مدل های حلقه و نشون نامزدی

با توجه به اینکه در گذشته در کشور ما بیشتر ازدواج بصورت سنتی برگزار میشد در مراسم بله برون خانواده پسر، برای دختری که می خواهند عروسشان شود یک انگشتر با عنوان نشون هدیه می برند و در اصطلاح عامیانه دختر را برای پسرشان نشان می کنند به همین خاطر این انگشتر به انگشتر نشان نیز معروف است.

در ادامه این مطلب از مجله تالارکده شیک‌ترین مدل های انگشتر نشان نامزدی را به شما معرفی خواهیم کرد

مدل های شیک حلقه و نشون نامزدی

حلقه نشون شیک

انگشتر نشون بله برون

حلقه نشون نامزدی

 فرق انگشتر نشون و حلقه

خرید انگشتر نشان معمولا با هماهنگی با خانواده عروس صورت نمی گیرد. خانواده داماد نشان را تهیه می کنند و به عنوان پیشنهاد به عروس هدیه می دهند. این هدیه مشترک نیست یعنی فقط برای عروس این هدیه را در نظر می گیرند و برای رسمی شدن مراسم خواستگاری است. انگشتر نشان بله برون ساده تر و ارزان تر از حلقه نامزدی است. معمولا انگشتر نشون بله برون با قیمت پایین تر خریداری می شود. قیمت انگشتر نشان در زمان تدوین این مقاله از کف 8 میلیون شروع می شود.

انگشتر نشون طلا در زمان خواستگاری و بله برون توسط خانواده داماد در دست راست عروس و حلقه نامزدی در جشن عقد توسط داماد در انگشت انگشتری و دست چپ قرار می گیرد. حلقه نامزدی به لحاظ مادی و معنوی ارزشمندی بیشتری نسبت به انگشتر نشون دارد زیرا زوجین خود انگشتر ها را در دستان یکدیگر قرار می دهند. لازم به ذکر است برای حلقه نامزدی، زوجین از قبل هماهنگی ایجاد می کنند و با انتخاب زوجین حلقه خریداری می شود.

انگشتر نشان نگین دار

انگشتر نشان نگین دار

انگشتر نشون نگین دار شیک

انگشتر نشان نامزدی نگین دار

فلسفه استفاده از طلا در حلقه های ازدواج

در کشورهای غربی، حلقه‌های ازدواج اغلب از طلا، پالادیوم، پلاتین، نقره آرژانتیوم، تیتانیوم، تنگستن یا اخیراً از سیلیکون ساخته می‌شوند. جاودانگی فلزات نجیب نماد ماندگاری ازدواج است. حکاکی های داخل حلقه شامل نام همسر یا تاریخ عروسی می تواند بسیار خیره کننده و جذاب باشد. در بسیاری از کشورها حلقه‌ ای که پیش از مراسم ازدواج به عروس هدیه می دهند ساده است در حالی که حلقه ازدواج عروس معمولاً جواهر است.

حلقه عروسی

انگشتر نشون با پشت حلقه

همانطور که پیش تر گفتیم انگشتر نشون معمولا از ظرافت و سادگی خاصی بهره مند است. برای تزئین و زیباتر کردن جلوه نشون از انگشتر پشت حلقه استفاده می کنند. این ترکیب جلوه شیک و مجلل تری در دست دارد. خرید انگشتر نشون الزاما نباید با پشت حلقه صورت گیرد. شما میتوانید از انگشتری استفاده کنید که زیبایی کافی را دارد پس در این صورت نیازی به پشت حلقه نیست.

درهمین رابطه ببینید : آیا خرید هر دو حلقه عروسی و انگشتر نامزدی ضروری است؟

نماد حلقه ازدواج

حلقه های ازدواج نماد عشق و تعهد ابدی در یک رابطه هستند. این نشان عشق در روز عروسی بین دو نفر رد و بدل می شود و برای نشان دادن ازدواج آنها به دنیا از آن ها استفاده می شود. به طور نمادین زمانیکه زوجین حلقه های نامزدی را به یکدیگر هدیه می دهند، عهد می‌کنند که تا آخر عمر یکدیگر را دوست داشته باشند و به یکدیگر فداکار باشند.

انواع حلقه ازدواج

انگشتر نشون

حلقه عروسی نیمه گرد

حلقه ازدواج نیم گرد یکی از انواع حلقه های ازدواج کلاسیک و سنتی است. قسمت بالایی این حلقه ازدواج گرد است. قسمت زیر حلقه می‌تواند صاف باشد.

حلقه های ازدواج الماس

حلقه های عروسی الماس، دارای الماس هایی هستند که کل حلقه را احاطه کرده اند. این نوع حلقه ازدواج بسیار زیبا و ارزشمند است و برای حلقه نامزدی بسیار زیبا و مناسب است. قیمت انگشتر حلقه الماس با توجه به ظرافت  و اندازه حلقه متغیر است و از 30 میلیون به بالا می‌توانند ارزش گذاری شوند.

حلقه های عروسی فانتزی

حلقه های عروسی که دارای طراحی منحصر به فرد، حکاکی، جزئیات چکشی و … هستند، در دسته حلقه های عروسی فانتزی قرار می‌گیرند. این نوع از حلقه‌های ازدواج اغلب دارای الماس یا سایر سنگ‌های قیمتی هستند.

حلقه های عروسی ساده

ظرافت و سادگی بهترین راه برای توصیف یک حلقه ازدواج ساده است. نوار پلاتین یا طلای زرد یک نماد کلاسیک برای عروس و داماد است، اما طلای سفید و سایر فلزات جایگزین نیز گزینه‌های محبوبی برای این نوع حلقه ها هستند.

حلقه های ازدواج با سنگ های قیمتی

سنگ های قیمتی رنگی مانند یاقوت کبود، آمیتیست و یاقوت می توانند مناسب برای تولد، سالگرد یا تولد کودک باشند. هنگامی که در یک نوار نازک روی حلقه عروسی قرار می گیرند، می توان آنها را به عنوان حلقه نامزدی استفاده کرد.

نحوه انتخاب بهترین حلقه

حال وقت آن رسیده است که حلقه ازدواجی را انتخاب کنید که مادام العمر همراهتان باشد. انتخاب حلقه ازدواج نیازمند به دقت بالاست و باید طوری باشد که طی گذشت چندین سال، باز هم زیبایی و ظرافت آن نمایان باشد.
برای خرید حلقه اول از همه مدل مورد علاقتان را پیدا کنید و سپس جنس فلز حلقه را انتخاب کنید. از کیفیت برش و فلز و استحکام حلقه مطمئن شوید و در نهایت گواهی جواهر را با الماس مورد نظرتان مطابقت دهید.

حلقه ازدواج

قیمت انگشتر نشون

همانطور که پیش تر گفتیم قیمت انگشتر نشون معمولا پایین تر از قیمت حلقه نامزدی است بنابر این یکی از نکاتی که در انتخاب جواهرات باید در نظر داشته باشید این است که طلا بسیار گرانتر از نقره است زیرا طلا فلز گرانبهاتری است. با این حال، گزینه‌های ارزان‌تری برای طلا مانند طلای پر شده یا ورمیل طلا وجود دارد.

فرق طلا و نقره استرلینگ

طلا نسبت به نقره استرلینگ دوام بیشتری دارد زیرا در برابر خش مقاوم‌تر است و به راحتی کدر نمی‌شود. طلا می تواند شکل و درخشندگی خود را برای مدت طولانی تری حفظ کند.
نقره استرلینگ 92.5 درصد نقره خالص و 7.5 درصد آلیاژ فلز است. این آلیاژ فلزی نقره استرلینگ را به اندازه کافی برای استفاده روزانه از نقره خام بادوام می کند.

سوالات متداول
آیا می توان روزانه از انگشتر طلا استفاده کرد؟
بله اما حین پوشیدن انگشترها، ساعت ها و دستبندهای طلایی خود مراقب باشید و در حین انجام ورزش آنها را کنار بگذارید. کلر بدترین دشمن طلا است. با قرار گرفتن در معرض مکرر کلر، ساختار جواهرات طلای شما را ضعیف شده و در نهایت منجر به شکستن آن می شود.

طلای خالص (100 درصد خالص) نوعی طلا است که در طول زمان کدر نمی شود، خورده نمی شود و زنگ نمی زند. با این حال، طلایی که خالص نباشد (طلای آلیاژی) به مرور زمان کدر می شود. هر چه مقدار عیار طلای خالص بیشتر باشد، احتمال تیره شدن آن کمتر است. به عنوان مثال، طلای 24 عیار 100% طلا است و بنابراین به هیچ وجه کدر نمی شود.

این به دلیل سایر عوامل محیطی، شیمیایی و بیولوژیکی است. عناصری مانند گوگرد و کلر با سایر فلزات موجود در جواهرات طلا واکنش داده و باعث خوردگی و سیاه شدن آن می شوند و در نتیجه پوست زیر آن سیاه می شود.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قیمت حلقه ازدواج لاکچری
فرق انگشتر نشون و حلقه

آخرین دیدگاه‌ها

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!

حسین
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

آدرس دفتر طلاق به شماره ۷۹ و به سر دفتری آقای جیلانی را احتیاج دارم. سپاسگزارم.

نظرات کاربران

  • ریحان

    سلام.من یک هفته پیش خواستگاری کردم و انگشتر نشان را دست دختر انداختم ایا الان که اصلا عقد و صیغه محرمیت بین ما خوانده نشده ما نامزد حساب میشیم؟ و اینکه الان عید قربان و عید غدیر در پیشه من باید برای عروس خانوم عیدی ببرم؟

    پاسخ