اهمیت رابطه‌ی جنسی در یک ازدواج موفق

بررسی رابطه‌ی جنسی در ازدواج

رابطه جنسی برای یک ازدواج موفق از اهمیت ویژه ای برخوردار است، هرچند احتمالا روابط جنسی بین زوجین با گذشت زمان شور و هیجان روزهای اول ازدواج را نخواهد داشت، اما برای حفظ ازدواج لازم و ضروری به نظر می رسد. وقتی صحبت از حفظ تداوم رابطه ی جنسی در ازدواج به میان می آید، احتمالا موضوعی فراتر از لذت جنسی صرف مد نظر است.

سکس ازدواح رابطه‌ی جنسی

چرا که داشتن رابطه‌ی جنسی در ازدواج، هر چقدرهم که طرفین تمایل روزهای اول را نداشته باشند، موفقیت یک ازدواج را تا حد زیادی تامین می کند. وقتی نیازهای جنسی هم مرد و هم زن در ازدواج تامین می شود، میزان خیانت در روابط بین زن و شوهرها تا حد زیادی کاهش می یابد.

شاید بعضی مواقع شما تمایل به برقراری سکس دارید، اما شریک جنسی‌تان ترجیح می دهد سریال مورد علاقه ی خود را تماشا کند. ممکن است با گذشت چند سال و یا حتی چند ماه از آغاز زندگی مشترک، رابطه ی جنسی، به نظرحداقل یکی از طرفین، خسته کننده و وقتگیر باشد.

گاهی هم شریک زندگیتان علاقه به برقراری رابطه جنسی دارد، اما شما بعد از یک روز کاری سخت خسته و یا حتی مضطرب هستید. در روابط طولای مدت بین زن و مرد، مثل ازدواج، داشتن رابطه ی جنسی منظم یک الزام محسوب می شود. البته این بدان معنا نیست که رابطه ی جنسی همیشه جزو وظایف طرفین زندگی مشترک، و نه لزوما برای تجربه ی لذت جنسی ، می باشد. اما بهتر است فاصله ی زمانی بین دفعات رابطه ی جنسی خود با شریک زندگیتان را تا حد امکان کاهش دهید.

وقتی دو طرف خواسته های جنسی متفاوتی دارند

خیلی وقت ها تنها یکی از طرفین به برقراری رابطه ی جنسی علاقه دارد. در واقع می توان گفت فرصتی که در آن هم زن و هم مرد به یک اندازه مشتاق برقراری رابطه ی جنسی باشند، نادر است. پس نباید تصور کاملا ایده آل گرایانه از رابطه ی جنسی در ازدواج داشته باشیم. خیلی از زن و شوهر ها انتظار دارند همیشه میزان اشتیاق جنسی آنها بالا و به یک اندازه باشد که این موضوع امکان پذیر نیست. همچنین ببینید : ازدواج سفید

رابطه جنسی سکس

در چنین مواردی،بهتر است یکی از طرفین ازدواج که میل جنسی بالایی دارد، سطح توقعات خود را کاهش داده و واقعیت را بپذیرد. در مقابل، شریک زندگی با میل جنسی پایین نیز باید تا حدی خود را با شرایط موجود وفق دهد، تا تفاوت ها در میزان میل جنسی زوجین کم و کمتر شود.

این تصور غلط را که رابطه‌ی جنسی تنها برای زمانی است که آمادگی صد در صد دارید، فراموش کنید. چنین انتظاری تعداد دفعات رابطه ی جنسی در ازدواج را کاهش می دهد و همین موضوع باعث سردی روابط بین زوجین خواهد شد. گاهی اوقات وقتی حوصله ی رابطه و سکس ندارید، همسر شما ممکن است از میل جنسی بالای خود شرمنده باشد و تقاضای برقراری یک رابطه ی جنسی را به کل فراموش کند. چنین ازدواجی را نمی توان یک ازدواج سالم از نظر جنسی و روحی در نظر گرفت. همچنین دفتر ازدواج شیک را ببینید.

تداوم رابطه ی جنسی و سکس لازمه ی یک ازدواج موفق

رابطه ی جنسی منظم برای حفظ اشتیاق زن و شوهر به یکدیگر ضروری است. در روابط طولانی مدت بین زن و مرد و یا ازواج، از تلاش برای برقراری رابطه ی جنسی، در فواصل زمانی منظم، پشیمان نخواهید شد. اگر همسرتان شما را برای یک رابطه ی جنسی سالم می خواهد، هر لحظه به او نه نگویید.

البته هرگز فراموش نکنید در ازدواجی که فقط یکی از طرفین خواستار برقراری رابطه ی جنسی است، مشکلی وجود دارد. اگر همیشه در روابط جنسی خود ناراضی هستید و یا یک رابطه ی جنسی بدون لذت را تجربه می کنید، باید حتما به یک روانشناس و یا مشاور روابط زناشویی و جنسی مراجعه کنید. رابطه ی جنسی را می توان به باشگاه تشبیه کرد. شما شاید قبل از رفتن به باشگاه ورزشی خیلی حوصله ی تمرینات را نداشته باشید، اما به محض ورود به باشگاه، به ورزش علاقه مند می شوید، تا حدی که نمی توانید آن را کنار بگذارید.

رابطه ی جنسی

خجالت در رابطه جنسی نداشته باشید

در روابطی مانند ازدواج، باید خجالت را کنار بگذارید. خیلی از زن وشوهرها فکر می کنند چون شریک زندگیشان برخی مواقع علاقه ای به برقراری رابطه ندارد، آنها نیز باید از داشتن رابطه ی جنسی صرف نظر کنند. اما گاهی باید به شریک زندگی خود نشان دهید که به او علاقه دارید و خواهان یک رابطه ی جنسی سالم هستید. رابطه ی جنسی، بخشی جدا نشدنی از یک ازدواج سالم است.

هم زن و هم مرد باید به یک اندازه برای حفظ زندگی مشترک خود تلاش کنند. بهتر است در تمامی مراحل زندگی، چه دشوار و چه هموار، از نیاز های همسر خود، خصوصا نیاز های جنسی، آگاه باشید و در جهت رضایت هر چه بیشتر او تلاش کنید.

رابطه ی جنسی بین زن و شوهرها صمیمیت ایجاد می کند

رابطه ی جنسی یکی از عوامل موثر در صمیمیت بین زن و مرد است. ارگاسم یا همان اوج لذت جنسی موجب ترشح هورمونی به نام اکسی توسین، یا همان هورمون عشق در بدن می شود. لذت جنسی به شما کمک می کند رابطه ی نزدیکتری با همسر خود داشته باشید.

رابطه جنسی سکس ازدواج

رابطه ی جنسی در واقع یکی از صمیمی ترین و خصوصی ترین روابط انسانی بشمار می رود، و عدم وجود آن، به راحتی محکم ترین پیوندهای ازدواج را نیز در هم می شکند. ازدواج موفق هم مثل هر کار دیگری نیاز به سرمایه گذاری و تلاش دارد. شما همواره باید برای حفظ روابط سالم خود در تکاپو باشید و برای حل مشکلات خود چاره ای بیاندیشید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

ورود عروسی داماد
باغ تالار قیمت مناسب در مشهد
شعر شاملو کارت عروسی
عروسیمون نزدیکه

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
ساخت کارت دعوت تولد دیجیتال آنلاین

سلام. من کارت عروسی دیجیتال رو قبلا از شما سفارش دادم. الان میخواستم کارت تولد سفارش بدم. ممکنه راهنمایی کنید از کجا میتونم ؟

فاطمه
باغ تالار اریکه تات

مراسم ما تو باغ یاسین با اجرای تشریفات تات بود بی نظیر بود همچی ممنون از سلیقه خوبشون و کیفیت بسیار بالای پذیراییشون

بابائی
باغ تالار عمارت شیخان

اولش که میوه گذاشتند نیم ساعت رو میز بود بعد سریع برداشتند،صدای موزیک بشدت زیاد بود،زمین سالن قبل ورود میهمانان و عروس داماد کثیف بود،موقع سلف غدا چون ما صاحب مجلس بودیم می‌خواستیم غذا ببریم که گفتند تموم شده در صورتی کل مهمانان ما ۲۰۰ نفر بودند ولی ما ۳۰۰ نفر دعوت کرده بودیم که صد نفر نیامدند یجورایی غذا رو پیچوندند بعد از اینکه مهمانان شروع به خوردند کردند کارکنان سالن بدون کسب اجازه از عروس داماد رفتند و همه ی غذا هارو خوردند. اگر می‌خواهید در این سالن عروسی بگیرید دقت کنید قبل از اینکه کارکنان شروع به خوردند کنند صاحب مجلس باقی مانده غذا را با خودش بیاره. به هرحال من همه ی کامنت هارو خواندم و هیچکس راضی نبود ما هم راضی نبودیم.

بدون نام
عمارت قصر پایتخت کرج

مدیریت آقای مشهدی بسیار ضعیف بود پرسنل کثیف و بد اخلاق به مدیریت خانم حقیقی متاسفانه هیچ گونه تعهدی نسبت به قرار دادی که بسته شد نداشتن پذیرایی ناراضی من مراسمم تو مهر بود اصلا رضایت نداشتم

بدون نام
باغ تالار عمارت سام

بهترین عمارت وبهترین مدیریت کیفیت عالی خیلی ممنون از اقای مولایی وپرسنل کار بلدشون عروسی پسرم ۱۹ شهریور بود همه چیزعالی بود

عذرا مظلوم
قیمت تالار عروسی در تهران ۱۴۰۳

سلام میخواستم قیمت ورودی برای ۲۰۰ نفر مهمان تو تهران رو بدونم

بدون نام
باغ تالار عمارت بیست و یک ۲۱

سلام من مهمان جشن عروسی یکی از بستگان در این تالار بودم هنگام ورود مسافت پارکینگ تا تالار در هوای سرد فوق العاده طاقت فرسا بود ، پذیرایی با تعاریف این تالار مغایرت داشت ، نوشیدنی گرم بیرون سرو میشد که سرد بود . سرو شام در سالن مجزا دور از تالار بود که با سن من خیلی ازاردهنده بود . خلاصه با مبلغی که از میزبان شنیده بود هیچ هماهنگی نداشت . بخار موقع موزیک تنگی نفس می اورد ، نه تنها من اکثر مهمانان مجبور شدن در هوای سرد از سالن بیرون برن . لطفا به این نکات توجه بشه اگر میخواهید به کارتان ادامه بدید . چون فضای بیرونی تالار فوق العاده زیباست حیفه حیف

مهسا مظلومی
تالار تشریفاتی مایا

رفتار پرسنل از دم پارکینگ تا اخر شب که میخاستیم خدافظی کنیم عالی بود پذیرایی هم خوب بود طعم باقالی با گوشت هم استثنایی بود

بدون نام
باغ تالار عمارت بیست و یک ۲۱

سلام ما چند شب پیش مراسم عروسی در این تالار داشتیم ، مسافت پارکینگ تا تالار برای مهمانان بخصوص خانمها ازاردهنده ست ، پذیرایی به نسبت مبلغ دریافتیشون خیلی ضعیفه ، سرو شام در سالن مجزاست که با تالار فاصله داره و برای میهمانان در هوای سرد پیمودن این مسیر خیلی سخته ، سرو اردور با منوی انتخابی متفاوته ، گروه موزیک فوق العاده ضعیفه ، ........ خلاصه مبلغ دریافتی با خدمات هم خوانی نداره کیفیت شام خوب بود ولی از اینهمه غذا که باقی مانده بود پلوی خالی بدون گوشت و مرغ پک کرده بودن ، که اگر ادعا میکردن چیزی نمانده ابروی خودشان را بیشتر حفظ کرده بودن . فضای تالار بیرون سالن و داخلش خیلی قشنگه ولی صندلیها راحت نیستن به سرویس غذاخوری و دکوراسیون نمیخورن . اگر به این رویه ادامه بدن متاسفانه کسی تمایل به معرفی تالار را نداره . درکل سرویس دهی با مبلغ دریافتی هماهنگی نداره ،