جشنواره رمضان

راهنمای خرید ست ساعت شیک و بادوام عروس و داماد

در مقاله نکات مهم و کاربردی که باید برای خرید ست ساعت عروس و داماد بدانید، راجع به راههای تشخیص اصل و بدل بودن ساعت عروسی و اینکه برای خرید ساعت به چه نکاتی توجه کنیم صحبت کردیم. اما به غیر از جنس ساعتی که انتخاب می کنید، موارد دیگری نیز وجود دارد که در جای خود بسیار مهم هستند و باید آنها را نیز مد نظر قرار دهید. در این مقاله به دیگر نکات مربوط به انتخاب ست ساعت عروس و داماد می پردازیم.

راهنمای خرید ساعت

مدل ساعت مچی

سبک های موجود در بازار را به طور کلی می توان اینگونه دسته بندی نمود: ساعت کلاسیک(ساده اما شیک)، ساعت اسپرت(مانند ساعت سه موتوره یا ساعت هایی با قاب درشت و خاص)، ساعت فشن(ست لباس)، ساعت مجلسی(مانند ساعت های پر نگین یا براق)، ساعت اداری(ساده اما خوانا) و ساعت خاص(مانند ساعت های مخصوص غواصی یا کوهنوردی).

دامادهایی که کت شلوار اسپرت یا رنگی برای مراسم خود انتخاب کردند میتوانند از مدل های جدید اسپرت انتخاب کنند. البته بسیاری از تولید کنندگان ساعت با ترکیب طرح های کلاسیک و اسپرت مدل های جدید و مدرنی را وارد بازار کردند که با استقبال فراوان نیز همراه شده است . مدل های اسپرت کلاسیک مخصوص افرادی هست که تمایل دارند ساعتی را انتخاب کنند که با لباس های مختلف اسپرت ، مجلسی یا رسمی همخوانی داشته باشد.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:هرآنچه که می خواهید در مورد انتخاب کارت دعوت عروسی بدانید

نوع بند ساعت مچی

بند ساعت ها از جنس های مختلفی ساخته می شود که عموماً شامل این موارد است: استیل، برنج که با روکش استیل لعاب داده می شود و دوام آن بستگی به ضخامت لایه آبکاری، تکنولوژی آبکاری و البته نحوه استفاده و نگه داری مصرف کننده دارد)، چرم(که به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم می شود. چرم اصل می تواند از پوست تمساح(در برندهای لاکچری) باشد یا پوست گوساله. چرم های مصنوعی هم بسته به کیفیت ساخت، استحکام و دوام متفاوتی دارند)، برزنت(که علاقمندان خاص خود را داشته و مدل قفل آنها هم متفاوت با بندهای چرمی است)، لاستیک(یا رزین که می تواند نرم یا خشک باشد)، ضد خش(که در دو نوع تنگستن با وزن بالا و حالت آینه ای و سرامیک با وزن کم و تنوع رنگ های سفید و مشکی و صورتی وجود دارد).

باید توجه داشت که انتخاب هر کدام از موارد فوق در کنار مزایا، معایبی نیز به همراه دارد. به عنوان مثال، بند استیل دوام و استحکام بالایی دارد و در مقابل ضربه مقاوم است، اما اولاً وزن بالاتری نسبت به بندهای چرمی، برزنتی، لاکی و سرامیکی دارد و ثانیاً در مقابل خش نیازمند مراقبت بیشتری است. در مقابل، بند چرمی وزن به مراتب کمتری دارد اما متناسب با کیفیت بند، محیط مورد استفاده و دقت شخص استفاده کننده می بایست در دوره های زمانی مشخصی(که می تواند از شش ماه تا سه سال متغیر باشد) تعویض گردد. همچنین، بندهای سرامیکی سبک و مقاوم در برابر خش و تغییر رنگ هستند، اما ضربه پذیری بسیار پایینی داشته و نیازمند مراقبت جدی در مقابل ضربه هستند.

بنابراین بهتر است موقع انتخاب جنس بند ساعت مچی، این موارد را در نظر داشته باشید: وزن، دوام، کاربری، محیط و شرایط جوی استفاده از ساعت، ضربه پذیری، مقاومت در برابر خش، سهولت تعویض، و مواردی از این دست.

راهنمای خرید ساعت

 

 

جنس صفحه و بدنه ساعت

نکته دیگری که درباره مقاومت ساعت باید به آن دقت کنید، جنس صفحه اصلی ساعت است؛ صفحه ساعت ها معمولا از پلاستیک و تلق یا از شیشه و کریستال ساخته می شود. اگر پلاستیک و تلق را انتخاب می کنید باید توجه داشته باشید که زود خش می خورد. جنس شیشه ای هم زود می شکند اما در برابر سایش می تواند مقاوم باشد. بهترین انتخاب برای پوشش شفاف صفحه ساعت، کریستال است که ضدضربه، ساییدگی و خش است اما از بقیه گران تر است و اگر می خواهید ساعتی با این نوع پوشش داشته باشید، باید حسابی دست به جیب شود.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید بدنه ساعت مچی است. قاب و بدنه ساعت ها از آلومینیوم، تیتانیوم و استیل ساخته می شود. ساعت های با جنس آلومینیوم و تیتانیوم از جنس بدنه ضدخش برخوردار هستند اما ساعت های با جنس استیل معمولا خیلی زود خش میوفتند. بسته به اینکه کدام جنس را بیشتر دوست دارید و می پسندید، نگهداری و مراقب از هر کدام از آنها هم متفاوت است. تیتانیوم از همه سخت تر است و مسلما از همه دیرتر خراب می شود. جنس آلومینیوم هم معمولا در ساعت هایی که در سوئیس ساخته می شوند، استفاده می شود ولی تمامی این نوع مواد آلی به شوینده، مثل وایتکس که دشمن سرسخت انواع ساعت ها هستند، حساسند.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:10 ترفند شگفت انگیز زیبایی برای عروسی در زمستان

رنگ ساعت مچی

امروزه اکثریت قریب به اتفاق برندها محصولات خود را با ترکیب رنگ های مختلفی تولید و عرضه می کنند تا بتوانند سلیقه طیف وسیعی از مشتریان را پوشش دهند.  رنگ سفید ، مشکی ، قهوه ای و طلایی  ساعت هایی است که اکثرا مورد استقبال عروس دامادها قرار میگیرد . این رنگ ها با توجه به تم رنگی که دارند با اغلب لباس ها هماهنگی دارند مخصوصا لباس عروس و کت شلوار داماد .

ساعت های نگین دار با جلوه زیبا و درخشان مخصوص عروس داماد و مجلسی در بازار وجود دارد که در خرید آنها باید کمی دقت کرد زیرا معمولا ساعت های پرنگین ست عروس داماد خیلی زود از مد میوفتند و بعد از مدتی غیر قابل استفاده میشوند.

راهنمای خرید ساعت

ست بودن ساعت عروس و داماد

زوج های جوان برای خرید لباس ، حلقه و زیورآلات خود معمولا محصولاتی که دارای تشابه به لحاظ دیزاین ، جنس و مارک هستند را انتخاب میکنند . ساعت هم یکی از خریدهای عروسی است که معمولا به صورت ست عروس داماد عرضه میشود . هم شکل بودن ساعت مچی عروس دوماد نشان دهنده میزان تفاوم در زندگی و نماد همبستگی میان زوجهای جوان است.

اندازه صفحه ساعت

قطر صفحه بیشتر ساعت های زنانه، بین ۲٫۴ تا ۳٫۲ میلیمتر و ساعت های مردانه از ۳٫۶ تا ۵۰ میلیمتر است. ساعت های رسمی معمولاً ۳٫۶ تا ۴۰ میلیمتری و ساعت های ورزشی یا روزانه، در ابعاد بزرگ تر و خاص تر تولید می شوند. با توجه به اینکه دوست دارد ساعت باریک یا پهن داشته باشید می توانید سایز ساعت خود را انتخاب کنید.

شکل صفحه نیز می تواند گرد، مربع، مستطیل، بیضی و یا چندضلعی، و ظاهر آن فلز مات، براق، طرح دار، کارشده یا پر از جواهر باشد. در بدنه ساعت معمولاً از استیل و در مواردی از فلزاتی مانند طلا، نقره، پلاتین و یا تیتانیوم استفاده می شود.

راهنمای خرید ساعت

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:5 ایده جذاب به جای استفاده از کیک عروسی

چند نکته مهم دیگر

برای استایل کاملا رسمی مردانه ساعت بند چرمی و اکسسوری‌های چرم با رنگ مشکی نسبت به شیک‌ترین ساعت‌های فلزی برتری دارند.

برای استایل نیمه رسمی، استفاده از ساعت بند چرمی هم آسان‌تر است و هم باز هم نسبت به ساعت بند فلزی انتخاب هوشمندانه‌تری به نظر می‌رسد.

بند فلزی در ساعت مچی مردانه حالتی روزمره‌تر و در عین حال قدرتمندتر دارد.

بند چرم به کار رفته در ساعت مچی، آن را شیک‌تر و استایل شما را پیچیده‌تر نشان می‎دهد.

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مدل‌های 2021 موی داماد
راهنمای انتخاب لباس دامادی
کت سفید کلاسیک

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
قیمت تالار عروسی در تهران ۱۴۰۳

سلام برای ۱۰۰ نفر چی قد میشه

بدون نام
10 آهنگ تانگو خارجی

خوبه دوست داشتم

بدون نام
دانلود آهنگ شاد عروسی قدیمی

عالیه . درود بر شما

نیلا شایان
لباس عروس میلیاردی آناشید حسینی

ایشون اصن ی لباس ساده بلد نیست بدوزه یه مزدا 3 داغون داره دختره حتی یه سوزن دوزی ساده بلد نیست همش دروغ فیک صورتش بدون ارایش ایقد داغون چشاش مشکی اصلا خال نداره کلا نمونه بارز یک فیکککک کامل

Zahra. H
باغ تالار روژین

سلام وقت بخیر هزینه جشن عروسی با گل آرایی حدود ۳۰۰نفر مهمان چقدر میشه ؟ برای سال۱۴۰۳ پاییز و زمستون

Zahra. H
باغ تالار عمارت کبیر شهریار

سلام وقت بخیر هزینه جشن عروسی ۳۰۰نفره با گل آرایی اندک میخواستم بدونم برای سال ۱۴۰۳

Zahra .H
باغ تالار کاخ ورسای

سلام وقت بخیر برای زمستون یا پاییز ۱۴۰۳حدود ۳۰۰ میهمان هزینش و لطف میکنید با گل آرایی اندک

سعید شایسته
صفر تا صد اجاره ماشین عروس | شرایط و مدارک لازم + لیست قیمت

عالی ممنون از اطلاعات مفیدتون

زرین فر
تالار پذیرایی میثاق ارتش

مراسم عروسی ماتالارمیثاق 1بود،پرسنل عالی بود کیفیت غذاهاعالی خدمات دهی بسیار عالی چای و نسکافه نامحدود پذیرایی میشد شارژ میوه و شیرینی عالی بود از مدیریت تالارجناب کامرانی صمیمانه سپاسگزاریم.باتشکر

نظرات کاربران

  • دین محمد

    این ساعت قیمت چند است

    پاسخ
  • بدون نام

    قیمت ساعت چند است

    پاسخ
  • شادی

    سایت شما را دیدم سایت خوبی دارین

    پاسخ
  • xxxx

    سلام با لباس عروس چه ساعتی قشنگ میشه

    پاسخ