5 گام برای انتخاب کفش زیبا و مناسب داماد

معمولا  همه توجهات در روز عروسی به سمت عروس است. اما این روز هم به عروس تعلق دارد و هم داماد. همه دامادها دوست دارند در آینه خود را نگاه کنند و ببینند که چقدر در روز عروسی شان خوش تیپ شده اند. چندین گزینه وجود دارد که کمک می کند تا داماد به بهترین شکل در روز عروسی اش ظاهر شود. این گزینه ها از کت و شلوار، پیراهن، لوازم جانبی و البته کفش های عروسی تشکیل شده است. داماد مانند عروس گزینه های متنوعی از لباس و اکسسوری ندارد، اما هنوز هم در هنگام انتخاب کفش دامادی نکات زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

در رابطه با این موضوع بخوانید:راهنمای جامع انتخاب کت و شلوار دامادی شیک و مناسب

کفش داماد

 

1- سبک و استایل خود را مشخص کنید

اگر با سبک های مختلف کفش های رسمی  مردانه آشنا نیستید، مطمئن باشید شما تنها نیستید! در حقیقت، انواع مختلف کفش برای مردان وجود دارد، اما در کل  می توان آنها را به سه دسته اصلی تقسیم کرد.

 

آکسفورد: رسمی ترین سبک کفش است و احتمالا بیشتر افراد با آن آشنا هستند. یک سبک کلاسیک با پوشش شلوار که مورد علاقه اکثر دامادها است. این مدل بندهای ساده و نازکی دارد. هم چنین باید پاشنه آن نسبتا کوتاه باشد. بهترین انتخاب برای ست کردن با کت و شلوار و موقعیت های رسمی است. کفش های آکسفورد برای انواع مختلف انگشت پا یعنی پاهایی با انگشتان صاف یا انگشتان کلاهی شکل و حتی مدل پاهای خشن کاملا مناسب می باشند.

کفش های آکسفورد در رنگ های مشکی، قهوه ای و زرشکی متمایل به مشکی تولید شده و در ساخت آن ها از چرم مرغوب و درجه یک استفاده می شود.

ست کردن کفش آکسفورد با کت وشلوار رسمی می تواند ظاهر مردانه شما را خیلی زیبا نشان دهد. بهترین و شیک ترین حالت برای بستن بند این کفش به صورت ساده است.

کفش داماد

لوفر: اگر شما یک داماد آشنا به مد هستید، احتمالا سبک لوفر از سبک های مورد علاقه شما است. یک سبک راحت و آزاد که معمولا برای جاهایی که کمتر رسمی است مورد استفاده قرار می گیرد، اما به نظر می رسد در انواع ظریف آن برای داماد عالی باشد.

دربی: شبیه سبک آکسفورد است و بعد از مدل آکسفورد سبک رسمی به حساب می آید. این مدل کفش دارای یک یا دو سگک است که در اطراف زبانه کفش کشیده می شود و به وسیله آن می توان عرض رویه کفش را تنظیم کرد. اگر عروسی شما کمتر رسمی باشد، این مدل کفش مناسب است. همچنین برای دامادهایی که پاهای پهنی دارند نیز ایده آل محسوب می شود.

کفش داماد

2- رنگ و استایل کت و شلوار

انتخاب رنگ کفشی که به کت و شلوارتان بیاید، کاری است که باید با دقت بالایی انجام دهید. مهم نیست که کت و شلوارتان چه رنگی است، در هر صورت اگر رنگ کفشی که به پا می کنید با آن جور در نیاید، ظاهرتان بهم ریخته و ناجور به نظر می رسد. بنابراین شما باید بدانید که چه رنگ کفشی را با چه رنگ کت و شلواری به تن کنید. کت و شلوار مشکی هیچ تناسبی با رنگ های روشن تر ندارد، از این رو بهتر است که برای این رنگ کت و شلوار، کفشی مشکی انتخاب کنید تا ظاهرتان یک دست و متناسب به نظر آید. در این شرایط که سر تا پایتان مشکی است می توانید بقیه لباس ها یا اکسسوری هایتان را رنگی انتخاب کنید و کمی تیپ تان را از حالت یکنواختی در آورید. اگر می خواهید کمی جذاب تر به نظر آیید، کفشی مدرن تر مانند لوفر را به جای مدل های سنتی انتخاب کنید.

درست برعکس کت و شلوار مشکی، کت و شلوار سورمه ای را می توانید با هر رنگ کفشی ست کنید. کفش های مشکی، قهوه ای و شرابی بهترین انتخاب برای این رنگ لباس هستند. تنها باید ببینید که کدامیک بیشتر با سلیقه شما جور در می آید.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:راهنمای خرید ست ساعت شیک و بادوام عروس و داماد

زمانی که به فکر ست کردن کت و شلوار خاکستری تان با کفشی مناسب هستید، اول از همه باید بدانید که کت و شلوارتان دقیقا چه تن رنگی دارد. خاکستری کم رنگ یا پر رنگ؟ اگر چه خاکستری روشن راحت تر ست می شود اما گزینه های زیادی برای هر دوی آنها موجود است.

کت و شلوار خاکستری تیره با کفش مشکی یا با کفش شرابی جور در می آید. این ترکیب بندی بسیار ساده و شیک است.

کت و شلوار خاکستری روشن به طرز غیر منتظره ای با کفش های قهوه ای جور در می آیند. رنگ گرم قهوه ای مکملی برای رنگ سرد کت و شلوار شما می شود. اگر می خواهید ظاهری مدرن تر داشته باشید، کفشی به رنگ قهوه ای روشن و برای ظاهری سنتی، قهوه ای تیره به پا کنید. کفش های شرابی نیز انتخاب خوبی برای کت و شلواری به رنگ خاکستری روشن خواهند بود.  تضادی که این دو رنگ در کنار هم ایجاد می کنند، چشمگیر و جذاب است. تنها نکته ای که باید به آن دقت کنید سادگی مدل کفشی است که انتخاب می کنید. با این تیپ هر چه ساده تر باشید، شیک تر خواهید بود.

کفش های قهوه ای روشن بهترین انتخاب برای کت و شلوارهای رنگ روشنی مانند کرم هستند.

کفش داماد

3- فصل و زمان مراسم عروسی

هنگام انتخاب کفش عروسی ، فصل سال، هوا و محل برگزاری عروسی خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، کفش دامادی سیاه براق برای یک تالار عروسی شیک یا هتل مناسب تر است در حالی که برای یک عروسی تابستانی یا ساحلی یا عروسی که در باغ برگزار می شود، شما می توانید یک سبک راحت تر و غیر رسمی تر را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که کف محل برگزاری عروسی شما چگونه است؟ چمن است یا زمین صاف و هموار. اگر چه این عامل برای شما به اندازه عروس مهم نیست اما هنوز هم خوب است که کفش های مناسب برای روز عروسی خود انتخاب کنید.

4- دنبال راحتی باشید

مهمترین چیز این است که کفش شما مناسب و راحت باشد و شما در آن احساس خوبی داشته باشید. شما در روز عروسی خود باید در تمام طول روز راه بروید. بنابراین یک جفت کفش انتخاب کنید که هم از لحاظ استایل و هم اندازه، راحت باشد. چند روز قبل از عروسی آنها را بپوشید و برای جلوگیری از هر گونه مشکلی در روز عروسی، چسب همراه داشته باشید.

در رابطه با این موضوع بخوانید:راهنمای جامع انتخاب شیک ترین اکسسوری ها برای داماد

5- پاشنه اضافی

پاشنه فقط برای عروس نیست. بعضی از دامادها ممکن است بخواهند چند سانتی متر بلندتر شوند، مخصوصاً اگر عروس قصد داشته باشد کفش با پاشنه های خیلی بلند بپوشد. شما می توانید تعدادی پلتفرم پاشنه خریداری کنید که درون کفش های تخت قرار می گیرند و به هیچ وجه به چشم نمی آیند. تمرین راه رفتن با این پاشنه ها را فراموش نکنید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مدل‌های 2021 موی داماد
راهنمای انتخاب لباس دامادی
کت سفید کلاسیک

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️