برای بله برون چی بپوشیم؟

یک سوالی که برای بسیاری از شما پیش می آید این است که بله برون چی بپوشیم و چه لباسی برای مراسم خواستگاری مناسب است؟ یکی از موضوعاتی که می‌توان گفت یک معضل و دغدغه‌ی همیشگی برای خانم‌ها و مخصوصا دخترهایی با سنین کمتر است انتخاب لباس مناسب برای مراسم‌ها و جشن‌های مختلف نظیر مراسم بله برون و خواستگاری است.

در واقع این مشکل برای خانم‌ها یک مسئله همیشگی است و مربوط به تمامی جمع‌هایی است که آن ها در آن حضور می‌یابند و فرقی نمی‌کند که رسمی باشد یا نه.

لباس بله برون خواستگاری

پس از انجام مراسم خواستگاری و مراحل اولیه آشنایی دختر و پسر، نوبت به مراسم بله برون می‌رسد که اولین مراسم رسمی از مراحل ازدواج می‌باشد.

در این مرحله دختر و پسر به نتیجه رسیده‌اند و برای اینکه تصمیم خود را اعلام کنند و همچنین برای تعیین مهریه و تعیین تاریخ و چگونگی برگزاری دیگر مراسم ازدواج مانند مراسم نامزدی، عقد و عروسی و …، جلسه مهمانی ترتیب داده می‌شود که ضمن انجام این امور، خانواده‌ها و بزرگان اقوام دختر و پسر بیشتر با یکدیگر آشنا شوند . این مهمانی می‌تواند بسیار ساده و جمع و جور بین دو خانواده و در منزل عروس برگزار شود و هم می‌تواند شکل یک جشن رسمی‌تر به خود بگیرد و تعداد مهمان‌های بیشتری دعوت گردند. البته امروزه در بسیاری از خانواده‌های ایرانی، دختر و پسر و خانواده‌هایشان درباره موضوعات مطرح در بله برون از قبل در یک جلسه خصوصی صحبت می‌کنند و به توافق می‌رسند و جشن بله برون صرفاً جهت آشنایی اقوام با یکدیگر و همچنین رسمی کردن تصمیم عروس و داماد برگزار می‌گردد.

جشن بله برون متناسب با فرهنگ و عقاید هر خانواده‌ای دارای آداب و رسومی است که از مهم‌ترین این آداب و رسوم می‌توان به؛ دادن هدایایی نظیر لباس، کیف، کفش و پارچه، کله قند و … و همچنین حلقه نشان از طرف خانواده داماد به عروس، اشاره کرد.

مراسم بله برون معمولاً در منزل عروس برگزار می‌گردد و بزرگان فامیل جزء اولین افرادی هستند که دعوت می‌شوند. بله برون در واقع اولین مراسمی است که در آن عروس و داماد به خانواده و اقوام طرف مقابل معرفی می‌شوند از این رو می‌توان به این نتیجه رسید که مراسم بله برون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دنبال چه لباسی برای مراسم بله برون خود هستید؟

لباس زیبا برای مراسم بله برون

این که چه لباسی برای بله برون یا مراسم خواستگاری باید پوشید یک فرایندی دارد که هر خانمی باید اول از آن عبور کرده و سپس با فکر به این که چه لباسی متناسب با ان فرایند است انتخاب و برگزیند. لباس‌های زیادی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و متنوع وجود دارند که یک خانم و دختر برای یک مراسم چون بله برون می‌تواند از آن ها استفاده کند.

اما باید گفت هر خانمی برای مراسم بله برون و یا مراسم‌های دیگری از این قبیل سلایق و حق انتخاب‌های متفاوت و زیادی دارد که هر کدام با دیگری فرق‌های بسیاری را شامل خواهد شد. در حقیقت همین تفاوت‌ها است که باعث می‌شود اگر خانمی برای مراسماتی چون بله برون فرایند مذکور را طی کند می‌تواند در چنین جمع‌ها و میهمانی‌هایی کاملا متفاوت و جذاب به نظر برسد.

در همین رابطه ببینید : لوازم بله برون (لیست خرید و لوازم مراسم بله برون)

همیشه در اولین برخوردها قبل از رفتار شما، که البته بسیار مهم است، ظاهر و لباس شماست که در دید و نظر دیگران بیشترین اثر را دارد. در این مقاله سعی شده است با ارائه مدل‌های لباس عروس و داماد جهت ایده گرفتن، همراه شما عزیزان باشیم.

لباس عروس در بله برون را می‌توان در دو بخش بررسی نمود: یکی لباس‌هایی که عروس در یک مراسم بله برون خودمانی و ساده می‌تواند بپوشد که معمولاً ساده‌تر و پوشیده‌تر می‌باشد و می‌توان از لباس‌های کوتاه هم انتخاب نمود. دیگری لباس‌هایی که عروس برای یک جشن بله برون مفصل‌تر و رسمی‌تر انتخاب می‌کند که می‌تواند لباس بسیار رسمی‌تر و پرکارتر و بلند باشد. توصیه می‌شود که رنگ لباس خود را برای این مراسم از بین رنگ‌های ملایم و شاد که با چهره شما تناسب بیشتری دارند، انتخاب کنید و رنگ سفید را ترجیحاً برای مراسم‌های بعدی خود انتخاب کنید.

به دامادهای عزیز هم پیشنهاد می‌گردد که برای مراسم بله برون خود از لباس‌های رسمی بهره بگیرند و به نظر می‌رسد بهترین انتخاب کت و شلوار و کراوات باشد و در صورت تمایل حتی می‌توانید رنگ بعضی از قسمت‌های لباس خود را با رنگ لباس عروس ست کنید و جلوه زیباتری را خلق کنید.

شما عزیزان می‌توانید با توجه به سلیقه، فرهنگ خانواده‌های خود و همچنین ایده گرفتن از مدل‌های مختلف و حتی تغییر و ترکیب آنها با یکدیگر، بهترین گزینه را برای این مراسم طراحی و سفارش دهید.

در این قسمت به بررسی چند مدل از جدیدترین مدل‌هابرای عروس خانم‌ها می‌پردازیم.

تاثیر لباس بله برون و خواستگاری در برخورد خانواده‌ها

نوع پوشش و لباس همانطور که می‌دانید یکی از شاخصه‌هایی است که در هر برخورد با هر کسی می‌تواند سرنوشت‌ساز و همچنین تعیین کننده رفتارهای متقابل باشد. در واقع این که هر کسی چگونه لباس می‌پوشد، تعیین کننده رفتار دیگران با او است.

سالن عقد و لباس بله برون

استایل بله برون و خواستگاری

لباس‌ها در جشن‌ها و مراسم‌های مختلف تفاوت‌های ظاهری و معنایی زیادی را شامل می‌شوند که به نوعی می‌توان گفت باید در هر مکانی و در هر موقعیتی لباس و نوع پوشش مناسب در آن را رعایت کرد تا بتوان از برخورد خوب و ایده‌آل دیگران بهره‌مند شد.

لباس عروسی و مراسم بله برون

لباس برای بله برون/ کدام لباس مناسب است ؟

حال برگردیم به انتخاب لباس عروس در بله برون. همانطور که گفته شد لباسی که خانم‌ها باید برای مراسم‌هایی از قیبل مراسم بله برون انتخاب کنند، باید از نظر ویژگی‌ها و جزییات ظاهری با آن  مراسم در تناسب کامل باشد؛ زیرا در این صورت می‌توان جذابیت خود را در برخورد با هر کسی در چنین مراسم‌ها و جشن‌ها و همچنین میهمانی‌ها و جمع‌ها خیلی بیشتر کرد.

لباس عروس و لباس زیبای بله برون

در این که نوع پوشش و لباس عروس می‌تواند در برخورد خانواده‌ها و اعضای آن ها در چنین جشن‌هایی تاثیرگذار باشد شکی نیست اما مسئله اصلی اینجا است که باید در نظر داشت حال متناسب با این نکته چه لباس‌هایی برای جشن‌هایی مثل بله برون مناسب‌تر و زیبا تر هستند.

مراسم بله برون و لباس مخصوص

بله برون اولین مراسم و جشنی است که خانواده همسر قرار است شما را ببینید پس بهتر است که لباستان رسمی و بلند باشد اما اگر فکر می‌کنید با لباس کوتاه مشکلی ندارند و خودتان هم دوست دارید می‌توانید بپوشید

در ادامه مقاله به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت که چه نوع پوشش و لباسی برای مراسم بله برون مناسب‌تر و همچنین زیباتر است به خصوص برای خانم‌ها و دخترهایی که در نوع لباس پوشیدن خود بسیار بیشتر از حد معمول حساس هستند.

زیبایی لباس بله برون

موضوعی که تقریبا می‌توان گفت عضوی جدانشدنی از نوع لباس پوشیدن در هر مجلس و میهمانی چون بله برون است زیبایی‌های ظاهری است که لباس مورد نظر شما باید دارای آن ویژگی‌ها باشد. در واقع وقتی حرف مراسم‌هایی مثل بله برون به میان می‌آید باید در نظر داشته باشید صرفا مرتب بودن و زیبایی نسبی مورد نظر نیست و باید لباس و نوع پوشش شما کمی تفاوت‌هایی را شامل شود.

لباس قشنگ بله برون

در واقع این تفاوت‌ها است که شما را در چنین جشن‌هایی هماننذد بله برون خاص و متمایز جلوه می‌دهد و هر آن چه که از زیبایی در نظر دیگران است براورده می‌شود. رعایت زیبایی در نوع لباس پوشیدن و لباس‌هایی که برای مراسم بله برون انتخاب می‌شوند از اهمیت بالایی برخوردارند و باید بعضی از قوانین و اصول‌هایی که در بحث زیبایی شناسی مطرح است در آن ها رعایت شود.

تناسب لباس بله برون با جشن و مراسم

لباس عروس برای مراسم عقد و نامزدی

موضوعی که در ابتدای مقاله به آن تاکید شد تناسب هر لباسی با مکانی است که آن لباس برای آن جا در نظر گرفته و پوشیده می‌شود. در حال حاضر متاسفانه تعداد زیادی از خانم‌ها در انتخاب یک لباس برای جشن و مراسم‌هایی مثل بله برون صرفا مورد قبلی که مربوط به بحث زیبایی لباس بود را در نظر می‌گیرند و دیگر به تناسب لباس مجلسی با خود مجلس و مراسم اهمیتی قائل نمی‌شوند.

لباس مجلسی برای بله برون

لباس مجلسی که برای بله برون انتخاب می‌شود همانطور که گفته شد باید ویژگی‌هایی را رعایت کند تا خانمی که آن را بر تن می‌پوشد بتواند از چند جهت خود را در بین میهمانان دیگر حاضر در جشن متمایز و همچنین زیباتر جلوه دهد.

لباس برای مراسم بله برون

ژست و استایل بله برون

اگر لباسی که برای چنین مراسم‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، علاوه بر موضوع زیبایی تناسب را با ارکان در جریان جشن و مراسم بله برون در نظر داشته باشد می‌تواند به مهمی که به آن اشاره شد دست پیدا کرده و خانم به راحتی بیشتری از نظر فکری در مراسم بله برون برسد.

راحتی لباس مجلسی برای بله برون

لباس بله برون چی بپوشم

یکی از موضوعات مهمی که شاید در نگاه اول بسیاری از خانم‌ها و به ویژه دختر‌هایی با سنین کمتر به آن توجه نمی‌کنند، راحتی لباس مجلسی برای بله برون است که با آن در جشن بله برون حضور می‌یابند. در واقع بسیاری از افرادی که در چنین جشن‌هایی نظر بله برون حاضر می‌شوند اصل مهمی را که باید هیچ‌وقت از یاد نبرند فراموش می‌کنند.

لباس خاص برای مراسم بله برون

هر جشنی به منظور خاصی برپا می‌شود و میهمانان به دلایل خاصی در آن ها حضور می‌یابند اما باید گفت که در حقیقت تمامی جشن‌ها و مراسم‌هایی با ضمیر شادی همگی در هدفی مشترک هستند؛ ایجاد حس شادی در بین میهمانان حاضر در آن ها.

در واقع میهمانان در چنین جشن‌هایی اغلب این موضوع مهم را از یاد می‌برند و برای چند ساعت جشنی که باید در آن خوشحال و مسرور باشند به سختی‌های زیادی می‌اندازند که نه تنها آن ها را شاد نمی‌کند بلکه بیشتر در طول برگزاری جشن و مراسم احساس ناراحتی می‌کنند.

لباس زیبا بله برون

خانم‌هایی که برای چنین جشن‌هایی مثل بله برون دست به انتخاب لباس مجلسی می‌زنند باید کاملا در نظر داشته باشند که راحتی در حین برگزاری جشن یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید به آن پایبند باشند و از برگزاری جشن بله برون لذت ببرند.

تحقیق برای انتخاب بهترین لباس مخصوص مراسم بله برون

یکی دیگر از موضوعاتی که می‌توان گفت بسیاری از زوج‌های جوان و در کل عروس و  دامادهای به ویژه در سنین کمتر، خیلی کم به آن توجه می‌کنند تحقیق برای انتخاب لباسی مناسب برای برگزاری جشن بله برون است.

لباس خاص برای بله برون

در حقیقت بسیاری از زوج‌های جوان در همان مزون اولی که از قبل در نظر دارند طراحی لباس عروس و بله برون خود را انجام می‌دهند و در واقع فرصتی برای تحقیقات بیشتر در زمینه انتخاب لباس مناسب و زیبا برای بله برون قائل نمی‌شوند و همین نکته باعث می‌شود که در حین برگزاری مراسم عروسی و یا بله برون حس خیلی خوبی به لباس خود نداشته باشند و یا بعد از برگزاری جشن‌های عروسی و بله برون از انتخاب خود برای لباس به نوعی پشیمان شوند.

لباس عروس و لباس زیبای بله برون

همچنین باید توجه داشت رنگ لباس بله برون نباید از رنگ‌های خیلی تند و جیغ یا رنگ‌های خیلی تیره باشد . رنگ‌های روشن و ملایم حس صمیميت را بیشتر منعکس می‌کنند و حس دخترانه بودن و عروس بودن را یاد آوری میکند. سعی کنید لباس‌هایی را انتخاب کنید که دخترانگی‌تان را بیشتر نشان دهد و مهم‌تر از همه خودتان در این لباس احساس راحتی کنید. از رنگهای روشن و ملیح یا شاد استفاده کنید، میتوانید سفید نیز بپوشید. رنگ های پاستلی انتخاب خیلی خوبی هستند.

بله برون و مراسم عقد

تحقیقات زیاد در سطح اینترنت و همچنین مطالعه کتاب‌ها و مجلات گوناگونی که در این زمینه‌ها فعالیت میکنند باعث می‌شود که عروس و داماد دید بهتر و همچنین جامع‌تری نسبت به انتخاب لباس خود برای برگزاری مراسم عقد و بله برون و جشن عروسی داشته باشند و پس از انتخاب یک لباس برای خود از انتخاب خود کاملا راضی و مطمئن نیز باشند.

سخن پایانی

لباس عروس و لباس زیبای بله برون

نکاتی که گفته شد تنها بخشی از مطالب بسیاری است که خانم‌ها و دخترهای جوان‌تر باید همیشه در انتخاب هر لباسی برای هر جشن و به هر منظوری آن ها رادر نظر داشته باشند و به خوبی رعایت کنند؛ زیرا در واقع با رعایت چنین نکاتی است که می‌توانند در حین برگزاری هر جشن و مراسمی همانند بله برون خوب و زیباتر از همیشه به نظر برسند.

لباس جشن بله برون

همچنین عروس و دامادهای محترم و در کل تمامی زوج‌های جوان باید در نظر داشته باشند که می‌توانند با کمک از مزون‌های برتر لباس عروس و طراحی لباس داماد برای برگزاری مراسم عقد و عروسی کمک بگیرند و از مشورت‌های آن ها نیز در انتخاب لباس مناسب بهره بگیرند.

در حقیقت این مشورت‌ها از مزون‌های لباس که به صورت حرفه‌ای و تخصصی به امر طراحی لباس عروس و طراحی لباس داماد می‌پردازند باعث می‌شود که عروس و داماد در حین انتخاب بهترین لباس برای برگزاری مراسم عقد و عروسی بتوانند بهترین انتخاب ممکن را انجام بدهند و به نوعی از انتخاب خود تا حد ممکن راضی و خرسند باشند.

بله برون لبسا بله برون چی انتخاب کنیم

لباس شیک و ساده مناسب بله برون

همچنین مزیتی که مشورت گرفتن از مزون‌ها در انتخاب طراحی لباس برای عروس و داماد در پی دارد و می‌توان گفت که در مجموع باعث کمک بزرگی به آن ها می‌شود، آشنا بودن مزون‌ها با انواع مدل‌های مختلف روز دنیاست که همین موضوع باعث می‌شود علی رغم بی اطلاعی زوج‌های جوان و عروس و دامادها برای انتخاب لباس به روز، آن ها بتوانند با کمک طراح لباس و مزون مورد نظرشان لباسی به روز و مد در جهان را برای برگزاری مراسم عقد و عروسی به تن کنند.

برخی دیگر از جدیدترین مدل‌های بله برون

لباس بله برون ایرانی

پیراهن تنگ ماکسی با یقه V و سر آستین از چین‌های حلزونی و پارچه بسیار زیبای کارشده یک لباس شیک و فوق‌العاده جذاب مناسب بله برون

لباس بله برون باحجاب

پیراهن ماکسی تنگ، یقه قایقی با آستین‌های کوتاه و دنباله قابل تفکیک به شکل دامن کلوش از پارچه‌ای بسیار چشم نواز یک کار فوق‌العاده بی نظیر را خلق کرده است.

لباس بله برون برای افراد لاغر

پیراهن دکلته تنگ ماکسی با آستین‌های کوتاه به شکل گل و شنل دنباله دار یک طراحی زیبا و شیک و رنگ جذاب مناسب بله برون.

مزون لباس بله برون در تهران

پیراهن تنگ ماکسی یقه قایقی و آستین کاپی کوتاه که با برشی در کمر دامن کلوش کوتاه و دنباله‌ای در پهلو به آن اضافه شده است و پارچه تافته طرح دار به دو رنگ نقره‌ای و طلایی جلوه خاصی به لباس بخشیده است.

لباس بله برون ساده

پیراهن تنگ ماکسی یقه گرد و آستین حلقه‌ای با دنباله‌ای که به شکل دامن کلوش از کمر طراحی و افزوده شده است از پارچه کارشده و رنگ بسیار زیبا یک لباس بسیار خاص و بی نظیر مناسب برای بله برون به نمایش گذاشته است

لباس بله برون ساده

پیراهن یقه دلبری با دو دامن تنگ و کلوش ماکسی از پارچه حریر کار شده بسیار عالی مناسب دختران جوان شیک پوش و ساده پسند.

لباس بله برون ایرانی

پیراهن تنگ ماکسی یقه گرد با آستین‌های بلند که در سر آستین‌ها از ریشه‌های تزیینی استفاده شده و همچنین از برش کمر لباس یک دامن دنباله دار از جنس ساتن به لباس اضافه شده است و ترکیب دو جنس پارچه حریر کار شده و ساتن زیبایی لباس رو دو چندان نموده و آستین‌های بلند و پوشیدگی لباس این امکان را فراهم آورده که در مجالس مختلط هم بتوان به راحتی آن را پوشید.

لباس بله برون باحجاب

اورال بسیار شیک و بی نظیر با بالاتنه یقه قایقی و آستین‌های بلند از پارچه کارشده و شلوار و دنباله از پارچه ساده یک طراحی زیبا و بی نقص مناسب عروس‌های خوش اندامِ زیبا در مراسم بله برون می‌باشد

لباس بله برون برای افراد لاغر

پیراهن مدل رومی (یک طرفه) تنگ و ماکسی با به‌کارگیری گل پارچه‌ای زیبا و دنباله در سرشانه یک طراحی ساده و زیبا و به روز مناسب مراسم بله برون می‌باشد.

 مزون لباس بله برون در تهران اینستاگرام

پیراهن مدل ماهی و دکلته یک طرفه با تک آستین کوتاه و استفاده از گل‌های پارچه‌ای دارای رنگ و طراحی خاص بسیار شیک و متفاوت مناسب عروس‌هایی که طرفدار مدل‌های خاص و تک می‌باشند.

لباس بله برون برای افراد لاغر

پیراهن مدل رومی با طراحی پاپیونی زیبا در سرشانه و دامن فون از جنس ساتن که در عین سادگی بسیار جذاب و زیبا می‌باشد

لباس ست بله برون عروس و داماد

در این بخش چند مدل از ست‌های لباس عروس و داماد تقدیم نگاه شما همراهان عزیز می‌گردد که امیدواریم در جهت ایده گرفتن شما مفید واقع شود

لباس عروس و داماد ست

ست لباس نامزدی عروس و داماد

لباس عروس و داماد شیک

ست لباس عقد محضری عروس و داماد

ست لباس نامزدی عروس و داماد ایرانی

لباس ست اسپرت عروس و داماد

ست بله برون برای مراسم عقد محضری

خواستگاری لباس بله برون عروس

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید / تالارکده

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مهمترین کارهای قبل از عروسی
نکات عروسی آخر هفته
منو عروسی دیس پرس سلف رویس
انجام برنامه ریزی برای اجرای رقص عروسی خود

آخرین دیدگاه‌ها

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!

حسین
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

آدرس دفتر طلاق به شماره ۷۹ و به سر دفتری آقای جیلانی را احتیاج دارم. سپاسگزارم.