ایده تزیین خرید بله برون

مراسم بله برون یا به عبارتی بله بران از جمله سنت‌ها و رسوم دیرینه‌ای است که در خانواده‌های ایرانی وجود داشته است. مراسم‌هایی که بهانه‌ای برای آشنایی بیشتر خانواده‌ها باهم و رسمی کردن ازدواج است. همه خانواده‌ها دوست دارند این روز را به بهترین و زیباترین شکل ممکن برگزار کنند.

در حقیقت می‌توان گفت که برگزاری این گونه جشن‌ها و مراسم‌هایی نظیر برگزاری مراسم و جشن بله برون باعث ایجاد همدلی و همیاری بیشتر بین دو خانواده عروس و داماد و در کل زوج‌های جوان می‌شود.

ما در مجله تالار کده قبلا در مورد لیست خرید بله برون صحبت کردیم و در ادامه این مطلب ایده های شیک و لاکچری در مورد تزیین وسایل بله برون عروس مخصوص خانواده های باسلیقه که میخواهند شیک بنظر برسند را برای شما آماده کرده ایم

**برای مشاهده قیمت و خرید ست بله برون عروس بر روی لینک زیر کلیک کنید**

خرید ست بله برون | خرید دیگر لوازم بله برون

تزیین خرید بله برون لیست خرید

تزیین وسایل بله برون

مراسم بله برون را به جرئت می‌توان یکی از قدیمی‌ترین مراسم‌های مربوط به جشن عروسی و برگزاری مراسم عقد در ایران و فرهنگ ایرانی دانست.

البته باید در نظر داشت که شکل و شمایل این مراسم در قدیم و سال‌های دور و به کلی در تازیخ ایران تفاوت‌های بسیاری را در مقابل مراسم بله برون به شکل‌های امروزی را شامل می‌شود و می‌توان گفت که این تفاوت‌ها و فرق‌ها در بین فرهنگ‌های مختلف و متفاوت بیشتر و بیشتر نیز می‌شود، که این امر باعث اختلاف لیست خرید بله برون در فرهنگ‌های مختلف می‌شود.

 

تزیین وسایل بله برون

همچنین عروس و دامادها و در مجموع تمامی زوج‌های جوان باید در نظر داشته باشند که آشنایی قبلی با چنین مراسم‌هایی نظیر مراسم و جشن بله برون باعث می‌شود که در حین برگزاری چنین رسم و رسوماتی دچار اشتباه و تردید نشوند و بتوانند با برگزاری یک مراسم بله برون خاطره‌های خوب و زیبایی را از بهترین روز زندگی مشترکشان هم در ذهن خود و همسر خود و هم در ذهن میهمانان حاضر و دعوتی به جشن ثبت کنند.

 

تزیین پارچه و چادر بله برون

تزیین وسایل بله برون در باکس شیشه ای

تزیین وسایل بله برون در باکس شیشه ای

 

باکس بله برون شیشه ای

تزیین وسایل بله برون ساده

تزیین وسایل بله برون ساده

تزیین وسایل نامزدی شیک

در ادامه مقاله به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت و همچنین نکته‌های مهمی را برای برگزاری مراسم و جشن بله برون همانند ایده‌های مختلف برای کادوی بله برون و همینطور لیست هدایای بله برون می‌پردازیم تا عروس و داماد و زوج‌های جوان آشنایی بیشتری با رسم و رسوم قدیمی و ایرانی موجود در فرهنگ اصیلشان پیدا کنند.

ایده‌های تزیین و آموزش دیزاین هدایای بله برون

با ایده‌های تزیین و آموزش دیزاین هدایای بله برون می‌توانید هم با جدیدترین تزئینات آشنا شوید و هم با نحوه برگزاری مراسم آشنا شوید.

بله‌برون مثل  خواستگاری ، عقد، عروسی، حنابندان و پاتختی، جزو یکی از مراسمات ازدواج عروس و داماد ایرانی است.

مراسم بله برون با فاصله چند روز بعد از خواستگاری رسمی در منزل پدر عروس خانم با حضور بزرگان و اقوام درجه یک و نزدیک  عروس و داماد جهت آشنایی نزدیکان و تعیین میزان مهریه، جهیزیه، گرفتن مراسمات عقد و عروسی و… برگزار می‌شود.

حلقه نشان خرید بله برون

قدیم‌ترها مراسمات دیگری همچون خرج بُرون و مهر بُرون نیز وجود داشت که مجلسی مردانه بود و میزان  مهریه و شیر بها را تعیین می‌کردند.

بله برون نیز مجلسی زنانه بود که جزئیات ازدواج در آن مطرح می‌شد، البته امروزه همه این مراسم‌ها در بله برون خلاصه شده است.

طبق بیشتر رسومات سنتی ما ایرانیان، به این مراسم نیز هدایایی اختصاص داده شده است که از طرف خانواده آقا داماد برای عروس خانم تدارک دیده شده و با تزیینات مناسب برده می‌شود که جزو اولین هدایا از طرف خانواده آقا داماد می‌باشد.

آداب رسوم خرید بله برونتزیین باکس بله برون

از همین جهت تزیینات هدایای بله برون برای خانواده‌ها از جمله عروس خانم حائز اهمیت بوده و جزء  لذت‌بخش‌ترین تدارکات مراسمات ازدواج از جمله بله برون می‌باشد که بعدها به خاطره‌ای شیرین تبدیل می‌شود. پس باید تمامی هدیه‌ها و خلعتی‌های عروس تک تک با ایده‌های جدید و زیبا تزیین شده باشد.

هدایا از حلقه نشان گرفته تا کله قند، چادر و سایر وسایل، بعد از تزئینات، میان باکس، سینی یا سبدهای از پیش تزیین و تعیین شده قرار داده می‌شوند. بهتر است برای تزیینات هدیه‌ها از تم خاصی استفاده کنید، مثلاً برای تزیین سبد و باکس‌ها، از وسایل تزیینی یک رنگ استفاده شود زیرا گوناگونی و تفاوت رنگ‌ها ظاهر چندان جالبی ندارد.

تزیین خرید بله برون لیست خرید

تزیین میوه بله برون

برای این امر هم می‌توانید ریسه‌های مرواریدی یک رنگ، تور، روبان‌های تزیینی، شکوفه، گل‌های طبیعی یا مصنوعی را به کار ببرید و دیزاینی زیبا را خلق و پیاده کنید، یا کلاً وسایل مورد نیاز تزیین شده خود را از بیرون تهیه و خریداری کنید.

همچنین بخوانید : هدیه خانواده عروس به داماد در بله برون؟

 

بله برون

 

سنت بله برون

تزیین خرید بله برون

لیست هدایای بله برونلیست خرید بله برون

هدایای بله برون طبق رسومات اکثر مناطق کشور، پنج قلم هستند که با گذر سالها و تغییر بعضی سلایق و بیشتر شدن توقعات، تعداد و اقلام آن با توجه به رسوم خانواده‌ها و منطقه زندگی آنان بیشتر شده است، البته همان پنج مورد اول واجب است.

تزیین خرید بله برون شیک

بقیه موارد با توجه به رسوم و بودجه خانواده‌ها متغیر است و وابسته به لیست خرید بله برون شما می‌باشد، پس لازم نیست اصلاً نگران تهیه کردن آن باشید.

از دیگر تزیینات مهم پروسه بله برون به دیزاین وسایل و خوراکی‌های پذیرایی مراسم مد نظر اشاره می‌کنیم که همه تدارکات و هزینه‌های آن توسط خانواده عروس انجام می‌شود.

تزیین سبد خرید بله برون

میزبان مراسم بله برون که خانواده عروس می‌باشند برای پذیرایی گرم که میزان ارزش مهمانان و جشن را به نمایش می‌گذارد با تدارک دیدن اسباب پذیرایی و تزیین میز بله برون، جدای از ارائه حسن سلیقه و هنر خود، جلوه‌ای زیبا به مکان برگزاری بله برون می‌بخشند.

برای تزیینات میز پذیرایی بله برون می‌توان تم خاصی را انتخاب کرد، چرا که نظم و ترکیب چند رنگ متمایل و نزدیک به هم زیبایی چند برابر به تزیینات مدنظر شما می‌دهد.

تزیینات میز پذیرایی بله برون

برای میز تزیینات بله برون، خودتان می‌توانید با استفاده از یک رومیزی سفید، شیری یا صورتی، همراه با ست چای خوری، ظروف میوه خوری و شیرینی خوری یک دست و زیبا، میزی شیک برای پذیرایی از مهمانان آماده کنید و از ایجاد هزینه‌های اضافی نیز جلوگیری نمایید.

تزیین خرید بله برون را می‌توان جزء رسم و رسومات قدیمی خانواده‌های ایرانی دانست، به همین جهت باید در نظر داشت که می‌توان از منابع مختلفی ایده‌های جذابی را برای تزیین خرید بله برون به دست آورد و از آن‌ها در جهت تزیین هر چه بهتر خریدهای قبل از برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی بهره برد.

تزیین میز و خرید بله برون

البته اگر امکان داشت از قبل با خانواده داماد جهت ست کردن هدایای بله برون و تم مخصوص، هماهنگی ایجاد کنید ولی اگر ممکن نبود با همان رومیزی و سرویس پذیرایی نیز می‌توان میز و دیزاینی زیبا را خلق کرد.

معمولاً بله برون به صرف چای و شیرینی می‌باشد که بعد عصر یا بعد شام برگزار می‌شود، مگر اینکه شرایط و سنت خانواده‌ها فرق داشته باشد و برای صرف شام و تزیین میوه بله برون باشد.

میوه آرایی تزیین بله برون

برای پذیرایی از مهمانان چای و میوه گزینه ثابت همه مهمانی‌ها و دور همی‌ها است، البته با توجه به شرایط فصول مختلف سال می‌توان از شیرینی، بستنی، نسکافه و…نیز استفاده کرد. در حقیقت تزیین و دیزاین میز پذیرایی بله برون می‌تواند روح و زیبایی خاصی را به برگزاری مراسم بله برون شما ببخشد؛ به همین جهت بسیاری از خانم‌ها و خانواده‌هایی که قصد برگزاری چنین جشنی را برای عروس و داماد دارند سعی می‌کنند تا جای ممکن پذیرایی از میهمانان را با بهترین دیزاین‌ها و تزیینات ممکن انجام بدهند تا جشن خاطره‌انگیز و به یادماندنی برگزار و اجرا شود.

برای تزیین سینی سرو نوشیدنی نیز می توان قسمت کوچکی از آن را با یک شمع کوچک و زیبا یا گل های ریز و مصنوعی که نشان از سلیقه و هنر شما است، آراسته کرد.

تزیین سینی چای بله برون با گل

سینی بله برون و خواستگاری می تواند دیزاین خاص و متفاوتی داشته باشد. می توانید سینی ای را که عروس خانم برای پذیرایی از داماد در دست دارد را با طرح خاص و ویژه ای با گل های طبیعی دیزاین کنید که خاص تر و ویژه تر باشد.

تزیین سینی بله برون با گل

تزیین سینی بله برون و خواستگاری با گل

تزیین سینی بله برون, دیزاین سینی خواستگاری

مهمترین و اولین هدیه، انگشتر نامزدی است که غالبا امروزه این انگشتر را به صورت خیلی ظریف می سازند که یک نگین روی آن کار شده است. به صراحت می توان گفت که انگشتر نشان اصلی ترین موردی است که داماد و یا خواهر داماد آن را به دست عروس خانوم می اندازد.

در واقع به دلیل اهمیت بسیار زیادی که هدیه و پیشکشی این انگشتر در نزد عروس  و دامادها و خانواده‌های ایرانی دارد،  عروس و دامادها و زوج‌های جوان در برنامه‌ریزی‌های خود برای برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی و به ویژه جشن بله بورن سعی می‌کنند تا جای ممکن در انتخاب و برگزیدن یک انگشتر نشان زیبا و فاخر دقت و سلیقه به خرج دهند زیرا می‌توان گفت این هدیه جزء هدایایی به حساب می‌آید که عروس و داماد تا سال‌های سال در زندگی مشترک خود آن را همراه خود خواهند داشت.

انگشتر و حلقه نشان بله برون را می‌توان در انواع و طرح‌های متنوع از طلای زرد، طلای سفید، نگین دار، تک نگین، ساده و طرح‌های متنوع دیگر انتخاب کرد.

خرید انگشتر نشان بله برون

این انتخاب توسط خانواده داماد انجام می‌شود که با توجه به سلیقه و هزینه خود، انگشتر نشان بله برون را تهیه می‌کنند.

البته نباید فراموش کرد که انگشتر نشان بله برون مهم‌ترین جزء هدایای بله برون است، پس باید در انتخاب آن کاملاً هوشیارانه عمل کرد.

معمولاً دیزاین انگشترهای بله برون ظریف، ساده و تک نگین می‌باشد تا امکان استفاده روزانه از آن وجود داشته باشد، چون انگشترهای پرکار و سنگین با توجه به تزیینات و نگین کاری زیاد، امکان استفاده روزمره از آن وجود ندارد و بیشتر در مراسمات و مهمانی‌ها قابل استفاده است، و انگشتر نشان معمولاً ساده‌تر از انگشتر عروسی است.

قرآن کریم یکی از مهمترین هدایای بله برون می باشد که با استفاده از ایده‌ هایی جدید و شکیل می توان تزیینی بسیار زیبا و دیدنی را در میان خلعتی عروس داشت. امروزه بسیاری از خانواده‌های ایرانی متاسفانه تجملات غیر ضروری را وارد برخی از رسم و رسومات بسیار زیبا و خاطره‌انگیز ایرانی کرده‌اند به صورتی که در طی مراسم بله برون برخی از این نوع خانواده‌ها خرج‌ها و هزینه‌های هنگفتی را صرفا برای هدیه‌ای همچون قرآن می‌کنند.

هزینه‌هایی که می‌توان گفت هیچ ضرورتی برای آن‌ها نیست و صرفا باعث افزایش تجمل‌گرایی در بین خانواده‌های ایرانی می‌شوند. قرآن‌هایی با تزیینات و طراحی‌های بسیار گران‌ قیمت، قرآن‌های میلیونی را می‌توان از این قبیل دانست.

در واقع می‌توان گفت صفا و زیبایی هدیه کردن قرآن به عروس و داماد و زوج‌های جوان در همان سادگی و بی‌آلایش بودن آن است که بعضی از خانواده‌های ایرانی متاسفانه توجهی به این موضوع نمی‌کنند.

 

خرید قرآن بله برون

تم بله برون

باری تزیین یک سبد گل یا هر سبد دیگری برای مراسم بله برون ابتدا به سبدی با ظرفیت و از جنس حصیر یا چوب الیاف مصنوعی نیاز دارید. زیرا این مدل و طرح‌های پیشنهادی بهترین طرح‌هایی هستند که می‌توان با تزیینات و ایده‌های مناسب سبد بله برون خوبی را ساخت و از آن بهره برد.

برخی از وسایلی که برای تزیین سبد بله برون می‌توانید از آن ها استفاده کنید:

  • ریشه‌های لامپی ریز
  • پوشال‌های رنگی در همه طرح‌ها
  • سنگ‌های تزیینی
  • گل‌های طبیعی یا مصنوعی
  • روبان‌های حریر یا روبان‌های بلند پارچه‌ای
  • تور
  • گیپور یا مروارید‌های تزیینی زیبا و خاص

در واقع نمی‌توان آموزش جامع و دقیقی برای طراحی بعضی از هنرهای دستی نظیر سبد‌های مراسم بله بران را در نظر گرفت اما کسانی که علاقه ویژه‌ای به ساخت این نوع سبدها دارند می‌توانند با استفاده از دیدن تصاویر مربوطه به آنها ایده گرفته و به طراحی دلخواه خود دست بزنند.

آموزش و اموزش تزیین سبد بله برون

گل یکی از ارکان جدایی ناپذیر مراسم بله برون است، می‌توان با انتخاب و تزیین  مناسب سبد گل، حلقه بله برون را در میان آن جا سازی کرد. در این مراسم اغلب به جای شیرینی، سفارش کیک مرسوم است.

تزیین کیک بله برون

استفاده از سبد گل و تزیین خریدها داخل سبد یا کالاسکه که یکی از ابتکاراتی است که بسیاری از گل فروشی ها به آن می پردازند و امروزه محبوبیت زیادی را در بین مردم داشته است. بسیاری از آنها خرید های انجام شده را داخل سبد طراحی و تزیین کرده و به نوعی کار شما را نسبت به اینکه چه سبک و مدلی برای تزیین خریدهای بله برون مناسب تر است راحت کرده است.

مدل سبد گل بله برون شیک

استفاده از گل طبیعی روی کیک بله برون نیز یکی دیگر از ایده هایی است که باعث زیباتر شدن و جلوه بیشتر مراسم شما می شود. استفاده از یک تم بخصوص در تزییانت می تواند جلوه خاصی به خریدها و لوازم شما بدهد.

کله قند پای ثابت مراسمات شاد ایرانی است که بعد از توافق بزرگترها، جهت شیرینی و برکت، روی سر عروس و داماد ساییده یا شکسته می‌شود.

تزیین کله قند بله برون با گل

تزیین وسایل بله برون

برای تزئین کله قند بله برون با استفاده از تور، مروارید و گل‌های کاغذی می‌توان ایده‌های بسیار زیبایی را خلق و پیاده کرد.

چادر پوشش اصیل دختر ایرانی است که هدیه دادن نوع سفید آن به عروس  نشانه حیا، وفا داری و شگون نیک است که برای عقد و نامزدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بعدها روی سجاده نماز عروس کاربرد دارد. بعد توافقات به عمل آمده از سوی خانواده‌ها، خانمی از خانواده داماد چادر را سر عروس می‌کند، برخی مواقع نیز توسط شخص نامبرده چادر روی سر عروس برش داده می‌شود.

تزیین چادر خرید بله برونلیست خرید بله برون

اغلب برای تزیین چادر عروس از مدلهای پاپیون، بادبزن، پروانه و گل استفاده می‌شود که موجب زیباتر شدن هدایای مد نظر می‌شود. برای تزیین چادر، از مقوا یا تلق که به شکل الگوی مورد نظر برش داده شده است استفاده می‌شود و مابقی پارچه اضافه به شکلی شکیل و زیبا زیر یا کنار طرح پنهان می‌شود. به منظور ایده گرفتن، نمونه‌های بسیار شیک و دلپذیری جهت تزیینات هدایای چادر بله برون عروس ارائه داده شده است.

دفتر بله برون برای مکتوب کردن قول و قرارهای خانواده طرفین در مورد مهریه، جهیزیه، مسکن داماد، اجازه کار کردن عروس بعد از ازدواج، شروط و تحصیلات عروس و… جزو ملزومات هدیه‌های لیست خرید بله برون است که با طرح‌های متنوع و بسیار زیبا و شکیل با تزیینات منحصر به فرد تهیه می‌شود.

تزیین دفتر بله برون

تم بله برون

متن ابتدایی دفتر بله برون  توسط کسی که خطی زیبا داشته باشد با آیه‌ای از قرآن کریم یا چند بیت شعر معنوی شروع می‌شود و در ادامه اسامی عروس و داماد قید می‌شود. پس از آن شرایط طرفین و میزان مهریه پیشنهادی و سایر توافقات خانواده‌ها در آن درج شده و به امضای بزرگ‌تر های مجلس می‌رسد.

همچنین بخوانید: متن دفتر بله برون

تزیین میوه بله برون و میوه آرایی

یکی از زیبایی های مراسم بله برون تزیین میوه و میوه آرایی است. درگذشته میوه آرایی به این شکل بیشتر برای تزیینات مراسم شب یلدا بیشتر استفاده می شد اما امروزه میوه آرایی جزئی جدانشدنی از مراسمات عقد نامزدی و بله برون شده و باعث هرچه زیباتر شدن مراسم شما می شود.

تزیین میوه ها معمولا کار آسانی نیست و اینکار توسط افرادی که تخصص آن را دارند انجام می شود و سبد میوه ای تزیین شده برای کلیه مراسمات مثل مراسم بله برون ارائه می شود.

تزیین بله برون در خانه

آیا شما نیز قصد برگزاری مراسم بله برون را در منزل خود دارید؟ ما درادامه این مطلب چند ایده تزیین بله برون در خانه را برای شما آماده کرده‌ایم

تزیین بله برون در خانه

تزپین میز بله برون در خانه

دیزاین بله برون و تزیین میز نامزدی در منزل

 

حرف آخر

رسم و رسوم زیبای ایرانی سرشار از ادب و احترام و القای مهم بودن است. در مراسمی مانند بله برون مقام زن به خوبی تکریم شده و با تهیه هدایای مناسب و درخور می‌توان نشان داد که چه میزان برای عروس آینده احترام قائل هستند.

بله برونتزیین وسایل بله برون

از آن طرف خانواده عروس نیز با پذیرایی مناسب و درشان داماد آینده خود به جوری به عضو جدید خوش آمد گویی گفته و به اون نشان می‌دهند که در جمع خود او را پذیرفته‌اند.

بله برون

خرید آنلاین کلیه لوازم عروس و انواع ست و لوازم بله برون از فروشگاه تالارکده

خرید ست بله برون | خرید دیگر لوازم بله برون

اگرچه همه هدایای گران قیمت و پذیرایی‌های لاکچری را دوست دارند؛ اما بهتر است با توجه به وضعیت خانواده‌ها و بدون ایجاد فشار مالی در همان ابتدای شروع زندگی مشترک این مراسم و دیگر مراسمات برگزار شود. در آخر امیدوارم اگر مشغول تهیه لوازم مراسم بله برون هستید و این مطلب را می‌خوانید زندگیتان سرشار از عشق، احترام و حس خوب باشد

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد

نظرات کاربران

  • بدون نام

    وسایل عروس چادر و شال روسری وسایل عروس تزیین زیاد کردم با گل طبیعی حالا قیمت چندبدم 3تا باکس قفس

    پاسخ