لیست خرید عقد محضری برای عروس و داماد

خرید عقد، تجربه ای منحصر به فرد و خاطره انگیز در زندگی هر زوجی است. بنابراین برای اینکه بتوانید یک مراسم عقد بدون کم و کاست را برنامه ریزی کنید باید لیستی از وسایل های ضروری برای عقد را از قبل مهیا کنید

اما خرید عقد محضری، دنیای بزرگی دارد و ممکن است زوج های جوان را در انتخاب ها و تصمیم گیری هایشان سرگردان کند.  از خرید اقلام ضروری مثل حلقه، زیر لفظی و سرویس عروس گرفته تا خرید هدیه برای داماد مثل ساعت، عطر، ادکلن و یا ست کیف و کمربند. در این مقاله، به عنوان راهنمای شما در این مسیر، به طور کامل به بررسی موارد لازم برای خرید عقد برای عروس  و داماد خواهیم پرداخت و شما را در این گام مهم یاری خواهیم کرد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

لیست خرید عقد برای عروس و داماد

همان‌طور که مطلع هستید، جشن عقد بدون تشریفات و آداب برگزار نمی‌شود. حتی اگر بخواهید به طور ساده آن را برگزار کنید.

برای تهیه وسایل عقد محضری فهرست از پیش تعیین شده‌ای وجود دارد که بیشتر با توجه به همان فهرست، وسایل عقد عروس انجام می‌شود. این فهرست شامل اقلامی می‌باشد که هر دو خانواده عروس و داماد باید نسبت به تهیه و خریداری آنها اقدام کنند.

لیست خرید عقد برای عروس و داماد

تالارکده با معرفی بهترین سالن های عقد تهران به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان متناسب با بودجه و سلیقه خود بهترین سالن را انتخاب کنید. برای مشاهده لیست کامل، قیمت و امکانات سالن عقد مورد نظر روی لینک زیرکلیک کنید

لیست خرید عقد برای عروس

خریدهایی که برای عروس انجام می شود بر عهده داماد است و  اقلام ذکر شده در آن متداول و وسایل عقد عروس می‌باشد به شرح زیر است:

  • قرآن و جانماز
  • سرویس طلا برای عروس
  • حلقه
  • ساعت
  • آینه و شمعدان
  • لباس عقد و نامزدی
  • لوازم آرایشی مورد استفاده
  • عطر و ادکلن
  • لباس مجلسی یا پارچه
  • مانتو و روسری
  • کفش و کبف
  • چادر مشکی و مجلسی

البته موارد مذکور برای وسایل عقد برای عروس با توجه به وسع مالی و رسومات خانواده‌ها تهیه خواهند شد.

لیست خرید عقد برای عروس

خرید وسایل داماد برای مراسم عقد

در کنار خرید عقد برای عروس، برای داماد هم می توانید هدایایی تهیه نمایید. لوازم و وسایل خرید عقد برای داماد شامل مواردی مانند شمع، قرآن، گل و عطرهای مردانه می‌شود. انتخاب این موارد نیز برای داماد مهم است و معمولاً با توجه به سلیقه شخصی انتخاب می‌شوند.

لیست خرید عقد برای داماد بر عهده عروس می‌باشد که وسایل عقد برای داماد است بدین شرح می‌باشد:

  • جا نماز
  • کت و شلوار
  • ست کمربند و کیف و کراوات
  • پیراهن و کفش دامادی
  • حلقه داماد
  • ساعت
  • عطر و ادکلن
  • ست لباس دامادی

خرید وسایل داماد برای مراسم عقد

البته باید اضافه کنیم که لیست خرید عقد با گذشت زمان با تغییر و تحولات زیادی مواجه شده است. این فهرست بیشتر با توجه به نیازهای عروس و داماد تهیه می‌شود و رسم و عادات خانواده‌ها و منطقه زندگی آنان نیز در مقدار و میزان و نوع آنها دخیل است.

5 وسایل مورد نیاز عقد برای عروس داماد

تعداد وسایل مورد ضروری و آیتم های مراسم عقد خصوصا عقد محضری ممکن است بسته به فرهنگ های مختلف و وضعیت مالی خانواده ها متغیر باشد اما وجود تعدادی از این لوازم پایه مراسم عقد بوده و تقریبا در تمامی قومیت و فرهنگ ها خرید آنها ضروری می باشد که این وسایل شامل :

حلقه ازدواج:

حلقه ازدواج، نمادی از تعهد و وفاداری زوجین به یکدیگر است و در تمام فرهنگ‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. جنس حلقه‌ها معمولاً از طلا یا پلاتین است و می‌توان آنها را به صورت ساده یا طرح‌دار انتخاب کرد. هنگام خرید حلقه ازدواج، باید به سلیقه و بودجه خود توجه داشته باشید.

سرویس طلا به عنوان هدیه عروس:

هدیه دادن طلا به عروس، از رسوم دیرینه در بسیاری از فرهنگ‌ها است. این هدیه می‌تواند به عنوان سرویسی از طلا، مانند گردنبند، دستبند و گوشواره باشد و یا به صورت تک‌فروشی قطعات مجزا انتخاب شود.

لباس عروس و داماد:

انتخاب لباس عقد مناسب برای عروس و داماد، یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی برای مراسم عقد است. لباس عروس باید زیبا، برازنده و متناسب با سلیقه عروس باشد. لباس داماد نیز باید شیک و هماهنگ با لباس عروس باشد.

آینه و شمعدان:

آینه و شمعدان از اقلام ضروری سفره عقد هستند و نمادی از روشنایی و صفا در زندگی مشترک زوجین به شمار می‌روند. آینه و شمعدان در طرح‌ها و جنس‌های مختلف موجود هستند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و تم عروسی خود، آنها را انتخاب کنید.

لوازم آرایشی:

عروس خانم در روز عقد باید ظاهری بی‌نقص و آراسته داشته باشد. برای این منظور، به لوازم آرایشی باکیفیت نیاز دارد. کرم پودر، رژ لب، سایه چشم، ریمل و خط چشم از جمله لوازم آرایشی ضروری برای عروس خانم در روز عقد هستند.

وسایل مورد نیاز عقد برای عروس داماد

بیشتر بخوانید: برای عقد محضری چی ببریم ؟ ایده هایی برای هدیه سر عقدی عروس و داماد

شما برای خرید عقد محضری هم خیلی موارد را می‌توانید اضافه کنید و هم کم کنید و هیچ اجباری در آن وجود ندارد. مثلا خریدی مثل جا حلقه‌ای هم می‌تواند انجام شود و هم نشودچون اکثر محضرها جا حلقه‌ای دارند اما خوب اگر می‌خواهید به سلیقه خودتان باشد می‌توانید تهیه کنید. به هر حال منظور این است که خود را از استرس و این شلوغی‌ها راحت کنید و شرایط را برای خودتان سخت نکنید و آسان بگیرید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مهمترین کارهای قبل از عروسی
نکات عروسی آخر هفته
منو عروسی دیس پرس سلف رویس
انجام برنامه ریزی برای اجرای رقص عروسی خود

آخرین دیدگاه‌ها

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!

حسین
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

آدرس دفتر طلاق به شماره ۷۹ و به سر دفتری آقای جیلانی را احتیاج دارم. سپاسگزارم.