اهمیت رابطه‌ی جنسی در یک ازدواج موفق

بررسی رابطه‌ی جنسی در ازدواج

رابطه جنسی برای یک ازدواج موفق از اهمیت ویژه ای برخوردار است، هرچند احتمالا روابط جنسی بین زوجین با گذشت زمان شور و هیجان روزهای اول ازدواج را نخواهد داشت، اما برای حفظ ازدواج لازم و ضروری به نظر می رسد. وقتی صحبت از حفظ تداوم رابطه ی جنسی در ازدواج به میان می آید، احتمالا موضوعی فراتر از لذت جنسی صرف مد نظر است.

سکس ازدواح رابطه‌ی جنسی

چرا که داشتن رابطه‌ی جنسی در ازدواج، هر چقدرهم که طرفین تمایل روزهای اول را نداشته باشند، موفقیت یک ازدواج را تا حد زیادی تامین می کند. وقتی نیازهای جنسی هم مرد و هم زن در ازدواج تامین می شود، میزان خیانت در روابط بین زن و شوهرها تا حد زیادی کاهش می یابد.

شاید بعضی مواقع شما تمایل به برقراری سکس دارید، اما شریک جنسی‌تان ترجیح می دهد سریال مورد علاقه ی خود را تماشا کند. ممکن است با گذشت چند سال و یا حتی چند ماه از آغاز زندگی مشترک، رابطه ی جنسی، به نظرحداقل یکی از طرفین، خسته کننده و وقتگیر باشد.

گاهی هم شریک زندگیتان علاقه به برقراری رابطه جنسی دارد، اما شما بعد از یک روز کاری سخت خسته و یا حتی مضطرب هستید. در روابط طولای مدت بین زن و مرد، مثل ازدواج، داشتن رابطه ی جنسی منظم یک الزام محسوب می شود. البته این بدان معنا نیست که رابطه ی جنسی همیشه جزو وظایف طرفین زندگی مشترک، و نه لزوما برای تجربه ی لذت جنسی ، می باشد. اما بهتر است فاصله ی زمانی بین دفعات رابطه ی جنسی خود با شریک زندگیتان را تا حد امکان کاهش دهید.

وقتی دو طرف خواسته های جنسی متفاوتی دارند

خیلی وقت ها تنها یکی از طرفین به برقراری رابطه ی جنسی علاقه دارد. در واقع می توان گفت فرصتی که در آن هم زن و هم مرد به یک اندازه مشتاق برقراری رابطه ی جنسی باشند، نادر است. پس نباید تصور کاملا ایده آل گرایانه از رابطه ی جنسی در ازدواج داشته باشیم. خیلی از زن و شوهر ها انتظار دارند همیشه میزان اشتیاق جنسی آنها بالا و به یک اندازه باشد که این موضوع امکان پذیر نیست. همچنین ببینید : ازدواج سفید

رابطه جنسی سکس

در چنین مواردی،بهتر است یکی از طرفین ازدواج که میل جنسی بالایی دارد، سطح توقعات خود را کاهش داده و واقعیت را بپذیرد. در مقابل، شریک زندگی با میل جنسی پایین نیز باید تا حدی خود را با شرایط موجود وفق دهد، تا تفاوت ها در میزان میل جنسی زوجین کم و کمتر شود.

این تصور غلط را که رابطه‌ی جنسی تنها برای زمانی است که آمادگی صد در صد دارید، فراموش کنید. چنین انتظاری تعداد دفعات رابطه ی جنسی در ازدواج را کاهش می دهد و همین موضوع باعث سردی روابط بین زوجین خواهد شد. گاهی اوقات وقتی حوصله ی رابطه و سکس ندارید، همسر شما ممکن است از میل جنسی بالای خود شرمنده باشد و تقاضای برقراری یک رابطه ی جنسی را به کل فراموش کند. چنین ازدواجی را نمی توان یک ازدواج سالم از نظر جنسی و روحی در نظر گرفت. همچنین دفتر ازدواج شیک را ببینید.

تداوم رابطه ی جنسی و سکس لازمه ی یک ازدواج موفق

رابطه ی جنسی منظم برای حفظ اشتیاق زن و شوهر به یکدیگر ضروری است. در روابط طولانی مدت بین زن و مرد و یا ازواج، از تلاش برای برقراری رابطه ی جنسی، در فواصل زمانی منظم، پشیمان نخواهید شد. اگر همسرتان شما را برای یک رابطه ی جنسی سالم می خواهد، هر لحظه به او نه نگویید.

البته هرگز فراموش نکنید در ازدواجی که فقط یکی از طرفین خواستار برقراری رابطه ی جنسی است، مشکلی وجود دارد. اگر همیشه در روابط جنسی خود ناراضی هستید و یا یک رابطه ی جنسی بدون لذت را تجربه می کنید، باید حتما به یک روانشناس و یا مشاور روابط زناشویی و جنسی مراجعه کنید. رابطه ی جنسی را می توان به باشگاه تشبیه کرد. شما شاید قبل از رفتن به باشگاه ورزشی خیلی حوصله ی تمرینات را نداشته باشید، اما به محض ورود به باشگاه، به ورزش علاقه مند می شوید، تا حدی که نمی توانید آن را کنار بگذارید.

رابطه ی جنسی

خجالت در رابطه جنسی نداشته باشید

در روابطی مانند ازدواج، باید خجالت را کنار بگذارید. خیلی از زن وشوهرها فکر می کنند چون شریک زندگیشان برخی مواقع علاقه ای به برقراری رابطه ندارد، آنها نیز باید از داشتن رابطه ی جنسی صرف نظر کنند. اما گاهی باید به شریک زندگی خود نشان دهید که به او علاقه دارید و خواهان یک رابطه ی جنسی سالم هستید. رابطه ی جنسی، بخشی جدا نشدنی از یک ازدواج سالم است.

هم زن و هم مرد باید به یک اندازه برای حفظ زندگی مشترک خود تلاش کنند. بهتر است در تمامی مراحل زندگی، چه دشوار و چه هموار، از نیاز های همسر خود، خصوصا نیاز های جنسی، آگاه باشید و در جهت رضایت هر چه بیشتر او تلاش کنید.

رابطه ی جنسی بین زن و شوهرها صمیمیت ایجاد می کند

رابطه ی جنسی یکی از عوامل موثر در صمیمیت بین زن و مرد است. ارگاسم یا همان اوج لذت جنسی موجب ترشح هورمونی به نام اکسی توسین، یا همان هورمون عشق در بدن می شود. لذت جنسی به شما کمک می کند رابطه ی نزدیکتری با همسر خود داشته باشید.

رابطه جنسی سکس ازدواج

رابطه ی جنسی در واقع یکی از صمیمی ترین و خصوصی ترین روابط انسانی بشمار می رود، و عدم وجود آن، به راحتی محکم ترین پیوندهای ازدواج را نیز در هم می شکند. ازدواج موفق هم مثل هر کار دیگری نیاز به سرمایه گذاری و تلاش دارد. شما همواره باید برای حفظ روابط سالم خود در تکاپو باشید و برای حل مشکلات خود چاره ای بیاندیشید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️