جشنواره رمضان

نکات مهمی که قبل از خرید حلقه عروسی حتماً باید بدانید

یکی از مهمترین کارهایی که عروس و داماد انجام می دهند و تا آخر عمرشان به عنوان یک نماد از آن یاد می کنند، خرید حلقه ازدواج است. خرید حلقه ازدواج یکی از اجزای مراسم ازدواج است که اگرچه در ابتدا خرید آن آسان به نظر می‌رسد، ولی معمولا وسواس بیش از اندازه مانع از این می‌شود که زوج ها بتوانند انتخاب راحت و درستی داشته باشند.

شاید یکی از دلایل این حساسیت آن است که حلقه برای هر کدام از زوجین حکم صمیمت بین آنها را دارد و به طور معمول ما هر زمان جوانی را می بینیم که در دست چپش حلقه دارد، او را جوانی متعهد و عاشق همسرش تصور می کنیم.ما در سایت تالارکده سعی می‌کنیم به‌ شما کمک کنیم تا در خرید طلایی‌ترین حلقه عمرتان موفق عمل کنید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:ترفندهای ضروری برای مقابله با استرس قبل از عروسی

حلقه عروسی

جنس حلقه عروسی

انتخاب جنس حلقه نخستین گام برای انتخاب یک حلقه است. حلقه های ازدواج را از جنس های مختلفی می سازند و برای انتخاب جنس حلقه هیچ محدودیتی وجود ندارد. فلزهای قیمتی زیادی مانند پلاتین، تیتانیوم، طلای زرد و طلای سفید وجود دارد که شما بنا به سلیقه، بودجه و سبکی که دوست دارید، می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

پلاتینیوم به دلیل سختی بالا بهترین گزینه برای حلقه عروسی که باید مقاوم باشد است. پلاتینیوم فلزی سخت با رنگ سفید است که رنگ آن به هیچ وجه تغییر نمی کند. فقط تنها ایرادی که به آن می توانن گرفت قیمت بالای آن است. در مرتبه بعدی طلا قرار می گیرد. طلا در سه رنگ زرد، سفید و رزگلد یافت می شود. در بین زوج ها مخصوصاً زوج های سنتی طلای زرد طرفداران بیشتری دارد در حالی که رزگلد امروزه در دنیا طرفداران بیشتری پیدا کرده است. طلای سفید به دلیل اینکه با اضافه کردن روکش به این رنگ در می آید به مرور زمان رنگ سفیدش را از دست می دهد و توصیه نمی شود.

حواستان باشد که طلای سفید را به عنوان پلاتین خریداری نکنید. چون قیمت پلاتین دو برابر طلای سفید است. حتی گاهی همین طلای سفید آب طلاست و جنس آن طلا نیست.

قبل از خرید طلا به نشانه های عیار که روی طلا هک شده است دقت کنید. غالبا روی زیورآلات طلا نشانه هایی که بیانگر عیار طلای به کار رفته است هک می شود. این نشانه معمولا روی قسمتی از طلا هک می شود که جلوی چشم نباشد. همان طور که گفته شد در ایران چون طلا 18عیار می باشد، شما باید دنبال عبارت 18k روی جواهر خود باشید. k درواقع اول کلمه ی Karat یا همان عیار است.

حلقه عروسی

حلقه عروسی نگین دار

سنگ الماس به دلیل زیبایی ظاهری اش در سراسر جهان محبوب خانمها است. اگر توانایی پرداخت قیمت بالای آن را دارید می توانید یک حلقه با نگین الماس انتخاب کنید. در انتخاب الماس باید به چند نکته توجه کنید.

اول شکل الماس مورد نظر خودتان را شناسایی کنید. اگر نمی دانید، شک دارید و یا نمی توانید انتخاب کنید، تراش گرد برلیان یا همان Round و یا تراش پرینسس   Princess cut را به عنوان الویت بررسی برای خرید الماس در نظر بگیرید.

حداقل و حداکثر میزان وزن الماس خود را بر اساس بودجه خریدتان مشخص کنید. اگر شما هدفتان از قبل خرید یک الماس یک قیراطی بوده، حتی بهترین نوع یک الماس نیم قیراطی نیز شما را به وجد نمی آورد، پس پله ی دوم برای خرید الماس مورد نظرتان بعد از نوع تراش و شکل الماس، میزان وزن آن باشد.

کیفیت تراش الماس  بی شک مهم ترین بخش از این مفاهیم است.تراش الماس کلید براقی و جذابیت الماس است. در واقع الماس بخاطر تراش است که قیمت می یابد. یک الماس با درجه شفافیت و رنگ پایین اما با تراش خوب بسیار زیبا تر از یک الماس پاک و با رنگ عالی اما با تراش نا مناسب است.

تشخیص خوب یا بد بودن تراش الماس برای خریداران کار بسیار دشوار و عملا نشدنی است پس بهتر است که الماس های با شناسنامه را برای خرید انتخاب کنید.الماس ها در آزمایشگاه های بسیار مجهز آنالیز می شوند و جواب آن در شناسنامه الماس درج می گردد

الماس ها در رنگ های مختلفی دیده می شوند که بعضی از رنگها الماس بسیار گران قیمت هستند،مثل الماس صورتی،الماس آبی،سبز و…اما با اینحال در الماس های سفید وجود درصدی از رنگ زرد قیمت الماس را پایین می آورد.وجود رنگ زرد در الماس های سفید باعث می شود تلالوء الماس کم شود و به همان نسبت از قیمت آن کاسته می شود.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:راهنمای جامع و کامل انتخاب یک تور عروس زیبا و رویایی

حلقه عروسی

مدل حلقه عروسی

حلقه های عروسی را می توانید ست تهیه کنید اما حتماً اصرار بر ست بودن حلقه ها نداشته باشید. بلکه هر کدام براساس سلیقه و راحتی خود طرح و حتی جنس حلقه ها را انتخاب کنید.

حلقه های ظریف با طراحی های ساده هیچ وقت قدیمی نمی شوند. حلقه ها در عین سادگی می توانند طرح های مختلفی داشته باشند. بعضی از حلقه ها، زایده های تیزی در طراحی شان دارند که نگین ها روی این زائده های تیز وصل می شوند. این تیز ی ها در هنگام کار روزمره به این سو و آن سو می گیرند و احتمال جدا شدن نگین ها وجود دارد. بنابراین بهتر است که حلقه های تخت و گرد را انتخاب کنید.

بعضی از حلقه ها با یک تغییر کوچک طراحی شان برای خانم ها و آقایان فرق می کند و می توانید آنها را به صورت یک جفت مشابه بخرید.

یک پیشنهاد خوب برای زوج های عاشق این است که سعی کنید حلقه نامزدی خود را جفت یا ست بخرید. درست است که در این صورت پیداکردن حلقه‌ای که هم برای یک مرد مناسب باشد و هم در عین حال ظرافت لازم برای دست یک خانم را داشته باشد سخت است اما به لطف طراحی‌های جدید و خلاقانه طراحان این رشته، این روزها حلقه‌های زیبای جفت زیادی در بازار وجود دارند که می‌توانید یک جفت از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید.

وقتی برای خرید حلقه می‌روید، حلقه‌هایی را بخرید که برای دست شما تنگ و جفت و جور نباشند. بالاخره قرار است شما این حلقه را یک عمر به دست کنید. در طول این سال‌ها ممکن است چاق شوید و حلقه شما دیگر قابل استفاده نباشد. اگر حلقه شما اندکی گشاد باشد می‌توانید آن را تنگ کنید ولی به دست کردن حلقه تنگ خیلی دشوار است.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:4 تا از بهترین تم های عروسی زمستانی

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

فرق انگشتر نشون و حلقه
حلقه ازدواج
اعلام نامزدی

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
قیمت تالار عروسی در تهران ۱۴۰۳

سلام برای ۱۰۰ نفر چی قد میشه

بدون نام
10 آهنگ تانگو خارجی

خوبه دوست داشتم

بدون نام
دانلود آهنگ شاد عروسی قدیمی

عالیه . درود بر شما

نیلا شایان
لباس عروس میلیاردی آناشید حسینی

ایشون اصن ی لباس ساده بلد نیست بدوزه یه مزدا 3 داغون داره دختره حتی یه سوزن دوزی ساده بلد نیست همش دروغ فیک صورتش بدون ارایش ایقد داغون چشاش مشکی اصلا خال نداره کلا نمونه بارز یک فیکککک کامل

Zahra. H
باغ تالار روژین

سلام وقت بخیر هزینه جشن عروسی با گل آرایی حدود ۳۰۰نفر مهمان چقدر میشه ؟ برای سال۱۴۰۳ پاییز و زمستون

Zahra. H
باغ تالار عمارت کبیر شهریار

سلام وقت بخیر هزینه جشن عروسی ۳۰۰نفره با گل آرایی اندک میخواستم بدونم برای سال ۱۴۰۳

Zahra .H
باغ تالار کاخ ورسای

سلام وقت بخیر برای زمستون یا پاییز ۱۴۰۳حدود ۳۰۰ میهمان هزینش و لطف میکنید با گل آرایی اندک

سعید شایسته
صفر تا صد اجاره ماشین عروس | شرایط و مدارک لازم + لیست قیمت

عالی ممنون از اطلاعات مفیدتون

زرین فر
تالار پذیرایی میثاق ارتش

مراسم عروسی ماتالارمیثاق 1بود،پرسنل عالی بود کیفیت غذاهاعالی خدمات دهی بسیار عالی چای و نسکافه نامحدود پذیرایی میشد شارژ میوه و شیرینی عالی بود از مدیریت تالارجناب کامرانی صمیمانه سپاسگزاریم.باتشکر

نظرات کاربران

  • فارغی

    برای جشن عقد چه امکانات وبرای ۷۰ مهمان چه هزینه ای دریافت میکنیم

    پاسخ