ایده تم بله برون

در فرهنگ کشور ما، مراسم های مختلفی به منظور آشنایی یک زوج و ازدواج آن ها برگزار می شود که این مراسم ها ممکن است با توجه به قومیت ها و شهر های مختلف و فرهنگ ها و سنت هایی که در ایران وجود دارند متفاوت باشند. مراسم هایی که هر کدام لطف و صفای مخصوص خود اش را دارد و همچنین آداب و رسومی که شهر به شهر ممکن است در برگزاری آن متفاوت عمل کنند. بله برون یکی از اساسی ترین مراسم هایی است که خانواده یک زوج قبل از نامزدی و ازدواج اقدام به برگزاری آن می کنند.

عقد بله برون

بله برون در واقع مراسمی است که بعد از مراسم خواستگاری و قبل از جشن نامزدی گرفته می شود که آداب و رسوم خاص خود را دارد؛ البته بهتر است بدانید مراسم بله برون می تواند با توجه به فرهنگ خانواده و قومیت عروس و داماد متفاوت برگزار شود اما به طور کلی شرایط برگزاری بله برون تغییر چندانی نمی کند.

در مراسم بله برون، نکته مهم و اول این است که خانواده عروس، خانواده میزبان است و برگزاری این جشن به عهده خانواده عروس می باشد، مهمانان این مراسم نیز قوم و خویش درجه یک هر دو طرف، شامل پدر، مادر، پدر بزرگ، مادربزرگ، عمه، دایی، خاله، عمو و در اغلب موارد دوستان صمیمی عروس و داماد هستند و می توان گفت این مراسم صرفا جهت آشنایی بیشتر خانواده های عروس و داماد می باشد.

ایده تم بله برون / تزیین وسایل و هدایای بله برون

برگزاری مراسم بله برون همان طور که گفته شد بر عهده خانواده عروس است و اگر چنین مراسمی را در پیش دارید، ضمن عرض تبریک، بهتر است بدانید که مراسم خود را به چه صورت می توانید برگزار کنید و از چه ایده ها و تم هایی می توانید برای زیبا تر و شیک تر شدن جشن خود استفاده کنید؛ به همین منظور در ادامه درباره تم های مختلف برگزاری مراسم بله برون، ایده های جدید و خلاقانه برای برگزاری این مراسم اشاره شده است.

  • تزئینات منزل

از فاکتور های مهم برگزاری یک مراسم بله برون زیبا و خاطره انگیز، تزئینات محل برگزاری مراسم بله برون می باشد. البته در این روز ها برخی از زوج ها تصمیم بر اجرای مراسم بله برون در باغ ها یا سالن ها می گیرند اما به طور کلی بهتر است این مراسم در منزل شخصی پدر عروس انجام شود.

تزئینات منزل مهم ترین نکته ای است که باعث سربلندی خانواده عروس پیش میهمانان خود می شود؛ این تزئینات می تواند شامل چیدمان اثاثیه منزل به شکل مناسب، تزئینات به وسیله بادکنک و ریسه با رنگ های شاد و ست، نورپردازی و تزئین جایگاه عروس و داماد و از همه مهم تر تمیزی منزل است.

تمیزی منزل و اثاثیه شما جزو مهم ترین نکاتی است که می تواند به برگزاری یک مراسم شیک و آبرومند کمک کند، همچنین شما می توانید از رنگ های تِرند و روز دنیا جهت تهیه ریسه و بادکنک و نورپردازی و ست کردن رنگ تمامی آن ها با یکدیگر استفاده کنید.

تزئین جایگاه عروس و داماد نیز بسیار نکته مهمی است که شامل تعیین میز و صندلی مخصوص عروس و داماد، تزئین میز عروس و داماد به وسیله سبد گل و میوه( بهتر است از سبد های طبیعی گل و میوه برای این کار استفاده کنید) و استفاده از شمعدان و ریسه می باشد.

تزئین وسایل بله برون

تزئین وسایل بله برون از آن دسته کار هایی است که نیاز به یک همراه و شاید یک باتجربه دارید. اغلب بانوان می دانند که چگونه باید یک سبد میوه یا سبد گل یا میز و اسباب منزل را چگونه تزئین کنند، اما بهتر است قبل از تزئینات کمی در سایت های مربوطه گشت و گذار کنید تا از جدید ترین روش های تزئین و مدل های مختلف تزئینات مراسم بله برون اطلاع پیدا کنید.

به طور مثال می توانید از رنگ های لاکچری و اصطلاحا چشم پر کن مانند سبز زمردی، بنفش سلطنتی، طوسی یا صورتی و گلبهی در تزئینات خود استفاده کنید؛ این رنگ ها را می توانید به صورت ست، در بخش های مختلف منزل مانند رو میزی، روکش مبل ها، لباس عروس و داماد، گل آرایی ها و حتی رنگ کیک و کله قند خود استفاده کنید. حتی می توانید ترکیبی از این رنگ ها در وسایل بله برون خود تهیه کنید و شک نکنید جلوه بی نظیری به وسایل بله برون شما خواهد داد.

برای اینکه با سبک های مختلف لباس در مراسم بله برون آشنا شوید مقاله لباس بله برون را مشاهده نمایید تا ایده های مناسب و جذابی را داشته باشید.

لیست وسایل بله برون شامل سبد گل، سبد میوه، میز و صندلی مخصوص عروس و داماد، جعبه هدایا( که البته به عهده خانواده داماد است) و کله قند( طبق رسوم در مراسم بله برون کله قند می شکنند) و آینه و قران و شمعدان است.

اگر میزبان مراسم هستید، می توانید با کمی ذوق و خوش سلیقگی و کمک از بانوان با تجربه تر خانواده و فامیل خود و کمی گشت و گذار در فروشگاه های اینترنتی و سایت های ایده پردازی مراسم، اقدام به برگزاری یک مراسم بله برون خاطره انگیز و لاکچری کنید.

استفاده از یکی از 3 رنگ تِرند و مُد دنیا یعنی سبز زمردی، گلبهی، بنفش سلطنتی در آینه و قرآن میز عروس و داماد، شمعدان های روی میز، گل آرایی و سبد ها، پارچه رومیزی، پرده ها و کیک می تواند یک منظره رویایی از منزل شما برای برگزاری مراسم بله برون بسازد. همچنین استفاده از کارت دعوت برای میهمانان، یک قدم مثبت در جهت باکلاس تر کردن و لاکچری به نظر آمدن مراسم شما به حساب می آید.

البته می توانید مدل های مختلف سبد گل و میوه را از سایت ها و فروشگاه های اینترنتی به طور آنلاین تهیه کنید و یا حتی درخواست طراحی یک سبد گل و میوه شخصی برای مراسم خود داشته باشید، که البته این مورد، گزینه بهتری برای آن دسته از خانواده هایی است که زمان کافی برای دیزاین وسایل و میز بله برون خود ندارند.

  • پذیرایی مراسم بله برون

به طور معمول پذیرایی مراسم بله برون در شربت، کیک یا شیرینی، چایی و میوه خلاصه می شود؛ اما بهتر است بدانید که چنین پذیرایی ساده ای نیز ممکن است باعث هدر رفتن وقت زیادی از شما بشود. چرا که برخی از خانواده ها نگران کیفیت پذیرایی خود هستند و به دنبال مرغوب ترین میوه، تازه ترین شیرینی و خوش عطر ترین چایی ها برای پذیرایی می گردند.

ایده تم بله برون / تزیین وسایل و هدایای بله برون

از این رو اگر در تهیه وسایل مورد نیاز برای پذیرایی دچار سردرگمی شدید، کافی است برای خرید میوه مرغوب و تازه به بازار میوه و تره بار مراجعه کنید، شیرینی و کیک های خود را از قبل سفارش دهید و برای درست کردن یک شربت خوش طعم و یا یک چایی مناسب کمی در اینترنت گشت و گذار کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را در مراسم خود داشته باشید.

در نظر داشته باشید سفارش یک کیک اختصاصی متناسب با رنگ تم مراسم شما و استفاده از ظروف کیک خوری شیک می تواند به زیبایی و لاکچری شدن بله برون، بسیار کمک کند. برخی از خانواده ها مراسم بله برون را به صرف شام نیز برگزار می کنند که در این صورت باید برنامه ای نیز برای صرف وعده شام ترتیب بدهید.

  • هدایای مراسم بله برون

مراسم بله برون، آداب خاص خودش را دارد. همان گونه که خواندید، برگزاری این مراسم بر عهده خانواده عروس می باشد، معمولا به صرف کیک، شیرینی و چای و ممکن است به صرف وعده شام باشد و در این مراسم اقوام درجه یک عروس و داماد با یک دیگر، بیشتر آشناییت پیدا می کنند.

قبلا در مقاله هدایای بله برون به لیست هدایا و نحوه تزیین آنها با جزییات بیشتری اشاره شده که میتواند برای شما جذاب باشد.

اما در دل آن، مراسم شکاندن کله قند و اهدای هدایا از طرف خانواده داماد به عروس نیز، اتفاق می افتاد. در واقع اصل مراسم بله برون به منظور تعیین مهریه است که پس از به توافق رسیدن دو خانواده و گرفتن بله نهایی، کله قند تزئین شده با چکش مخصوص( که آن هم تزئین می شود) شکانده می شود و پس از دادن هدایا به عروس، مهمانان یک چایی همراه با قند شکانده شده میل می کنند.

تزئین کله قند و چکشِ شکاندن آن نیز بهتر است با رنگ هایی که گفته شد، ست باشد، تزئین کله قند را هم می توان به قنادی ها نیز سپرد، و هم می توان دست به کار شد و با استفاده از ابزار و وسایل شیک و مناسب، اقدام به تزئین آن نمود.

به عنوان مثال می توانید از تور برای پوشاندن کله قند استفاده کنید و از گل های ریز برای نگه داشتن تور بر روی کله قند بهره ببرید، همچنین می توانید مروارید های تزئینی را بر روی قسمت های پایینی کله قند خود بچسبانید و یا از پارچه گلدوزی شده نیز استفاده کنید. البته باید بدانید تزئین کله قند و هدایای بله برون بر عهده خانواده داماد می باشد.

  • تزئین هدایای بله برون

تزئین هدایای بله برون همان طور که گفته شد، بر عهده خانواده داماد می باشد اما به طور کلی تزئینات خاصی به جز کاغذ کادو و روبان برای هدایا وجود ندارد و لازم نیست برای این مورد دردسر زیادی را متحمل شوید. البته می توانید خلاقیت به خرج دهید و از یک جعبه چوبی زیبا یا یک سبد برای قرار دادن هدایا درون آن استفاده کنید.

یکی از ایده های مراسم بله برون استفاده از آهنگ مناسب این مراسم است. ما در مقاله اهنگ بله برون 10 تا از بهترین اهنگ های مناسب بله برون را برای شما لیست کرده ایم که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

تالار بزرگ پامچال (جاده اصفهان - شیراز)
قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️