هدیه و کادو سر عقد محضری

انتخاب هدیه ای مناسب برای مراسم عقد، دغدغه ای شیرین برای بسیاری از مهمانان، به ویژه افراد درجه یک محسوب می شود. شاید این سوال که “برای عقد محضری چی ببریم؟” در ذهن بسیاری از دعوت شدگان نقش ببندد و گاه انتخاب را به چالشی تبدیل می کند.

در این مطلب، شما را با بهترین ایده ها برای کادو سر عقد آشنا می کنیم هدایایی که با توجه به سلیقه، نیازها و شرایط زوج جوان و همچنین سنت‌ها و رسومات خانوادگی می‌توانید انتخاب کنید.

شما می توانید متناسب با ارتباطی که با عروس یا داماد دارید هدایا و کادوهای خود را انتخاب کنید اگر از بستگان درجه یک و یا بعنوان خواهر/ برادر عروس و داماد در مراسم حضور دارید متناسب با تمکن مالی می‌توانید هدایایی مثل سکه ( تمام، نیم، ربع)، سرویس و نیم سرویس طلا، دستند، النگو، انگشتر یا هدایای نقدی هدیه نمایید.

اما قبل از هر چیز، سعی کنید سلیقه زوج جوان را در نظر بگیرید. علایق، نیازها و سبک زندگی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب هدیه باشد.

هدیه و کادو سر عقد محضری
آنچه در این مطلب می‌خوانید:

کادو برای عقد محضری چی ببریم ؟

هروقت خبر جشن عقد زوج جوانی را شنیده‌اید و با خود فکر می‌کنید که کادو عقدی چی بدم؟ انتخاب هدیه مناسب برای سر عقد محضری می‌تواند دغدغه‌ای برای بسیاری از افراد باشد. از طرفی، می‌خواهید هدیه‌ای ارزشمند و ماندگار تقدیم کنید و از طرف دیگر، به دنبال هدیه‌ای هستید که کاربردی و مورد استفاده زوج جوان باشد.

در ادامه، ایده هایی را برای کادو سر عقد به داماد و عروس مطرح می کنیم که با توجه به سلیقه، نیازها و شرایط زوج جوان و همچنین سنت‌ها و رسومات خانوادگی می‌توانید انتخاب کنید.

سکه طلا: سکه طلا یکی از هدایای سنتی سر عقد است که همیشه ارزشمند و ماندگار خواهد بود

جواهرات: جواهرات مانند النگو، انگشتر، گردنبند و … نیز می‌توانند هدایه‌ای مناسب برای کادو سر عقد به عروس و داماد بعنوان برادر، خواهر، عمو، دایی، عمه و خاله باشد

پول نقد: اگر برای کادو عقد برای دوست بدنبال ایده میگردید بهترین هدیه می تواند پول نقد بعنوان یکی از هدایای ساده و کاربردی باشد که همیشه به کار زوج جوان خواهد آمد

لوازم خانه: هدیه دادن لوازم خانه مانند ظروف، لوازم برقی، فرش و … نیز می‌توانند هدایه‌ای مناسب برای سر عقد باشند

سفر: سفر هدیه‌ای خاص و منحصر به فرد است که می‌تواند خاطره‌ای خوش برای زوج جوان رقم بزند شما می‌توانید بعنوان پدر و مادر عروس یا داماد با تهیه بلیط برای مسافرت بعنوان کادو عقد، ایده خاص خود را اجرایی کند

کادو برای عقد محضری چی ببریم

کادو دادن سر عقد یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های جشن عقد کنان است. در این مواقع خانواده‌ها و نزدیکان درجه اول عروس و داماد و یا دوستانی که در مراسم حضور دارند هنگام جاری شدن خطبه عقد باید هدیه‌ای به عروس و داماد تقدیم کنند.

هدیه و کادو سر عقد یکی از مهم‌ترین هدایای دوران عقد و عروسی عروس و داماد است. بنابراین با توجه به سنت و رسومات خانوادگی و منطقه زندگی خودتان و با در نظر داشتن وسع مالی و شرایط اقتصادی و میزان بودجه در نظر گرفته شده، هدیه‌هایی تهیه کنید که مهر و علاقه و میزان صمیمیت شما به زن و شوهر جوان را نشان دهد.

  • یادتان باشد که هدیه و کادوی سر عقد جدای از نشان دادن محبت و ارزش معنوی عروس و داماد پیش خانواده‌ها، پشتوانه‌ای مالی برای شروع زندگی مشترک آنها نیز است.
  • اغلب اوقات برادران عروس و داماد با در نظر گرفتن توان مالی خود، نیم ست طلا یا النگو هدیه می‌دهند.
  • خواهران عروس و داماد نیز با توجه به شرایط اقتصادی خودشان النگو یا سکه طلا یا سکه پارسیان را به عنوان کادو به عروس و داماد تقدیم می‌کنند.
  • خواهر و برادران مجرد نیز اکثراً سکه گرمی یا پول نقد هدیه می‌دهند.
  • بزرگان فامیل و اقوام نزدیک نیز سکه طلا یا کارت هدیه یا کادوهایی دیگر را تهیه می‌کنند.

کادو برای عقد برادر

هدیه خانواده داماد به عروس سرعقد

هدیه خانواده داماد به عروس سر عقد از جمله هدایای مهم و مورد انتظار در این مراسم است. این هدیه که به طور سنتی سرویس طلا است، در مراسم بله برون در لیست سیاهه عروس نوشته می‌شود و در سر عقد به عروس تقدیم می‌شود.

البته خانواده داماد بسته به وضعیت مالی خود می‌توانند هدایای دیگری نیز به عروس سر عقد هدیه بدهند. هدایایی مانند خانه، ماشین، پول نقد، سکه، لوازم خانه و … نیز می‌توانند از جمله هدایای خانواده داماد به عروس سر عقد باشند.

نکته جالب توجه این است که عروس خانم برای بله گفتن ابتدا باید زیر لفظی را از مادر داماد بگیرد. این زیر لفظی که به طور سنتی سکه طلا است، در سر سفره عقد به عروس تقدیم می‌شود

هدیه دادن سر عقد به دو مناسبت می‌باشد، یکی همان هدیه سر عقد و دیگری زیر لفظی!

عروس خانم برای بله دادن به داماد زیر لفظی می‌خواهد! زیر لفظی به هدیه‌ای اطلاق می‌شود که برای بله گرفتن از عروس، توسط داماد یا پدر و مادر داماد به عروس داده خواهد شد. طبق رسومات سنتی هنگام عقد بعد از سه بار خواندن خطبه عقد توسط عاقد، زیر لفظی توسط پدر و مادر داماد یا شخص داماد به عروس داده میشود تا اصطلاحا بله را از عروس خانم بگیرند. هدیه  زیر لفظی با توجه به بودجه در نظر گرفته شده از سوی خانواده داماد تهیه می‌شود.

انتخاب و تهیه زیر لفظی همیشه یکی از دغدغه‌های خانواده داماد بوده است. در ادامه مطلب در مورد نوع هدیه زیر لفظی به نکاتی چند اشاره خواهیم کرد.

هدیه خانواده داماد به عروس سرعقد

بیشتر بخوانید: زیر لفظی چیست و دقیقا چه زمانی و توسط چه کسی داده می شود

هدیه خانواده عروس به داماد سر عقد

هدیه خانواده عروس به داماد سر عقد از جمله هدایایی است که در برخی از خانواده‌ها مرسوم است. این هدیه که می‌تواند  ساعت مچی، پول نقد، سکه، لوازم جانبی مردانه و … باشد، به نوعی هدیه‌ای متقابل در برابر هدیه خانواده داماد به عروس تلقی می‌شود.

در برخی از خانواده‌ها، پدر عروس به داماد هدیه‌ای جداگانه نیز می‌دهد. این هدیه که می‌تواند ساعت لوکس، ماشین، پول نقد، سکه طلا و … باشد، به عنوان هدیه‌ای خاص از طرف پدر عروس به داماد در نظر گرفته می‌شود.

انتخاب هدیه خانواده عروس به داماد سر عقد، به سلیقه و بودجه خانواده عروس بستگی دارد. در انتخاب این هدیه، می‌توان به موارد زیر توجه کرد:

سلیقه داماد: هدیه‌ای انتخاب کنید که مورد پسند داماد باشد و به درد او بخورد.
بودجه خانواده: هدیه‌ای انتخاب کنید که با بودجه خانواده عروس متناسب باشد.
سنت و رسومات: در برخی از خانواده‌ها، رسم بر این است که هدایای خاصی برای سر عقد داده شود.
مناسبت: هدیه‌ای انتخاب کنید که در شان و منزلت مراسم عقد باشد.

امیدواریم با در نظر گرفتن این نکات، بتوانید هدیه‌ای مناسب و درخور شأن داماد انتخاب کنید و این روز مبارک را به او و همسرتان تبریک بگویید.

کادوی عقد برای دوست

جشن عقد دوستتان فرا رسیده و شما به دنبال هدیه‌ای مناسب برای این روز خاص هستید. انتخاب کادوی عقد برای دوست می‌تواند دغدغه‌ای برای بسیاری از افراد باشد. از طرفی، می‌خواهید هدیه‌ای ارزشمند و ماندگار تقدیم کنید و از طرف دیگر، به دنبال هدیه‌ای هستید که کاربردی و مورد استفاده زوج جوان باشد.

پول نقد: پول نقد یکی از هدایای ساده و کاربردی است که همیشه به کار زوج جوان خواهد آمد.

کارت هدیه: کارت هدیه به زوج جوان این امکان را می‌دهد که بعدها بتوانند متناسب با وسیله ای که نیاز دارند اقدام به خرید نمایند.

 تابلو نقاشی: تابلو نقاشی با تصویر از عروس و داماد هدیه‌ای ماندگار و هنری است که می‌تواند زیبایی خانه زوج جوان را دوچندان کند.

آلبوم دیجیتال: آلبوم دیجیتال با عکس های عروس و داماد هدیه‌ای خاص و منحصر به فرد است که می‌تواند خاطرات شیرین زوج جوان را در خود جای دهد.

کادوی عقد برای دوست

در این مطلب، به بررسی هدایای مناسب برای سر عقد از زوایای مختلف پرداختیم. ایده‌هایی برای هدیه خانواده عروس به داماد، هدیه خانواده داماد به عروس و همچنین کادوی سر عقد برای دوست ارائه کردیم.

انتخاب هدیه مناسب سر عقد، به سلیقه، نیازها و شرایط زوج جوان، بودجه شما، سنت‌ها و رسومات خانوادگی و همچنین مناسبت این روز خاص بستگی دارد.

در نهایت، به یاد داشته باشید که هدیه سر عقد، صرفاً یک وسیله مادی نیست، بلکه نمادی از محبت، احترام و آرزوی خوشبختی برای زوج جوان است.

سوالات متداول
کادوی سر عقد مال کیه ؟
بنا به رسوم بعضی از خانواده‌ها هدیه‌های دریافت شده از طرف اقوام داماد به خانواده داماد تعلق می‌گیرند و برای هزینه عروسی و مسکن عروس و داماد هزینه می‌شود. کادو های دریافتی از طرف فامیل عروس نیز به عروس و خانواده اش تعلق گرفته و صرف هزینه‌های جهیزیه و خرج عقد کنان خواهد شد.

در گذشته بطور معلوم یکی از اقوام خانواده عروس، هدایای خانواده داماد را با صدای بلند می‌خواند ( داداش عروس یک دستبند طلا ) و یکی هم از خانواده داماد این وظایف را عهده دار بود تا هدایای خانواده عروس را بخواند ( عموی داماد یک میلیون وجه رایج ) و...... اما امروز کمتر شاهد این مراسم هستیم و هدایای خانواده عروس و داماد در جعبه ها تزئین شده که نام هدیه دهنده روی آن نوشته شده قرار دارد

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مهمترین کارهای قبل از عروسی
نکات عروسی آخر هفته
منو عروسی دیس پرس سلف رویس
انجام برنامه ریزی برای اجرای رقص عروسی خود

آخرین دیدگاه‌ها

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!

حسین
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

آدرس دفتر طلاق به شماره ۷۹ و به سر دفتری آقای جیلانی را احتیاج دارم. سپاسگزارم.

نظرات کاربران

  • ترنم

    سلام روزتون بخیر شاباش ها و هدیه های عروسی مال کیه؟ خانواده عروس یا داماد؟ شاباش بله برون برای کیه ؟ من فکر کردم نامزدم همه رو بمن میده طلا بخرم اما همه رو خودش برداشت

    پاسخ
    • پشتیبان سایت

      سلام روزخوش همه چیز میتون توی اینگونه مراسم ها توافقی باش. شاباش و هدیه ای که به عروس میدن مال عروسه. شاباش و هدیه ی داماد هم مال داماد. گاهی اوغات دوماد همه رو جمع میکن و بعنوان کادو به عروس میده گاهی وقتا هم خرج مراسمو ازش درنیاره:) زیاد سخت نگیرید

      پاسخ
  • محمد

    پدر خانم ما که به بهانه این که برای عقد یه تالار داغون گرفت که حتی غذاش رو هم نتونستیم بخوریم تمام کادوهای عقد رو صاحب شد فقط یه سکه رو به عنوان کادوی عروسی به خودمون برگردوند

    پاسخ
    • بدون نام

      پسر گلم کسی اگه توان مالی خوبی داشته باشه ،حتی شده برای آبروی خودش تالار داغون نمی گیره که،درسته.کادو ها هر چقدر هم باشن فردا برای تهیه ی جهیزیه ی دخترش چندین برابرش رو خرج می کنه.قسمت پر لیوان رو ببینید.

      پاسخ
  • لیلا کریمی

    همه چی گفته شده الا جواب تیتر مطلب...... هدایایی که به عروس داماد داده میشود توسط فامیل عروس جمع اوری میشود یا فامیل داماد!!!!!!؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    • بدون نام

      سلام دوست عزیز درهر صورت به عروس وداماد تعلق میگیره البته اگه روابط عالی باش و خانواده ها سراین موضوع حساسیت نداشته باشن

      پاسخ
      • بدون نام

        مگه کل هدایا چقدر می شه؟به نظرتون ارزش ناراحت کردن طرف مقابل رو داره؟!به نظر من که نداره.در گذر زمان به چشم نمی یان.ولی ناراحتی و اوقات تلخی اصلا از یاد آدم نمی ره.اگه دیدین طرف مقابل خیلی اصرار می کنه که کادو ها به ما تعلق داره ،بهتره برای جلوگیری از اوقات تلخی و نشان دادن محبت تون بهش از این حق بگذرید.مطمئن باشید در جریان زندگی جبران می شه.

        پاسخ
لیست بهترین سالن عقد و محضر عقد