لیست خرید وسایل بله برون و الزامات لازم مراسم

بعضی از لحظات و موقعیت‌ها مثل مراسم بله برون ممکن است تکرار نشدنی باشد و هرکس هر مقدار که تجربه کافی و لازم را داشته باشد باز هم ممکن است برخی از موارد را فراموش کند به عنوان مثال از لیست خرید وسایل بله برون را شاید تا حدود زیادی همه آگاهی داشته باشند ولی با این حال ممکن است برخی از موارد آن فراموش شود. از این جهت شاید لازم به یادآوری باشد.

مراسم و جشن بله برون پس از جلسات پر استرس خواستگاری و موافقت هر دو طرف به ازدواج با حضور خانواده های درجه یک و نزدیک هر دو طرف و به میزبانی خانواده عروس برگزار می‌شود و به نوعی برای گرفتن بله نهایی از عروس خانم و رد و بدل کردن نشان‌ها می‌باشد؛ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در مراسم بله برون سوال مهم بله برون چی ببرم؟ می‌باشد که در ادامه قصد داریم جواب این سوال مهم را بدهیم.

**برای مشاهده قیمت و خرید ست بله برون عروس بر روی لینک زیر کلیک کنید**

در این مراسم در خانواده های سنتی در مورد تعداد مهریه، تاریخ عقد و… گفتگو و تصمیم گیری می شود اما امروزه بیشتر خانواده‌ها این طور بحث‌ها را در همان جلسات خواستگاری به صورت خصوصی برای حفظ آرامش و کاهش احتمال سوءتفاهم‌ها بیان می کنند و فقط در جشن بله برون آن را به صورت رسمی اعلام می‌کنند.

خرید بله برون

لیست خرید وسایل بله برون

  1. قرآن کریم
  2. انگشتر نشون
  3. چادر
  4. کله قند بله برون
  5. دفتر بله برون
  6. کیک بله برون
  7. دسته گل
  8. و سایر هدایای تزپینی

برای بله برون چی میبرن ؟ اگز شما هم به دنبال جوابی برای این سوال خود هستید می‌توانید این 8 مورد وسایلی که در بالا اشاره شد را بعنوان لوازم بله برون تهیه کنید و بعنوان خلعت برای عروس ببرید.

در این مراسم هدایای بله برون که به آن خلعتی هم گفته می‌شود از سمت خانواده داماد به نو عروس خود جهت شادی و میمنت داده می‌شود. این هدایا با تزئینات خاصی بر روی طبق ها یا سینی‌های بزرگی تهیه شده تا زیبایی خوبی داشته باشد،

بهتر است یک لیست کامل از وسایل نامزدی تهیه کنید تا در هنگام خرید به دلیل مشغله فکری زیاد از معیاری غافل نشوید تا به روند برگزاری مراسم بله برون شما لطمه بزند، در ادامه قصد داریم در جهت تسهیل در کار شما لیستی کامل از وسایل نامزدی را برای شما تهیه کردیم، اگر سؤال‌هایی اعم از بله برون چی ببریم؟ و یا وسایل بله برون را از کجا بخرم؟ و … در ذهن خود دارید حتماً تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

لیست خرید بله برون

بله برون چی ببریم ؟

در ادامه این مطلب لیست هدایای مراسم بله برون از طرف خانواده داماد باید بعنوان لوازم بله برون برای عروس هدیه ببرند را برای شما قرار دادیم

قرآن کریم:  وجود قرآن در هر محفلی باعث نورانی شدن مجلس و وجود برکت در آن مجلس می‌شود، عموم مردم در اکثر مراسم‌های خود در روند برگزاری مراسم عروسی از قرآن کریم برای برکت آن استفاده می‌کنند، مراسم بله برون هم از این قاعده مستثنا نیست، بهتر است در مرسم عقد برای هدیه عروس خانم از قرآن کریم که نشانه زندگی‌ای پر خیر و برکت است استفاده کنید.

اهدای قرآن کریم به نشانه خیر و برکت برای بله برون

انگشتر نشان: اصلی ترین آیتم بله برون انگشتر نشانی است که به عروس خانم هدیه داده می شود. در زمان های قدیم برای نشان، دستبند یا گردنبند هم هدیه می شود اما امروزه بیشتر همان انگشتر به عنوان نشان به عروس هدیه داده می شود. این انگشتر نشان دهنده تعهد دختر و پسر به هم است تا قبل از رسمی شدن آن در محضرخانه شناخت بهتری نسبت به هم پیدا کنند.

دقت داشته باشید که این حلقه نشان باید ظریف باشد و از خرید انگشتر های بزرگ که بیشتر مناسب حلقه ازدواج هستند خودداری کنید به خاطر اینکه مناسب این مراسم به هیچ وجه نیستند، بهتر است برای انتخاب انگشتر نشان حساسیت زیادی به خرج دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

مهم‌ترین معیاری که می‌تواند شما را کمک کند تا به گزینه مناسب برسید سلیقه‌ی شما است، بنابراین بهتر است با تحقیق زیاد مدل‌های مختلف انگشتر نشان را زیر ذره بین سلیقه‌ی خود ببرید تا در نهایت بهترین انتخاب را برای انگشتر نشان انتخاب کنید.

برای مشاهده شیک ترین مدل های انگشتر نامزدی از این صفحه دیدن کنید

اصلی ترین آیتم بله برون انگشتر نشان است

 

چادر: چادر سفید یا رنگ روشن عضوی جدا نشدنی از هدایای بله برون از که مادر داماد به عروس خانم خود هدیه می کند. امکان دارد برای این منظور پارچه چادری هدیه کنند یا نه خود چادر را هدیه کنند، اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از خود چادر برای این کار استفاده کنید به دلیل اینکه از جلوه‌ی زیباتری برای هدیه دادن برخوردار می‌باشد.

چادر سفید یا رنگ روشن عضوی جدا نشدنی از هدایای بله برون

 

کله قند بله برون: در بعضی از خانواده‌های ایرانی رسم بر این است که کله قندی به عنوان اولین شیرینی زندگی مشترک زوج تازه شکل گرفته در بین مراسم و پس از موافقت کامل خانواده عروس توسط ریش سفیدی از سمت خانواده داماد در ابتدا برای خوشبختی دو زوج دعا و سپس کله قند را می شکند.

کله قند تزئین شده در بازار موجود است اما اگر می‌خواهید دیزاین خاصی داشته باشد خودتان می‌توانید با روبان و تور آن را انجام دهید.

کله قند بله برون بعنوان اولین شیرینی زندگی مشترک

 

دفتر بله برون: از آنجایی که در این مراسم به صورت رسمی بین بزرگان در مورد تعداد مهریه، میزان شیربها، شرایط ضمن عقد، نکات مربوط به جهیزیه، جزئیات مراسم های دیگر مثل عروسی و عقد و… صحبت می شود دفتر بله برون که تهیه شده و در آن تمام موارد ذکر می شود.

در گذشته این موارد را در کاغذی می نوشتند اما امروزه دفتر هایی آماده برای این کار موجود است که خانواده داماد می تواند از آن استفاده کند. البته باید توجه داشت که بعضی از خانواده ها روند این نوشتن دفتر و امضا زدن را توهین قلمداد می کنند پس بهتر است قبل از خرید آن از خانواده مقابل مطمئن شوید تا دچار دلخوری نشود.

دفتر بله برون برای تعهدات ازدواج

 

کیک بله برون: وجود کیک و شیرینی برای هر مراسمی که در آن شادی برپا است لازم و ضروری می‌باشد، همچنین از پایه های اصلی پذیرایی مراسم بله برون کیک است که یا خانواده داماد همراه با هدایا تهیه کرده و به منزل عروس خانم می رود یا خانواده عروس خود آن را تهیه می کند.

 

دسته گل بله برون: عضو جدانشدنی مراسمات مربوط به عروسی گل است حتماً برای خرید آن و همچنین دیزاین آن فکر ها و ایده هایی از قبل داشته باشید، وجود گل در مراسم بله برون باعث وجود طراوت و زیبایی در آن مجلس می‌باشد، دسته گل هم یکی از آن وسایل بله برون می‌باشد که شما می‌بایست در انتخاب آن حساسیت زیادی به خرج دهید.

هدایای دیگر: هر خانواده با توجه به رسم و رسومات خود هدایای دیگری مثل لباس، خنچه بله برون، ست بله برون، تکه‌های پارچه و گردن‌بند و… اهدا می کنند. یکی از عمده هدایایی که داده می شود پارچه لباس نامزدی است که از سمت خانواده داماد هدیه شده تا عروس با آن پارچه لباس برای مراسم نامزدی خود را حاضر کند.

 

خرید بله برون

افرادی که در مراسم بله برون حاضر هستند

در این مراسم خانواده درجه یک که شامل پدر بزرگ، مادر بزرگ، عمو، دایی، عمه، خاله، خواهر و برادر است، دعوت شده و لزوماً توصیه شده فرزندان و کودکان در این مراسم رسمی حضور نداشته باشند.

تزیین وسایل بله برون یکی از جذابیت های مراسم

از الزامات جشن بله برون  تزیین وسایل بله برون 1401 و اهدای کادو است که در زمان قدیم همان‌طور که گفته شد هدایا بر روی طبق های بزرگی از سمت خانواده داماد به سمت منزل خانواده عروس برده می شد اما امروزه برای تزئینات هدایا از باکس‌ها زیبا و گل آرایی یا تکه پارچه و تورهای زینتی می توانید بهره ببرید.

در نظر داشته باشید که تمام هدایا حتی کله قند نیز باید دارای تزئینات باشد، به دلیل اینکه تزیین زیبا و اصولی به هدایای شما زیبایی می‌بخشد و همین موضوع باعث می‌شود مراسم بله برون شما با کیفیت بیشتری برگزار شود و در نهایت شبی به یاد ماندنی را بسازید.

اگر به دنبال تزئین وسایل نامزدی هستید ما در صفحه  تزیین وسایل بله برون  ایده های جذاب را برای شما آماده کرده ایم

جشن بله برون

باید و نباید ها در جشن بله برون

  • حتما از قبل در مورد تعداد مهریه و موارد این چنینی با خانواده خود به توافق رسیده باشید
  • مراسم بله برون را بدون حضور بچه ها برگزار کنید
  • در مورد طول مدت نامزدی و تاریخ برگزاری مراسم عروسی به توافق بین اعضای خانوادتان رسیده باشید
  • اگر شک و تردیدی در مورد این ازدواج دارید حتماً با خانواده و مشاورها صحبتی داشته باشید
  • جشن بله برون جشن شادی است از داشتن موسیقی‌های مناسب اطمینان حاصل کنید
  • در مورد رسم و رسومات خانواده مقابل تحقیق کنید تا اختلافی بر سر راه نباشد

همچنین بخوانید : هدیه خانواده عروس به داماد در بله برون

کلام آخر

توجه داشته باشید که این خرید وسایل بله برون و الزامات لازم مراسم با وجود اینکه اهمیت دارند اما اهمیت اصلی خوشبختی زوج جوان و تاز شکل گرفته پس لطفاً از چشم و هم چشمی و تجمل دوری کنید و فقط به فکر خوشبختی فرزندانتان باشید.

هدیه خانواده عروس و داماد در بله برون و بالعکس چه در مراسم بله برون چه در سالن عقد و … همگی در جهت شروع زندگی‌ای زیبا و پر از خیر و شادی می‌باشد،‌ تجمل‌گرایی موضوع آسیب دهنده‌ای می‌باشد که می‌تواند در ابتدای زندگی رابطه زوجین را دچار مشکل کند، از این رو بهتر است تمام طول این مراسم را به دور از تجمل‌گرایی تنها در جهت خوش بختی عروس و داماد تلاش کنید.

خرید آنلاین کلیه لوازم عروس و انواع ست و لوازم بله برون از فروشگاه تالارکده

در این مقاله سعی کردیم به این سؤال که برای بله برون چی بخرم؟ و یا وسایل بله برون را از کجا بخرم؟ و … که ممکن است سؤال بسیاری از شما عزیزان باشد را به طور کامل زیر ذره‌بین برده و تمام وسایل بله برون همانند خنچه بله برون، ست بله برون شیک و … را برای شما شرح دهیم تا شما بتوانید به راحتی مراسم بله برون خود را به بهترین شکل ممکن برگزار کنید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

بهترین باغ تالار شهریار
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️

ميرزايي
باغ تالار عمارت ریورساید

مراسم ما هم ٣١ فروردين ١٤٠٣. بي نظير و عالي. ممنون از شما. ❤️❤️❤️🙏🙏🙏

کاظمی
تالار پذیرایی اوپال

تالار بسیار زیبا و مجلل هست ما مراسم داشتیم همه چیز عالی بود ..ممنون از آقای مهربان عزیز که واقعا خوش برخورد هستند و انرژی خیلی خوبی به زوج های جوان میدن .ممنون از پرسنل خوبتون

داریوش
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

چرا نباشه وقتی کشتی دارند و فروش نفت در اختیار خانواده باشه چرا که نه مردم هم باید صبر تحمل بر مشکلات و تحریم ها داشته باشند

نظرات کاربران

  • باغیانی

    مطالبتون خوب بود ولی عکسی که گذاشتید غیر اخلاقیه و یقه لباس خیلی بازه

    پاسخ
    • بدون نام

      گیر یه یقه ای تو چه ادم منحرفی هستی اینها مدل لباس هستن میخوای مدل ها تغییر کنه که شما به مشکل نخوری ؟ مثلا یقه اسکی بشه همه

      پاسخ
    • تالارکده

      درود. من متوجه نشدم کدام عکس غیراخلاقیه ! عکسها بررسی شدن و مشکلی دیده نشد. موفق باشید.

      پاسخ
  • فرهنگ داشته باشیم

    چه بی فرهنگ مگه بچه ها چه گناهی کردن تازه اصل مجلس هستن

    پاسخ
    • بدون نام

      اتفاقا اونایی بی فرهنگ هستن وکه توی این مراسم مهم بچه میارن و سر و صدای بچه ها باعث بشه بزرگترهای مجلس متوجه حرفای همدیگه نشن بی نظمی ایجاد بشه بله اگه قرار مراسم بله برون بچه بازی باشه بگن بزرگا برن بیرون بچه ها بیان وسط

      پاسخ
  • میترا

    خیلی عالی وکامل ممنون از توضیحات

    پاسخ
    • تالارکده

      خوشحالیم مورد استفاده بوده با احترام تالار کده

      پاسخ
  • سحر م

    سلام من فکر میکنم هزینه محضر خانه با خانواده داماد باشه، کافی هستش، لوازم بله برون و قند ساب و کله قند را خانواده عروس باید بخره، و این برای من تبدیل ب مشکل شده چون مادرم نمیزاره کله قند و دفتر بله برون بخرم. لطفا این جمله ای که نوشتید که هزینه خرید لوازم بله برون با داماد است را از همه سایت ها خط بزنید چون برای خانم ها مشکل است که منتظر بمانند که داماد بیاید برایشون خرید کنند اینکه عروس خودش بخرد واقعا بهتر است

    پاسخ
    • مهناز

      خب عزیزم چیزی که وظیفه خانواده داماد هست باید همونا بخرند من برای عروسی دو تا پسرم همه چی رو خودم خریدم

      پاسخ
    • بدون نام

      من اونهفته بله برون دارم مادر داماد هستم و واس عروسم ی دفتر قباله ی حلقه ی پارچه چادری ی پارچه لباسی وکیک سفارش دادیم چون اولا رسمه بعدم کارای مربوط ب تزیین خانه وارایش و پذیرایی شام رو اون بنده خداها انجام میدن بالخره سخت نباید گرفت تادوتا جوون بهم برسن

      پاسخ
      • بدون نام

        افرین چه خانواده با اصالتی

        پاسخ
    • بدون نام

      سلام ازقدیم این مرسوم بوده شما لطفا کارهای دیگه که مربوط به خانواده عروس انجام بده

      پاسخ
    • بدون نام

      کادوهایی ک باید برای عروس بیارن رو عروس بخره؟؟😳

      پاسخ
    • بدون نام

      سلام آفرین بر شما سحر خانم که واقعا فکر منطقی کردی

      پاسخ
      • بدون نام

        سلام سحر خانم اینکه شما میگین درسته و باید خانواده عروس که میزبان هستند آماده کنند و من هم در مراسم دخترم تهیه کردم و الان هم که نوبت پسرم هست خانواده عروس گفتند شما باید تهیه کنید و دوباره ما تهیه کردیم ...بهتر است که سخت نگیرید و توافقی همه کارها رو انجام دهید ..به امید خوشبختی تمام جوان‌های عزیز مون

        پاسخ
        • بدون نام

          آفرررین برشما

          پاسخ
        • بدون نام

          چه مادر شوهر خوبی خوش ب حال عروستون

          پاسخ