ضرورت تشریفات عروسی و نقش آن در مراسمات

برنامه‌ریزی برای تشریفات عروسی یا خدمات مجالس شامل طیف وسیعی از کارها و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری یک جشن عروسی می‌شود. بسیاری از زوجین ایده و برنامه مشخصی برای برگزاری مراسم عقد یا عروسی خود ندارند، در چنین شرایطی بدون شک استخدام یک مسئول برنامه‌ریزی تشریفات عروسی می‌تواند به رهایی از سردرگمی و آسودگی خاطر زوجین برای تهیه تشریفات عروسی کمک کند.

از طرفی دیگر برخی از زوج‌های جوان توانایی برنامه‌ریزی تشریفات عروسی برای برگزاری مراسم عروسی خود را دارند؛ بنابراین استخدام مسئول برنامه‌ریزی خدمات مجالس، ازنظر اقتصادی برای آنها به‌صرفه نخواهد بود.

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که استرس زیادی برای برگزاری مراسم عروسی‌تان دارید و این استرس مانع از این می‌شود تا از عهده تمام هماهنگی‌های لازم بربیایید، کمک گرفتن از یک برنامه‌ریز تشریفات مجالس نه‌تنها مانع از تحمیل هزینه‌های اضافی می‌شود، بلکه با برنامه‌ریزی دقیق او، در بودجه تعیین‌شده برای برگزاری مراسم عروسی‌تان صرفه‌جویی نیز خواهد شد.

تشریفات عروسی 1400

چرا استخدام یک برنامه‌ریز یا مسئول برای تشریفات عروسی ضروری است؟

امروزه بسیاری از زوجین تمایل دارند ریسک کمتری داشته باشند و کارهای خود را به یک مجموعه خدمات مجالس بسپارند. تشریفات عروسی در سال 1400 تفاوت های زیادی نسبت به گذشته گرده و سبک و سیاق متفاوتی را به خود گرفته است.

با استخدام یک مسئول برنامه‌ریزی مراسم عروسی در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود

یک برنامه‌ریز هزینه‌های برگزاری مراسم عروسی‌تان را با توجه به بودجه‌ی شما، مدیریت می‌کند. تجربه و شناخت او در مورد آیتم‌های ضروری و غیرضروری جهت برگزاری مراسم‌های متعدد، به شما کمک می‌کند تا بودجه تعیین‌شده را در جای درستی هزینه کنید. او می‌داند چه برنامه و ایده‌ای مهم‌ترین شب زندگی را برایتان به یاد ماندی‌تر می‌کند.

در برگزاری مراسم عروسی ممکن است بسیاری از فاکتورهای جزئی از دید شما پنهان بماند. به‌عنوان‌مثال ممکن است شما گروه موسیقی بزرگی را برای اجرا در شب عروسی‌تان در نظر داشته باشید اما به یک نکته دقت نکرده باشید. مثلاً مکانی که برای برگزاری مراسمتان در نظر گرفته‌شده فضای کافی برای اجرای یک گروه بزرگ ندارد. در اینجا نقش یک برنامه‌ریز پررنگ‌تر جلوه می‌کند؛ زیرا او می‌تواند گروه موسیقی کوچک‌تر اما مجهز و باتجربه‌ای استخدام کرده و به این شکل از صرف هزینه‌های اضافی پیشگیری کند.

یک برنامه‌ریز به اجرایی کردن تصویر ذهنیتان از شب عروسی و رؤیایی تر شدن آن کمک می‌کند.

یک برنامه‌ریز تشریفات عروسی بر همه‌چیز نظارت دارد و هیچ‌یک از جزئیات از دید او مخفی نمی‌ماند. بسیاری از عوامل اجرایی یک مراسم عروسی مانند عکاس و آرایشگر ممکن است در یک روز، روی بیش از یک مورد کاری تمرکز داشته باشند. اما مسئول برنامه‌ریزی خدمات مجالس در خاص‌ترین شب زندگی‌تان، تنها روی شما و خواسته‌های شما تمرکز کرده و تلاش می‌کند تا همه‌چیز طبق برنامه منحصربه‌فرد شما پیش برود و شب عروسی‌تان بیشترین شباهت را به رؤیاهایتان داشته باشد.

با انتخاب یک شرکت خدمات و تشریفات مجالس عروسی استرس خود را کاهش دهید

عوامل اجرایی یک مراسم عروسی از خدمات جانبی گرفته تا عکاس و فیلم بردار و گروه موسیقی، کار کردن با مسئول تشریفات را به ارتباط مستقیم با عروس و داماد و یا خانواده‌هایشان ترجیح می‌دهند؛ زیرا در این صورت، کارها با هماهنگی بهتر و با آرامش بیشتری انجام می‌شود.

برنامه‌ریز تشریفات عروسی می‌تواند از طریق مذاکره با عوامل اجرایی مراسم، تخفیف بیشتری از آنها بگیرد.

مسئول برنامه‌ریزی تشریفات مراسم عروسی به‌واسطه حرفه‌اش، همواره با مشاغل مرتبط در ارتباط است. بنابراین صاحبان این مشاغل برای ادامه همکاری با این افراد، همواره سعی می‌کنند تا رضایت آنها را به روش‌های مختلف مانند تخفیف دادن، جلب کنند. درحالی‌که ممکن است ارتباط مستقیم عروس و داماد با عوامل اجرایی عروسی، این مزیت را به همراه نداشته باشد.

ارتباط مستقیم مسئول برنامه‌ریزی با مشاغل مرتبط، مزیت دیگری نیز دارد. به‌عنوان‌مثال، اگر در طول برگزاری جشن از تجهیزات و نحوه نورپردازی رضایت کافی نداشته باشید، برنامه‌ریز مراسم با مسئول نورپردازی تماس گرفته و می‌توانید مطمئن باشید که بدون پرداخت هزینه‌ای مازاد هزینه قبلی، این مشکل را برطرف خواهد کرد.

مدیریت نحوه پذیرایی یک از وظایف مسئول برنامه‌ریزی تشریفات عروسی است.

آماده کردن فضای مراسم برای پذیرایی از مهمان‌ها در مدت‌زمانی کوتاه، نیاز به هماهنگی‌های دقیقی دارد تا همه‌چیز طبق برنامه پیش برود. استخدام افرادی حرفه‌ای و باتجربه که با فضای مراسم آشنایی کافی دارند، یکی از وظایف مسئول برنامه‌ریزی خدمات مجالس است.

خدمات مجالس

یک برنامه‌ریز باتجربه خدمات عروسی چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر تصمیم گرفتید صفر تا صد هماهنگی‌های مجلس عروسی خود را به یک مسئول برنامه‌ریزی تشریفات مجالس بسپارید، نکات زیر را در نظر داشته باشید.

امکان مشاوره حضوری رایگان با او وجود داشته باشد.

امکان ملاقات حضوری با برنامه‌ریز مجلس عروسی امری ضروری است. بازدید از نمونه کارها به‌صورت آنلاین یا مکالمه تلفنی روش‌های مناسبی برای ارتباط با مسئول برنامه‌ریزی مجالس هستند، اما ملاقات حضوری به انتخاب بهترین فرد برای برنامه‌ریزی تشریفات مراسمتان کمک می‌کند. معمولاً اگر یک مسئول برنامه‌ریزی در کار خود تجربه کافی داشته باشد، برای آشنایی بیشتر طرفین با یکدیگر و درک کامل برنامه‌ها و انتظارات شما، امکان مشاوره حضوری و رایگان را فراهم خواهد کرد. در این جلسه او فرصتی به خود می‌دهد تا درک بهتری از تصویر رؤیاهایی شما از شب عروسی‌تان داشته باشد و به‌این‌ترتیب هم شما و هم او به این نتیجه برسید که آیا او فرد مناسبی برای اجرایی کردن انتظارات شما هست یا خیر.

در انتخاب مسئول برنامه‌ریزی تشریفات عروسی به شخصیت و کاراکتر او توجه کنید.

شما باید بتوانید به‌راحتی با مسئول برنامه‌ریزی عروسی‌تان ارتباط برقرار کنید. شما قرار است در کل پروسه برنامه‌ریزی برای شب عروسی، با این فرد در تماس باشید و او قرار است برای مدت‌زمانی مشخص، هرچند کوتاه، نقش مهمی در زندگی شما داشته باشد. بنابراین شخصیت و کاراکتر او بسیار اهمیت دارد. در ملاقات حضوری نحوه صحبت کردن و آداب اجتماعی او را بررسی کنید. این فرد باید قابل‌اعتماد باشد تا مادامی‌که با او کار می‌کنید، احساس امنیت و راحتی داشته باشید و معاشرت با او شما را معذب نکند.

یک مسئول برنامه‌ریزی خدمات مجالس باید پیشینه و سابقه کار درخشانی داشته باشد.

هر مسئول برنامه‌ریزی مجلس عروسی مهارت و روش کار منحصربه‌فردی دارد. ممکن است یکی از آنها برای اجرایی کردن برنامه و انتظارات شما، مناسب‌تر از بقیه باشد. اگر طراحی سالن، هارمونی رنگ‌ها و گل‌آرایی برای شما اهمیت بیشتری دارد، باید فردی را استخدام کنید که مهارت‌های بصری بهتری دارد و پیشینه کاری او نیز با خواسته‌ها و انتظارات شما متناسب است.

اگر غذا و پذیرایی اولویت اول شما است، شخصی را استخدام کنید که درزمینه خدمات پذیرایی سابقه درخشان‌تری دارد و یا درگذشته سرآشپز بوده است. البته اکثر مسئولین تشریفات عروسی، تجربه کافی در برگزاری یک مراسم و رسیدگی به‌تمامی جنبه‌های آن را دارند، اما بهتر است با کسی کار کنید که تخصص و تجربه بیشتری درزمینه موردنظر شما داشته باشد.

یک برنامه‌ریز تشریفات مجالس باید خدمات متعددی ارائه دهد.

قبل از مراجعه به یک مرکز تشریفات عروسی، فهرستی از تمامی خدماتی که برای مراسم عروسی‌تان نیاز است، تهیه کنید. با این کار می‌توانید بهترین فرد را برای فراهم کردن تمام این خدمات، انتخاب کنید. برخی از مراکز تشریفات مجالس پکیج کاملی از خدمات را ارائه می‌دهند.

اما برخی دیگر، سفارش‌های مراجعین را به‌صورت جداگانه و مجزا می‌پذیرند. شما ممکن است تنها در روز برگزاری مراسمتان، به یک هماهنگ‌کننده احتیاج داشته باشید تا مطمئن شوید همه‌چیز مطابق برنامه اجرا خواهد شد یا ممکن است به فردی متخصص‌تر نیاز داشته باشید که در تمامی مراحل، از روز آغاز برنامه‌ریزی برای مراسم عروسی تا روز برگزاری مراسم در کنارتان حضور داشته باشد و در تمامی جزئیات به شما کمک کند.

نقاط ضعف و قوتتان را بپذیرید و با خودتان در مورد اینکه قادر به انجام چه کارهایی هستید و از عهده انجام چه کارهایی برنمی‌آیید، صادق باشید. به‌عنوان‌مثال اگر فرصت کافی برای تماس با تمامی عوامل اجرایی مراسم را ندارید، باید فردی را استخدام کنید که بتواند در این زمینه به شما کمک کند.

مسئول برنامه‌ریزی جشن عروسی باید همواره در دسترس باشد و یا زمان خاصی را برای پاسخگویی به تماس‌ها و پیام‌ها اختصاص دهد.

ازآنجایی‌که ارتباط با مسئول برنامه‌ریزی مسئله‌ای کلیدی است، باید راه‌های برقراری ارتباط با او مشخص بوده و در زمان‌های تعیین‌شده به‌طور منظم پاسخگوی تماس‌ها و پیام‌هایش باشد. این موضوع به کاهش استرس شما کمک می‌کند. بنابراین در زمان انتخاب یک مسئول برنامه‌ریزی، یا نحوه برقراری ارتباط با او و مدت‌زمان انتظار برای پاسخگویی از جانب او را مشخص کنید.

یک برنامه‌ریز تشریفات عروسی باید در کار خود صداقت داشته باشد.

معمولاً وقتی در مورد موضوعی با دوستان صمیمیتان مشورت می‌کنید، به نظر واقعی آنها پی نخواهید برد. زیرا آنها تلاش می‌کنند در تمامی جنبه‌ها با شما موافق باشند و برای ناراحت نکردن شما نمی‌توانند بدون تعصب و صادقانه مخالفتشان را اعلام کنند. اما مسئول برنامه‌ریزی عروسی‌تان، لزوماً رفتاری مشابه دوستان و آشنایانتان نخواهد داشت.

شما باید شخصی را برای این کار انتخاب کنید که در مورد ایده‌هایتان، صریح و صادقانه اظهارنظر کند و بتواند با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، برنامه‌ریزی منطقی‌تری داشته باشد. او باید قادر به ارزیابی واقع‌بینانه انتظاراتتان باشد و درعین‌حال این اطمینان را به شما بدهد که شب عروسی‌تان بیشترین شباهت را با تصورات و رؤیاهایتان خواهد داشت.

تشریفات مجالس

https://www.brides.com/story/reasons-to-hire-wedding-planner

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

تالار بزرگ پامچال (جاده اصفهان - شیراز)
قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️