5 زبان عشق برای ارتباط عاطفی بهتر را بیاموزید

زبان عشق ارتباط عاطفی

اگر قصد دارید عشق خود و شریک زندگیان پایدار باقی بماند، فرای کلمات و جملات با او صحبت کنید. فرقی نمی کند به دلیل شیوع ویروس کرونا با یکدیگر در قرنطینه به سر می برید و یا فرسنگ ها از یکدیگر فاصله دارید، اجازه دهید فرد خاص زندگیتان بداند چقدر برای شما ارزشمند است. ابراز عشق بر خلاف تصورات اصلا ساده نیست. اگر برای ابراز عشق از زبانی بیش از کلمات ساده کمک می گیرد، روش درستی را برای صحبت با شریک زندگیتان انتخاب کرده اید.

زبان عشق چیست؟ و چگونه ابراز عشق کنید ؟

برای نشان دادن عشق و تعهد به نیمه ی گمشده ی خود، پنج راه مختلف پیش رو دارید. بکارگیری این روش ها که به زبان های عشق معروف هستند، به شما در برقراری ارتباط عاطفی بهتر کمک می کنند. پنج روش مختلف و کاربردی برای ابراز عشق عبارت اند از: استفاده از کلمات محبت آمیز، اختصاص زمان کافی برای رابطه، اثبات عشق در عمل، هدیه دادن و نوازش و تماس فیزیکی.

برای درک بهتر هر یک از این موارد به سراغ روانشناسان و مشاوران ازدواج و خانواده رفته و درباره ی چگونگی کاربرد زبان عشق پرسش هایی را مطرح کرده ایم. مشاوران ازدواج معتقدند استفاده از زبان عشق برای ارتباط با فردی که تصور می کنید عاشق او هستید برای تحکیم رابطه ی عاشقانه ی شما معجزه می کند. وقتی برای نشان دادن عشق خود راهکاری بیش از کلمات ساده بکار می گیرید، اثرات مثبت آن را هم در لحظه و هم بلند مدت مشاهده خواهید کرد.

اما نکته ی جالب توجه اینکه در روابط عاشقانه ممکن است یکی از این زبان ها را بدون اطلاع بکار بگیرید و یا از زبان عشقی که همسر شما بکار میگیرد اطلاع نداشته باشید. به طور کلی استفاده از زبان های مختلف برای ابراز عشق به هوش عاطفی هر یک از ما بستگی دارد.

اما هر یک از ما باید زبان عشق وجودمان را بشناسیم تا با کاربرد صحیح آن آشنا شویم. همچنین باید از زبان عشقی که شریک زندگیان برای صحبت با شما مورد استفاده قرار می دهد آگاهی کافی کسب کنید تا هیچوقت در زندگی خود خلا عاطفی احساس نکنید.

روابط عاشقانه

استفاده از کلمات محبت آمیز و اربتاط عاطفی

افرادی که در صحبت های خود ابراز عشق می کنند، دوست دارند همیشه مورد ستایش و درک شریک عاطفی خود از طریق کلمات قرار بگیرند. استفاده از کلماتی برای تشویق، حمایت و قدردانی برای استحکام روابط همیشه موثر است. برای کلمات عاشقانه ی خود چیزی بیش از “دوستت دارم” پیدا کنید و ببنید چطور همسر شما از شنیدن این جملات شگفت زده خواهد شد.

اما خبر خوب اینکه شما می توانید به سادگی این نوع از زبان عشق را فرا بگیرید. سری به فضای مجازی بزنید، کتاب های عاشقانه را مطالعه کنید و از جملات پر مفهوم عاشقانه زبان عشق را بیاموزید.

به شریک عاطفی خود وقت کافی اختصاص دهید

افراد علاقه مند به این نوع ابراز عشق دوست دارند همیشه برای عشق خود در مرکز توجه باشند. اگر همسر شما در این دسته قرار میگیرد، بهتر است همیشه او را برای آنچه که هست ستایش کنید و با تمام خصوصات اخلاقیش بپذیرید. وقتی کنار همسر خود هستید، گوشی تلفن همراه و تلویزیون را کاملا فراموش کنید. شاید کنار گذاشتن تمام کارهایتان کمی سخت باشد، اما شریک عاطفی شما قطعا لایق توجه حداکثری شما خواهد بود. تنها دقایقی را صرف گفت و گوی عاشقانه ی خود، به دور از تمام دیگر مشغله های ذهنی، نمایید تا به همسر خود نشان دهید تمام وقت شما به او اختصاص دارد.

ابراز عشق در عمل

“عمل بیش از حرف شنیده می شود” شعاری که این زبان عشق آن را سرلوحه ی کار خود قرار داده است. همیشه می توانید در عمل عشق خود را به شریک زندگیتان ثابت کنید. باید با عملکرد صحیح از دغدغه های ذهنی عشق خود بکاهید. اگر این زبانی است که برای ابراز عشق خود انتخاب کرده اید، احتمالا دوست ندارید طرف مقابل از درک محبت های شما غافل شود.

شما دوست ندارید شریک عاطفیتان فکر کند همیشه مالک شما خواهد بود و جبران محبت ها و عشق شما را نادیده بگیرد. برای ارتباط با فردی که این زبان عشق را برای خود برگزیده، باید استرس را از او بگیرید و همیشه در عمل قدردان محبت های او باشید، حتی اگر لازم است کمی از خواسته های خود کوتاه بیایید. همچنین ببینید : اهمیت رابطه‌ی جنسی در یک ازدواج موفق

رابطه ی عاشقانه

هدیه دادن

می توانید با خریدن هدایای مختلف عشقتان را به شریک عاطفی خود ثابت کنید. اشتباه نکنید، ارزش یک هدیه هیچ ارتباطی با قیمت آن ندارد. نیازی نیست پول زیادی را صرف خرید هدایای گران قیمت کنید. شما با اختصاص هدیه ای هرچند کوچک به عشق خود نشان می دهید همیشه به یاد او هستید.

افرادی که دوست دارند برای ابراز عشق خود هدیه بگیرند، به احساساتی همچون هیجان و خوشحالی زیاد اهمیت بیشتری می دهند. اگر این زبان عشقی است که شریک زندگیان برای خود برگزیده، در مقابل همیشه خود را مشتاق و عاشق نشان دهید و توجه حداکثری خود را به او معطوف نمایید.

نوازش و ابراز عشق فیزیکی

همین ابتدا باید بگوییم ابراز عشق از طریق نوازش و تماس فیزیکی قطعا چیزی بسیا فراتر از رابطه ی جنسی است. همسر خود را در آغوش بکشید، او را بی مقدمه ببوسید، گاهی دستان او را در دست های خود بگیرید و در چشمانش خیره شوید. با همین کارهای بظاهر ساده بدون گفتن حتی کلمه ای عشقتان را به نیمه ی گمشده ی خود ثابت کنید.

زبان عشق، ارتباط عاطفی

اگر فردی تماس های فیزیکی را به عنوان زبان عشق اول خود انتخاب کرده، احساسات بسیار عمیقی دارد و در مقابل چنین نوازش های عاشقانه ای را نیز از شما انتظار خواهد داشت. تنها کافی است سی ثانیه دست شریک عاطفی خود را بگیرید و در چشمان او نگاه کنید، خواهید دید که همین سی ثانیه بسیاری از مشکلات رابطه ی شما را از بین خواهد برد.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️