انواع تور عروس چیست و برای چه نوع لباسی مناسب هستند

راهنمای تور عروس

تور عروس یک اکسسوری جدانشدنی از لباس عروس است. تور عروس مهم‌ترین عنصر تکمیلی لباس عروس است و نقش مهمی در باشکوه دیده شدن آن دارد. در حال حاضر تورها با طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی دوخته می‌شوند و قیمتشان با توجه به اندازه و جنس تور متفاوت است.

برخی از تورها با ترکیب مو و شینیون موی سر عروس استفاده می‌شود. تیم تالارکده باری دیگر برای کمک به شما و اینکه می‌خواهد شما در مراسم عروسی‌تان زیبا و شیک به نظر برسید در این مقاله شروع به بررسی تور لباس عروسی و انواع آن پرداخته تا شما متوجه شوید که متناسب با هر لباس عروسی چه نوع توری مناسب است پس بدون وقت تلف کردن و صبری بریم برای این کار!

هر مقدار لباس عروس شما زیبا باشد ولی توری که برای آن استفاده می‌کنید مناسب نباشد و به اصطلاح به ترکیب آن نیاید زحمت شما به هدر رفته است. پس باید با این نکته که کدام تور عروس برای لباس شما مناسب است و باعث شیک شدن و زیباتر شدن استایل شما می‌شود آشنا شوید.

کدام تور عروس برای لباس شما مناسب است

در واقع در سال‌های اخیر با تنوع بسیار بالایی که در بین تور لباس عروس‌ها در مزون‌ها و فروشگاه‌های مختلف و متفاوت دیده می‌شود می‌توان گفت که تا حدود بسیار زیادی عروس خانم‌ها در مرحله خرید تور لباس عروس دچار تردید می‌شوند و افزایش این تردید در خرید همان‌طور که می‌دانید در نهایت باعث می‌شود که عروس از خرید نهایی خود آن طور که باید راضی نباشد و در حقیقت هم همین موضوع باعث می‌شود که خرید خوب و مناسبی نیز صورت نگیرد.

همچنین باید در نظر داشت که خرید تور لباس عروس شیک به جهت این که همان‌طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد یکی از اکسسوری‌های جدانشدنی و همین‌طور بسیار جذاب لباس عروس است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بهتر است قبل از خرید تور لباس عروس مطالعات و تحقیق خوبی برای خرید در این زمینه از برگزاری مراسم عقد و عروسی به عمل بیاید که در واقع می‌توان گفت نقش مهمی را در خرید تور لباس عروس برای عروس خانم خواهد داشت.

خرید تور لباس عروس

البته باید در نظر داشت که یکی از موضوعات مطالعه برای شناخت ویژگی‌های بدنتان و خرید تور لباس عروس متناسب با آن خواهد بود و یکی دیگر از موضوعاتی که باید به خوبی به آن توجه کرد تناسب قیمت و کیفیت تور لباس عروس خواهد بود و می‌توان گفت که متناسب با بودجه‌ای که برای این خرید یعنی خرید تور لباس عروس در نظر دارید باید سعی داشته باشید تا حد ممکن با استفاده از جست و جوی خوب و مناسب یک تور لباس عروس مناسب و زیبا را برای خود خریداری کنید.

چه مدل توری انتخاب کنیم؟

تور لباس عروس برای جشن عروسی

جواب این سؤال بیشتر از سلیقه‌ی شما به مدل لباس عروس و مدل موی شما بستگی دارد. در انتخاب تور عروس حتماً باید به این نکته توجه کنید که مدل تور عروس با استایل لباس متناسب باشد. شاید یک تور عروس به تنهایی فوق‌العاده به نظر برسد؛ ولی اگر با مدل لباس عروستان تناسب نداشته باشد نه تنها بر شکوه آن نمی‌افزاید بلکه زیبایی لباس شما را کم می‌کند. به همین علت تور به‌طور معمول به همراه لباس عروس سفارش داده می‌شود تا با آن تناسب داشته باشد. ما درسایت تالارکده راهنمای جامع و کاملی را برای شما آماده کرده‌ایم تا راحت‌تر بتوانید تور متناسب با لباس عروسی خود را انتخاب کنید.

انواع تور عروس از نظر بلندی و طول در سال 2022

تور سر عروس

اولین نکته‌ای که باید در انتخاب تور عروس در نظر بگیرید این است که بدانید تور کوتاه می‌خواهید یا بلند؟ در هنگام پرو لباس بهتر است که اندازه‌های مختلف تور عروس را هم روی موهایتان قرار بدهید و بلندی تور عروس و تناسب آن با لباس را به طور دقیق مورد ارزیابی قرار دهید. بهتر است این کار را به همراه تاجتان انجام دهید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. دقت کنید که تور عروس باید با لباس هماهنگی داشته باشد. اندازه‌های مختلفی برای تور عروس وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم.

تور عروس خیلی کوتاه یا بردکیج (bird cage)

انتخاب تور سر عروس جدید

این مدل تور عروس معمولاً روی صورت قرار می‌گیرد و فقط قسمت پیشانی، چشم‌ها و تا بالای گونه را پوشش می‌دهد و معمولاً از پارچه‌های توری با بافت درشت برای این منظور استفاده می‌شود تا چهره‌ی عروس خانم به خوبی دیده شود. این تورها معمولاً همراه با یک کلاه کوچک هستند. تورهای خیلی کوتاه کاربرد کمی دارند و کمتر کسی آنها را سفارش می‌دهد. اگر می‌خواهید یک عروس فانتزی باشید و مدل موهای شما شلوغ و پرکار است انتخاب تورهای خیلی کوتاه شما را از سایر عروس‌ها متفاوت نشان می‌دهد.

در حقیقت موضوع دیگری که باید در خرید تور لباس عروس به آن توجه زیادی داشته باشید پس زمینه جشنی است که قصد برگزاری آن را دارید و باید در نظر داشت که با توجه به پس زمینه جشن می‌توان حدس زد که چه نوع و لباس عروسی مناسب شما خواهد بود و کدام تور لباس عروس می‌تواند زیبایی شما را دو چندان کند.

در واقع بسیاری از عروس خانم‌ها بی توجه به این موضوع و پس زمینه و تم برگزاری مراسم عقد و عروسی خود دست به خرید یک لباس عروس و توری می‌زنند که هیچ تناسبی با جشن ندارد و این نکته مهم را در حین برگزاری مراسم عقد و عروسی متوجه می‌شوند و موقعی به آن پی می‌برند که دیگر وقت آن گذشته است.

از همین رو توصیه می‌شود که قبل از هر خریدی به خصوص خریدهایی همانند لباس عروس و تور لباس عروس کاملاً از پس زمینه جشن عقد و عروسی خود اطمینان حاصل کرده و متناسب با آن یک خرید ایده آل و مناسب را در نظر قرار دهید.

تور عروس کوتاه شینیون

اگر قصد استفاده از این تورها را دارید باید بدانید این مدل تور با یک لباس و آرایش کاملاً اروپایی و ساده جور در می‌آیند. هر چه تورهای بلند سلطنتی‌تر و رسمی‌تر هستند تورهای کوتاه ساده‌ترند و به سبک اروپایی نزدیک‌ترند و زیبایی خاص خودشان را دارند.

 

تور سر عروس خیلی کوتاه با لباس عروس یقه بسته کار شده، ست می‌شود. اگر مراسم شما در خانه یا سالن کوچکی است و فعالیت شما زیاد است، این تور سر عروس پیشنهاد خوبی است.

در ارتباط با این موضوع بخوانید:راهنمای جامع و کامل انتخاب یک تور عروس زیبا و رویایی

راهنمای تور عروس

تور سر عروس شانه ای یا نسبتا کوتاه

تور عروس شانه ای کوتاه

تور سر عروس تا شانه (ارتفاع تقریباً پنجاه سانتی متر) با لباس‌های عروسی ست می‌شود که کمر، سینه یا باسن آن کار شده یا مدل‌دار باشد. اما توجه کنید که تور سر عروس تا شانه تقریباً غیررسمی است و خیلی مجلسی نیست.

راهنمای تور عروس

در صورتی که بالا تنه شما کوتاه است، تورهایی که ارتفاعشان تا روی شانه می‌رسد، انتخاب مناسب‌تری هستند و کوتاهی بالاتنه را می‌پوشانند. این مدل تور برای لباس عروس‌های کوتاه نیز بسیار مناسب است.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:6 حرکت ورزشی که شما را برای روز عروسی خوش اندام تر و باریک تر می کند

تورعروس آرنجی

آگه دوست دارید بدون پوشیدن شنل دست‌هایتان را پوشش بدید بهتر است از این مدل تور عروس که بلندی آن تا آرنج است استفاده کنید.

تور عروس آرنج کمر

قد تور سر عروس تا آرنج حدوداً شصت و چهار سانتی متر است. به علت طول کمی که دارد تحمل وزن این تور آسان است. این تور برای لباس عروس‌هایی با دامن پف دار یا اصطلاحاً لباس عروس پرنسسی یا لباس عروس سیندرلایی بسیار مناسب است، چون درست جایی تمام می‌شود که از آن به بعد پف دامن شروع می‌شود. اما بهتر است با لباس‌های دنباله دار پوشیده نشود. این مدل تور نسبت به تورهای بلندتر از رسمیت کمتری برخوردار است.

تور عروس سر انگشتی

این اندازه از تور عروس یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین اندازه‌هایی است که معمولاً عروس خانم‌ها انتخاب می‌کنند

تور عروس سر انگشتی

محبوبیت تور سرانگشتی به این علت است که تقریباً با همه مدل لباس عروس و اندامی هماهنگ می‌شود. با استفاده از این مدل تور، زیبایی پشت لباس عروس به خوبی دیده می‌شود. این تور سر عروس قدی حدود نود سانتی متر دارد و با توجه به مدل لباس عروس می‌تواند کمی بالاتر یا کمی پایین‌تر از نوک انگشتان دست قرار گیرد.

تور عروس تا زانو و نسبتا بلند

این نوع تور با قدی حدود صد و چهارده سانتی متر، تا زیر زانو اما بالاتر از مچ پاها ادامه دارد.

تور عروس بلند, تور دانتل عروس

این اندازه از تور عروس ظاهری دراماتیک و ظریف برای عروس خانم‌ها ایجاد می‌کند و با هر اندازه از قدی که دارید می‌توانید این مدل را انتخاب کنید.

تور ساده عروس شینیون

همچنین این تور با هر مدل مویی هماهنگ می‌شود.. انتخاب این اندازه تور در ایران خیلی رایج نیست بنابراین می‌توانید با آن بسیار خاص به نظر برسید. ترکیب این تور با دان تل زیبایی خاصی به همراه دارد.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:ایده هایی برای تزیین تالار پذیرایی عروسی در پاییز

تور عروس به بلندی قد

این مدل تور عروس هم قد با شماست و برای عروس خانم‌هایی که مدل تور بلند دوست دارند و در عین حال تمایل دارند آزادی عمل هم داشته باشند مناسب است.

تور عروس به بلندی قد

این نوع تور، برای لباس عروس‌های تمام قد و بدون دنباله خوب است و با هر مدل مویی هماهنگ می‌شود.

تور عروس بلند

تور عروس خیلی بلند و دنباله دار (تور سلطنتی)

این مدل بلندترین و مجلسی‌ترین نوع تور عروس است.. این تور عروس معمولاً روی زمین هم قرار می‌گیرد و طول آن بیش از چهار متر است. اگر لباس عروس خیلی زیبا و کار شده‌ای دارید بهتر است تور عروس را ساده و بلند انتخاب کنید تا زیبایی بیشتری داشته باشید. وقتی می‌خواهید تورهای خیلی بلندی انتخاب کنید که دنباله‌شان روی زمین کشیده می‌شود بهتر است به فکر تور اضافه هم باشید.

راهنمای تور عروس

این تورها را فقط برای عکاسی در آتلیه یا مراسم عقد روی سرتان بگذارید و قبل از رسیدن به سالن اصلی مراسم، تور کوتاه‌تری روی سرتان قرار دهید. تورهای بلند دست و پا گیر هستند و معمولاً زیر دست و پای مهمانان پاره می‌شوند. اگر تور را اجاره می‌کنید این نکته بیشتر اهمیت دارد، باید تور سالمی را به فروشنده تحویل دهید. این نوع تور با لباس عروس دنباله بلند قطاری نیز ست می‌شود و خیلی رؤیایی و سلطنتی است و عکاس شما می‌تواند به راحتی از شما عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرد.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:نکات مهم و کاربردی که باید برای خرید ست ساعت عروس و داماد بدانید

تور سر‌های یک طرفه و مدل گل

یکی دیگر از جذاب‌ترین مدل‌ها برای تور سر، مدل گل‌هایی است که یک طرف سر قرار می‌گیرد یا تراکمش در یک طرف سر بیشتر است.

تمام این مدل تورها را می‌توانید هم با تور و هم بدون تور روی سرتان قرار دهید که هر دوی آن‌ها خیلی شیک و جذاب است و برای عروس‌هایی که دوست دارند تور سرشان را وسط مراسم باز کنند می‌تواند گزینه‌ی خیلی مناسبی باشد چون به تنهایی هم این گل سرها بسیار زیبا هستند.

تور سر عروس ست با لباس عروس

تور لباس عروس خیلی بلند

این مدل تورها می‌تواند از تزیینات روی لباس عروس هم ساخته شود. اگر در لباستان گیپور استفاده شده باشد می‌توانید تورتان را نیز به همان سبک سفارش دهید. اگر در لباستان طرح خاصی مثل گل رز استفاده شده می‌توانید آن طرح را در تورتان نیز تکرار کنید تا جلوه هر دوی آن‌ها چند برابر شود. اگر در لباستان مروارید، قیطان دوزی، روبان دوزی و یا حتی شکوفه کار شده باشد می‌توانید تورتان را با آن هماهنگ کنید.

اگر لباس شما نسبتاً ساده است تورهای بلند حاشیه داری را انتخاب کنید که تا پایین لباس شما امتداد دارد ولی اگر لباستان نگین دار است از تور کوتاه استفاده نمایید. تورهایی که اکلیل دارند فقط برای عروس‌هایی که در سنین پایین ازدواج می‌کنند مناسب هستند.

به عنوان پیشنهاد دیگر، اگر بخشی از لباس شما با پارچه دانتل دوخته شده توری را انتخاب کنید که حاشیه‌هایی از جنس دان تل دارد. این حاشیه‌های دالبری شکل با لباس شما هماهنگی بیشتری دارند. تورهای بلندی که حاشیه دانتل دوزی دارند گران‌تر از بقیه هستند. البته اگر حاشیه با گیپور دوخته شده باشد قیمتش ارزان‌تر تمام می‌شود. تورهای بلند و دنباله دار گیپور و دان تل نسبت به تورهای کوتاه طرفدار بیشتری دارند.

فراموش نکنید که رنگ تور هم باید با لباس عروس هماهنگ باشد. با لباس عروس شیری و نباتی باید تورهای همرنگ با آن استفاده کرد و هرگز از تور سفید استفاده نکنید، زیرا هر قدر هم اختلاف رنگ آن‌ها کم باشد، باز هم توجه دیگران را جلب خواهد کرد.

اگر مراسم عقد و نامزدی‌تان را از مراسم عروسی جدا کردید و سر سفره عقد با لباس رنگین نشستید می‌توانید از توری که با رنگ لباستان هماهنگ باشد استفاده کنید. حتی می‌توانید از این تور فقط سر سفره عقد استفاده کنید. معمولاً تورهای ظریف و کم آهار انتخاب بهتری هستند و هرگز از مد نمی‌افتند.

تور لباس عروس

تور عروسی مرواریدی، یک طرح فوق‌العاده شیک اروپایی و لاکچری می‌باشد که می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد، به دلیل اینکه این طرح در کنار جذابیت چشم نواز خود برای هر مدل مویی مناسب است و شما می‌توانید در کنار مدل موی دلخواه خود از این مدل جذاب اروپایی استفاده کنید.

تور عربی لباس عروس

این تور جذاب کار شده‌ی عربی به معنای واقعی کامل کننده لباس عروسی می‌باشد، به دلیل اینکه این تور با طرح زیبا و جذاب خود باعث شده در نگاه اول مخاطب را جذب زیبایی خود کند.

تور نگین لباس عروس

تور کارشده نگین دار لباس عروس یکی از جذاب‌ترین مدل‌های تور می‌باشد که شما می‌تواند با انتخاب جلوه‌ای زیبا را به استایل خود ببخشید.

چه مدل توری مناسب صورت شماست؟

تور لباس عروس زیبا و خاص

  • اگر صورت گرد یا مربعی دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم توری که انتخاب می کنید حداقل تا شانه ی شما بیاید و بیشتر حجم آن بالای سرتان قرار گیرد.
  • برای صورت های مستطیلی تورهای کوتاه، پف دار و چند لایه مناسب است.
  • عروس خانم هایی که حالت صورتشان قلبی است بهتر است تور جمع شده پشت سر را انتخاب کنند.
  • صورت های مثلثی و بادامی در انتخاب آزادند.

تور عروس متناسب اندام شما

بالاتنه و شکم بزرگ       ==>         تور بلند

اندام گلابی و پایین تنه ی بزرگ      ==>    تور تا پایین شانه یا آرنج

خانم های چاق      ==>      تور یک لایه با پهنای باریک

قد کوتاه      ==>    تورهای کوتاه یا متوسط (توربلند مناسب نیست)

بالاتنه ی کوتاه    ==>      تور تا روی شانه

نکته: به طور کلی تورهای ساده و کم چین اندام را لاغرتر نشان می‌دهند.

حرف آخر در مورد انتخاب تور عروسی

در طی این مقاله سعی شد تا با معرفی برخی از مدل‌های زیبا برای تور سر عروس، عروس خانم‌هایی که در انتخاب یک تور سر عروس مناسب و زیبا کمی دچار تردید و شک هستند بتوانند با ایده‌های این مقاله راحت‌تر در امر انتخاب یک تور سر عروس اقدام به انتخاب و برگزیدن یک مورد مناسب و ایده آل کنند.

شما برای ما این زیر نظر بزارید که عروس با تور قشنگ یا تاج؟

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

کالکشن جدید اروپایی از انواع مدلهای لباس عروس کوتاه
تفاوت لباس شب با لباس مجلسی
لباس عروس دخترانه

آخرین دیدگاه‌ها

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد

رویا احمدی
باغ تالار تشریفات ساشا

دیزان عالی همه چی همونی بود که گفتن و خوشبختانه عروسی دختر عموم هم همین تیم گرفتن عالی بود 😍😍

سمیرا اسماعیلی
باغ تالار تشریفات ساشا

چقد مجموعه عالی داشتید و حرفه ای من به عنوان عروس واقعا هیچ استرسی نداشتم و همه چی برنامه ریزی شده بود و شام حتی اضافه اومده بود و محبت کردن پک کردن ما بردیم دیزاین عالی و شمع آرایی گل آرایی هم عالی

لیلی وطن خواه
باغ تالار عمارت سام

مراسم عروسی من در عمارت سام برگزار شد همه چیز عالی و فوق العاده بود . آقای مولایی مدیریت عمارت هم بسیار مرد شریف و مورد اعتمادی هستند و همه چیز طبق قرارداد چه بسا بیشتر برای ما انجام دادن . برای گرفتن مراسم تو عمارت سام تردید نداشته باشید بهترینن

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

برای مراسم جهل تعداد۱۳۰نفرمهمان دارم هزینه رومیخوام درضمن نزدیک بهشت زهراباشه

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

سلام یک تالار خوب برای مراسم چهل میخوام برای۱۳۰نفرمهمان باقیمت به صرفه ولی کیفیت غذاوپذیراییش هم خوب باشه،به نوعی آبرومندانه برگزاربشه