20 سوال جنسی قبل از ازدواج و در ایام خواستگاری

ازدواج در کنار هیجانات و شیرینی‌های خود از حساسیت و گاه استرس بالایی نیز برخوردار است و برای هر فردی یکی از بزرگترین اتفاقات زندگی است. به همین دلیل باید برای این اتفاق بزرگ، انتخاب درستی داشته باشید تا مشکلات پس از ازدواج برای شما پیش نیاید و بتوانید در زندگی مشترک خود تداوم و پیشرفت داشته باشید.

برای یک انتخاب درست و رضایت‌بخش که آرامش و صمیمیت و شادکامی را به دنبال داشته باشد، توجه به جوانب گوناگون موضوع ازدواج بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل برای شما 10 سوال جنسی قبل از خواستگاری را در ادامه مطرح کردیم

هرگونه بی‌اعتنایی یا ساده‌انگاری می‌تواند پیامدهای تلخی را درپی داشته باشد. بدون تردید، یک انتخاب درست، مبتنی بر شناخت کافی از کسی است که می‌خواهیم او را انتخاب کنیم.

در واقع پیش نیاز ازدواج مواردی است که شاید در ظاهر ساده و یا اطلاع از آن مهم تلقی نشود ولی در آینده ممکن است مسائل سخت و مشکل سازی به همراه داشته باشد.

سوالات جنسی در خواستگاری

چرا باید زمان خواستگاری درباره مسائل جنسی صحبت کنیم؟

یکی از ابتدایی ترین نیازهای بشر، نیاز جنسی است که البته صحبت کردن در مورد آن مخصوصا در کشور ما بسیار دشوار است. بسیاری از کارشناسان خانواده بر این باورند که بهتر است قبل از شروع زندگی و در جلسه خواستگاری ، با طرف مقابل در مورد مسائل جنسی صحبت شود تا از بروز بسیاری از مشکلات بعد از ازدواج جلوگیری گردد.

در همین رابطه ببینید : آموزش پرسیدن مسائل جنسی قبل از ازدواج

مسائل جنسی یکی از مهمترین بحث ها در تداوم و پایداری یک ازدواج است. به طوری که طبق آمار رسمی 78% طلاق زوجین به دلیل همین مسائل جنسی است.

همان طور که در درصد بالا متوجه شدید درصد بالایی از طلاق به خاطر انحرافات سکسی که بین زوج های جوان صحبت نشده اختصاص یافته است. امروزه البته این رقم شاید بیشتر هم شده باشد. عدم آگاهی از نحوه ارضای جنسی طرف مقابل در بین زوجین مهمترین علت در این زمینه است. یکی از مهمترین علت‌های این امر، همان خجالت هایی است که دختر و پسر هنگام پرسیدن چنین مسایلی در جلسات خواستگاری از یکدیگر می‌کشند.

با وجود اینکه این مسائل از خصوصی ترین مسائل افراد است اما حتما باید در دوران آشنایی و مراسم خاستگاری از آن صحبت شود و زنان و مردان نباید از آن امتناع کنند و به بعد از ازدواج موکول کنند این گونه صحبت ها نه تنها نباید باعث شرم شود بلکه به شناخت یکدیگر نیزکمک می کند

زمان پرسیدن سوالات جنسی از خواستگار

به این مسئله توجه داشته باشید که زمان پرسش سوالات جنسی در مراسم خواستگاری بسیار مهم است یعنی مثلا نباید در جلسه اول مطرح شود زیرا این القا می شود که فرد فقط به دنبال رفع نیاز جنسی خود تن به این ازدواج داده است.

زمانی که هر دو نفر رضایت خود را مبنی بر ازدواج اعلام کرده و بعد از گذراندن مراحل آشنایی و قطعی شدن سایر ملاکها و زمانی که  از یکدیگر شناخت نسبی به دست آوردند باید درباره مسائل جنسی با رعایت حرمت خود و همسر آینده مان صحبت شود که در واقع  زمان مطرح کردن این سوالات با جلسه نهایی خواستگاری یکی می باشد. علم مشاوره نیز اذعان داشته که بهترین زمان پرسیدن سوالات جنسی از همسر آینده جلسه نهایی خواستگاری است. زیرا در صورت عدم تفاهم در سایر زمینه‌ها مطرح نمودن مسائل جنسی عملاً بی‌فایده است.

البته درست است که در جامعه ما پرسش در مورد این گونه صحبت ها جایز نیست اما اگر در مورد آن صحبت نشود و در زندگی مشترکتان بفهمید که توافق ندارید چی؟

sexual questions before marriage

نحوه شروع پرسش های جنسی

اگر چه قصد ازدواجمان قطعی است اما باید سوالات جنسی را صریحا نپرسید و با اشاره ای کوتاه طرف مقابلتان را متوجه کنید که تمایل دارید در این زمینه هم، صحبتی داشته باشید زیرا هنوز شما در معرض سنجش از سوی فرد مقابلتان هستید و ممکن است با مطرح کردن این مسائل طرز فکر او نسبت به شما عوض شود و گمان کند که شما اهل ارتباطات نادرست هستید که براحتی توانستید این مسائل را مطرح کنید و این باعث سوء تفاهم بین شما شود.

هنگام پرسش این سوالات باید به مسائلی مانند پذیرش یا عدم پذیرش، نحوه مواجه شدن با سوالات، چگونگی پاسخگویی به پرسش ها، علائم غیرکلامی قابل مشاهده هنگام پاسخگویی (شرم و حیا، سر به پایین انداختن، سرخ شدن، نگاه های تیز، خیره و…) توجه کنید زیرا واکنش فرد مقابل بسیار مهم است و شما را متوجه بسیاری از مواردی که نمی دانستید ، می کند.

همچنین ببینید : تنش جنسی چیست و چه نشانه هایی دارد؟

در اینجا ما  20 سوال جنسی قبل از خواستگاری را مطرح کردیم:

  1. سلیقه و انتظارات جنسی شما چگونه است؟
  2.  اطلاعات جنسی را از چه منبعی دریافت کرده اید؟
  3. در مورد جذابیت های جسمانی ـ جنسی همسر آینده تان چه نظری دارید؟
  4. به رابطه جنسی در زندگی چه قدر بها می دهید؟
  5.  در رابطه ی جنسی، چقدر به ارضای طرف مقابل و راحت بودن او اهمیت می دهید؟
  6. چقدر در زندگی به رابطه جنسی بها می دهید؟ (شناخت مزاج جنسی سرد یا گرم در طرفین)
  7. دوست دارید همسرتان برای ارضای جنسی شما چه کارهایی انجام دهد؟
  8. از کدام رفتارهای جنسی بدتان می آید و حاضر به انجام آن نیستید؟
  9. فانتزی های جنسی شما (خیالپردازی ها) چگونه است و درباره ی چیست؟
  10. به نظر شما در چه مواقعی همسرتان می تواند از رابطه ی جنسی با شما خودداری کند؟
  11. آیا به بچه‌دار شدن علاقه دارید؟ به‌نظر شما زمان مناسب برای به‌دنیا آوردن بچه چه زمانی است؟
  12. دوست دارید در آینده چه تعداد بچه داشته باشید؟
  13. آیا با روش‌های پیشگیری از بارداری آشنایی دارید؟
  14. کدام روش پیشگیری از بارداری را ترجیح می‌دهید؟
  15. آیا با انواع بیماری‌ها و اختلالات جنسی آشنایی دارید؟
  16. آیا تاکنون متوجه بروز اختلالات جنسی در خود شده‌اید؟
  17. در صورت عدم نارضایتی از رابطه جنسی با همسرتان چه اقدامی انجام می‌دهید؟ ( مسئله را با او درمیان می‌گذارید و با کمک هم به‌دنبال راه‌حل مناسب می‌گردید یا ترجیح می‌دهید سکوت کنید و با مسأله کنار بیایید یا؟)
  18. نظرتان در مورد روابط خارج از چهارچوب خانواده چیست؟ چه نوعی از رابطه جنسی را جز روابط نابهنجار و انحرافات جنسی می‌دانید؟
  19. به‌نظر شما آیا مراجعه به متخصص و مشاور خانواده جهت حل مسائل و مشکلات جنسی ضرورت دارد؟
  20. به‌نظر شما تماشای فیلم‌های جنسی و پورنوگرافی برای افراد متاهل ضرورت دارد؟

10 سوال جنسی قبل از خواستگاری

بهتر است بدانید که بسیاری از مشکلات جنسی در زندگی زناشویی قابل حل می‌باشند. تنها لازم است نگرانی‌ها در‌اینباره را کنار گذاشته و بایکدیگر صادقانه گفتگو کنید و در پی یافتن راه حلی مناسب برای برطرف‌سازی مشکلتان باشید.

اگر در زمینه ی نیازهای جنسی اختلافات زیادی دارید، اگر شما یا طرف مقابل مشکلات جنسی خاصی دارد و اگر برخی از مشکلات را نمی توانید به طور مستقیم با طرف مقابل مطرح کنید، نیاز هست که برای رفع مشکلات به مشاوران متخصص این امر مراجعه کنید. قطعا متخصصان روانشناسی می توانند با ارائه ی روش های علمی مشکلات را از سر راه شما برداشته و با راهنمایی های خود تفاهم و آرامش را به رابطه ی شما برگردانند.

شاید برای شما جالب باشد : شب زفاف یا شب اول عروسی

حرف آخر

همیشه در تمامی جوانانی که در صدد ازدواج هستند، ترس و واهمه زیادی در مورد پرسیدن سوالات جنسی وجود دارد و دلیل آن نیز نوع فرهنگ و دین ما است.

مسائل جنسی یکی از ارکان اصلی زندگی مشترک است و به همین دلیل اگر در مسائل جنسی مشکلی وجود داشته باشد، کل زندگی مشترک تحت تاثیر آن قرار می گیرند. به همین دلیل شما نباید از پرسیدن مسائل جنسی قبل از ازدواج هیچ گونه ترسی داشته باشد. اما نباید در پرسیدن این سوالات عجله کنید و باید زمان درست برای پرسیدن سوالات را پیدا کنید تا طرز تفکر فرد مقابل نسبت به شما تغییر نکند.

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد

نظرات کاربران

  • حجت

    ازدواج بدون شناخت و بدون تحقیق دقیقا مانند خودکشی هست

    پاسخ
  • نسرین

    با سلام. آیا نزدیکی زیاد در طول روز باعث کمر درد زن می‌شود ؟

    پاسخ
    • کامبیز مودتی

      بله، باعث آسیب می شود.

      پاسخ
    • بدون نام

      سلام بله به شما اسیب میرساند.

      پاسخ