مدارک و مراحل ثبت عقد محضری در دفاتر ازدواج

در دنیای پرهیاهوی امروز، بسیاری از زوج‌های جوان ترجیح می‌دهند به جای برگزاری مراسم عقد مفصل، به سراغ عقد محضری بروند. این انتخاب، مزایای بسیاری دارد، از جمله صرفه جویی در زمان و هزینه، و تمرکز بیشتر بر شروع زندگی مشترک.

اما قبل از رفتن به محضرخانه، باید فکری به حال مدارک لازم برای عقد محضری بکنید. جمع آوری این مدارک، شاید کمی دلهره آور به نظر برسد، اما نگران نباشید! ما در این مقاله، همراه شما خواهیم بود تا مدارکی که برای ثبت عقد لازم است را جمع آوری کنیم.

در این مقاله، به این سوالات پاسخ خواهیم داد: دقیقا چه مدارکی برای عقد محضری لازم است؟

همچنین، یک لیست کامل از مدارک لازم برای عقد محضری، به همراه توضیحات مربوط به هر کدام، در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

با مطالعه این مقاله، شما به طور کامل با مدارک لازم برای عقد محضری آشنا خواهید شد و می توانید با خیالی آسوده، برای این روز به یاد ماندنی برنامه ریزی کنید.

مراحل عقد محضری

پیشنهادات تالارکده

اتوبان ستاری جنوب (روب...
متوسط $$$$ 25 - 75 مهمان
سهروردی شمالی - خیابان...
متوسط $$$$ 25 - 75 مهمان

اگر به دنبال سالن مجلل و شیک هستید تالار کده لیستی از بهترین سالن عقد در تهران را برای معرفی و بررسی قرار داده است شما با مراجعه به این صفحه می توانید اطلاعات دقیق و جامع درباره ویژگی‌ها، قیمت‌ها و عکس‌های محضرهای عقد مختلف بدست بیاورید و با مقایسه قیمتی و امکانات مختلف بهترین سالن را انتخاب کنید

مدارک لازم برای عقد محضری

برای جاری شدن خطبه عقد محضری ابتدا لازم است که مدارک مورد نظر را همراه خود داشته باشید تا در زمان جاری شدن خطبه آن را به عاقد و دفترخانه تحویل دهید. این نکته را فراموش نکنید که قبل از وارد شدن به دفتر ازدواج بهتر است کلیه مدارک لازم را عروس و داماد آماده و مهیا کنند که در روند ثبت رسمی عقد خللی وارد نشود

در ادامه به مدارک لازم جهت عقد محضری اشاره خواهیم کرد:

مدارک لازم عروسمدارک لازم داماد
اصل کارت ملیاصل شناسنامه عکس دار
دو قطعه عکس 3 در 4کارت ملی
کارت ملی و شناسنامه پدرفتوکپی شناسنامه و کارت ملی
گواهی فوت پدر در صورت (فوت شدن)دو قطعه عکس 3 در 4
سند طلاق در صورت مطلقه بودن
گواهی فوت همسر در صورت بیوه بودن
فتوکپی شناسنامه و کارت ملی
اصل شناسنامه (شناسنامه دارای عکس باشد)

 

مراحل ثبت عقد در دفاتر ازدواج:

  • مرحله ی اول: دریافت معرفی نامه از محضر

انتخاب یک محضر عقد مناسب و مراجعه به آن، اولین گامی است که باید برای ثبت عقد در دفاتر ازدواج بردارید. در اولین مراجعه‌تان به دفتر ثبت ازدواج، باید شناسنامه‌ی عروس و داماد و پدر عروس به همراه یک قطعه عکس 4*3 زوجین را به همراه داشته باشید.

این مدارک را به دفتر ازدواج تحویل می‌دهید سپس محضر، نامه‌ای به شما می‌دهد که شما را به آزمایشگاه‌های دولتی و معتبر معرفی می‌کند تا آزمایش‌های پیش ازدواجتان را در آن جا انجام دهید. بدون این نامه، آزمایشگاه شما را پذیرش نمی‌کند. در این نامه مهر و امضای محضر، عکس منگنه شده‌ی زوجین و محلی برای مهر و امضای آزمایشگاه وجود دارد.

عقدر رسمی دفترخانه ازدواج

  • مرحله ی دوم: مراجعه به آزمایشگاه

دختر و پسری که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند، پیش از ثبت عقد در دفاتر ازدواج به صورت رسمی، باید مراحل پزشکی تحت عنوان آزمایش‌های پیش از ازدواج را انجام دهند. این آزمایش‌ها از آن جهت انجام می‌شوند که مشکلات بارداری و خطرات ناشی از ایدز را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.‌

پس از صدور معرفی نامه آزمایشگاه از محضر باید به یک آزمایشگاه معتبر مراجعه کنید. جواب آزمایشگاه‌های خصوصی، برای ثبت عقد در دفاتر ازدواج اعتباری ندارد و آزمایشگاهی که به آن مراجعه می‌کنید حتماً باید دولتی و واقع در همان شهر دفترخانه‌ی مورد نظرتان باشد.

در دفاتر ازدواج لیستی از آزمایشگاه‌های مخصوص و معتبر وجود دارد که می‌توانید جهت آزمایش‌های قبل از ازدواج به آن‌ها مراجعه کنید. معمولاً محضرها شما را به نزدیک‌ترین آزمایشگاه به دفترخانه ارجاع می‌دهند.

آزمایش دفتر ازدواج

آزمایش اعتیاد:

شرط اولیه‌ی انجام آزمایش اعتیاد، ناشتا بودن است. این آزمایش با نمونه گیری از ادرار انجام می‌شود. هنگام انجام این آزمایش شما را با دوربین مداربسته تحت نظر می‌گیرند تا تقلبی صورت نگیرد.

تزریق واکسن کزاز:

انجام این مرحله مخصوص عروس خانم‌هاست؛ زیرا یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از بروز بیماری کشنده‌ی کزاز در نوزادان این است مادر در هنگام ازدواج واکسن کزاز زده باشد.

آزمایش خون:

بیماری تالاسمی نوعی کم خونی ارثی است که دو نوع: 1. ماژور (شدید) و 2. مینور (خفیف) دارد. نوع ماژور آن کشنده است.

اگر زوجین هر دو مبتلا به تالاسمی مینور باشند 25 درصد احتمال دارد فرزند آن‌ها تالاسمی ماژور داشته باشد؛ اما اگر یکی از آن‌ها سالم باشد و دیگری تالاسمی مینور داشته باشد هیچ یک از فرزندان آن‌ها تالاسمی ماژور نخواهند داشت و مانعی از این جهت برای ازدواج آن‌ها وجود ندارد.

در این آزمایش ابتدا از مردان نمونه خون می‌گیرند و خون آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند. علت این امر این است که اکثر خانم‌ها به کم خونی ناشی از فقر آهن مبتلا هستند که تشخیص آن از تالاسمی مینور در آزمایش خون دشوار است. به همین علت اول از مرد نمونه‌ی خون می‌گیرند و اگر از نظر تالاسمی سالم باشد نیازی به آزمایش خانم وجود ندارد.

اما اگر آقا مشکوک به تالاسمی باشد از خانم هم آزمایش می‌گیرند اگر خانم سالم باشد که مانعی برای ازدواج وجود ندارد. اما اگر ایشان هم مشکوک باشد، میزان آهن بدن آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز پزشک یک دوره درمان آهن برایشان تجویز می‌کند.

پس از اتمام این دوره مجدداً آزمایش خون انجام می‌دهند اگر هر دو ناقل و مبتلا به تالاسمی مینور تشخیص داده شوند، در مورد آینده‌ی فرزندانشان به آن‌ها آگاهی داده می‌شود. اگر باز هم از ازدواج منصرف نشوند، در زمان بارداری برای تشخیص وضعیت تالاسمی در جنین، قبل از ماه چهارم، آزمایشاتی انجام می‌شود تا در صورت نیاز، مجوز سقط جنین صادر شود.

  • مرحله ی سوم: جلسات آموزشی

قبل از ثبت رسمی عقد محضری در دفاتر ازدواج و پس از اتمام آزمایش‌های پیش نیاز ازدواج در آزمایشگاه جلسه آموزشی و مشاوره نسبت به مسائل مهم و نکات جنسی به زوج‌ها گفته می‌شود.

ثبت عقد دفتر ازدواج

در نهایت، باید در روز ثبت عقد در محضر ازدواج، نتیجه‌ی آزمایشات و تأییدیه ی آزمایشگاه را به دفتر ازدواج مربوطه ارائه دهید.

حلقه ازدواج; نماد ازدواج است که به عنوان نشانی از تعهد و پایبندی در ازدواج استفاده می‌شود. این حلقه معمولاً هنگام ازدواج، همسرها آن را به یکدیگر به عنوان نمادی از تعهد، احترام و عشق هدیه می‌دهند. جدیدترین مدل حلقه ازدواج را اینجا بینید

  • مرحله چهارم: مراجعه به محضر جهت ثبت عقد در دفتر ازدواج

مجدداً به محضر و دفتر ازدواجی که برگه‌های لازم را به شما داده مراجعه کنید. اما این بار برای ثبت ازدواج!

البته برای این مراجعه باید از قبل از دفتر ازدواج و محضر عقد خود وقت قبلی بگیرید. در زمان تعیین وقت، باید اطلاعاتی مثل: نوع عقد، میزان مهریه، شروط عقد و… به دفتردار ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت رسمی عقد محضری در دفاتر ازدواج

ثبت عقد محضر ازدواج

روزی که برای ثبت عقد رسمی به دفتر ازدواج مراجعه می‌کنید، باید مدارک لازم برای عقد دائم زیر را به همراه داشته باشید:

  1. شناسنامه‌ عکس دار عروس و داماد به همراه دو برگ فتوکپی از صفحه اول شناسنامه‌ زوجین.
  2. اگر ازدواج دوم آن‌هاست فتوکپی صفحه‌ی دوم شناسنامه هم لازم است.
  3. کارت ملی عروس و داماد و یک برگ فتوکپی پشت و رو از کارت ملی زوجین.
  4. دو قطعه عکس 4*3 از عروس و دو قطعه عکس از آقای داماد.
  5. برگه جواب آزمایشگاه.
  6. لازم به ذکر است اگر عروس خانم دوشیزه باشد و پدرش در قید حیات باشد، رضایت و حضور پدر عروس برای عقد الزامی است و پدر عروس باید عقدنامه را امضا کند. باید اصل شناسنامه یا کارت ملی پدر عروس در روز ثبت عقد به دفترخانه ارائه شود.
  7. اگر پدر عروس مخالف ازدواج باشد، عروس باید به دادگاه مراجعه کند و درخواست “اجازه ازدواج” دهد. در صورت اخذ “اجازه ازدواج” از دادگاه، دفترخانه مجاز به ثبت عقد می‌باشد.
  8. اگر پدر عروس به هر دلیلی نتواند روز عقد در دفترخانه حضور پیدا کند باز هم باید “اجازه ازدواج” را دادگاه بدهد.
  9. در صورتی که عروس خانم دوشیزه باشد اما پدرش فوت کرده باشد به همراه داشتن گواهی فوت پدر الزامی است.
  10. اگر عروس خانم قبلاً ازدواج کرده باشد، رضایت پدر لازم نیست اما باید گواهی فوت شوهر یا طلاق نامه را به محضر ارائه دهد.
  11. اگر عروس یا داماد و یا هر دو به سن قانونی نرسیده باشند باید از دادگاه ” گواهی رشد” بگیرند.
  12. حضور سه شاهد، جهت امضای شهود و به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی آن‌ها، در روز عقد ضروری است. شاهدها باید سه مرد بالغ و عاقل باشند.
  13. اگر بین خانواده عروس و داماد در زمان خواستگاری توافق کتبی صورت گرفته باشد؛ این اسناد هم قبل جاری شدن خطبه‌ عقد باید به محضر ارائه شوند.

پس از ارائه این مدارک، دفتر بزرگ محضر به همراه دفترچه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید آن‌ها را امضا کنید. تعداد این امضاها بسیار زیاد است و هریک مربوط به موضوع خاصی است. پس بهتر است پیش از امضا، هر مورد را به دقت بخوانید.

حالا نوبت جاری شدن خطبه‌ عقد است. در حین خواندن این خطبه شروط عقد توسط عاقد اعلام  می‌شود و عروس و داماد رضایت خود را در خصوص این شرایط اعلام می‌کنند.

  • مرحله ی پنجم: دریافت عقدنامه و ثبت ازدواج در اسناد سجلی

پس از طی کردن مراحل فوق، نوبت به ثبت ازدواج در شناسنامه می‌رسد. بسته به میزان شلوغی دفترخانه بین 3 تا 10 روز طول می‌کشد تا عقدنامه‌ی رسمی شما حاضر و صادر شود. پس از آن محضر عقد را در شناسنامه‌هایتان ثبت می‌کند.

حالا دیگر ازدواجتان رسمی شده و عقدنامه نیز به دستان رسیده است.

سوالات متداول
آیا داشتن کارت ملی برای عقد محضر ضروری است ؟
بله. از جمله مدارکی که برای ثبت ثبت رسمی عقد در دفتر ازدواج لازم است کارت ملی زوجین سات و می بایست کارت ملی عروس و داماد و کپی آنها همراه باشد.

خیر. همراه داشتن کارت پایان خدمت برای ثبت رسمی عقد در محضر و ثبت ازدواج ضروری نیست.

شناسنامه جزء مدارک ضروری برای ثبت عقد در محضر است ولی نیاز نیست که شناسنامه شما به سبک جدید باشد.

هزینه ثبت ازدواج در سال 99 مبلغ 400 هزار تومان است که البته در صورت داشتن سفره عقد و استفاده از سالن عقد و دیگر تشریفات هزینه های جداگانه ای دریافت می شود.

با آرزوی خوشبختی برای همه ی جوانان / تالارکده

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️

نظرات کاربران

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر ببخشید،من شناسنامم گم شده الان المثنی زدم ،مراحل عقدو تا قبل از اومدن شناسنامه میشه انجام داد؟

    پاسخ
  • عبدالله

    ایا حضور پدر داماد در سالن هنگام ثبت عقد محضری در دفتر الزامی است

    پاسخ
    • صیادی

      نه. ولی. برای عروس. بله

      پاسخ
  • بدون نام

    شاهد عقد دخترم من به عنوان مادر امضا کردم الان برای عقد پسرم من نمیتونم شاهد باشم حتما آقا باید باشه

    پاسخ
  • Abbas

    باسلام وتشکر از سایت خوبتون با این قوانین و اجازه پدر دختر که الزامی در ایران واقعا آدم درک میکنه چرا همه بدنبال زنا کاری هستن لطفا نظر رو حذف نکنید در تمام دنیا دختر و پسر بالا 18 سال سن قانونی هستند و اجازشون دست خودشونه این بی حرمتی به شعور زنان ودختران این مملکته

    پاسخ
  • بدون نام

    س میخام عقد کنم ولی پدر عروس قبول نمکنع ایا بدون اومدن پدر عروس با شناسنامه و کارت ملییه پدره بدبختش محضر قبول میکنع ی ن جواب بدین مننون میشم

    پاسخ
  • محمد

    با عرض سلام بنده خودم مقیم یکی از کشورهای اروپایی هستم و دارای پاسپورت اروپایی برای ازدواج با یک دختر خانم که قبلا ازدواج کردن و طلاق گرفتن بنده باید چه مدارکی رو برای ثبت ازدواج ب محضر ارایه کنم باتشکر

    پاسخ
  • مینا

    سلام من باردارم از نامزدم بعد میخواهیم عقد کنیم آیا در برگه ازمایش نشون میدن ؟

    پاسخ
    • بدون نام

      یکی دیگه رو ببر آزمایش نمیفهمن آزمایشش هم چیز خاصی نیست واسه کم خونیه

      پاسخ
  • زهرا

    باسلام ما رفتیم محضر برای عقدکاراش و انجام دادیم وقت گرفتیم گفتن یه روز قبل با ۳تاشاهد بیاین برای ثبت فقطم پدر عروس و داماد و۳تا شاهد مادرامون نبودن وقتی رفتیم برای ثبت به ما نگفتن همون موقع خطبه خونده میشه خاستم بدونم تمامی محضرا این کار رو انجام میدن؟

    پاسخ
  • امین

    سلام ببخشید اگه به هر عنوانی شماره ملی یکی از دوطرف بسته شده باشه برای مراحل عقد یا خود خطبه عقد مشگلی میش میاد اگه میشه جواب بدید واقعا مهمه برامون

    پاسخ
  • امیر

    سلام ازمایش تست اعتیلد لازم هست یا میتونیم تست ندیدم

    پاسخ
  • بدون نام

    سلامعرفی نامه از محضر گرفتیم و جواب آزمایش اوکی بود ولی نمیخوایم یک ماه بعد عقد کنیم راه حل چیه

    پاسخ
  • مریم

    سلام بعد از عقد مدارک رو نگه می‌دارند ؟چون بعد از عقد من خیلی احتیاج دارم شناسنامه و کارت ملی رو

    پاسخ
  • اسماعیل

    سلام من دنبال دختر برای زندگی میگردم از شما خواهش میکنم کمکم کنید همه چی دارم

    پاسخ
    • مینا

      اینجا دنبال دختر میگردی اخه پسر خوب

      پاسخ
  • بدون نام

    سلام ببخشید میگم من طلاق گرفتم ولی ن بزگه طلاق دارم ن چیز دیگح ای حالا میخام باز ازدواج کنم سند ازدواج بگیرم حالا چیکار کنم راه حلی دارن ی بچم دارم از همون شوهر ولی محضر نکرده بودیم طلاق گرفتیم اسم یچمم تو شناسنامم هس و نمیتونم دسترسی ب اون خونواده شوهر قبلیم پیدا باید آلن چیکار کنم؟

    پاسخ
  • بدون نام

    سلام خسته نباشین اگر پسر افغان باشد و دخترفقط کارت ملی نداشته باشه پدر دختر هم نباشه عقد انجام میگیرع

    پاسخ
    • Aa

      تو شرایط شما ، همون صیغه رو بری دنبالش حله.

      پاسخ
  • Bano

    سلام ببخشید اگر پسر و دختر هر دو مینور باشن بعد بخوان عقد کنن تعهد محضری بدن میشه ازدواج کنن؟؟

    پاسخ
  • بدون نام

    ازدواج دوم خانم هست ولی خانم باکره هست بازم طلاق نامه برای محضر واحب هست؟اجازه پدر هم الزامی است؟

    پاسخ
  • بدون نام

    سلام خسته نباشید.ما میخوایم صیغه عقدمون داخل حرم مطهر خونده بشه.برای این کار اون قباله ازدواج که گفتین ۱۰روز طول میکشه اماده شه ضروریه؟یا فقط شناسنامه ها کافیه؟ لطفا اگه توضیح دیگه‌ای لازمه بگین

    پاسخ
    • Aa

      خوندن صیغه عقد در حرم مطهر ، نیازی به قباله ازدواج نداره.

      پاسخ
  • بدون نام

    کارت ملی گم کردم ولی رسید درخواست کارت ملی جدید رو دارم آیا این کافیه؟

    پاسخ
    • تالارکده

      بله مشکلی نیست. الباقی مدارک تکمیل باشه

      پاسخ
  • المیرا

    سلام ایا برای عقد شناسنامه جدید لازمه ؟

    پاسخ
    • پشتیبان سایت

      سلام و درود دوست عزیز سوال شما مبهم، منظور از شناسنامه جدید دقیقا چیه ؟ اما بطور کلی شناسنامه یکی از مدارک ضروری برای عقد هستش و نوع قدیمی و یا شناسنامه جدید ( پاسپورتی ) هیچ تفاوتی ندارند

      پاسخ
  • وحید

    اگر پدر و مادر دختر نباشن و دختر ۷ سال تمام با پسری زندگی جدا دارد و حالا تصمیم ب رسمی نمودن ان دارند و سن بالای ۳۵ سال

    پاسخ
  • آریا

    سلام ودرود خداقوت، برای عقد درصورتی که پدر عروس فوت نموده و شناسنامه پدر گم شده باشد ،چکار میشه کرد؟باتشکر

    پاسخ
    • بدون نام

      سلام وقتی فوت کرده شناسنامه اعتبار نداره بابد گواهی فوتش رو پرینت بگیری و ببری

      پاسخ
  • بدون نام

    چقدر گرفتاری داره، مخصوصا که خیلی از آزمایشگاها هم اذیتت می کنن، آدمو منصرف میشه از ازدواج.. کاش آسونتر می گرفتن

    پاسخ
  • ناشناس

    اگر دختر چهل و دو ساله باشد باز اجازه پدر را می خواهد؟ و اگر یک کدوم طلاق گرفته باشند باز جلسات مشاوره رو باید بروند؟

    پاسخ
  • بدون نام

    سلام.جدید همرا قباله یه قبض نصفه برگه آچار هم امضا میشه اون چیه

    پاسخ
  • فرشته

    با سلام ،دختر و پسر در خارج از ايران هستند و به مدت يكهفته به ايران مي آيند كه عقد محضري انجام دهند آيا پدر در صورت عدم حضور ميتواند به مادر وكالت بدهند و آيا يك هفته براي انجام عقد محضري و آزمايشات كافي است؟ضمن اينكه كارت ماي پدر و دختر هردو اقدام به تعريض شده و فقط برگه اي در دست دارند با تشكر از پاسخگويي شما

    پاسخ
  • ناشناس

    اگر ازمایش اعتیاد مرد وزن مثبت بشه عقدانجام نمیدن؟؟

    پاسخ
    • بدون نام

      انجام میدند اما ب هردو نفر اطلاع میدن ک مثبت هست

      پاسخ
      • راضیه

        سلام خانواده ها هم متوجه میشن جواب ازمایش رو؟

        پاسخ
  • زینب

    اگه دختر پسر افغانی باشن اما به سن قانونی رسیده باشند و خانواده همراشون نباشع قبول میکنن؟ و حتی شناس نامه هم نداشته باشن؟

    پاسخ
  • مبینا

    سلام خسته نباشید من می‌خواهم با پسر یکی از فامیل ها ازدواج کنم کارت ملی ندارم بدون کارت ملی قبول می کنند؟؟؟

    پاسخ
    • محمد

      چ ربطی دارع آخه 🤣🤣معلومه ک قبوله

      پاسخ
    • ناشناس

      بله قبول میکنند...

      پاسخ
  • بدون نام

    اگه به سن قانونی رسیده باشی 29سالت باشه باید اجازه پدرباشه؟

    پاسخ
    • بدون نام

      کاری به سن نداره بهرحال باید رضایت پدر که در قید حیات هست، باشه

      پاسخ
بهترین محضر ازدواج های تهران