لیست مواد غذایی عروس

تهیه لیست مواد غذایی عروس یکی از مهم‌ترین اوامر بعد از چیدمان کامل خانه است. نوشتن یک لیست وسایل خوراکی در جهیزیه عروس بسیار کمک کننده و بصرفه است؛ زیرا از تهیه خرید اقلام اضافی جلوگیری می‌شود و همچنین می‌توانید با صرف وقت و انرژی کمتر خریدتان را به صورت کامل و بی‌نقص انجام دهید؛ بدون اینکه چیزی را فراموش کنید. پس از تهیه لیست و خرید آن، خانه عروس و داماد کامل می‌شود و زوجین می‌توانند زندگی مشترکشان را آغاز کنند.

مزایای خرید مواد غذایی عروس به همراه لیست

لیست مواد غذایی عروس

خرید تمام مایحتاج

در ایام نزدیک به عروسی، هر دو خانواده و زوجین در تکاپو برای برگزاری یک مراسم فوق العاده هستند و قطعا تمرکز کافی برای خرید مواد غذایی ندارند. برای جلوگیری از فراموشی اقلام و خرید دوباره تهیه یک لیست کمک می‌کند تا تمام مایحتاج لازم در آشپزخانه نظیر یخچال عروس و کابینت‌ها تهیه شود.

صرفه جویی در زمان

از دیگر مزیت‌های تهیه لیست این است که به شما کمک می‌کند تا دچار سردرگمی نشوید و خریدتان باب میلتان باشد. یکی از افراد از خانواده عروس یا داماد می‌توانند این وظیفه را برعهده بگیرد و خریدها را به همراه لیست با سرعت عمل بیشتر انجام دهد.

صرفه جویی در هزینه

برای خرید وسایل خوراکی باید دقت کنید که موارد پر مصرف را تهیه کنید و حد الامکان مواد غذایی غیر ضروری تهیه نکنید که تاریخ انقضایشان بگذرد و قابل مصرف نباشد؛ بهتر است این نکته را در نوشتن لیست رعایت کنید.

چگونه یک لیست مواد غذایی برای خانه عروس تهیه کنیم؟

در لیست مواد غذایی عروس باید اقلام اساسی را اضافه کنید که در ماه‌های اول شروع زندگی مشترک مورد نیاز زوجین باشد. برای اینکه ظاهر فریزر و یخچال عروس، کابینت‌ها و یا حتی انبار آشپزخانه شکیل‌تر و زیباتر به نظر برسند بهتر است در خرید جهیزیه، ظروفی شیشه ای برای نگهداری برخی مواد مثل حبوبات، رب، آب و …. تهیه کنید. فهرست مواد ضروری را که قصد دارید در انباری آشپزخانه، یخچال و فریزر قرار دهید، بنویسید. برای لیست کردن همه وسایل خوراکی در جهیزیه عروس نیاز دارید تقسیم بندی انجام دهید تا هیچ موردی را از قلم نیاندازید.

تقسیم بندی لیست وسایل خوراکی در جهیزیه

برای تهیه لیست مواد غذایی عروس یک برگه بردارید و آن را تقسیم بندی کنید. دسته بندی های مجزا برای هر قسمت آشپزخانه در نظر بگیرید و در برگه مشخص کنید. مثلا برای تیتر بنویسید حبوبات و در زیر مجموعه آن هرچه به ذهنتان می‌رسد اضافه کنید. به این صورت همه دسته بندی‌ها را تکمیل می‌کنید. این دسته بندی می‌تواند شامل حبوبات، خشکبار، پروتئین‌ها، لبنیات، سبزیجات، نوشیدنی، سس، ادویه، میوه، تنقلات، کنسرو و ….. باشد.

لیست مواد غذایی

لیست وسایل یخچال عروس

  • میوه‌ها و سبزیجات
  • لبنیات و مواد صبحانه
  • نوشیدنی‌ها
  • سس و چاشنی‌ها
  • انواع دسر
  • انواع کره و پنیر
  • محصولات پروتئینی ( گوشت‌های گوساله و گوسفندی به صورت چرخ کرده و خورشی، ماهیچه، مرغ، ماهی، میگو از محصولات پروتئینی به شمار می‌آیند )
  • انواع سبزی‌ها (سبزی کوکو، سبزی آش، سبزی قرمه، انواع سبزی پلویی، جعفری )

لوازم آشپزخانه و پیشنهادات

باید برای خرید هرکدام از خوراکی‌ها ببینید که چقدر فضا برایشان دارید و فکر خرید اضافی را از سرتان بیرون بیاندازید. در ادامه می‌خواهیم در تهیه یک لیست مواد غذایی عروس به شما بیشتر کمک کنیم و پیشنهاداتی ارائه کنیم که مطمئنا شما با مطالعه آن، وقت کمتری صرف نوشتن لیست وسایل خوراکی کنید؛ همراهمان باشید. بعد از گذشت روزهای پر استرس بهتر است خوراکی‌هایی مورد مصرف قرار بگیرند که بر سلامت انسان تاثیر گذارند؛ پس ابتدا از دسته بندی خشکبار شروع می‌کنیم.

  • خشکبار

خوب است در این دسته بندی اقلامی نظیر میوه های خشک در بسته بندی‌هایی زیبا، زرشک، آجیل، خرما، مویز و… در وسایل خوراکی در جهیزیه عروس وجود داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با این لیست می‌توانید از صفحه ” لیست خشکبار عروس ” دیدن کنید

  • غلات و حبوبات

یکی از مواردی است که بدون لیست مواد غذایی عروس مطمئناً مواردی از آن را فراموش می‌کنید؛ زیرا این دسته دارای تنوعی بسیار بالا هستند. برنج، لپه، عدس، انواع لوبیا، نخود، گندم، جو، ماکارونی و …. که برای آن‌ها بسته به سلیقه عروس و داماد می‌توانید ظرف های شیشه‌ای مشابه تهیه کنید و آن‌ها را کنار هم قرار دهید.

  • پروتئین‌ها

بهتر است در لیست مواد غذایی علاوه بر دسته بندی مقدار اقلام مورد نیاز را هم مشخص کنید تا از خراب شدن و خرید اضافی جلوگیری کنید. این دسته بندی شامل انواع گوشت مثل گوشت قرمز، گوشت چرخ کرده، گوشت مرغ، ماهی، میگو و …. می‌باشد. توجه کنید که مصرف پروتئین به شکل تازه بسیار توصیه می‌شود؛ حد الامکان خرید پروتئین‌های یخ زده را کنار بگذارید.

  • لبنیات

این دسته از مواد غذایی را در انتهای خرید وسایل خوراکی در جهیزیه عروس قرار دهید؛ زیرا بعضی از لبنیات ها به نسبت انواع دیگر مواد غذایی زودتر خراب می‌شوند. شیر، پنیر، دوغ، ماست، کره و خامه جزء این دسته از لبنیات مورد استفاده زوجین می‌باشند.

  • سبزیجات

سبزیجات هم جزء ضروریت‌های لیست مواد غذایی عروس می‌باشد. سبزیجات یخچال عروس را میتوان ‌به 2 دسته سبزیجات یخچالی و فریزری دسته بندی کرد. سبزیجات یخچالی مورد استفاده شامل سبزی‌هایی هستند که در تهیه غذا استفاده می‌شوند؛ مثل سبزی آش، قورمه سبزی، کرفس، سبزی کوکو، سبزی سوپ، سبزی پلویی و بادمجان. سبزیجات یخچالی شامل فلفل دلمه‌ای، سبزی خوردن، کاهو، قارچ، گوجه و … . یکسری سبزیجات دیگر مثل سیب زمینی، پیاز و سیر که در انبار آشپزخانه قرار می‌گیرند نیز باید به لیست اضافه شوند.

خرید مایحتاج عروسی

  • نوشیدنی

از نوشیدنی های لیست مواد غذایی عروس می‌توان به دوغ، نوشابه، قهوه، شیر، چای و دمنوش اشاره کرد. این مورد هم به سلیقه عروس و داماد بستگی دارند می‌توانید نوشیدنی‌های موردعلاقه‌شان مثلا انواع آبمیوه، انرژی زا و … را نیز به لیست اضافه کنید.

  • ادویه و سس

در وسایل خوراکی در جهیزیه عروس سس و ادویه حتما باید وجود داشته باشد؛ در نتیجه به لیست مواد غذاییتان موارد زیر را هم اضافه کنید. زردچوبه، نمک، شکر، فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن، زعفران، دارچین، پودر سیر و …. . انواع سس، سس قرمز، سس سالاد، سس تند و …. باتوجه به علایق عروس و داماد می‌توانید تهیه کنید و در یخچال عروس قرار دهید.

اگر میخواهید با سرویس و ظروفی که عروس باید تهیه کند اشنا شوید مطلب ظروف عروس را مشاهده نمایید.

  • میوه

میوه یکی از پرمصرف‌ترین خوراکی‌ها در خانه است. یادتان باشد در لیست مواد غذایی عروس حتما میوه‌جات را اضافه کنید؛ که آن هم بستگی به فصل برگزاری عروسی دارد می‌توانید میوه های همان فصل را تهیه کنید و در یخچال قرار دهید. با قرار دادن میوه در یخچال به یخچال رنگ ببخشید و جلوه را زیباتر کنید. معمولا برای جهیزیه عروس، میوه‌هایی نظیر پرتقال، سیب، خیار و …. رایج هستند.

  • روغن

می‌دانید که قلم اصلی مورد استفاده در آشپزخانه روغن است. در جهیزیه عروس می‌توانید انواع روغن جامد و مایع مخصوص سالاد و سرخ کردنی را اضافه کنید. بسته به سلیقه زوجین می‌توان به جای روغن سرخ کردنی یکی از روغن های کنجد، بادام، زیتون و … تهیه کنید.

  • تنقلات

کیک، ژله، مربا، چیپس، پفک و … را می‌توان به لیست اضافه کرد؛ البته در ادامه به جایگزین سالم‌تری برای میان وعده اشاره می‌کنیم.

  • کنسرو

خرید انواع کنسرو، مثل رب، کنسرو ذرت، کنسرو قارچ، کنسرو لوبیا و …. برای سهولت کار در آشپزی کمک کننده است. این گزینه را هم می‌توانید به لیست مواد غذایی عروس اضافه کنید.

 

موارد مورد اهمیت در تهیه لیست مواد غذایی

  • بودجه بندی مواد غذایی

این نکته را زوجین نه فقط برای خرید جهیزیه، باید در سالهای پیش‌رو نیز رعایت کنند. اکنون که متاهل هستند، بودجه بندی غذا اهمیت پیدا می‌کند. وقتی روز پرداخت می‌رسد، قبوض باید پرداخت شود، اجاره یا رهن باید برآورده شود، و خواربارفروشی‌ها پایین‌تر از اولویت‌ها قرار می‌گیرند. اما با دانستن اینکه مواد اولیه مورد نیاز برای هر دو برای مدتی تهیه شده است، احساس آرامش خواهند کرد.

خرید عروسی

  • تنقلات، خوراک مختصر

برای میان وعده خوب است خوراکی‌های سالم و مغذی برای خانه تهیه کنید. این لیست دیگری است که می توانید یادداشت کنید (تنقلات مورد علاقه شما). به خرید غذای ناسالم فکر نکنید، زیرا ممکن است روزی خدایی ناکرده در بدترین شرایط روحی باشید آن‌وقت می نشینید و بدون فکر مقداری زیادی چیپس و پفک می‌خورید.

در زندگی متاهلی شما مختارید هر مقدار غذا و تنقلاتی که می خواهید بخورید ولی باید یادتان باشد که در این زندگی جدید شما باید حواستان به تناسب اندام و سلامت جسمانیتان باشد؛ پس خرید تنقلات سالم را در لیست مواد غذایی عروس قرار دهید. سعی کنید خود را به خوردن میان وعده‌هایی مثل کرفس، هویج و مغزها از قبیل گردو، بادام، تخمه و … عادت دهید.

جهیزیه داماد

این فقط عروس نیست که باید خریدهایی داشت باشد و داماد بر اساس رسوم برخی خریدها را دارد. اگر میخواهید با جهیزیه و خریدهایی که آقا داماد می‌بایست تهیه کند آشنا شوید مطلب خرید جهزیه داماد را مشاهده نمایید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد

نظرات کاربران

  • سمیه

    سپاس از مطلب جامع و مفیدتونمن یک تازه عروس هستم و بعنوان کسیکه کلی برای جهیزیه و مقدمات عروسی هزینه کرده خرید این اقلام با این وضع معیشت فشار زیادی رو به خانواده عروس تحمیل میکن. توصیه ای که به نوعروس ها و خانواده دارم اینه که چشم و هم چشمی رو کنار بزارن و فقط اقلام ضروری رو برای یخچال عروس بخرن...شما اگر بخوای لیست وسایل یخچال عروس رو در نظر بگیری یه دفتر 40 برگ کم میاری از انواع سبزیجات گرفته تا دسر، ژله، گوشت و مرغ و وسایل صبحانه و .... که شاید خیلی های این ها جزو وسایل ضروری نباشند و تا مدت ها گوشه یخچال تزئین شده بمونن!

    پاسخ