راهنمای کامل انتخاب لباس دامادی

انتخاب لباس عروسی مطابق مد روز تنها تصمیم بزرگی نیست که باید برای مراسم عروسی گرفته شود ، تمام کسانی که کت و شلوار می پوشند توجه کنند : شما می توانید برای روز عروسی تان هر لباسی که پوشیدن آن به شما احساس خاص بودن می بخشد انتخاب کنید و این به آن معناست که لازم نیست خودتان را حتما به پوشیدن لباس یکدست رسمی یا کت اسپرت قهوه ای رنگ تیره محدود کنید وقتی این لباس ها با نوع شخصیت شما سازگار نیستند. طراح لباس ” گرانت مک نامارا” در این باره می گوید : لباسی را پیدا کنید که به طور طبیعی ، به خوبی با استایل شما همخوانی داشته باشد.

در این مقاله می خوانیم :

  • 1) بسته به نوع انتخاب لباس
  • 2) بر حسب فصل
  • 3) بر حسب ساعت برگزاری مراسم
  • 4) بر حسب محل برگزاری جشن عروسی

فراتر از آن انتخاب لباس برای روز عروسی تان باید بر طبق دستور عمل های طراحان لباس باشد و این همیشه به شما کمک می کند قبل از این که شروع به استفاده از قوانین انتخاب لباس کنید ، آن ها را یاد بگیرید. ما هم به این علت به سراغ مک نامارا که اطلاعاتش درباره ی طراحی و دوخت کت و شلوار دامادی بی کم و کاست می باشد. شما چه داماد ، ساقدوش داماد و یا از مهمان های جشن عروسی باشید به راهنمایی های این طراح لباس و به نکته هایی که روی آن ها تاکید دارد برای همه تصمیماتتان در مورد انتخاب لباس تشریفاتی مردانه نیاز دارید.

راهنمای انتخاب کت و شلوار داماد

انتخاب نوع لباس دامادی در روز جشن ازدواج بر مبنای دستور عمل های طراحان

اجرای دستور عمل های طراحان لباس دامادی برای جشن شما بی شک بیشترین اعتبار را به لباس دامادی شما خواهد بخشید ؛ در این جا به پیشنهادات مک نامارا برای انتخاب لباس دامادی در روز ازدواج می پردازیم که در مورد معمول ترین نوع پوشش مردان می باشد.

استایل وایت تای (پاپیون سفید)

استایل وایت تای رسمی ترین نوع از انواع لباس دامادی است ، مک نامارا می گوید این طرح لباس دامادی کاملا رسمی با یک جلیقه سفید یا سیاه است و شما حتما باید پاپیون بزنید ، سفید یا سیاه فرقی ندارد. همچنین می توانید لباس دنباله دار بپوشید ( جلیقه ای که پشت آن تقریبا به زانو ها می رسد ) اما بدانید برای تشریفات عروسی آمریکایی پوشیدن آن لازم نیست. کفش ها هم حتما باید مشکی باشند اما ورنی نباشند.

استایل بلک تای ( پاپیون مشکی )

اگر در دعوت نامه شما ذکر شده بلک تای بپوشید شما حتما باید پوششی رسمی داشته باشید که این پوشش باید پوشش سنتی باشد که با تاکسیدو ( نوعی پوشش رسمی مردانه ) کاملا هماهنگ باشد اما این استایل حتما نباید مشکی باشد . سرمه ای ، زیتونی ، زرشکی رنگ های پیشنهادی مد روز هستند که می توانند با شلوار و یک جلیقه رسمی که حتما لازم نیست هماهنگ باشند پوشیده شوند. – به عنوان مثال جلیقه سرمه ای و شلوار مشکی – در استایل بلک تای بهترین گزینه برای دور یقه پیراهن شما پاپیون می باشد. پاپیون نزنید و کفش های تان را حتما مشکی انتخاب کنید.

بلک تای اختیاری

بر طبق گفته مک نامارا استایل نیمه رسمی و بلک تای اختیاری از نظر تجملات در یک سطح هستند و اگر به مراسمی دعوت شدید که در دعوت نامه آن بلک تای اختیاری ذکر شده در مورد رسمی بودن لباستان اشتباه نکنید ، اگر لباس کاملا رسمی ندارید هرگز خودتان را برای اجاره کردن یا خریدن آن تحت فشار نگذارید . انتخاب یک دست کت و شلوار تیره بسیار مناسب است.

استایل کاکتِیل

مک نامارا با خنده می گوید هیچکس واقعا نمی داند استایل کاکتیل چیست و چه تعریفی دارد و این به آن معناست که شما می توانید هر چه دوست دارید را امتحان کنید . مک نامارا توضیح می دهد که موقعیت ما در زمان انتخاب این استایل زیاد رسمی نیست پس شما اگر دوست دارید جلیقه بپوشید ، این که چیزی دور یقه لباسمان باشد کاملا اختیاری است . حتما لازم نیست کراوات یا پاپیون ببندید و اگر هم بستید رنگ و نوع آن بسته به سلیقه تان می تواند هر چیزی باشد.

اگر ایده انتخاب کت و شلواری را دارید که در عین قابل اطمینان بودن ، مد روز هم باشد مک نامارا کت و شلوار طوسی روشن یا نقره ای را به شما پیشنهاد می دهد که با اینکه متفاوت است اما زیاد هم برجسته و چشمگیر نیست. اگر قصدتان این است که استایل چشمگیری داشته باشید اکنون موقعیت آن را دارید که جلیقه و کت شلوار های رنگی را به دلخواه خودتان ، طبق استایل کاکتیل انتخاب کنید و حتی می توانید کفش هایتان را هم رنگی به جز مشکی انتخاب کنید. و در انتخاب این استایل به یاد داشته باشید بیشتر از این که برای داشتن یک ظاهر جذاب ریسک کنید به داشتن ظاهری متین فکر کنید. مک نامارا می گوید اگر فکر می کند چیزی که می پوشید نامناسب است حتما از پوشیدن آن صرف نظر کنید.

استایل لباس دامادی ساحلی – ساحلی رسمی

کت و شلواری را انتخاب کنید که جنس آن از کتان باشد یا مثلا رنگ روشن تری مانند قهوه ای روشن ، طوسی روشن یا آبی روشن داشته باشد . اگر جشن شما زیاد جنبه رسمی ندارد بستن کراوات یا پاپیون لازم نیست ؛ مک نامارا می گوید شما می توانید پیراهن کتانی سفید را با یک شلوار رنگ روشن ست کنید . در مورد پیرهن های طرح هاوایی و گل دار چه نظری دارید ؟ این پیرهن ها اگر درست و به جا پوشیده شوند ترکیب آن ها بسیار عالی می شود ولی اگر شما تجربه زیادی در مورد طرح های فشن ندارید و نمی دانید که چه نوع پوششی برای جشن بهتر است از پوشیدن آن ها اجتناب کنید .

استایل لباس دامادی در باغ

این هم موقعیت دیگری است برای هماهنگی طرح ها و رنگ ها. مک نامارا عاشق استایل کت و شلوار یا جلیقه ولیعهد انگلیس یا لباسی با طرح پارچه شطرنجی برای جشن عروسی در باغ است و مشتریانش را تشویق به انتخاب رنگ های پاستلی مانند حنایی روشن ، آبی متمایل به طوسی یا سبز روشن می کند که همه این رنگ ها برای جشن عروسی که در باغ برگزار می شود مناسب هستند . اگر شما کت و شلوار سنتی خاکستری یا آبی پوشیده اید ( از رنگ مشکی اجتناب کنید ) کراواتی با طیفی از رنگ ها مختلف امتحان کنید.

استایل غیر رسمی

اصلا اهمیتی ندارد که یک جشن تا چه حد ساده و معمولی باشد شما باید برای تقدس پیوندشان و دلیل برگزاری جشن احترام قائل باشید و حداقل یک پیراهن مردانه دکمه دار با شلوار بپوشید.

لباس دامادی جشن ازدواج بر حسب فصل :

زمستان

اکنون زمان آن است که با پارچه ها و بافته های ضخیم تری هماهنگ شویم و مخمل گزینه اصلی ماست. مک نامارا می گوید : پارچه ها به لباس جان می بخشند ، زمانی که ما بلوز ساده ای را با ژاکت بافت ترکیب می کنیم  و گردن بندی مناسب طرح آن می اندازیم باعث می شویم لباس جلوه زیبا و خاصی پیدا کند.

بهار

کت و شلوار های رنگ روشن – طوسی روشن – و آبی روشن انتخابی عالی برای این فصل زیبا هستند . ایده ای دیگر : رنگ صورتی یا بنفش کم رنگ را برای پیراهن تان امتحان کنید و شلوارتان را سرمه ای یا قهوه ای تیره تیره انتخاب بکنید.

تابستان

پارچه های خنک تابستانی مانند کتان ، و کتان های ترکیبی با ابریشم و پارچه های حریر سبک انتخاب های کلیدی برای لباس های جشن های عروسی که در گرمای تابستان و در محیط باز برگزار می شوند هستند.

پائیز

مک نامارا می گوید : فلانل ها ( نوعی پارچه نازک پشمی ) تحسین برانگیزند. این نوع پارچه به خاطر داشتن آهار ظاهری شیک به لباس می بخشد . رنگ ها و طرح های متنوع و زیبایی دارد و مانند پوشیدن لباس خواب احساس راحتی می دهند.  این پارچه ها همچنین طرح های چهارخونه زیبایی دارند که برای انتخاب استایل کاکتیل به عنوان لباس دامادی عالی هستند . شما می توانید کت اسپرت فلانل را با یک شلوار کلاسیک برای جشن عروسی در پائیز ست کنید.

انتخاب لباس داماد بر حسب ساعت برگزاری جشن

برای جشن های ازدواج و مهمانی های شب

به عنوان مثال مهمانی شام قبل از جشن عروسی . به انتخاب استایل کامتیل فکر کنید مگر این که به شما دستور عمل پوششی خاصی داده باشند.

پوشیدن کت و شلوار نقره ای یا طوسی روشن در این موقعیت ها بسیار چشمگیر خواهند بود ؛ شما می توانید شلوار طوسی را با یک جلیقه اسپرت ست کنید . اگر شما می خواهید کاری کنید که واقعا جذاب به نظر برسید به جزئیات توجه بیشتری کنید . مک نامارا می گوید کراواتی شیک و یا یک جیب مربع شکل خاص به لباستان اضافه کنید و سعی کنید کفش های متفاوتی را انتخاب کنید . برای مهمانی های خوش آمد گویی جین با رنگ تیره قابل قبول است اما در صورتی که مکان جشن رستوران یا بار باشد. اما باید آن را با یک پیراهن جلو دکمه دار یا یک جلیقه ست کنید. نامارا پیشنهاد می دهد : جوری بلاس بپوشید انگار به یک قرار ملاقات واقعی و خاص می روید. حتی می توانید ژاکتی ساده با شلوار کلاسیک یا حتی شلوار گشاد و راحت بپوشید.

جشن عروسی در طول روز

برای جشن عروسی که در روز برگزار می شود از دستور عمل های پوششی متابعت کنید که مطابق با عروسی در باغ یا عروسی های غیر رسمی باشند که همه این ها در بالا توضیح داده شده است. و به خاطر داشته باشید هرگز کفش مشکی نپوشید . اگر شما به مهمانی صبحانه قبل از جشن عروسی دعوت شده اید می توانید استایل جین را انتخاب کنید یا حتی می توانید شلوار های اسپرت بپوشید.

کت و شلوار دامادی بر حسب مکان ازدواج

اگر شما دستور عملی برای انتخاب طرح لباس دریافت نکرده اید موقعیت مکانی جشن برای شما کلیدی برای انتخاب استایل لباستان می باشد.

پیشنهادات مک نامارا برای انتخاب استایل لباس دامادی بر طبق مکان جشن ازدواج :

سالن رقص

در این موقعیت به انتخاب استایل بلک تای فکر کنید یا این که کت و شلواری تیره رنگ ( سرمه ای ، قهوه ای تیره ، مشکی ) و یک پاپیون تیره بپوشید. مک نامارا می گوید سعی کنید لباس فاخر بپوشید و لباس هایتان ساده نباشد.

مکان های صنعتی

زمانی که جشن ازدواج در مکان های خاصی مانند گالری برگزار می شود انتخاب استایل کاکتیل عالی است. مک نامارا می گوید : چهارخونه های شیک ، بافت های خاص و رنگ هایی متفاوت مانند فندقی و قرمز را انتخاب کنید .

جشن ازدواج ساحلی

اگر جشن شما مستقیما روی ساحل برگزار می شود شما می توانید استایل تان را غیر رسمی انتخاب کنید و اگر هم این طور نیست استایل لباستان را طرحی ترکیبی از استایل کاکتیل و ساحلی انتخاب کنید. می توانید جلیقه و شلوار بپوشید اما مک نامارا می گوید رنگشان حتما باید روشن باشد و جنسشان کتان باشد.

جشن ازدواج در نهاد های مذهبی

در جشن های عروسی که در نهاد های سنتی برگزار می شوند به طور رسمی لباس بپوشید : شلوار و جلیقه ای به رنگ تیره و قطعا کراوات یا پاپیون داشته باشید.

جشن عروسی در محیط های باز

انتخاب استایل کاکتیل یا استایل باغ این جا کاملا مناسب است . طبیعت و محیط باز باعث می شود استایل جشن در این مکان ها غیر رسمی تر از استایل عروسی در سالن رقص باشد اما شرایط شان در مورد رسمی بودن مراسم با هم متفاوت هستند . می توانید در این مورد تحقیق کنید گوگل در مورد جشن ازدواج هایی که در مکان های باز برگزار می شوند مطالب زیادی دارد که با مطالعه آن ها شما راحت تر می توانید برای استایل لباستان تصمیم بگیرید .

جشن عروسی در حیاط

در سال 2020 موج بزرگی از عروسی در منزل به راه افتاد در حالی که این گرایش به خاطر پاندمی به صورت یک ضرورت درآمده بود و این برای زوج هایی که به دنبال راهی برای برگزاری یک جشن ساده و صمیمی بودند یک انتخاب اجباری شد. مک نامارا استایل کاکتیل را برای جشن عروسی در حیاط پیشنهاد می دهد و از طرفی هم انتخاب استایل غیر رسمی و استایل مناسب جشن عروسی در باغ را برای این مکان مناسب می داند.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مدل‌های 2021 موی داماد
راهنمای انتخاب لباس دامادی
کت سفید کلاسیک

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️