک پوش مهم و ضروری است.

بسته به رنگ لباس دامادی خود یک کمربند چرمی قهوه‌ای یا مشکی انتخاب کنید. از کمربند‌هایی استفاده کنید که بافت ظریف و یکنواختی دارند و سگک آن‌ها فلزی، ساده و بدون نقش و نگار است و حتماً کمربند خود را با سایر اکسسوری‌های چرمی ست کنید.

ساعت

یکی از بهترین اکسسوری های مردانه ساعت است و در اصول شیک‌پوشی ساعت مچی کاربرد فراوانی دارد. برای داماد بستن ساعت مچی یک ضرورت است. چه ساعت های فلزی و چه ساعت های چرمی همه انتخاب مناسبی هستند و شما با تنوع بسیار زیادی برای انتخاب روبرو هستید. اما به یاد داشته باشید که هرچه تیپ شما رسمی‌تر باشد ساعت شما نیز باید ظاهر ساده‌تری داشته باشد.

با داشتن یک ساعت خوب جذابیت بیشتری خواهید داشت. اگر مچ دستتان به ساعت انداختن عادت دارد سعی کنید روی یک ساعت خوب سرمایه گذاری نمایید. معمولاً گفته می شود ساعت های بندچرمی برای ملاقات های رسمی و بند فلزی برای قرارهای روزمره دوستانه مناسب است. هر انتخابی که انجام می دهید توجه داشته باشید که اگر بند ساعتتان فلزی است رنگ و جنس فلز را با دیگر اکسسوری های فلزی تان مانند حلقه هم شکل انتخاب کنید.

اکسسوری داماد

 

کراوات

کراوات از اکسسوری های لازم و واجب برای داماد است. بهتر است رنگ کراوات خود را مکمل رنگ پیراهن انتخاب کنید. اگر رنگ پیراهن روشن است کراوات تیره بزنید و بالعکس. اگر پیراهن شما تک رنگ و ساده است باید از کراوات طرح دار استفاده کنید اما در صورتی که پیراهن راه راه یا چهارخانه پوشیده اید به دنبال یک مدل تک رنگ و ساده باشید.

برای انتخاب کراوات می توانید طرح و رنگ کلاسیک را انتخاب کنید که با هر کت و شلواری همخوانی داشته باشد و بتوانید بعداً آن را با لباس های دیگرتان بپوشید.

برای فصل پاییز بهترین گزینه می تواند کراوات پشمی با طرح راه راه یا چهارخانه باشد. این نوع کراوات جدای از اینکه بسیار محبوب و پرکاربرد است گلوی شما را از سرمای پاییزی محافظت می کند.

کراوات باریک یک آیتم راحت و به روز در دنیای مد محسوب می شود. اگر کت و شلوار اسلیم (slim) بر روی اندام شما جلوه خوبی دارد، استفاده از یک کراوات پهن هم می تواند برای شما مناسب باشد. اما اگر قد و هیکل شما طوری است که کت و شلوار آزاد برایتان مناسب تر است، شاید بهتر باشد که به کراوات های معمولی و پهن فکر کنید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:چگونه داماد را به مشارکت در کارهای عروسی تشویق کنیم

گیره کراوات

در پوشش رسمی غربی کراوات یکی از بخش‌های اصلی تیپ مردانه محسوب می‌شود بنابراین کراوات برای کشورهای غربی یک اکسسوری نیست اما اکسسوری‌های مخصوص به خود را دارد مانند گیره کراوات، زنجیر کراوات یا سنجاق کراوات که هر کدام را در شرایط خاصی می‌توان استفاده کرد. اما در این میان گیره کراوات کاربردی‌ترین نوع اکسسوری مربوط به کراوات است. این گیره کمک می‌کند تا دو بخش جلویی و عقبی کراوات به هم و به پیراهن متصل باقی بمانند و وقتی که در فضای باز و در مقابل جریان باد هستید ظاهر مرتب‌تری داشته باشید. علاوه بر این گیره کراوات ظاهر یک داماد را شیک و کلاسیک نشان می‌دهد. بهترین رنگ برای گیره کراوات، طلایی یا نقره‌ای است، به خصوص نقره‌ای که با کت و شلوار مشکی هماهنگی زیبایی به وجود می‌آورد. البته می‌توانید از رنگ‌های دیگر نیز به شرطی که با بقیه تیپ شما همخوانی داشته باشد استفاده کنید.

اکسسوری داماد

دکمه سر دست

اگر پیراهن رسمی با سردست فرانسوی پوشیده باشید دکمه سردست یک ضرورت است. برای استفاده از آن حتما باید پیراهن سفید یا کرم به تن داشته باشید. رنگ دکمه با لوازم فلزی تان ست باشد. مثلا اگر کمربند با سگک فلزی نقره ای دارید، دکمه سرآستین را هم نقره ای بردارید.

رنگ نقره ای دکمه سردست در مقایسه با مدل های طلایی ترجیح دارد چون با هر رنگ پیراهن ست میشود و رنگ آن نیز در اثر سایش کمتر آسیب میبیند.

سعی کنید از دکمه سردست باکیفیت بالا استفاده کنید و البته روش استفاده از آن را هم بدانید. دکمه سردست‌ها را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و در جنس‌های مختلف مانند شیشه‌ای فلزی، پلاستیکی و … می‌توان یافت اما کارشناسان مد توصیه می‌کنند نوعی را انتخاب کنید که توجه بقیه را به خود جلب نکند.

عطر

اکسسوری فقط شامل وسایل و تجهیزات شما نمی شود. رایحه شما هم شما اکسسوری شما می باشد که قطعا باید با استایلتان هم خوانی داشته باشد. دستمال جیبی

این اکسسوری مردانه می تواند به استایل شما رنگ، بافت یا طرح متفاوتی ببخشد. اگر کت و شلوار دامادی شما طرح و رنگ ساده ای دارد، این دستمال جیبی می تواند جلوه زیباتری به آن ببخشد. سعی کنید رنگ و طرح های متفاوتی را امتحان کنید. طرح های چهارخانه یا گینگام در رنگ های اصلی و غلیظ می تواند گزینه ی مناسبی باشند.

از آنجایی که دستمال جیب بر خلاف کراوات بخش عمده ای از پوشش شما را در بر نمی گیرد می توان گزینه های مختلف را امتحان کرده و قواعد را زیر پا گذاشت.این دستمال ها قیمت مناسبی دارند و شما می توانید چند رنگ و طرح مختلف را تهیه کرده و در کمدتان نگه دارید تا در مناسبت های دیگر با کت و شلوارتان ست کرده و با تیپی متفاوت ظاهر شوید.

اکسسوری داماد

 

جوراب

این یک اکسسوری مردانه است که قطعا در کمد همه پیدا می شود اما هیچوقت جورابی که به پا می کنید را نادیده نگیرید. برای یک داماد لازم است رنگ جوراب و کفشش یکی باشد. جورابی که پای شماست سبک شما را به راحتی عیان می کند. همیشه سعی کنید چند جفت جوراب رنگی و چند جفت جوراب کلاسیک در کمدتان داشته باشید. بسیاری از اطرافیان شما سعی می کنند از جوراب هایتان پی به شخصیت شما ببرند پس حسابی در انتخاب آن دقت کنید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:نکات مهم و کاربردی که باید برای خرید ست ساعت عروس و داماد بدانید

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مدل‌های 2021 موی داماد
راهنمای انتخاب لباس دامادی
کت سفید کلاسیک

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️