6 نکته که داماد هنگام انتخاب دستمال جیبی باید حتماً در نظر بگیرد

راز یک استایل زیبا در جزئیات آن پنهان است. نکات ریز، رنگ و ملزومات جزئیاتی هستند که استایلی متفاوت از شما می‌آفریند. دامادهای شیک پوش می‌دانند که دستمال جیبی هیچ کم از یقه کت و برق واکس کفش ندارد. اخیراً استفاده از دستمال جیبی مجدداً جای خود را در میان اکسسوری های دامادها تثبیت کرده است. اما استفاده از دستمال جیبی و ایجاد یک استایل شیک و مناسب نیاز به رعایت نکاتی دارد که در ادامه مقاله با این نکات و قواعد استفاده از دستمال جیبی آشنا می شوید.

در رابطه با این موضوع بخوانید:راهنمای جامع انتخاب شیک ترین اکسسوری ها برای داماد

دستمال جیب داماد

آیا دستمال جیبی شما توجه ها را به سمت خود جلب می کند؟

همه به عکس های عروسی خود افتخار می کنند و می خواهند در بهترین روز زندگی شان در بهترین حالت خود دیده شوند. با این حال اغلب می بینم که انتخاب لباس و اکسسوری برای داماد و ساقدوش هایش متناسب با موضوع و تم عروسی بهتر از انتخاب متناسب با شخصیت آنها است. اصولاً لوازم جانبی باید در اختیار شما و سبک پوشش شما باشند. پیشنهاد ما به شما دامادهای عزیز این است که کراوات و دستمال جیب خود را خیلی با هم ست نکنید. دستمال جیبی را می‌توانید همراه با کراوات، پاپیون، یا بدون آن‌ها استفاده کنید. فقط یادتان باشد دستمال جیبی و کراوات یا پاپیون نباید از یک رنگ باشند. خوب است که رنگ‌شان متناسب باشد، اما نه دقیقا یک‌رنگ. بهتر است به دنبال رنگ ها و طرح های متفاوت باشید. حتی دستمال جیبی را انتخاب کنید که با بقیه اجزای استایل شما تضاد زیادی ایجاد کند. انتخاب کراوات و دستمال جیبی شبیه بهم زیاد جالب نخواهد بود و سلیقه شما را زیر سوال می برد. اگر پیراهنی که زیر کت به تن کرده اید سفید است، می توانید از دستمال جیبی سفید استفاده کنید، به خصوص اگر کت تان مشکی یا سرمه ای باشد. از آنجایی که سفید یک رنگ خنثی ست، شما می توانید هر رنگ کراواتی که خواستید را انتخاب کنید. از رنگ های نزدیک به تیره برای خرید دستمال جیب خود استفاده کنید. در انتخاب رنگ های روشن محتاط باشید و به هدف متفاوت شدن، در این انتخاب زیاده روی نکنید، تا در تالار عروسی خود تک باشید.

دستمال جیب داماد

چه جنسی مناسب دستمال جیبی است؟

این موضوع قطعاً به تم عروسی شما بستگی دارد و به ویژه اینکه عروسی شما چقدر رسمی است. اما چند گزینه وجود دارد که می تواند در نظر گرفته شود. دستمال جیبی را معمولا از سه جنس لینن، کتان و ابریشم انتخاب می‌کنند. اولویت اول با ابریشم است. ابریشم انتخابی است که قطعاً یک گزینه قابل اعتماد و مطمئن است و با هر مجلسی هم خوانی دارد. ترکیب پشم-ابریشم نیز یک جایگزین خوب برای ابریشم خالص است تا تار و پود زیباتری به پارچه بدهد. معمولاً لباسهای عروسی از جنس پارچه های صاف و هموار است بنابراین اضافه کردن بافت به این ترکیب می تواند آن را از حالت یکنواختی نجات بدهد. اولویت دوم یک دستمال جیبی از جنس لنین با کیفیت است. گزینه ای عالی برای یک سبک غیر رسمی تر و موقعیتهایی که تصمیم دارید از کراوات استفاده نکنید. شاید به این دلیل که عروسی شما در آب و هوای گرم برگزار می شود. سعی کنید جنس دستمال جیب شما متفاوت با کراوات شما باشد و پارچه های آنها یکسان نباشد. اگر نمی‌توانید جنس و رنگ را ست کنید، یا چند مدل دستمال داشته باشید که با چند مدل کت ست شود، یک دستمال سفید ساده از جنس لینن بخرید. با هر جور کت و تیپی متناسب است.

دستمال جیب داماد

اندازه دستمال جیبی چقدر باشد؟

جنس پارچه ای که برای دستمال جیبی انتخاب می کنید قطعاً در اندازه آن موثر است. اندازه ی دستمال جیب ها معمولا بین 25 تا 45 سانتی متر است. معمولاً قاعده این است که هر چقدر جنس پارچه لطیف تر باشد سایز دستمال جیب بزرگ تر است. دلیل این موضوع این است که پارچه های لطیف در جیب سر می خورند و پایین تر می روند بنابراین برای آن که نمای بهتری داشته باشند و میزان مناسبی بیرون بماند باید سایز بزرگتری داشته باشند، اما پارچه های ضخیم تر در سایز های متوسط و کوچک نیز جلوه ی زیبایی خواهند داشت.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:نکات مهم مراقبت از پوست برای دامادهایی که به ظاهر خود اهمیت می دهند

از چه نوع تایی برای دستمال جیبی خود استفاده کنید؟

اگر تصمیم گرفتید از یک دستمال جیب سفید استفاده کنید، قطعاً از یک تای صاف و مسطح استفاده کنید تا روی جیب کت و شلوار شما یک تک خط سفید جالب و استثنایی را درست کند.

با این حال اینکه از چه مدل تا استفاده می کنید زیاد اهمیت ندارد. فقط مطمئن شوید که نتیجه نهایی درهم نباشد. با این کار از متورم شدن جیب خود جلوگیری می کنید. جیب کت شما باید با بقیه نقاط کت شما همسطح باشد. بیشتر این مدل ها طوری طراحی شده اند که از بروز همچین مشکلی جلوگیری کنند. اما اگر دستمال جیبی کلفتی دارید، یا جیب کوچکتر از استانداردی دارید، انواع مدل ها را امتحان کنید تا مدل بهتر برای خود را بیابید. سعی نکنید با تا زدن دستمال دور یک کارت آن را صاف دربیاورید. وسط مجلس  بیرون می‌زند و استایل شما را به هم می ریزد. در نهایت سعی کنید تای دستمال جیب شما ساده باشد. استفاده از تای پیچیده دستمال جیب می تواند انتخاب پر مخاطره باشد. زیرا ممکن است ظاهر شما را غلو شده تر نشان دهد که نکته مثبتی برای پوشش و ظاهر شما نخواهد بود. مدل های مختلف تا کردن دستمال جیب را می‌توانید در عکس‌ها و ویدئوهای منتشر شده در اینترنت مشاهده کنید. اما بهترین کار این است که دستمال‌های با طرح شلوغ را خیلی ساده به شکل مربع تا کنید و دستمال‌های با طرح ساده و تک‌رنگ را به فرمی پیچیده‌تر. دستمال‌هایی با حاشیه سوزندوزی شده را نیز طوری  به شکل مثلث در جیب قرار دهید تا کنارها و گوشه‌های کار شده بیرون جیب قراربگیرد.

دستمال جیب داماد

آیا کت شما جادکمه دارد؟

اگر کت شما جادکمه دارد، از دستمال جیبی با رنگ خنثی مانند سفید و یک تای صاف و مسطح استفاده کنید.

آیا دستمال جیبی می تواند یادگاری خوبی باشد؟

یک ایده خوب برای دستمال جیبی، گلدوزی تاریخ عروسی بر روی آن است. حتی می توان برای ساقدوش های داماد دستمال جیبی هایی با درج تاریخ عروسی روی آنها سفارش داد که سالهای سال به عنوان خاطره ای خوش آن را نگه دارند و حتی در مناسبتهای دیگر از آن استفاده کنند.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:5 گام برای انتخاب کفش زیبا و مناسب داماد

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مدل‌های 2021 موی داماد
راهنمای انتخاب لباس دامادی
کت سفید کلاسیک

آخرین دیدگاه‌ها

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️

ميرزايي
باغ تالار عمارت ریورساید

مراسم ما هم ٣١ فروردين ١٤٠٣. بي نظير و عالي. ممنون از شما. ❤️❤️❤️🙏🙏🙏

کاظمی
تالار پذیرایی اوپال

تالار بسیار زیبا و مجلل هست ما مراسم داشتیم همه چیز عالی بود ..ممنون از آقای مهربان عزیز که واقعا خوش برخورد هستند و انرژی خیلی خوبی به زوج های جوان میدن .ممنون از پرسنل خوبتون

داریوش
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

چرا نباشه وقتی کشتی دارند و فروش نفت در اختیار خانواده باشه چرا که نه مردم هم باید صبر تحمل بر مشکلات و تحریم ها داشته باشند