5 نکته کاربردی و مهم برای آرایش داماد

داماد نیز مانند عروس باید در روز عروسی اش مانند یک شاهزاده بدرخشد و یک ظاهر بی نقص و زیبا از خود نشان دهد. روزگاری که تمام آرایش داماد به حمام رفتن و اصلاح صورت ختم می شد گذشته و امروزه میکاپ داماد به یک کار تخصصی و حرفه ای تبدیل شده است.

در این مقاله نکات مهم و کاربردی که داماد برای داشتن بهترین ظاهر خود در روز عروسی باید حتماً از آنها مطلع باشد، ارائه شده است.

در رابطه با این موضوع بخوانید:نکات مهم مراقبت از پوست برای دامادهایی که به ظاهر خود اهمیت می دهند

میکاپ مردانه

یک رژیم و تغذیه مناسب مدتی قبل از عروسی به شفافیت و زیبایی پوست شما کمک بیشتری میکند

با پوست شروع کنید

اگر مردی هستید که به زودی داماد می شوید و هنوز هم از آب و یک حوله مندرس به عنوان تنها روش مراقبت از پوست خود استفاده می کنید، اکنون زمان آن رسیده است که روتین مراقبت های پوستی خود را تا حد زیادی بالا ببرید. در حالی که مراقبت از پوست به خودی خود به عنوان آرایش محسوب نمی شود اما پوست خوب و تازه عامل بسیار مهمی برای ایجاد یک زمینه مناسب و نیاز کمتر به آرایش است تا بهترین ظاهر ممکن در روز عروسی حاصل شود.

برای رسیدن به پوستی عالی نیازی به انجام کار خارق العاده ای نیست. کافی است هر شب قبل از خواب با یک فوم یا کرم پاک کننده ملایم پوست خود را از آلودگی ها پاک کنید. صبح یک مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید. و سلولهای مرده پوست را یک یا دو بار در هفته پاکسازی کنید تا چهره ای نرم و شاداب و با طراوت داشته باشید. اگر نگرانی خاص تری مانند آکنه یا هایپرپیگمنتیشن دارید برای مشاوره در مورد راه حل های مناسب با پزشک متخصص پوست ملاقات کنید. و مراقبت های پوستی نیمه منظم را برای تقویت سلامت کلی پوست خود در نظر بگیرید. توصیه می شود حداقل سه ماه قبل از عروسی مراقبت های پوستی روتین خود را شروع کنید زیرا درمان های پوستی یک شبه پاسخ نمی دهند. در آخر اینکه استفاده روزمره از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

توجه داشته باشید که برای پاکسازی پوست حتماً از محصولات مرغوب استفاده کنید. پاکسازی پوست با محصولات و پاک کننده های نا مناسب و نا مرغوب مانند مواد صابونی و شامپو بدن و غیره ، سبب ایجاد آسیب های پوستی مانند خشکی بیش از اندازه و از دست رفتن آب پوست، تغییر PH و اسیدیته پوست، کدر شدن رنگ طبیعی و از دست دادن شادابی واقعی پوست می گردند.

میکاپ خود را به یک متخصص آرایش داماد بسپارید

رعایت این نکته احتیاج به گفتن ندارد اما ذکر آن، به خصوص اگر آرایش برای شما یک قلمرو کاملاً جدید است، ضرر ندارد. قطعاً برای روز عروسی خود یک آرایشگر حرفه ای استخدام کنید. مهم نیست که آرایش داماد را می خواهید چقدر ساده انجام دهید، بهترین کار این است که کار میکاپ خود را به یک متخصص واگذار کنید. آنها رنگ تناژ پوست شما را تشخیص داده و از آن برای بهبود و برجسته سازی ویژگی های خاص صورت شما، از بین بردن لکه ها و تیرگی ها مخصوصاً در نواحی دور چشم استفاده می کنند. به این ترتیب ظاهر شما در تمام طول عروسی به بهترین شکل ممکن نشان داده شده و در عکس ها و فیلم ها در بهترین حالت ممکن ظاهر می شوید.

میکاپ مردانه

هنگام لبخند زدن کل صورت شما باید شادی و لبخند را حس کند وگرنه لبخندی مصنوعی خواهید داشت

آرایش داماد هر چه ساده تر بهتر است

خط چشم خطی و بالدار را فراموش کنید. به طور کلی ، آرایش داماد باید ساده و تمیز باشد. تمام کاری که باید برای آرایش داماد انجام دهید این است که پوست را تمیز کرده و از یک کرم پودر غیربراق برای یکنواخت کردن پوست و رفع لکه ها و تیرگی ها استفاده کنید. سپس یک آرایش ترمیمی انجام داده و ویژگی های خوب صورت را هایلایت کنید تا یک نمای تمیز و بی نقص داشته باشید.

روی داشتن یک چهره یکنواخت، نه خیلی مات و نه خیلی براق، ابروهای مرتب و از بین بردن لکه های صورت تمرکز کنید. شاید دوست داشته باشید برای درخشان نشان دادن بیشتر پوست و ایجاد حالت اسپورت تر کمی برنزه شوید و یا برای مشخص کردن چشمان تان و بازتر نشان دادن صورت کاری انجام دهید که اشکالی ندارد. توجه داشته باشید که استفاده از رنگ و براق کننده ممکن است ظاهر شما را بد و اغراق آمیز جلوه دهد (این موضوع هم برای مردان و هم زنان صدق می کند)، و مطمئناً روز عروسی شما زمان ریسک کردن نیست. مثل همیشه حتماً یک جلسه آزمایشی را با آرایشگر خود رزرو کنید تا بتوانید قبل از روز عروسی ظاهرهای مختلفی را امتحان کنید. مطمئناً نمی خواهید اولین باری که آرایش خود را می بینید همان لحظه ای باشد که می خواهید به تالار عروسی بروید.

  • برخی نکات را رعایت کنید
  • زمان بندی مناسب
  • پیش بینی زمان اضافی برای مشکلات پیش بینی نشده
  • حفظ خونسری و آرامش
  • خوراک و تغذیه مناسب مدتی قبل از مراسم

آرایش موهای صورت داماد باید مطابق با میکاپ او باشد

آرایش نباید با موهای صورت شما رقابت کند. در حقیقت موهای صورت شما اگر یک آرایش صحیح و اصولی روی آنها انجام شود، می توانند به تعادل صورت و حتی آرایش کمتر کمک کنند. با آرایشگر صورت و موی خود به طور همزمان کار کنید تا بتوانند آرایش موی صورت تان را برنامه ریزی کرده و آن را هماهنگ با آرایش صورت تان انجام دهند. اگر استایل خاصی برای موهای صورت تان در نظر دارید باید تمرکز خود را بر روی موهای صورت گذاشته و با آرایشگر موی خود گفت و گو کنید تا حالت طبیعی تری ایجاد کند.

میکاپ مردانه

به عنوان داماد خیلی متفاوت نشوید از ظاهر اصلی خود فاصله نگیرد

برای یک روز طولانی آماده شوید

به خاطر عرق ناشی از هیجان و رقص و اشک شوق ، هیچ آرایشی نمی تواند یک عروسی را به صورت کامل دوام آورد. اگر می خواهید صورت شما به مدت طولانی تا انتهای مراسم طراوت و تازگی خود را نگه دارد ، چند مورد اصلی را همراه داشته باشید تا در صورت لزوم آنها را برای تجدید آرایش به کار ببرید. لوازمی که باید همراه خود داشته باشید عبارت است از یک کاغذ خشک کن، یک مرطوب کننده رنگی هماهنگ با تناژ پوست شما ، کانسیلر و برخی پاک کننده های آرایش (فقط در صورت لزوم). اسپری طراوت دهنده صورت (مانند اسپری گلاب یا آلوئه ورا) برای تنظیم مجدد آرایش، کاهش قرمزی و افزودن درخشش و جوانی می تواند بسیار مفید باشد.

در رابطه با این موضوع بخوانید:راهنمای جامع انتخاب کت و شلوار دامادی شیک و مناسب

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟

آخرین دیدگاه‌ها

عطا
باغ تالار عمارت سام

بهتربن عمارت بهترین و دلسوزترین مدیریت . ممنون از آقای مولایی عزیز که بهترین شب رو برای ما رقم زدن.

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟