نکاتی که هنگام دعوت شدن به مراسم عروسی باید بدانید

باور بکنید یا نه، حضور در مراسم عروسی به عنوان مهمان چیزی بیش از داشتن یک ظاهر آراسته و پوشیدن یک لباس زیبا است. زمانی که به عنوان مهمان به یک مراسم عروسی دعوت می‌شوید، موظف به رعایت یک سری بایدها و نبایدها یا به عبارت دیگر، آداب خاص مهمان بودن هستید.

اصول مهمان بودن در عروسی

بر اساس آمارها، از هر دو مهمان عروسی، یک نفر واقعاً از شرکت در مراسم عروسی بسیار لذت می‌برد. در ادامه چند نکته برای رعایت آداب مهمان بودن در مراسم عروسی و در نتیجه داشتن لحظاتی شیرین در این مراسم آورده شده است. اگر می‌خواهید به عنوان یک مهمان دوست داشتنی در مراسم عروسی دوستانتان بدرخشید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

  1. اعلام حضور یا عدم حضور به مراسم عروسی دعوت شده:

معمولاً کارت دعوت عروسی حدود دو تا سه هفته قبل از مراسم برای مهمانان ارسال می‌شود. با توجه به مخارج و هزینه‌های زیادی که بابت برگزاری مراسم به عروس و داماد و خانواده‌هایشان تحمیل می‌شود، بهتر است به عنوان مهمان در صورتیکه امکان شرکت در مراسم را ندارید حداقل یک هفته تا 10 روز قبل از آن، میزبان خود را مطلع کنید تا به این ترتیب فرد دیگری را جایگزین شما کرده یا اسم شما را از لیست اعلام شده به تالار پذیرایی یا باغ تالار حذف کند.

اگرچه این شیوه در کشور ما مرسوم نبوده است، اما بهتر است در شرایط اقتصادی حال حاضر همدیگر را بیشتر درک کرده و این رسم صحیح را به آداب مراسم عروسی در کشورمان اضافه کنیم.

درهمین رابطه ببینید : آداب و رسوم مراسم عقد در محضر

  1. در صورتی که تنها دعوت شده اید، از آوردن همراه به مراسم عروسی خودداری کنید:

همانطورکه عدم حضور در مراسم عروسی که به آن دعوت شده‌اید، بدون اطلاع قبلی کار صحیحی نیست، آوردن همراه یا مهمان دعوت نشده به مراسم نیز مخالف آداب حضور در مراسم عروسی به عنوان یک مهمان است. میزبان شما تنها روی حضور شما حساب کرده و ممکن است امکانات اضافی برای مهمان‌های ناخوانده در نظر نگرفته باشد. بنابراین سعی کنید مطابق با آداب یک مهمان محترم عمل کنید.

  1. برای حضور در مراسم عروسی، کادویی درخور و شایسته برای عروس و داماد در نظر بگیرید:

باید و نباید مهمان بودن در عروسی

یکی از نکات مهمی که باید به عنوان یک مهمان در مراسم عروسی رعایت کنید، تهیه کادو برای میزبان مراسم است. اگرچه بر اساس رسم و رسوم گاهی هدیه عروسی بعد از مراسم و در خانه مشترک عروس و داماد به آنها تقدیم می‌شود اما بهتر است کادوی خود را هر چه سریعتر و در زمان حضور در مراسم به عروس و داماد بدهید. فراموش نکنید درصورتیکه تصمیم دارید وجه نقد کادو بدهید، حتماً آن را در پاکت شکیل و زیبایی قرار دهید و نام خود را به همراه آرزوی خوشبختی در پشت پاکت بنویسید.

  1. تم مشخص شده توسط عروس و داماد برای لباس مهمانان را رعایت کنید:

اگرچه تعیین تم رنگ یا مدل لباس برای مهمانان حاضر در مراسم عروسی در کشور ما خیلی مرسوم نیست، اما درصورتیکه زوجی تصمیم بگیرند این کار را انجام دهند، شما به عنوان یک مهمان موظف هستید این نکته را رعایت کنید تا مراسم این زوج مطابق میلشان برگزار شود.

از طرفی دیگر پوشش شما به عنوان مهمان در مراسم عروسی بسیار حائز اهمیت است. مثلاً بهتر است خانم‌های مهمان از پوشیدن لباس سراسر سفید خودداری کنند تا عروس به عنوان گل سر سبد مراسم، تنها کسی باشد که لباس سفید پوشیده است و به این ترتیب در مرکز توجه قرار بگیرد. ممکن است درصورتیکه سایر مهمان‌ها لباس سفید بپوشند، کانون توجه از روی عروس به سایر افراد معطوف شود که اصلاً کار پسندیده‌ای نخواهد بود.

از طرفی دیگر همانطور که می‌دانید، شب عروسی مختص عروس است و تنها کسی که باید در این شب مانند ستاره بدرخشد او است. بنابراین لباس‌ بسیار مجلل و پرزرق و برق که چشم‌ها را به سمت شما خیره می‌کند، انتخاب نکنید و سعی کنید لباسی ساده و در عین حال شیک و مجلسی پوشید.

  1. سر ساعت مقررشده و قبل از عروس و داماد در تالار مراسم عروسی حاضر باشید:

نکات مهم مهمان بودن در عروسی

بسیاری از ما زمانی که برای شرکت در مراسمی دعوت می‌شویم گمان می‌کنیم که با دیر رسیدن به مراسم خاص‌تر از سایر مهمان‌ها می‌شویم. این درحالی است که دیر رسیدن به مراسم عروسی به عنوان یک مهمان اصلاً رفتار شایسته‌‌ای نیست. یکی از اصول مهمان خوب بودن، زود و یا به موقع رسیدن به محل برگزاری مراسم است. از طرفی دیگر زود رسیدن به مراسم، این مزیت را دارد که صندلی و جایگاه بهتری برای نشستن پیدا خواهید کرد.

  1. از ترک زودهنگام مراسم عروسی بپرهیزید:

برخی از مهمان‌ها به محض سرو شام و پذیرایی شدن، مراسم را ترک می‌کنند. فراموش نکنید که علت دعوت شدن شما به این مراسم، شرکت در جشن، شریک شدن لحظات خوش و لذت بردن از فضای عروسی است نه صرفاً پذیرایی شدن. بنابراین خداحافظی و ترک عروسی پس از مراسم پذیرایی نوعی بی احترامی به میزبان تلقی خواهد شد.

البته گاهی ممکن است موارد استثنایی وجود داشته باشد که مجبور شوید عروسی را زودتر از موعد ترک کنید، در چنین مواردی حتماً عروس و داماد یا خانواده‌هایشان را از اضطراری بودن دلیل رفتن زودهنگامتان مطلع کنید تا وجهه بد و توهین‌آمیزی نداشته باشد.

  1. در طول مراسم عروسی از تلفن همراهتان کمتر استفاده کنید:

مهمان خوب در مراسم عروسی

سعی کنید به عنوان یک مهمان در مراسم عروسی، حضوری فعال داشته باشید و از فرصت برای معاشرت کردن با سایر مهمان‌ها، رقصیدن و شاد بودن استفاده کنید. همیشه زمان برای چک کردن صفحات اجتماعی و ارتباط با فضای مجازی خواهید داشت. بنابراین در طول زمانیکه در مراسم عروسی هستید، گوشی موبایلتان را در کیفتان قرار دهید و فقط از فضایی که در آن حضور دارید لذت ببرید.

اگر می‌خواهید با گوشیتان از عروس و داماد عکس یادگاری بگیرید، حتماً ابتدا از آنها اجازه بگیرید و از شر کردن یا به اشتراک گذاری فیلم، عکس یا لایو مراسم در صفحات اجتماعیتان بدون اجازه قبلی خودداری کنید.

  1. از جابه‌جا کردن صندلی‌ها و تغییر چیدمان میزهای تالار عروسی بپرهیزید:

برای چیدمان و دکوراسیون تالار عروسی ساعت‌ها وقت و انرژی صرف شده است. بنابراین جابه‌جا کردن صندلی‌ها و تغییر چیدمان سالن توسط مهمان‌ها اصلاً جالب نخواهد بود. اگر از جایی که نشستید راضی نیستید و یا احساس راحتی نمی‌کنید حتماً از پرسنل تالار بخواهید تا شما را راهنمایی کرده و مشکلتان را برطرف کنند.

  1. به عنوان یک مهمان حضور پرشور و محسوسی در مراسم عروسی داشته باشید:

یکی از آداب مهمان بودن در مراسم عروسی، حضور و درگیری فعالانه در طول مراسم است. هرگز از یک مهمان در مراسم  عروسی انتظار نمی‌رود که روی صندلی خود بشیند و فقط نظاره‌گر باشد. سعی کنید خودتان را در شادی عروس و داماد سهیم کنید. مثلاً روی استیج رقص بروید، در شادی و پایکوبی شرکت کنید، با بقیه مهمان‌ها آشنا شوید و از حضور در چنین فضای شاد و نشاط آوری هم به نفع خودتان و هم برای گرم نگه‌داشتن مجلس عروس و داماد بهترین بهره را ببرید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟

آخرین دیدگاه‌ها

عطا
باغ تالار عمارت سام

بهتربن عمارت بهترین و دلسوزترین مدیریت . ممنون از آقای مولایی عزیز که بهترین شب رو برای ما رقم زدن.

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟