لیست جهیزیه داماد

امروزه با توجه به شرایط افتصادی و مخارج سنگین ازدواج، اکثر جوان ها از شروع زندگی مشترک فراری هستند! فراهم کردن مقدمات ازدواج بدون کمک خانواده ها امری تقریبا غیر ممکن است

در طی سال‌های اخیر جهیزیه به خودی خود نام عروس را در کنار خود ثابت کرده که این موضوع باعث شده بسیاری از افراد فکر کنند تهیه این اقلام صرفا وظیفه خانواده عروس می‌باشد اما این طرز فکر به طور کل اشتباه است،  با توجه به فرهنگ های مختلف و رسم و رسومات منطقه ای و قبیله ای فراهم کردن و تهیه جهیزیه متفاوت می باشد.

در بعضی مناطق تهیه جهیزیه کاملا بر عهده عروس و مناطقی دیگر بر عهده داماد می باشد و یا با توافق خانواده ها جهیزیه بصورت مشترک تهیه می شود

در این مقاله از مجله تالارکده قرار است به موضوع جهیزیه داماد بپردازیم و لیست کامل جهیزیه داماد را در نقاط مختلف ایران بررسی کنیم. با ما همراه باشید

لیست جهیزیه داماد

در روند تهیه جهیزیه، همه به فکر جهیزیه عروس است اما تنها خانواده عروسی نیستند که دست به خرید لوازم منزل می‌زنند بلکه خانواده داماد هم می‌بایست در این روند دست به کار شوند و با تهیه اقلام مشخص شده وسایل خانه رؤیایی مشترک خود را تکمیل کنند.

لیست جهیزیه داماد

 

۶ لوازم ضروری که خریدشان بر عهده داماد است

از آن‌جایی که اقلام مشروط شده در لیست جهیزیه داماد در مراسم خواستگاری تعیین می‌شوند، شما می‌بایست تا قبل از مراسم خواستگاری با در نظر گرفتن رسم و رسومات خانوادگی خود با اقلامی که به طور معمول در لیست این جهیزیه قرار دارند آشنا شوید تا در روند مراسم خواستگاری و نهایی کردن تصمیمات خود دچار مشکل نشوید و به راحتی بتوانید با خانواده طرف مقابل خود به تفاهم برسید.

  1. لوازم صوتی و تصویری

لوازم صوتی تصویری یکی از مهم‌ترین اقلامی می‌باشد که در اکثر مواقع در لیست جهیزیه داماد دیده می‌شود از این رو شما می‌توانید با توجه به رسم و رسومات خانوادگی خود و همچنین صحبت‌هایی که در مراسم خواستگاری نهایی می‌کنید این قلم جنس مهم و اساسی را در لیست جهیزیه داماد قرار دهید.

خرید وسایل صوتی و تصویری یکی از اقلام جهیزیه داماد می باشد

لیست جهیزیه لوازم صوتی و تصویری داماد شامل:

  • تلویزیون
  • میز تلویزیون
  • سینما خانوادگی
  • و…
  1. نیمی از فرش مورد نیاز منزل

یکی دیگر از اقلام مهمی که در  اکثر لیست جهاز داماد به چشم میخورد به اشتراک گذاشتن هزینه فرش موردنیاز منزل به صورت مساوی می‌باشد، این موضوع بدین منظور می‌باشد که زوجین قصد خرید و یا اجاره خانه‌ای را داشته باشند که نیاز به ۴ تخته فرش دارد، شما می‌توانید در لیست جهیزیه داماد این شرط را نهایی کنید که خرید ۲ تخته بر عهده داماد و ۲ تخته دیگر به عهده عروس می‌باشد.

فرش یکی از اقلام که در لیست وسایل داماد به چشم میخورد

  1. لوستر یکی از اقلام لیست جهاز داماد

یکی از اقلامی که شما عزیزان می‌توانید در این لیست جایی دهید لوستر موردنیاز تمام منزل می‌باشد، در این روند شما می‌توانید در مراسم خواستگاری با خانواده طرف مقابل خود به این نتیجه برسید که خرید لوسترهای موردنیاز منزل بر عهده داماد می‌باشد؛ این قلم شامل لوستر پذیرایی، آشپزخانه، اتاق ها و … می‌باشد.

قیمت جهیزیه کامل داماد سال ۱۴۰۱

  1. سرویس خواب یا رختخواب مهمان واجبات لیست جهیزیه پسر

سرویس خواب در اکثر فرهنگ‌ها در لیست کامل اقلامی که داماد می‌بایست تهیه کند به چشم می‌خورد، شما می‌توانید با تفاوت طرفین وظیفه‌ی تهیه و خرید سرویس خواب که در  به رختخواب مهمان معروف است را به داماد بسپرید.

 

سرویس خواب یا رختخواب مهمان واجبات لیست جهیزیه پسر

  1. در وسایل جهیزیه داماد لوازم برقی بزرگ هم دیده می‌شود

این مورد نه تنها در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است بلکه به صورت عموم هم خانواده‌ها در این موضوع حق انتخاب دارند؛ در بعضی مواقع خانواده طرفین تصمیم بر این می‌گیرند که داماد وظیفه خرید بعضی از لوازم‌های برقی بزرگ را تهیه می‌کنند، این لوازم شامل یخچال فریزر، لباسشویی، ظرف‌شویی و … می‌باشد که حق انتخاب بدین شکل است که می‌توانند خانواده طرفین به این تفاهم برسند که داماد به جای تهیه لوازم برقی اقدام به تهیه سرویس چوب کند.

در وسایل جهیزیه داماد لوازم برقی بزرگ هم دیده می‌شود

  1. سرویس چوب جهاز داماد

همان‌طور که پیش تر اشاره کردیم خانواده طرفین می‌توانند به این تفاهم برسند که به جای خرید لوازم برقی بزرگ اقدام به تهیه سرویس چوب کنند.

سرویس چوب جهاز داماد

سرویس چوب شامل:

  • سرویس مبل
  • نهارخوری
  • سرویس چوب اتاق خواب
  • و …

می‌باشد.

لیست جهیزیه داماد در مشهد

جهیزیه داماد در شهر مشهد به عنوان یکی از شهرهای بزرگ ایران ممکن است شامل موارد متنوعی باشد، اما برخی از موارد عمومی که ممکن است در لیست جهیزیه داماد شما وجود داشته باشد عبارتند از:

  1. مبلمان خانه، شامل میز نهار خوری ، صندلی، مبل صندلی ، مبل اتاق نشیمن و….
  2. لوازم خانه داری ، شامل پرده ها ، قاب تصاویر ، رومیزی ، ساعت دیواری ، وسایل رومیزی و زانویی و…..
  3. لوازم روشنایی، شامل چراغ های اتاق خواب، نشیمن، کرسی ها و پرده ها، چراغ های محیطی و دکوراتیو و…..
  4. تجهیزات آشپزخانه، شامل فر، کولر، جارو برقی، ماشین لباسشویی ، تراز و استخرهای گاز ، قهوه ساز ، مخلوط کن ، ماکروفر ، ظرفشویی و…..
  5. لوازم خواب، شامل تشک‌، ملافه‌، روبالشتی، لحاف، و …..
  6. لوازم شخصی، شامل برس های مو، سشوار و …
  7. اجناس و لوازم الکترونیکی، مانند تلویزیون، سیستم صوتی، گوشی‌هوشمند، لپ تاپ و….
  8. وسایل نقلیه، مانند خودرو، موتورسیکلت، دوچرخه …

لازم به ذکر است که این یک لیست عمومی است، و شاید لازم باشد شما با خانواده داماد برای تعیین نیازهای خاص خود در مورد جهیزیه داماد مشورت کنید.

لیست جهیزیه داماد در اصفهان

در اصفهان هم مثل باقی شهرهای ایران مراسم ازدواج بر طبق رسم و رسومات منطقه ای صورت میگیرد طبق بررسی های انجام شده از زوجین اصفهانی : ازدواج در این شهر بیشتر تجملاتی بنظر می رسد و خرید جهیزیه بر عهده عروس میباشد

از فرش دستباف گرفته، تا ویترین های با لوازم دکوری نقره و برنز، از مبلمان استیل گرفته تا میز نهارخوری،  از لوازم صوتی و تصویری تا لوازم برقی آشپزخانه همگی برعهده عروس می باشد.

البته این بدان معنا نیست که آقا داماد نیاز نیست وسیله ای تهیه کند!

از طرفی با توجه به خرید جهیزیه از طرف عروس ممکن است مهریه عروس بالا و حتی سنگین بنظربرسد و از طرف خانواده داماد حتما در قباله ی ازدواج ملکی بنام عروس خانم سند خورده باشد

 

جمع بندی

امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید. در این مطلب سعی کردیم تا شما را با جهیزیه داماد آشنا کنیم و بطور کلی بررسی کردیم خرید وسایل ازدواج و جهاز داماد طبق رسم و رسوم صورت می گیرد و ممکن است در هر شهری یک رسم حکم فرما باشد

اگر در شهر شما هم با توجه به توافق صورت گرفته قرارداد خاصی برای خرید جهاز پسر بین خانواده ها امضا می شود برای ما و سایر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

آباژور عروس
لیست مواد غذایی عروس
جهیزیه عروس ست طوسی و صورتی
سرویس ظروف برای عروس

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد

نظرات کاربران

  • علی

    اینا کجا رسمه که با داماده؟!!! از قدیم دوماد صوتی تصویری و فرش میخریده. اگه اینجوریه پس عروس هم بره خونه تهیه کنه.

    پاسخ