چقدر برای حلقه نامزدی خرج کنیم؟

اگر فرض کنیم الماس بهترین دوست دخترها باشد، آن وقت اگر حلقه نامزدی شان از الماس باشد چه می‌شود؟ همزمان با فکر کردن به پاسخ این سوال، اجازه دهید یک سوال زیرکانه دیگر نیز مطرح کنیم. سوال این است که کلاً چقدر باید حلقه عروسیمان هزینه کنیم؟ باورهای نادرست زیادی در مورد قیمت و خرید انگشتر نامزدی در بین مردم وجود دارد که خرید حلقه نامزدی و تخمین هزینه مورد نیاز برای آن را تا حدودی سخت‌تر می‌کند.

حلقه نامزدی

به طور کلی پاسخ ثابتی برای این پرسش وجود ندارد اما با نکاتی که در مورد خرید حلقه عروسی در این مقاله جمع اوری شده است، می‌توانید تا حدودی قیمت حلقه موردنظرتان را تخمین بزنید و برنامه‌ریزی بهتری روی بودجه اختصاص داده شده به عروسیتان انجام دهید.

میانگین قیمت حلقه ازدواج چقدر است؟

قیمت حلقه نامزدی

همانطور که واضح است برخی از زوج‌ها اهمیت زیادی برای حلقه نامزدی قائل هستند و ترجیح می‌دهند بودجه زیادی را به خرید ان اختصاص دهند. با این وجود برخی دیگر حساسیت کمتری در این زمینه دارند و سعی می‌کنند هزینه خرید حلقه عروسیشان را کنترل و مدیریت کنند. اما در کل با توجه به افزایش نرخ طلا، میانگین قیمت حلقه در سال 1401 نسبت به سال‌‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. به طوری که قیمت ارزان‌ترین انگشتر نامزدی در حدود 2 میلیون تومان و گرانترین آن بدون احتساب وجود سنگ‌ها و جواهرات قیمتی تا 20 میلیون تومان و بیشتر نیز متغیر است.

وقتی نوبت به خرید حلقه ازدواج می‌رسد، تنوع رنج قیمت حلقه‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد: اندازه حلقه و مقدار و عیار طلای به کار رفته در آن، اندازه و جنس سنگ یا جواهر کار شده روی حلقه نامزدی، برند تولیدکننده، طرح و مدل حلقه و در نهایت کارمزد آن.

باورهای نادرست و غلط در مورد قیمت حلقه نامزدی:

  1. اختصاص دادن حقوق سه ماه خود به خرید حلقه ازدواج.

خرید حلقه عروسی

تقریباً این باور به یک قانون در مورد خرید حلقه عروسی تبدیل شده است که فرد باید حقوق سه ماه خود را برای خرید حلقه ازدواجش هزینه کند. درحالیکه هیچ قاعده و قانون خاصی در مورد خرید حلقه وجود ندارد و وضعیت مالی زوج‌ها مهم‌ترین مسئله در تخمین بودجه منطقی برای خرید حلقه نامزدی است.

همچنین بخوانید: 46 ایده جذاب ژست عکس با حلقه ازدواج

  1. خرید حلقه نامزدی به صورت آنلاین به صرفه تر است.

خرید حلقه ازدواج

خرید حلقه نامزدی به صورت آنلاین ریسک بزرگی است زیرا با کمی گشتن در بازار طلا می‌توانید انتخاب‌های به مراتب متنوع‌ و ارزان‌تری داشته باشید. فقط کافی است وقت بیشتری برای پیدا کردن حلقه عروسی موردنظرتان صرف کنید. پیش از اقدام برای خرید حلقه، یک طرح یا ایده فرضی برای مدل حلقه نامزدیتان در نظر داشته باشید. در صورتیکه دوست دارید در حلقه ازدواجتان الماس یا برلیان کارشده باشد، در مورد انواع تراش‌ها و برش‌های این سنگ‌های زینتی تحقیق کنید و سپس با مراجعه به چند جواهری و طلافروشی رنج قیمت حدودی آن را بپرسید و بودجه خود را بر این اساس تنظیم کنید.

قیمت حلقه نامزدی چقدر باشد گران است؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم هیچ سقف قیمتی برای خرید حلقه نامزدی وجود ندارد. گران یا ارزان بودن یک انگشتر نامزدی به میزان بودجه، سطح انتظار و وضعیت مالی شما بستگی دارد. با این وجود ممکن است نگران زیاده‌روی در اختصاص بودجه برای خرید حلقه ازدواجتان باشید. بهتر است در مورد میزان بودجه خود قبل از خرید حلقه با همسرتان مشورت کنید.

انگشتر نامزدی

چطور یک حلقه نامزدی با قیمت مناسب بخریم؟

انگشتر نامزدی

اگر می‌خواهید برای خرید حلقه عروسی کمتر هزینه کنید، می‌توانید نکات زیر را به کار بگیرید:

  • قیمت جواهرات و سنگ‌ها را بپرسید و انواع گرانتر و ارزان‌تر را از هم تفکیک کنید.

الماس یا برلیان، یاقوت و زمرد از جمله سنگ‌های قیمتی هستند که در طراحی حلقه نامزدی استفاده می‌شوند. از طرفی دیگر، برخی از سنگ‌ها اگرچه جزء سنگ‌های گران قیمت محسوب نمی‌شوند، اما از لحاظ زیبایی ظاهری مشابه آنها بوده و از محبوبیت خاصی نیز برخوردارند. تورمالین سبز، مورگانیت صورتی و آکوآمارین آبی یخی نمونه‌هایی از سنگ‌های زینتی زیبا و درخشان و البته با قیمت مناسب هستند.

  • انگشتر نامزدی با سنگ کم‌رنگ‌تر و شفافیت کمتر قیمت مناسبتری دارد.

سنگ‌ها و جواهرات کارشده روی حلقه نامزدی رنگ و وضوح متفاوتی دارند. سنگ‌هایی که کم رنگ‎ترن و شفافیت کمتری دارند نبست به بقیه ارزان‎تر هستند. نگران میزان درخشش سنگ حلقه نامزدیتان نباشید، درخشندگی یک سنگ ارتباطی با میزان شفافیت آن ندارد.

  • فکر خرید انگشتر حاوی الماس تمام قیراط را از سرتان دور کنید.

حلقه‌های نامزدی که در آنها از الماس تمام قیراط استفاده شده است نسبت به بقیه مدل‌ها گرانتر هستند. به جای آن می‌توانید انگشتری انتخاب کنید که با سنگ‌های ارزانتر اما مشابه الماس طراحی شده باشد. مثلاً یاقوت سفیدرنگ سختی قابل قبولی دارد و در برابر ساییدگی و خراش ناشی از کارهای روزمره نیز مقاوم است و از نظر ظاهری نیز شبیه الماس است، با این تفاوت که نسبت به آن قیمت مناسب‌تری دارد. البته جایگزین‌های دیگری نیز می‌توان برای الماس در نظر گرفت. سایر سنگ‌های قیمتی و محبوب مانند یاقوت کبود آبی، یاقوت سرخ و زمرد از جمله گزینه‌های مناسب برای حلقه نامزدی به شمار می‌روند. بسته به کیفیتشان، این سنگ‌ها می‌توانند قیمت مناسب‌تری در مقایسه با الماس داشته باشند.

  • حلقه‌هایی که در آنها سه عدد سنگ یا بیشتر کار شده گران‌تر هستند.

سعی کنید انگشترهایی که دارای سه سنگ هستند را از لیست خود خط بزنید. اگر می‌خواهید حتماً در طرح حلقه نامزدیتان از سنگ یا جواهر استفاده شده باشد، طرح‌‌هایی که تعداد سنگ کمتری دارند، ارزان‌تر هستند.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

فرق انگشتر نشون و حلقه
حلقه ازدواج
اعلام نامزدی

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد

نظرات کاربران

  • ناشناس

    حلقه واقعا خیلی الان گرون شده بیچاره کسایی که باید بگیرن

    پاسخ