چگونه به مهمانان مراسم عروسی بگوییم تاریخ عروسی تغییر کرده ؟

تغییر تاریخ عروسی، عقب افتادن عروسی

ممکن است مراسم عروسی به دلایل مختلف عقب بیافتد و با وجود آنکه تاریخ و زمان خاصی را برای برگزاری عروس مشخص کرده اید این زمان به تاخیر بیافتد و عروسی شما کنسل شود. حتی ممکن است تالار هم رزرو کرده باشید و کارت عروسی نیز برای مهمانان خود ارسال کرده باشید ولی به دلیلی که مهمترین آن درگذشت و فوت یکی از آشنایان و اقوام عروس داماد است تاخیر بیافتد و امکان برگزاری مراسم عروسی در تاریخ و زمان اعلامی نشوید.

از این جهت لازم است که به مهمانان خود بگویید که زمان عروسی شما به تاریخ دیگری موکل شده است . ما در این مقاله بررسی میکنیم که در این شرایط چگونه به مهمانان و دوستان خوئد بگویی که مراسم عروسی شما به تاخیر افتاده است.

هرچیزی که لازم است درباره ی دادن این خبر بدونید

  1. اول چه کار کنیم؟
  2. چگونه اطلاع بدین؟
  3. چه پیامی بدیم؟
  4. چطور مهمون هارو مطلع کنیم؟

چه چیزی توی زندگی تضمین شده است؟ هیچی. این یعنی در هر دوره ای ممکن است هر جور اتفاق غیر قابل پیش‌بینی که برنامه ای برایش ندارید رخ بدهد که شامل عروسی تان هم می‌شود.

در حالی که هیچ زوجی هرگز این رو نمی‌خواهند ولی گاهی اتفاق منتظره یعنی شما مجبور هستید ازدواجتون رو به تعویق بیاندازید چون یک اتفاقی رخ داده است. تاریخ یک عروسی به دلایل زیادی ممکن است تغییر کند از یه حادثه‌ی طبیعی گرفته تا یک اتفاق خانوادگی که به کمک اورژانسی شما احتیاج است همه ی این اتفاق ها در لحظه ی آخر نیست مثلا رخ دادن یک گردباد بزرگ که میتونه به تشکیل یک دادگاه منجر بشود یا یک بیماری همه گیر جهانی که …

اگه شما در دوره ی همه گیری ویروس کرونا برای یک عروسی برنامه ریزی میکنید باید بدونید اگر این برای شما اتفاق بیوفتد چی؟ اول این خیلی مهم است که به محض اینکه فهمیدید باید تاریخ رو عوض کنید به دیگران اطلاع بدید.

استفانی کُو (Stefani Cove) که یک متخصص که یک متخصص برنامه ریزی عروسی و ملاقات های اجتماعی در جهان است می گوید: اگر میدونید که باید تاریخ رو عقب بیاندازید عاقلانه ترین کار این است که سریع و مستقیم به مهمان ها بگویید ما توصیه می‌کنیم که یک ایمیل ارسال کنید و هرچه زود تر به آن‌ها اطلاع بدهید. در ادامه متخصصین ما توضیح می‌دهند که چگونه به مهمان ها اطلاع رسانی کنید چون این خیلی اهمیت دارد که وقتی یک عروسی رو عقب میاندازید به آنهایی که دوستشان دارید بگویید هنوز هم میخواهید آنها حتما توی عروسی تان حضور داشته باشند فقط در یک تاریخ متفاوت.

به محض این که تاریخ رو عوض میکنید با خانواده و یا کسانی که باید توی انتخاب تاریخ کمکتان کنند صحبت کنید اگر برنامه ریزی فامیل و ساقدوش هاتون براتون اولویت داره با آنها تماس بگیرید و خبر رو بهشون بدهید و تویی انتخاب تاریخ جدید با آنها مشورت کنید ولی این واقعیت رو هم بدونید که تغییر تاریخ ممکن است تغییرات بعدی را هم با خودش داشته باشد هرچند هفته ها و یا حتی ماه ها هم به این روز بزرگ مانده باشد.

هرچه اطلاع بیشتری به خانواده و دوستانتان بدهید احتمال بیشتری دارد که آنها بتوانند به چشن شما ملحق بشوند کُو (Cove) توصیه می‌کند به محض اینکه تاریخ رو عوض میکنید یک متن کوتاه را به مهمان ها ارسال کنید. با فرستادن یک توضیح مختصر راحت باشید. مثلا “یک بیماری در خانواده” یا “خسارت ناشی از توفان ” یا به خاطر ” فوت یکی از نزدیکان ” یا مشکلی که اخیرا درگیر آن هستیم “بدلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مهمانان” نیازی نیست چیز بیشتری اضافه کنید.

تاخیر عروسی کنسلی عروسی فوتی درگذشت

به محض این که تاریخ رو عوض میکنید با خانواده و یا کسانی که باید توی انتخاب تاریخ کمکتان کنند صحبت کنید اگر برنامه ریزی فامیل و ساقدوش هاتون براتون اولویت داره با آنها تماس بگیرید و خبر رو بهشون بدهید و در انتخاب تاریخ جدید با آنها مشورت کنید ولی این واقعیت رو هم بدونید که تغییر تاریخ ممکن است تغییرات بعدی را هم با خودش داشته باشد هرچند هفته ها و یا حتی ماه ها هم به این روز بزرگ مانده باشد. هرچه اطلاع بیشتری به خانواده و دوستانتان بدهید احتمال بیشتری دارد که آنها بتوانند به چشن شما ملحق بشوند کُو (Cove) توصیه می‌کند به محض اینکه تاریخ رو عوض میکنید یک متن کوتاه را به مهمان ها ایمیل کنید. با فرستادن یک توضیح مختصر راحت باشید. مثلا “یک بیماری در خانواده” یا “خسارت ناشی از توفان ” نیازی نیست چیز بیشتری اضافه کنید

کُو (Cove) توصیه می‌کند در پیش آمد های خاص راجع به گرفتن این تصمیم سخت یک پیش زمینه به شنونده بدهید مثلا شما متوجه هستید که اخیرا که اتفاقی در جهان افتاده و به همین علت شما تصمیم گرفته اید که عروسی تان را به تعویق بیاندازید و اینکه شما امیدوارید همه بتوانند در تاریخ جدید به چشن شما بیایند.

در حال که کُو (Cove) یک ایمیل و اطلاع رسانی سریع رو پیشنهاد می‌دهد شما گزینه ی سنتی دیگری هم دارید که فرستادن یک کارت رسمی از طریق پست است.

جانسون(Cei Johnson) می گوید راه مناسب تر چاپ یک اطلاعیه است که این تغییر را اطلاع بدهد. این هنوز عروسی شماست و اگر یک کارت زیبا بفرستید رسمی تر است. او می گوید کلماتی که شما استفاده می‌کنید بستگی به شرایط و استایل شما و پیامی که می‌خواهید برسانید دارد. او می‌گوید مهم تر از متن پیام ظاهر کارت است که باید با کارت دعوت اصلی هماهنگی داشته باشد مثلا اگر کارتی که قبلا فرستاده بودید یک کارت روشن و رنگی بوده است نباید یک کارت الان سیاه بزرگ بفرستید. شما باید کارتی با همان گرافیک یا حتی همان برند بفرستید تا مثل یک هشدار تلقی نشود تو اضافه می‌کند که بهتر است هنگام عقب انداختن تاریخ عروسی از کارت هایی روشن و مثبت استفاده کنید و همچنین می‌گوید که نیازی نیست شما توضیح بدهید که چرا تاریخ ازدواجتان را عوض میکنید فقط تاریخ جدید و مکان را اطلاع بدهید.
جملات ساده ای مثل:
_لطفا تاریخ جدید عروسی مارا در تقویم تان علامت بزنید ما برای جشن هیجان زده ایم و نمی توانیم صبر کنیم.
_ما تاریخ را عوض کردیم و برای جشن مشتاقیم.
_تاریخ جدید عروسی مارا یادداشت کنید.

جانسون جملات زیر را برای کارت های اطلاع رسانی توصیه می‌کند : _در این شرایط حاضر ما تاریخ عروسی مان را عوض میکنیم تا بتوانیم جشن را بی خطر برگزار کنیم.
_به علت این پیش آمد غیر منتظره ما تصمیم گرفته ایم تاریخ جشن عروسی مان را عوض کنیم.

جانسون می‌گوید اگر شما کارت رسمی چاپ میکنید پس این کارت باید اولین اطلاع رسانی مهمان ها از تغییر تاریخ باشد شما باید کارت چاپ کنید تا هم تاثیر خوبی داسته باشد و هم شما را از پاسخ دادن به چرا ها مصون کند. اگر شما با موبایل به آن‌ها پیام بدهید طبیعتا آنها می‌خواهند که باشما مکالمه ای داشته باشن.

اگر شما برای اطلاع رسانی عروسی تان از یک وب سایت عروسی جهت کارت دعوت آنلاین مثل : www.wed.talarkadeh.com استفاده می کنید (در همین رابطه ببینید : کارت دعوت عروسی آنلاین رایگان ) در صفحه اصلی یک یادداشت درباره تغییر برنامه بگذارید و تاریخ و اطلاعات جدید درباره مکان و پذیرایی را در وبسایت به روز رسانی کنید تا مهمان ها را در جریان بگذارید آن هایقیناً قدردان تلاش مضاعف شما خواهند بود.

کُو(Cove) می گوید اگر عروسی شما به علتی که از کنترل شما خارج است به تعویق بیفتد آرام باشید و عصبی نشوید این از دست ما خارج است ولی همه چیز خوب پیش خواهد رفت و ارزش این که خودتان را ناراحت کنید را ندارد در واقع در موقعیت هایی مثل الان مهم ترین چیز این است که هدف نهایی را به خاطر داشته باشید شما با همسرتان در حالی که در میان خانواده و دوستانتان احاطه شده اید ازدواج خواهید کرد در آخر هر چقدر این شرایط سخت باشد به خاطر داشته باشید که مهمترین چیز این است که جشن تان را وقتی بگیرید که آنهایی که دوستشان دارید احساس امنیت و شادی کنند

زمانی که شما قادر باشیم این جشن رو با دوستان و خانواده تان برگزار کنید همه چیزهایی که گذراندید بهتر به نظر خواهند آمد

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

تالار بزرگ پامچال (جاده اصفهان - شیراز)
قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️