جشنواره رمضان

چگونه استرس برنامه‌ریزی عروسی را کاهش دهیم؟

ازدواج یکی از مهم‌ترین رویدادهای زندگی هر فرد است. برنامه‌ریزی برای یک مراسم عروسی رویایی می‌تواند هیجان‌انگیز و چالش‌برانگیز باشد. یکی از چالش‌های اصلی برنامه‌ریزی عروسی، استرس است. استرس برنامه‌ریزی عروسی می‌تواند از عوامل مختلفی مانند بودجه، زمان و تصمیم‌گیری‌های دشوار ناشی شود.

در این مقاله، نکاتی را برای کاهش استرس برنامه‌ریزی عروسی و راهکارهایی برای کاهش استرس پیش از عروسی ارائه خواهیم داد.

کاهش استرس قبل از عروسی

اکثر ما جزو کسانی هستیم که با نزدیک شدن مراسمات یا اتفاقاتی که  قرار است زندگی ما را تحت شعاع خود قرار دهد، دچار استرس و اضطراب می‌شویم. از این رو آشنایی با علت رخداد استرس و نحوه درمان آن جهت گرفتن تصمیمات درست در زندگی برای ما ضروری است.در ادامه بعد از آشنایی مختصری با استرس، راه کارهایی نیز برای کاهش استرس پیش از عروسی و مقابله با آن ارائه داده می‌شود.

استرس قبل از عروسی و ازدواج

ازدواج یکی از این موضوعاتی می ‌باشد که به دلیل بار روانی، اقتصادی، تغییر زندگی و کارهای زیاد همیشه با استرس همراه است. هر چند مراحل قبل از ازدواج یکی از شیرین ترین و خوشایند ترین لحظات زندگی هر جوانی است اما به طور معمول بعد از مدتی شور و شوق اولیه جای خود را به استرس و اضطراب می دهد.

به گفته روانشناسان، ازدواج جزو هفت یا هشتمین موضوعی است که  بیشترین استرس را به همراه دارد و تا حدی نیز طبیعی می باشد.

بعضی از استرس های قبل از ازدواج می ‌تواند ناشی از چگونگی برگزاری مراسم، خرید جهیزیه، ماه عسل، دلهره آرایش‌  یا رقص باشد که کاملاً طبیعی است و با چند راه کار ساده برطرف می‌شود.

این استرس ها باعث می شود تا فکر و مشغله ذهنی شما زیاد شده و در نهایت مراسم عروسی شما را تحت شعاع قرار می دهد.

چند راه کار ساده برای درمان استرس خفیف و معمولی

برای چنین استرس هایی که نسبتا ساده محسوب می‌ شوند دم کرده بابونه یا گل گاوزبان می ‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

کاهش اضطراب قبل عروسی

همچنین ورزش کردن از نوع هوازی، به طور مثال آیروبیک و رفتن به استخر و پیاده روی می‌ تواند تا میزان زیادی از فشار استرس را کاهش دهد.

سینما رفتن و گذراندن وقت با دوستان و افراد مثبت اندیش، به دور از محیط فشار نیز، گزینه ای مناسب جهت کاهش اضطراب و استرس در عروسی و قبل از آن است.

کاهش استرس در عروسی

انجام پیش از موقع بعضی از کار ها از جمله خرید جهیزیه، انجام دادن برخی از خرید های شب عروسی، هماهنگی با آرایشگاه، آتلیه و مکان برگزاری مراسم و کارهایی دیگر از این قبیل نیز می تواند تا حد زیادی از بار استرس بکاهد.

دلایل دیگری نیز برای استرس قبل از ازدواج وجود دارد که در ادامه به چند نکته از آن اشاره می کنیم.

عدم شناخت کافی نامزد هم دلیل دیگری برای استرس قبل از عروسی است که بدون هیچ نگرانی و احساس خجالت، در مورد نگرانی ها و ترس ها و موضوعات مختلف، وقت گذاشته و  صحبت و تبادل نظر کنید که جدای از حل مشکلات و کاهش استرس، موجب صمیمیت و علاقه بیشتری نیز میان شما می شود.

شناخت همسر استرس

تصمیمات مهم زندگی ، انتظارات، هزینه‌های برگزاری مراسمات عروسی و نقش های جدید در زندگی، ترس از طلاق، خیانت و مشکلات زندگی مشترک والدین و غیره از دیگر دلایل استرس زای  قبل از عروسی می باشند که شادترین لحظات زندگی هر فرد را تحت تأثیر خود قرار می ‌دهند.

برای کنترل استرس در عروسی باید قبل از هر چیزی عوامل تنش زا و استرس زا را شناخته و برای کنترل آن برنامه ‌ریزی کنید.

کاهش استرس و اضطراب در عروسی

راهکارهایی برای کاهش استرس پیش از عروسی

با نامزد خودتان در مورد تمامی جزئیات مراسم عروسی پیش رو مشاوره و گفتگو کنید.

کاهش استرس پیش از عروسی

اگر شاغل هستید جهت کاهش استرس و اضطراب‌تان چند روز قبل از مراسم عروسی تان مرخصی بگیرید و از راهکارهای مدیریت زمان و تعیین اولویت کار ها استفاده لازم را ببرید.

بعضی وقتها دوستان و نزدیکان فرد دوست دارند در این زمان باقی مانده بیشتر با شما وقت بگذارنند که در این بازه زمانی برای شما ممکن نیست و با تذکر دادن اینکه درگیر کارهای عروسی تان هستید درک خواهند کرد و در انجام کارها چند قدم جلو خواهید افتاد.

کنترل استرس در عروسی

یک راه ساده برای کاهش استرس قبل از عروسی واگذاری بعضی از کارها به دوستان و نزدیکانتان است. فقط باید اطمینان داشته باشید که با نحو احسن برای تان انجام می دهند. از محول کردن کارهای عروسی خودتان به دوستان و افراد خانواده و نزدیکان خود خجالت زده نباشید چرا که همه دوست دارند در بهتر برگزار شدن بهترین اتفاق زندگی شما سهیم باشند.

محول کردن کل کارهای عروسی به موسسات برگزار کننده عروسی و خدمات مجالس که تبحر انجام این مراسمات را دارند یکی دیگر از گزینه های پیش روی شما می باشد که خیال شما را از بابت بهتر انجام شدن مراسم راحت می کند.

ممکن است بعد از انجام تمامی این مطالب که  در بالا ذکر شد هنوز کمی استرس داشته باشید با انجام دادن چند راه کار ساده که پیشنهاد می کنیم، خودتان را تقویت کرده و از استرس پیش از عروسی رها شوید.

خواب استرس عروسی

  • خواب مناسب استرس شما را پیش از عروسی کم می کند.

به میزان کافی بخوابید، سعی کنید شب ها زودتر به رختخواب بروید و شبانه هشت ساعت بخوابید. خواب کافی علاوه بر کاهش استرس و تنش، موجب شادابی پوست شما نیز می گردد و نهایتاً شب عروسی زیر چشم های تان گود نخواهد افتاد.

  • کاهش استرس با تغذیه مناسب

غذا خوردن و تقویت کردن متعادل خودتان گزینه دیگری برای کاهشصثی  استرس است، می توانید در برنامه غذایی خود سبزیجات، میوه، ماهی، جو و… گنجانده و از مصرف کافئین، نیکوتین، مخدرات، شکر و شیرینی جات پرهیز کنید.

کاهش استرس ورزش عروسی

  • ورزش کردن اضطراب شما را کم می کند

ورزش کردن همان طور که همه ما از آن اطلاع داریم درمان تقریبی همه امراض و مشکلات روحی و روانی و حتی جسمی است که با روزی بیست دقیقه تا نیم ساعت وقت گذاشتن برای انجام آن، می توان از هر رو بدن رو فرم و روحیه ای شاد داشت.

  • استفاده از مشاوران جهت کاهش استرس قبل از عروسی

شرکت کردن در کلاس های مشاوره پیش از ازدواج هم بسیار مفید خواهد بود که معمولاً پنج تا هفت جلسه طول می کشد، که جدای از اینکه اطلاعات زیادی به شما ارائه می دهند تا حد زیادی بار استرس ناشی از ازدواج را نیز کاهش می دهند.

  • مشاوره از افراد توانمند

استفاده از تجربیات و راهنمایی افراد موفق و خوشبخت اطراف خود تان، گزینه بسیار مناسبی برای کسب راز موفقیت ازدواج آنان است.

مشاوره کاهش استرس عروسی

  • کاهش استرس و فشار روانی پیش از عروسی

کمک گرفتن از روانشناسان بهترین انتخاب برای کاهش استرس و فشار روانی پیش از عروسی است، چرا که روانشناس کسی است که در این زمینه آموزش حرفه ای دیده است و با بررسی تنش های شما بهترین راهکارهای پیشنهادی را در جهت کاهش و درمان استرس به شما و نامزد شما ارائه می دهد.

آرامش عروسی

 

سخن آخر

استرس همیشه نگران کننده نیست گاهی اوقات می تواند موجب انگیزه گرفتن شما شود. با مدیریت دقیق استرس می توان  کارها را زودتر از موعد مقرر به اتمام رساند، مگر در موارد حاد که  تأثیرات منفی به جای بگذارد که باید حتماً به روانشناس و مشاور مراجعه شود.

استرس و اضطراب قبل از عروسی گاهی ممکن است تا بعد از ازدواج ادامه داشته باشد و زمینه ساز مشکلاتی دیگر همچون سوءظن شود که زندگی مشترک را درگیر خود می کند.

پس با عشق، علاقه و صمیمیت به طرف مقابل خود و مدیریت صحیح زندگی مشترک، مشکلات پیش روی خودتان را به وسیله مثبت  اندیشی، درک متقابل و گفتگو ریشه کن کنید تا موجب سوء تفاهم و اختلافات و خدای ناکرده بر هم خوردن روابط نباشید.

استرس برنامه‌ریزی عروسی یک تجربه مشترک است. با پیروی از نکات ذکر شده در این مقاله، می‌توانید استرس خود را کاهش دهید و از روند برنامه‌ریزی لذت ببرید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل

رزرو تالار پذیرایی