نحوه تشخیص رنگ پوست

آموزش تشخیص رنگ و تناژ پوست

تشخیص رنگ و تناژ پوست از مهم‌ترین نکاتی است که هر عروس باید با آن آشنا باشد. تشخیص رنگ پوست نقش بزرگی در انتخاب جواهرات، لباس عروس، آرایش و حتی رنگ مو دارد و می‌تواند به شما کمک کند بهترین تصمیم‌ها را بگیرید.

بسیاری از عروس‌ها و حتی خانم‌ها در کل، به خوبی تناژ رنگی پوست خود را نمی‌شناسند. این ناآگاهی باعث می‌شود در انتخاب مواردی مانند رنگ مو، جواهرات و انواع آرایش به مشکلات زیادی برخورد کنند. در ادامه این مقاله به این موضوع مهم پرداخته‌ایم.

عروس‌های محترم باید توجه داشته باشند که تشخیص دقیق و اصولی رنگ پوست و انتخاب آرایش‌های مناسب برای هر رنگ پوست نیازمند تخصص و تجربه آرایشگران حرفه‌ای است. بدون داشتن دانش و تخصص لازم، نمی‌توان به این موضوعات به درستی پی برد.

با این حال، در ادامه مقاله به معرفی و توضیح برخی مفاهیم کلی پرداخته‌ایم تا عروس‌ها بتوانند با داشتن اطلاعات جامع و کلی، انتخاب‌های بهتر و آسان‌تری داشته باشند.

تشخیص تناژ پوست

شناخت نوع و رنگ پوست تأثیر زیادی بر انتخاب آرایش دارد و می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین سبک و تناژ را برای آرایش خود پیدا کنید. در ادامه با انواع رنگ پوست آشنا می‌شوید و می‌توانید با استفاده از این اطلاعات رنگ پوست خود را تشخیص دهید.

  • انواع رنگ پوست سفید

پوست سفید یکی از انواع رنگ پوست است که فاقد ماده رنگی است. این نوع پوست بسیار سفید و شیری رنگ است و رگ‌های زیر آن قابل مشاهده هستند. موها سفید و بی‌رنگ هستند و عنبیه چشم معمولاً صورتی یا آبی است. حدقه چشم نیز به رنگ قرمز پررنگ دیده می‌شود. این نوع پوست بسیار نادر است.

  • رنگ پوست روشن

پوستی که کمی صورتی به نظر می‌رسد. افرادی که این رنگ پوست را دارند معمولاً بلند قد با موهای بلند هستند و بیشتر در کشورهای شمال غربی اروپا زندگی می‌کنند.

  • رنگ پوست طلایی

این نوع پوست اگر روشن باشد، زرد و اگر کمی تیره باشد، ته‌رنگ طلایی دارد. افرادی که این رنگ پوست را دارند معمولاً به اشتباه زردپوست نامیده می‌شوند. بیشتر مردم این نوع پوست را با ته‌رنگ طلایی دارند.

  • انواع رنگ پوست گندمی

پوست خرمایی یا گندمی یکی دیگر از انواع رنگ پوست است. این پوست می‌تواند قهوه‌ای روشن یا تیره باشد با ته‌رنگ زرد یا قرمز. افرادی با این نوع پوست معمولاً رنگی ملایم و گرما‌بخش دارند.

  • پوست رنگ آبنوسی

پوست آبنوسی نام خود را از چوب آبنوس که تقریباً سیاه است، گرفته است. این نوع پوست بسیار تیره است و شامل رنگ‌های زیتونی تیره، زرد و قهوه‌ای می‌شود.

  • رنگ پوست زیتونی

پوست زیتونی به رنگ زیتون شبیه است و معمولاً زرد مایل به سبز با ترکیبی از قهوه‌ای است. افرادی با این رنگ پوست معمولاً موهای تیره دارند.

با توجه به رنگ پوست‌های مختلف، شناخت ترکیب رنگ مناسب برای آرایش می‌تواند کمک بزرگی باشد تا انتخاب رنگ مواد آرایشی برای شما ساده‌تر شود.

تشخیص تناژ پوست

تفاوت رنگ پوست گندمی و سبزه

رنگ پوست گندمی و سبزه دو نوع متفاوت از رنگ پوست هستند که ویژگی‌های خاص خود را دارند:

  • پوست گندمی: این نوع پوست معمولاً به رنگ قهوه‌ای روشن یا متوسط با ته‌نگ‌های زرد یا قرمز است. افرادی با پوست گندمی معمولاً رنگی طبیعی و گرمی دارند و ممکن است در زیر نور آفتاب به خوبی برنزه شوند.
  • پوست سبزه: پوست سبزه به طور کلی تیره‌تر از پوست گندمی است و معمولاً با ته‌نگ سبز یا زیتونی مشخص می‌شود. این نوع پوست معمولاً تنوع بیشتری در رنگ دارد و ممکن است به دلیل داشتن رنگدانه‌های بیشتر، در مقایسه با پوست گندمی، کمی تیره‌تر به نظر برسد.

به طور کلی، تفاوت اصلی در تیرگی و ته‌نگ‌های رنگی این دو نوع پوست است.

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که تناژ پوست همان رنگ سطح آن است، اما واقعیت چیز دیگری است. تناژ در واقع به رنگ زمینه‌ای پوست شما اشاره دارد. ممکن است رنگ پوست شما در ظاهر مشابه با رنگ پوست دیگری باشد، اما تناژ یا زمینه پوست می‌تواند متفاوت باشد. تناژ پوست شما به تیرگی یا روشنی آن مرتبط نیست و مستقل از این ویژگی‌هاست؛ چه پوست شما روشن، متوسط یا تیره باشد، تناژ به رنگ پایه پوست مربوط می‌شود.

انتخاب جواهرات، رنگ مو، رنگ لباس عروس (سفید یا شیری)، رنگ آرایش صورت و رژ لب همگی به تناژ پوست شما بستگی دارند. به طور کلی، تناژ پوست به سه گروه گرم، سرد و خنثی تقسیم می‌شود.

در اولین قدم، تشخیص تناژ پوست خود اهمیت دارد. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

تشخیص تناژ پوست

تشخیص رنگ پوست از روی رگ‌ها یکی از روش‌های ساده است. آستین خود را بالا بزنید و به رگ‌های روی مچ دستتان زیر نور طبیعی نگاه کنید:

  • اگر رگ‌ها به نظر آبی می‌رسند، شما دارای تناژ سرد هستید.
  • اگر رگ‌ها به نظر سبز باشند، نشان‌دهنده تناژ گرم پوست شماست.
  • در واقع، هاله زرد رنگ پوست می‌تواند باعث شود که رنگ آبی رگ‌ها سبز به نظر برسد.

آرایش و تناژ پوست

اگر نمی توانید تشخیص دهید که رنگ رگ های روی مچ شما آبی یا سبز است، تناژ پوست شما خنثی است.

تست رنگ پوست

تشخیص زنگ پوست

برای تشخیص تناژ پوست، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • رنگ لباس‌ها: اگر با رنگ‌های سفید و مشکی زیباتر دیده می‌شوید، پوست شما سرد است. اما اگر رنگ‌های کرم و قهوه‌ای برای شما جذاب‌ترند، نشان‌دهنده پوست گرم است. اگر با هر دو رنگ احساس راحتی و زیبایی می‌کنید، پوست شما خنثی است.
  • تست کاغذ سفید: جلوی آینه بایستید و یک تکه کاغذ سفید را کنار صورت خود نگه دارید. اگر رنگ پوستتان به زردی می‌زند، تناژ گرم دارید. اگر رنگ پوستتان به سرخی یا صورتی تمایل دارد، تناژ سرد است. در صورتی که رنگ پوست شما به خاکستری یا طوسی نزدیک بود، احتمالاً تناژ پوست شما خنثی است.

توجه داشته باشید که این تست‌ها باید بدون آرایش انجام شود و بهتر است موها نیز بسته شوند تا اثر نگذارند.

رنگ پوست در خانم‌ها

حال که تناژ پوست خود را شناسایی کرده‌اید، می‌توانید جواهرات خود را بر اساس آن انتخاب کنید:

  • پوست سرد: زیورآلات نقره‌ای برای شما بهترین گزینه است.
  • پوست گرم: زیورآلات طلایی جلوه‌ بیشتری به شما می‌بخشند.
  • پوست خنثی: شما می‌توانید از هر دو نوع طلا و نقره استفاده کنید و هر دو به پوستتان می‌آید.

اگر پوست شما گرم است، لباس عروس سفید به شما زیبایی بیشتری می‌بخشد و پوست‌تان رنگ دلپذیرتری خواهد داشت. در عوض، اگر پوست شما سرد باشد، لباس سفید خالص ممکن است شما را بی‌روح و رنگ‌پریده نشان دهد و در این حالت، لباس عروس شیری گزینه‌ی بهتری است. اما اگر پوست شما خنثی باشد، هر دو رنگ برایتان مناسب است و می‌توانید بر اساس سلیقه خود یکی را انتخاب کنید.

تشخیص تناژ پوست

  • اگر پوست گرمی دارید و زیورآلات طلایی را برای عروسی خود انتخاب کرده‌اید، رنگ‌هایی مانند فندقی، نسکافه‌ای و بلوطی برای موهای شما مناسب‌تر خواهند بود. همچنین، برای لباس‌های مهمانی، رنگ‌های شاد و طبیعی مانند سبز، زرد، صورتی، قرمز، نارنجی، گلبهی و انواع کرم و قهوه‌ای به شما بیشتر می‌آیند.

انتخاب تناژ و رنگ پوست

اگر پوست سردی دارید و زیورآلات نقره‌ای را برای جواهرات عروسی خود انتخاب کرده‌اید، رنگ موهایی در تناژ خاکستری مانند مشکی، یخی یا دودی برای شما مناسب‌تر است. همچنین، برای لباس‌های مهمانی، رنگ‌هایی مانند بنفش، آبی، سبز، سورمه‌ای و مشکی به شما بیشتر می‌آیند.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید / تالارکده

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قیمت آرایش و آرایشگاه عروس درسال 1403
چگونه قبل از عروسی از شر شوره سر خلاص شویم
بهترین سالن زیبایی عروس در زعفرانیه
بهترین آرایشگاه داماد شهریار

آخرین دیدگاه‌ها

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!

حسین
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

آدرس دفتر طلاق به شماره ۷۹ و به سر دفتری آقای جیلانی را احتیاج دارم. سپاسگزارم.

نظرات کاربران

  • بدون نام

    رنگ موی تیره برای پوست گندمی ؟ چه رنگ مویی برای پوست گندمی مناسبه؟ نام برند هم بگید ممنون میشم.

    پاسخ
  • ؟؟؟

    اون عکس که 5 تا رنگ پوست داره چهارمی رنگ پوست آبنوسی هستش؟؟؟

    پاسخ
  • فاطمه

    خیلی خوب بود فقط از اون ۵تا عکس?عکس وسطی ک چشمش ابی بود پوست گندمی بود؟؟

    پاسخ
  • اینجانب

    خوب بود استفاده کردم.. بازم ازاین دست مطالب مفید بذارید. با تشکر.

    پاسخ
  • ماهک

    مرسی عالی بود

    پاسخ