آیا خرید هر دو حلقه عروسی و انگشتر نامزدی ضروری است؟

مرد رویاهایتان با یک حلقه نامزدی جواهر زیبا از شما خواستگاری کرده و پاسخ شما نیز “بله” بوده است. تبریک فراوان! از دیر باز رسم بر این بوده که داماد در مراسم بله بران انگشتر نشان و یا انگشتر نامزدی را به دست عروس انداخته تا پیوند عشقشان را از این طریق اعلام کنند.

اما تا بحال از خود پرسیده اید آیا با وجود انگشتر نامزدی، نیازی به حلقه عروسی نیز هست ؟ و یا می توانید همان حلقه ی نامزدی را در انگشت انگشتری دست چپ به عنوان حلقه ازدواج نیز بیاندازید؟ همچنین، آیا عروس خانوم می تواند انگشتر نامزدی و حلقه ی عروسی را کنار هم و در دست چپ بیاندازد؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ادامه ی مطلب همراه شوید.

انگشتر نامزدی برلیان

تفاوت حلقه عروسی و انگشتر نامزدی

انگشتر نامزدی و یا انگشتر نشان معمولا یک سنگ جواهر دارد. حال ممکن است این سنگ روی انگشتر نامزدی به صورت تک باشد و یا با سنگ های جواهر ریز ومختلف تزیین شود. همانطور که از اسم آن پیداست، انگشتر نشان را داماد هنگام خواستگاری و به عنوان نشان شروع نامزدی، به عروس می دهد.

اما حلقه عروسی معمولا از طلا ساخته شده و به شکل ساده و یا پوشیده از الماس های ریز می باشد. حلقه ازدواج جواهر را هنگام عقد، عروس و داماد در دست یکدیگر می اندازند و این حلقه همیشه همراه آنها خواهد بود. انگشتر های نامزدی معمولا قیمت بیشتری از حلقه های ی عروسی دارند، حتی اگر حلقه عروسی برلیان را به عنوان نشان ازدواج خود انتخاب کنید.

اما برای انتخاب حلقه نامزدی و یا حلقه عروسی مدل های تکراری را فراموش کنید و سلیقه و خواست خود را در نظر بگیرید. امروزه مدل های حلقه عروسی جواهر و انگشتر نامزدی، تنوع بسیار زیادی دارند. مدل های حلقه عروسی در بازار، از طراحی های سنتی تا شیک و مدرن، همه را در بر میگیرند و می توانید با در نظر گرفتن بودجه ی خود، حلقه عروسی و انگشتر نامزدی را انتخاب کنید که کاملا مطابق سلیقه ی شما است.

ست حلقه ی عروسی و انگشتر نامزدی

حلقه عروسی و انگشتر نامزدی را در کدام دست بیاندازید؟

اگر حلقه عروسی ساده را برای خود انتخاب کرده اید، آن را به همراه انگشتر نامزدی در انگشت چهارم دست چپ بیاندازید. طبق رسوم و گفته های قدیمی، به این شکل انگشتر نامزدی و حلقه ازدواج به قلب شما نزدیکتر خواهند بود. برخی از عروس خانم ها اما تصمیم می گیرند انگشتر نامزدی را در دست راست و حلقه ی عروسی را در دست چپ خود بیاندازند. خصوصا اگر حلقه عروسی و انگشتر نامزدی هر دو مجلل و پوشیده از سنگ های جواهر باشند.

چه زمانی برای خرید حلقه عروسی مناسب تر است؟

بهتر است حداقل دو ماه قبل از مراسم عروسی، حلقه های ازدواج خود را خریداری کنید تا از استرس روز مراسم ازدواج کاسته شود. با وجود برنامه ریزی عروسی، با نزدیک شدن به روز جشن، کارها و وظایف زیادی را به یاد می آورید و اگر خرید حلقه عروسی هم به این وظایف اضافه شود احتمالا سردرگم و مضطرب خواهید شد.

آیا به هر دو حلقه عروسی و انگشتر نامزدی نیاز دارید؟

پاسخ این سوال تا حد زیادی به خود شما بستگی دارد. اگر دوست دارید طبق رسوم پیش بروید، بهتر است هم حلقه برلیان عروسی و هم انگشتر جواهر نامزدی را خریداری نمایید. البته حلقه ی ازدواج جواهرهمراه با انگشتر نامزدی ست، انتخابی است که هیچوقت از مد نمی افتد. اما بد نیست به مدل جدیدتر حلقه جواهر، یعنی حلقه عروسی متشکل از سه رینگ به هم متصل و پوشیده از سنگ جواهر الماس و یا دیگر سنگ های قیمتی و رنگی، نیز نگاهی بیاندازید.

اگر در هر شرایطی سادگی را ترجیح می دهید، تنها یه انگشتر به عنوان نشان عشقتان کفایت می کند. اگر تنها یک حلقه عروسی داشته باشید، همیشه و همه جا آن را به راحتی همراه خود خواهید داشت. حتی حلقه های ازدواج ساده تر هم به تنهایی زیبا هستند.

حلقه ی عروسی و انگشتر نامزدی

با وجود تنها یک حلقه عروسی، نگران گم شدن حلقه ی زیبای خود نخواهید بود. ست کردن حلقه عروسی جواهر با انگشتر نامزدی کار ساده ای نیست، مگر آنکه از ابتدا حلقه های ست را انتخاب کنید. حتی گران ترین حلقه عروسی برلیان هم در کنار انگشتر نامزدی که هماهنگی لازم را با آن ندارد، چندان زیبا به نظر نمی رسد. با خرید تنها یک انگشتر نامزدی، تا حد زیادی در مخارج مراسم عروسی خود صرفه جویی خواهید کرد.

البته باز هم تاکید می کنیم هیچ باید و نباید مطلقی درباره ی حلقه عروسی، انگشتر نامزدی، لباس عروس، آرایش عروس، تالار پذیرایی، نوع گل آرایی سالن پذیرایی و هیچ یک از دیگر قسمت های مراسم عروسی وجود ندارد. مراسم عروسی متعلق به شماست و شما می توانید به انتخاب خود بهترین روز زندگی خود را در یاد ها ماندگار سازید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

فرق انگشتر نشون و حلقه
حلقه ازدواج
اعلام نامزدی

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد