راهکارهای ساده برای افزایش نقش داماد در برنامه‌ ریزی مراسم عروسی

مشارکت داماد در کارهای عروسی

چگونه می‌توانید داماد را به مشارکت در برنامه‌ ریزی مراسم عروسی و انجام وظایف مربوطه تشویق کنید؟ قرار نیست تمام فشار برنامه‌ ریزی برای روز عروسی بر دوش عروس و خانواده‌اش باشد. ممکن است حجم کارها و شلوغی‌های مربوطه باعث اضطراب داماد شود و او نتواند به خوبی در این فرآیند مشارکت کند.

مهم است که به نقاط قوت و مهارت‌های همسر آینده‌تان توجه کنید و مسئولیت‌هایی را به او واگذار کنید تا از استعدادهایش بهره‌برداری شده و احساس مفید بودن کند. اگر همسر آینده‌تان نمی‌داند چگونه به شما کمک کند، می‌توانید به او راهنمایی کنید.

در سایت تالارکده، راهکارهایی برای مشارکت داماد در برنامه‌ ریزی ارائه می‌دهیم:

  • برنامه‌ ریزی برای ماه عسل

چرا داماد را به برنامه‌ ریزی برای ماه عسل واگذار نکنید؟ با این کار، او می‌تواند وقت خود را به خوبی مدیریت کند و از بابت عدم مشارکت نگران نباشید. علاوه بر این، اگر داماد توانایی چانه‌زنی دارد، احتمالاً می‌تواند تخفیف‌های خوبی نیز بگیرد.

مشارکت داماد در کارهای عروسی

  • به قابلیت‌ها و استعدادهای او توجه کنید

اگر همسر آینده‌تان در طراحی و دیزاین ماهر است یا خلاقیت بالایی دارد، طراحی کارت‌های عروسی را به او بسپارید. ممکن است کارت‌ها به ظرافت کارت‌های خریداری‌شده نباشند، اما مهمانان حتماً از خاص بودن آن‌ها مطلع خواهند شد. اگر او توانایی طراحی وب‌سایت دارد، می‌توانید از او بخواهید که یک وب‌سایت ویژه برای مراسم عروسی ایجاد کند و سیستم دعوت آنلاین راه‌اندازی نماید.

این روش همچنین می‌تواند مورد استقبال مهمانان قرار گیرد. علاوه بر این، اگر سلیقه خوبی دارد، می‌توانید وظایفی مانند شستن و تزیین ماشین، تزیین تالار و سایر جزئیات را به او بسپارید و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

اگر در مذاکره مهارت دارد، از او بخواهید که قیمت خدمات مختلف را بررسی کند و ببیند که آیا می‌تواند خدمات اضافی دریافت کند. به جای اینکه در دفتر کترینگ، آتلیه، گل‌فروشی، باغ تالار یا سایر مکان‌ها خودتان وارد مذاکره شوید، آنچه مد نظر دارید را با نامزدتان در میان بگذارید و مذاکره را به او بسپارید.

  • انتخاب لباس و اکسسوری

چرا فکر می‌کنید داماد نمی‌خواهد در روز عروسی خود بهترین ظاهر را داشته باشد؟ یکی از مسائل مهمی که عروس و داماد با آن روبرو هستند، انتخاب سبک و فرم کلی مراسم است. بنابراین، شناخت سبک مراسم و انتخاب کت و شلوار مناسب برای آن می‌تواند یکی از وظایف مهم داماد باشد. او باید بداند که برای مراسم‌های کلاسیک و رسمی، کت و شلوار مشکی مناسب‌تر است، در حالی که برای مراسم‌های غیررسمی یا مدرن‌تر، کت و شلوارهای طوسی گزینه بهتری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مدل کت و شلوار دامادی

مشارکت داماد در کارهای عروسی

  • انتخاب موسیقی

از همسرتان بخواهید که مجموعه‌ای از آهنگ‌های مورد علاقه هر دو نفر را تهیه کند و ترتیب پخش آن‌ها را مشخص نماید. می‌توانید از این مجموعه به عنوان جایگزین دی‌جی استفاده کنید یا بخشی از جشن را به پخش این آهنگ‌ها اختصاص دهید. اگر تصمیم به استخدام دی‌جی دارید، مطمئن شوید که نامزدتان قبل از انتخاب گروه، نمونه کارهای آن‌ها را به دقت بررسی کند و صرفاً به تماشای فیلم‌های نمونه کار اکتفا نکند.

تا حد امکان، سعی کنید در یکی از مراسم‌های دی‌جی حاضر شوید و از نزدیک کیفیت اجرای برنامه را مشاهده کنید. همچنین، با توجه به حال و هوای مهمانان، قبل از مراسم با گروه در مورد آهنگ‌هایی که اجرا خواهند کرد و مدت زمان اجرا صحبت کنید و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: زیباترین آهنگ عروسی
  • مدیریت تیم

مسئولیت مدیریت جشن را به همسرتان بسپارید. اگر کیک عروسی را خودتان به تالار می‌آورید، از او بخواهید که هماهنگی‌های لازم را انجام دهد. در صورتی که عاقد را به محل جشن یا تالار پذیرایی دعوت می‌کنید، ترتیب ایاب و ذهاب و زمان‌بندی حضور او را به عهده همسرتان بگذارید. همچنین، از همسرتان بخواهید که از محل تهیه غذا و عملکرد خدمه جشن، که توسط برگزارکننده هماهنگ می‌شوند، اطمینان حاصل کند. هماهنگی با عکاس و فیلم‌بردار نیز از دیگر وظایف اوست.

برای مدیریت بهتر، از همسرتان بخواهید که فهرستی از پیگیری‌های روز جشن شامل آخرین هماهنگی‌ها با تالار، باغ تالار، رستوران، گل‌فروشی، آرایشگاه، آتلیه، عاقد و غیره تهیه کند و شماره تلفن‌های مرتبط را همراه آن ثبت نماید تا خانواده یا دوستانتان بتوانند بدون نیاز به حضور و توضیحات اضافی از همسرتان، به او کمک کنند.

مشارکت داماد در کارهای عروسی

  • سرگرم کردن مهمانان در روز عروسی

از نامزدتان بخواهید که با همکاری دوستانش برنامه‌هایی برای سرگرم کردن مهمانان در روز عروسی ترتیب دهد. بسیاری از عروسی‌ها به صورت مشابه و با برنامه‌ ریزی خشک و از پیش تعیین شده برگزار می‌شوند، به طوری که عروس و داماد در حال اجرای فعالیت‌های از قبل طراحی شده هستند و مهمانان پس از خوش‌گذرانی کوتاه، تالار را ترک می‌کنند. اما راه‌های زیادی برای اضافه کردن سرگرمی و خلق یک روز فراموش‌نشدنی وجود دارد. این مسئولیت را به داماد و دوستانش بسپارید و مطمئن باشید که نتیجه‌ای رضایت‌بخش خواهد بود.

  • انتخاب شام عروسی

اگر نامزدتان علاقه زیادی به غذا دارد، بهتر است انتخاب منوی شام عروسی و تنقلات میزهای مهمانان را به او بسپارید و شما نظارت کلی بر آن را به عهده بگیرید.

انتخاب منوی شام عروسی و پذیرایی از مهمانان، یکی از دغدغه‌های بزرگ عروس و داماد، حتی ماه‌ها قبل از عروسی است. این انتخاب باید با توجه به ذائقه میهمانان و بودجه شما انجام شود. از آنجا که تأمین هزینه‌های شب عروسی بر عهده داماد است، مسئولیت انتخاب منو را به او بسپارید. از او بخواهید که قبل از هر اقدامی، تمامی شرایط را بررسی کرده و هزینه‌های مورد نظر را تعیین کند تا به‌طور اصولی انتخاب‌های غذایی را انجام دهد.

برای کاهش دغدغه‌ها، می‌توانید تمامی برنامه‌ ریزی‌های مربوط به این شب باشکوه را به موسسات و مراکز تشریفات عروسی واگذار کنید تا بهترین تکنیک‌ها و تدابیر را برای برگزاری مراسم و تزیینات میز شام به کار گیرند.

سایت تالارکده با معرفی بهترین باغ‌تالارها و موسسات برگزارکننده مراسم عروسی می‌تواند راهنمایی مفیدی در این زمینه ارائه دهد.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

ورود عروسی داماد
باغ تالار قیمت مناسب در مشهد
شعر شاملو کارت عروسی
عروسیمون نزدیکه

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
ساخت کارت دعوت تولد دیجیتال آنلاین

سلام. من کارت عروسی دیجیتال رو قبلا از شما سفارش دادم. الان میخواستم کارت تولد سفارش بدم. ممکنه راهنمایی کنید از کجا میتونم ؟

فاطمه
باغ تالار اریکه تات

مراسم ما تو باغ یاسین با اجرای تشریفات تات بود بی نظیر بود همچی ممنون از سلیقه خوبشون و کیفیت بسیار بالای پذیراییشون

بابائی
باغ تالار عمارت شیخان

اولش که میوه گذاشتند نیم ساعت رو میز بود بعد سریع برداشتند،صدای موزیک بشدت زیاد بود،زمین سالن قبل ورود میهمانان و عروس داماد کثیف بود،موقع سلف غدا چون ما صاحب مجلس بودیم می‌خواستیم غذا ببریم که گفتند تموم شده در صورتی کل مهمانان ما ۲۰۰ نفر بودند ولی ما ۳۰۰ نفر دعوت کرده بودیم که صد نفر نیامدند یجورایی غذا رو پیچوندند بعد از اینکه مهمانان شروع به خوردند کردند کارکنان سالن بدون کسب اجازه از عروس داماد رفتند و همه ی غذا هارو خوردند. اگر می‌خواهید در این سالن عروسی بگیرید دقت کنید قبل از اینکه کارکنان شروع به خوردند کنند صاحب مجلس باقی مانده غذا را با خودش بیاره. به هرحال من همه ی کامنت هارو خواندم و هیچکس راضی نبود ما هم راضی نبودیم.

بدون نام
عمارت قصر پایتخت کرج

مدیریت آقای مشهدی بسیار ضعیف بود پرسنل کثیف و بد اخلاق به مدیریت خانم حقیقی متاسفانه هیچ گونه تعهدی نسبت به قرار دادی که بسته شد نداشتن پذیرایی ناراضی من مراسمم تو مهر بود اصلا رضایت نداشتم

بدون نام
باغ تالار عمارت سام

بهترین عمارت وبهترین مدیریت کیفیت عالی خیلی ممنون از اقای مولایی وپرسنل کار بلدشون عروسی پسرم ۱۹ شهریور بود همه چیزعالی بود

عذرا مظلوم
قیمت تالار عروسی در تهران ۱۴۰۳

سلام میخواستم قیمت ورودی برای ۲۰۰ نفر مهمان تو تهران رو بدونم

بدون نام
باغ تالار عمارت بیست و یک ۲۱

سلام من مهمان جشن عروسی یکی از بستگان در این تالار بودم هنگام ورود مسافت پارکینگ تا تالار در هوای سرد فوق العاده طاقت فرسا بود ، پذیرایی با تعاریف این تالار مغایرت داشت ، نوشیدنی گرم بیرون سرو میشد که سرد بود . سرو شام در سالن مجزا دور از تالار بود که با سن من خیلی ازاردهنده بود . خلاصه با مبلغی که از میزبان شنیده بود هیچ هماهنگی نداشت . بخار موقع موزیک تنگی نفس می اورد ، نه تنها من اکثر مهمانان مجبور شدن در هوای سرد از سالن بیرون برن . لطفا به این نکات توجه بشه اگر میخواهید به کارتان ادامه بدید . چون فضای بیرونی تالار فوق العاده زیباست حیفه حیف

مهسا مظلومی
تالار تشریفاتی مایا

رفتار پرسنل از دم پارکینگ تا اخر شب که میخاستیم خدافظی کنیم عالی بود پذیرایی هم خوب بود طعم باقالی با گوشت هم استثنایی بود

بدون نام
باغ تالار عمارت بیست و یک ۲۱

سلام ما چند شب پیش مراسم عروسی در این تالار داشتیم ، مسافت پارکینگ تا تالار برای مهمانان بخصوص خانمها ازاردهنده ست ، پذیرایی به نسبت مبلغ دریافتیشون خیلی ضعیفه ، سرو شام در سالن مجزاست که با تالار فاصله داره و برای میهمانان در هوای سرد پیمودن این مسیر خیلی سخته ، سرو اردور با منوی انتخابی متفاوته ، گروه موزیک فوق العاده ضعیفه ، ........ خلاصه مبلغ دریافتی با خدمات هم خوانی نداره کیفیت شام خوب بود ولی از اینهمه غذا که باقی مانده بود پلوی خالی بدون گوشت و مرغ پک کرده بودن ، که اگر ادعا میکردن چیزی نمانده ابروی خودشان را بیشتر حفظ کرده بودن . فضای تالار بیرون سالن و داخلش خیلی قشنگه ولی صندلیها راحت نیستن به سرویس غذاخوری و دکوراسیون نمیخورن . اگر به این رویه ادامه بدن متاسفانه کسی تمایل به معرفی تالار را نداره . درکل سرویس دهی با مبلغ دریافتی هماهنگی نداره ،