راهنمای جامع تشخیص رنگ و تناژ پوست برای عروس خانم ها

 


تشخیص رنگ و مهمتر از آن تناژ پوست یکی از مهم ترین کارهایی است که هر عروس خانمی باید با آن آشنا باشد. شناخت تناژ پوست روی انتخاب شما تاثیر زیادی دارد و میتواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را برای جواهرات، لباس عروس، آرایش و حتی رنگ موی خود داشته باشید.

در واقع بسیاری از عروس خانم‌ها و حتی تعداد زیادی از خانم‌ها در کل تناژهای رنگی پوست خود را به خوبی نمی‌دانند و همین موضوع سبب می‌شود تا در انتخاب مواردی مثل رنگ مو، جواهرات مختلف و حتی انواع آرایش به مشکلات زیادی بر بخورند که در ادامه این مقاله به این موضوع مهم پرداخته‌ایم.

آموزش تشخیص رنگ و تناژ پوست

البته عروس خانم‌های محترم باید در نظر داشته باشند که تشخیص دقیق و اصولی رنگ پوست و همچنین انتخاب بعضی از موضوعات نظیر آرایش‌های مناسب هر رنگ پوست در تخصص آرایشگران حرفه‌ای و باتجربه است و هر کسی نمی‌تواند بدون در اختیار داشتن علم و مطالعاتی تخصصی به چنین موضوعاتی پی ببرد.

اما با این حال در ادامه مقاله به معرفی و تبیین برخی مفاهیم کلی و اصلی پرداخته شده است تا عروس خانم‌ها بتوانند با در اختیار داشن برخی اطلاعات کلی و جامع در بعضی از موضوعات انتخاب‌های بهتر و راحت‌تری داشته باشند.

به همین منظور ما در سایت تالارکده سعی داریم شما را با انواع رنگ و تناژهای پوست آشنا کنیم و به شما راههای تشخیص تناژ پوست تان را نشان دهیم.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:ملاک های انتخاب لباس عروس رویایی شما

تشخیص تناژ پوست

شناخت رنگ پوست شما کمک زیادی به نوع آرایش‌تان میکند و می توانید سبک و تناژ مورد نیاز را در آرایش خود انجام دهید. در ادامه این مقاله با انواع رنگ پوست آشنای پیدا میکنید و می توانید به کمک این اطلاعات رنگ پوست خود را تشخیص دهید.

پوست سفید: پوست سفید یکی از انواع رنگ پوست و پوستی است بدون ماده رنگی. این نوع پوست بسیار سفید و شیری رنگ است و رگهای زیر آن قابل رویت هستند. موها سفید و بیرنگ هستند و عنبیه چشم معمولا صورتی یا آبی و حدقه چشم قرمز پررنگ است که البته این نوع پوست بسیار نادر است.

پوست روشن: پوستی است که کمی صورتی به نظر میرسد. اشخاص صاحب این رنگ پوست معمولا بلند قد با موهای بلند هستند و بیشتر در کشورهای شمال غربی اروپا زندگی میکنند.

پوست طلایی: این رنگ پوست ها اگر روشن باشند زرد و اگر کمی تیره باشند، ته رنگ طلایی دارند. دارنده این رنگ پوست ها را معمولا زردپوست میخوانیم که این امر همیشه درست نیست. بیشتر مردم پوست زرد با ته رنگ طلایی دارند.

پوست خرمایی (گندمی): پوست گندمی یکی دیگر از انواع رنگ پوست است. گاهی افرادی را میبینیم که میتوانیم بگوییم رنگ پوست شان خرمایی است. این پوست میتواند قهوه ای روشن یا تیره باشد با ته رنگ زرد یا قرمز.

پوست آبنوسی: آبنوس نام چوبی است که تقریبا سیاه استولی نه خیلی سیاه. انواع پوستهای بسیار تیره مثلا زیتونی تیره، زرد و قهوه ای را در این رده قرار میدهیم.

پوست زیتونی: این رنگ پوست را بیشتر شبیه رنگ زیتون میدانند و معمولا رنگی است زرد مایل به سبز با ترکیبی از قهوه ای و افرادی با رنگ پوست معمولا موهای تیره دارند. با توجه به رنگ پوستهای مختلف باید کمی هم ترکیب رنگ را بدانیم تا انتخاب رنگ مواد آرایش برایمان ساده تر باشد.

تشخیص تناژ پوست

تشخیص رنگ پوست آنلاین

خیلی ها به اشتباه تصور می کنند تناژ، همان رنگ سطح پوست است، اما قضیه چیز دیگری است. تناژ در واقع رنگ زمینه ی پوست شما است. ممکن است در ظاهر رنگ پوست شما با رنگ دیگری یکسان به نظر برسد اما تناژ یا زمینه‌های متفاوتی داشته باشد. تناژ پوست شما در واقع مستقل از تیرگی و روشنی پوست است و فرقی نمی‌کند پوست شما روشن، متوسط یا تیره باشد، تناژ به رنگ پایه پوست مربوط می‌شود. این که چه نوع جواهراتی استفاده کنید، موهایتان را چه رنگی رنگ کنید، لباس عروس سفید یا شیری رنگ انتخاب کنید، چه رنگی را برای آرایش صورت به کار ببرید و یا با چه رژ لبی لب‌های خود را آرایش کنید، همه و همه با تناژ پوست شما ارتباط دارند.

در حالت کلی تناژ پوست به سه گروه گرم، سرد و خنثی تقسیم می‌شود.

در اولین قدم باید بتوانید تناژ پوست خود را تشخیص دهید. چندین راه مختلف برای این کار وجود دارد که آنها را توضیح می دهیم.

تشخیص تناژ پوست

  • آستینتان را بالا بزنید و به رگ‌های روی مچ دستتان در زیر نور طبیعی نگاه کنید.
  • اگر رگ‌های روی مچ دست، به نظر آبی می‌رسند، شما زمینه‌ی رنگی سرد دارید.
  • اگر رگ‌ها به نظر سبز هستند شما پوست گرمی دارید.
  • در حقیقت هاله زرد پوست، روی رنگ آبی رگ باعث می‌شود رنگ رگ‌های شما سبز دیده شود.

آرایش و تناژ پوست

اگر نمی توانید تشخیص دهید که رنگ رگ های روی مچ شما آبی یا سبز است، تناژ پوست شما خنثی است.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:7 گام برای داشتن ناخن هایی شگفت انگیز در روز عروسی

تشخیص تناژ پوست از طریق تست رنگ

تشخیص زنگ پوست

اگر پوست، چشم‌ها و صورت شما با رنگ های سفید و مشکی زیباتر دیده می‌شود پوست سرد دارید اما در صورتیکه با کرم و قهوه‌ای زیباتر هستید پوست شما گرم است. اگر با هر دو نوع رنگ احساس زیبایی می کنید و راحت هستید پوست شما خنثی است. توجه داشته باشید که در تست رنگ، صورت شما نباید آرایش داشته باشد و بهتر است موهای خود را نیز ببندید تا رنگ آنها روی پوست صورت شما اثر نگذارد.

کاغذ سفید

جلوی آینه بایستید و یک تکه کاغذ سفید را کنار صورتتان نگه دارید. اگر رنگ پوست شما کنار کاغذ سفید به زردی زد، تناژ گرم دارید. اما اگر رنگ پوستتان به سرخی و صورتی می‌زند تناژ پوست شما سرد است.

اگر رنگ پوست شما به خاکستری و طوسی نزدیک بود احتمالا تناژ پوست شما خنثی است.

رنگ پوست در خانم‌ها

حال که تناژ پوست خود را تشخیص دادید وقت آن است که جواهرات خود را با توجه به تناژ پوستتان انتخاب کنید.

اگر زمینه ی پوست شما سرد باشد، زیورآلات نقره‌ای برای شما مناسب‌تر است.

اگر زمینه ی پوست شما گرم باشد، با زیورآلات زرد، شاداب‌تر دیده می‌شوید.

اگر زمینه ی پوست شما خنثی باشد هم طلا و هم نقره به پوست شما می آید.

اگر پوست شما گرم است با لباس عروس سفید بهتر و زیباتر به نظر می‌رسید و پوست صورتتان رنگ دلپذیرتری دارد ولی اگر پوست شما سرد است با سفید خالص بیرنگ و مرده به نظر می‌رسید و در این صورت لباس عروس شیری رنگ برای شما خوشرنگ‌تر است. اما اگر پوست شما خنثی است هر دو رنگ برای شما مناسب است و بساه به سلیقه خود می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

تشخیص تناژ پوست

اگر رنگ پوست گرمی دارید و زیور آلات طلایی را برای عروسی خود انتخاب کرده اید،

رنگ هایی که در خانواده قهوه ای هستند مثل فندقی، نسکافه ای و یا بلوطی برای رنگ موهای شما مناسب تر هستند.

برای انتخاب لباسهای مهمانی خود در نظر داشته باشید که رنگ های شادی که در طبیعت هستند مانند انواع رنگ سبز و زرد، صورتی و قرمز و یا نارنجی ها و گلبهی، انواع کرم و قهوه ای به شما بیشتر می آیند.

انتخاب تناژ و رنگ پوست

اگر پوست سردی دارید و زیور آلات نقره ای را برای جواهرات عروسی خود انتخاب کرده اید، رنگ مو در تناژ خاکستری مانند مشکی، یخی و یا دودی بیشتر به شما می آید.

برای انتخاب لباسهای مهمانی خود در نظر داشته باشید که رنگ هایی مانند بنفش، آبی، سبز و یا سورمه ای و مشکی به شما بیشتر می آید.

پرداختن به جزییات برای زیباتر شدن عروس

تشخیص تناژ و رنگ پوست در خانم‌ها

دقت کنید که شب عروسی متعلق به شماست و هر آنچه که برای این شب و حاشیه ها و تشریفات و خریدهای قبل و بعد آن برنامه ریزی میکنید برای آرایش و زیبایی خود و پوست خود برنامه ریزی داشته باشید.

بسیاری از عروس خانم‌ها متاسفانه با این تصور برای برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی خود برنامه‌ریزی می‌کنند که آرایش و میکاپ‌هایی که برای آن روز انجام خواهند داد برای زیبایی و خوب به نظر رسیدن در چنین روزی کافی خواهد بود. اما باید در نظر داشت که زیبایی و ظاهری خوب و مناسب به هیچ عنوان با آرایش‌های سنگین و طولانی صورت نمی‌گیرند.

عروس خانم‌ها باید بدانند که اگر برای برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی خود قصد دارند تا در بهترین حالت ظاهری و بدنی خود قرار داشته باشند می‌توانند در برنامه‌ریزی‌های بلند مدت خود برای آن روز از قبل آماده شوند.

یک رژیم غذایی درست و مناسب می تواند زیبایی پوست و ظاهر شما را در شب عروسی تان بیشتر کند و باعث شود آرایش بیشتر روی صورت شما اصطلاحا بنشیند و زیبایی و جلوه بیشتری داشته باشید. دقت کنید که آرایشگر شما از چه متریال و لوازمی جهت میکاپ و آرایش استفاده میکند و آیا پوست شما با آن سازگار است ؟ مسئله مهمی که می بایست به آن توجه ویژه کرد تا در طول مدت مراسم عروسی خود همچون ستاره ای بدرخشید.

در حقیقت باید در نظر داشت که برای این که در ورز خاصی چون مراسم عقد و جشن عروسی اگر علاقمند باشید تا در نهایت زیبایی و آراستگی خود باشید باید از قبل از برگزاری مراسم و جشن به ظاهر خود رسیذگی‌های لازم را داشته باشید تا بتوانید چه از نظر بدنی و چه از نظر ظاهری صورت، از هر نظر بهترین خود برای آن روز باشید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:ایده هایی برای تزیین تالار پذیرایی عروسی در پاییز

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

چگونه قبل از عروسی از شر شوره سر خلاص شویم
بهترین سالن زیبایی زعفرانیه
بهترین آرایشگاه داماد شهریار
بهترین سالن زیبایی عروس چیتگر

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد

نظرات کاربران

  • بدون نام

    رنگ موی تیره برای پوست گندمی ؟ چه رنگ مویی برای پوست گندمی مناسبه؟ نام برند هم بگید ممنون میشم.

    پاسخ
  • ؟؟؟

    اون عکس که 5 تا رنگ پوست داره چهارمی رنگ پوست آبنوسی هستش؟؟؟

    پاسخ
  • فاطمه

    خیلی خوب بود فقط از اون ۵تا عکس?عکس وسطی ک چشمش ابی بود پوست گندمی بود؟؟

    پاسخ
  • اینجانب

    خوب بود استفاده کردم.. بازم ازاین دست مطالب مفید بذارید. با تشکر.

    پاسخ
  • ماهک

    مرسی عالی بود

    پاسخ