مراحل خواستگاری تا بله برون و عقد

مراحل خواستگاری تا بله برون و عقد مهم‌ترین مراحل زندگی هر شخص است و باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. در این مقاله قصد داریم شما را با تمامی این مراحل آشنا کنیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن این مراسم را برگزار کنید.

مراحل خواستگاری تا ازدواج

مراحل خواستگاری تا بله برون و عقد شامل مراحل خواستگاری تا ازدواج نیز می شود. ایرانی ها عاشق تفریح هستند و یکی از چیزهایی که آن ها را بسیار به وجد می آورد عروسی است. اما وقتی صحبت از سنت های عروسی می شود، ایرانی ها تشریفات زیادی دارند.

مراسم خواستگاری

رسم و رسوم ایرانی ها بسیار زیاد است در این بخش قصد داریم برخی از مراحل از خواستگاری تا ازدواج را مورد بررسی قرار بدهیم. اما این مراسم آداب و رسوم خاص خود را دارد برای آشنایی بیشتر با این مراسم مقاله “ مراسم خواستگاری ” را مطالعه کنید و سپس برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

  1. مراحل قبل از خواستگاری

برای آشنایی بهتر با مراحل خواستگاری تا بله برون و عقد بهتر است ابتدا کمی مراحل قبل از خواستگاری را مورد بررسی قرار بدهیم. نکاتی که قبل از خواستگاری باید به آن ها توجه کنید عبارت‌اند از:

  • بهتر است قبل از خواستگاری چند جلسه با در جریان گذاشتن خانواده ها باهم بیرون بروید؛ زیرا مراسم خواستگاری پر هزینه است و بهتر است در مرحله اول دو طرف با یکدیگر آشنا شوند و در صورت نیاز خانواده ها را با یکدیگر آشنا کنند.
  • بهتر است قبل از خواستگاری هدف خودتان از ازدواج را بدانید. شما باید بدانید که زندگی بعد از ازدواج با زندگی زمان حال شما بسیار متفاوت است و هر دو طرف باید وظایف خود را قبل از ازدواج مشخص کنند.
  • شما باید بدانید که از طرف مقابل چه انتظاراتی دارید و آن ها را قبل از خواستگاری ه صورت شفاف بیان کنید. توجه داشته باشید که بعد از ازدواج نمی توانید طرف مقابل را تغییر دهید به همین دلیل لازم است قبل از مراحل خواستگاری تا بله برون و عقد چند جلسه با طرف مقابل بیرون بروید و حتی در مواقع لازم به مشاور مراجعه کنید.

توجه داشته باشید مراسم خواستگاری برای آشنایی دو طرف با یکدیگر است و قرار نیست با یک جلسه خواستگاری حتما ازدواج اتفاق بیفتد.

  1. مراحل خواستگاری مدرن

مراحل خواستگاری تا بله برون و عقد امروزی با زمان های قدیم بسیار متفاوت است. در زمان قدیم در همان مرحله اول خانواده داماد برای خواستگاری به خانه عروس می روند. با این حال، این شب پیشنهادی ویژه سنت هایی دارد که نمی توان آن ها را نادیده گرفت. خانواده داماد باید با شیرینی و گل وارد خانه شوند. خانواده ها با یکدیگر آشنا می شوند و در مورد آینده زوج جوان بحث می کنند.

اما مراحل خواستگاری مدرن کمی با خواستگاری سنتی متفاوت است. در خواستگاری مدرن ابتدا عروس و دوماد با یکدیگر ملاقات می کنند و آشنا می شوند اگر با یکدیگر در مسائل ابتدایی اتفاق نظر داشتند این مسئله را با خانواده های خود بیان می کنند و آن ها را با یکدیگر آشنا می کنند.

مراحل خواستگاری تا بله برون و عقد در هر خانواده متفاوت است و قانون کلی ندارد؛ اما در اکثر مناطق رسم و رسوم به همین ترتیب پیش می رود.

معمولاً فقط پدر و مادر و پسرشان برای خواستگاری یا گاهی با پدربزرگ و مادربزرگ می روند. بسیاری از خانواده ها معتقدند که در مراسم خواستگاری یک بزرگتر وجود دارد که از طرف خانواده داماد به نشانه احترام صحبت کند. در پایان، اگر پاسخ “بله” است، آن وقت است که کار واقعی شروع می شود.

  1. مراسم بازدید خانواده عروس بعد از خواستگاری

مراحل عقد و خواستگاری تا بله برون و عقد در زمان قدیم کاملا توسط خانواده ها انجام می شد و دو طرف نقش زیادی در مراسم ها نداشتند. در گذشته والدین و اعضای بزرگتر خانواده تقریباً همه ازدواج ها را ترتیب می دادند. این امر هنوز در روستا ها و خانواده های سنتی وجود دارد. با این حال، زوج های مدرن، همسر خود را انتخاب می کنند، اما رضایت والدین آن ها همچنان بسیار مهم است و مورد توجه هر دو طرف است.

حتی در مورد ایرانیان مدرن، پس از تصمیم گیری زوجین، معمولاً این والدین داماد یا سایر اقوام هستند که ابتکار عمل را به دست می گیرند و به طور رسمی از عروس و خانواده او رضایت می خواهند.

بعد از این تشریفات خانواده داماد خانواده عروس را برای آشنایی بیشتر به خانه خود دعوت می کنند. به این مراسم، مراسم بازدید خانواده عروس بعد از خواستگاری می گویند.

  1. مراحل عقد محضری

یکی از مهم‌ترین مراحل خواستگاری تا بله برون و عقد، عقد محضری می باشد. مراحل عقد محضری مهم‌ترین مرحله برای شروع زندگی زناشویی می باشد. در این مرحله اسم دو  طرف در شناسنامه هم قرار می گیرد و به طور رسمی زن و شوهر نامیده می شوند که بیشتر مواقع عروس و داماد تمایل به برگزاری این مراسم در یک محضر عقد شیک دارند.

مراحل خواستگاری تا بله برون و عقد

کار هایی که قبل از ورود به دفتر ثبت باید انجام بدهید شامل:

  1. دریافت معرفی نامه محضری
  2. مراجعه به آزمایشگاه و تعیین وقت آزمایش
  3. تزریق واکسن کزاز
  4. شرکت در کلاس های آموزشی و جلسات مشاوره مخصوص زوجین
  5. ثبت عقد در محضر
  6. دریافت سند عقد

می‌باشد.

  1. مراحل ازدواج در ایران

پس از انجام تمام مراحل خواستگاری تا بله برون و عقد مراسم عروسی برگزار می شود. در قدیم نوازندگانی که در مجالس ازدواج می نواختند از طبل برای اعلام ازدواج به مردم شهر یا روستا استفاده می کردند. گروهی که برای عقد جمع می شدند مجلس عروس ملکه نامیده می شدند.

به طور سنتی، عروس و داماد هر دو لباس سفید می پوشند و گلدسته هایی از گل بر روی گردن خود می پوشند. رنگ سفید نماد پاکی، معصومیت و وفاداری است. امروزه اکثر ایرانیان مدرن از کد لباس و سبک اروپایی پیروی می کنند.

مراسم عروسی یکی از مهم‌ترین مراحل ازدواج در ایران است که برای همه ایرانیان به ویژه زنان مهم‌ترین مراسم است. جشن عروسی مفصل ترین جشن در زندگی زوج هاست. چند غذا همیشه موجود است و بقیه بسته به محل و بودجه متفاوت است.

شیرین پولو یا برنج شیرین همیشه تهیه می شود. همه ایرانیان امروزی از کیک عروسی استفاده می کنند این سنت از اروپایی ها به عاریت گرفته شده است. بقیه شب به رقص، ضیافت و خوش‌گذرانی می گذرد.

فاصله خواستگاری تا بله برون

خانواده عروس خانواده داماد را به خانه خود دعوت می کنند تا در مورد ازدواج به طور جدی تر صحبت کنند. این مرحله بله برون نام دارد. در مرحله بله برون نسبت به دیگر مراحل خواستگاری تا بله برون و عقد افراد بیشتری دعوت می شوند.

در این مراسم احتمالاً عمه ‌ها و خاله‌ های عروس و داماد در شب «بله برون» هستند تا ببینند عزیزشان با چه کسی ازدواج می ‌کند و درباره عروسی و آینده این زوج صحبت کنند. در این سنت، مادر پسر انگشتری را به عنوان نماد تعهد به دختر می دهد.

بله برون در لغت به معنای “بله گرفتن” است. «مهریه» از دیگر مواردی است که در این مهمانی مطرح خواهد شد. دقیقا برعکس مهریه است. مهریه قولی است که داماد در صورت طلاق به عروس می دهد.

معمولا مهریه از سکه های طلا یا خانه تشکیل شده است. هر دو خانواده بحث می کنند که چه تعداد سکه باید نوشته شود و چه چیز دیگری باید به عنوان یک برگه قانونی اضافه شود. این یک توافق بین خانواده ها است و باعث می شود خانواده عروس نسبت به آینده دخترشان احساس امنیت کنند.

این مراسم بسته به رسم و رسوم هر منطقه متفاوت است به طوری که ممکن است نام آن تغییر کند یا اصلا در آن منطقه مراسمی به نام بله برون وجود نداشته باشد.

22 نکته مهم برای شب قبل از عروسی

وقتی تمام مراحل خواستگاری تا بله برون و عقد را پشت سر گذاشتید؛ نوبت به مرحله شیرین ازدواج می رسد. در این مرحله شما وارد بخش جدیدی از زندگی می شوید و مسئولیت شما سنگین‌تر از قبل می شود. بهتر است شب قبل از عروسی خود کار های زیر را انجام دهید این کار ها باعث رمانتیک‌تر شدن مراسم عروسی شما و کاهش استرس در شما می شوند.

مراسم بله برون

  1. یک وعده غذایی سالم بخورید.
  2. یک کیف یا ساک از وسایل شخصی آماده کنید.
  3. مقدار زیادی آب بنوشید.
  4. یک شب خوب بخوابید.
  5. گوشی خود را خاموش کنید.
  6. هر وسیله‌ای که نیاز دارید را در ماشین خود قرار دهید.
  7. مطمئن شوید که پول نقد به همراه دارید.
  8. حساب و کتاب ها را برای بار دیگر مرور کنید.
  9. یک پک از لوازم ضروری و مورد نیاز جمع آوری کنید.
  10. فهرستی از جزئیات مراسم آماده و چاپ کنید.
  11. یک یادداشت عاشقانه برای شریک زندگی خود بنویسید.
  12. یک غذایی که دوست دارید بگیرید.
  13. چیزی را تماشا کنید که شما را بخنداند.
  14. از Mani-Pedi لذت ببرید.
  15. شخصی را تعیین کنید تا فردا صبح همراه شما در سالن آرایشگاه حضور داشته باشد.
  16. راه رفتن با کفشی که برای عروسی انتخاب کرده‌اید را تمرین کنید.
  17. با فروشندگان هماهنگی های لازم را انجام دهید.
  18. نفس های عمیق یوگا را تمرین کنید.
  19. با آیین های زیبایی شبانه خود ادامه دهید.
  20. هدایای شب قبل از عروسی را باز کنید
  21. زمان تنهایی را با شریک زندگی خود بگذرانید.
  22. گوشی خود را شارژ کنید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

تالار بزرگ پامچال (جاده اصفهان - شیراز)
قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️