5 دلیل که باعث زیاد شدن مخارج عروسی می شود

اگر از زوج هایی که اخیراً ازدواج کرده اند سوال بپرسد متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها مبلغی بیش از آنچه که برای عروسی خود در نظر گرفته بودند، هزینه کرده اند. در حقیقت ممکن است ابتدا سعی کنید که یک عروسی کم هزینه برگزار کنید اما در نهایت متوجه خواهید شد که خرج کردن مبلغ بیشتری از آنچه در نظر گرفته اید، بسیار راحت است. به جرأت می توان گفت نصف عروس و داماد ها مبلغی بیش از آنچه در ابتدا برای آن برنامه ریزی کرده بودند، خرج کرده اند.

در رابطه با این موضوع بخوانید:چگونه یک عروسی کم هزینه برگزار کنید

مدیریت بودجه عروسی

دلیل این امر چیست و چطور می توان جلوی آن را گرفت؟ دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود زوج ها مبلغ بیشتری از آنچه برای عروسی خود برنامه ریزی کرده بودند خرج کنند. اما همه آنها ناشی از کمبود پیش برنامه ریزی و عدم تحقیقات کافی است. همه ما می دانیم صحبت راجع به پول و مخارج عروسی با همسر آینده، پدر و مادر و کسانی که می توانند در این رابطه به شما کمک کنند و قسمتی از مخارج عروسی را به عهده بگیرند بسیار سخت و مشکل است. همچنین برآورد هزینه های عروسی به اندازه ی کشیدن دندان طاقت فرسا است. اما اگر می خواهید مخارج عروسی تان سر به فلک نکشد، هیچ راه حل دیگری وجود ندارد و باید این کارها را انجام دهید. در این مقاله دلایلی که باعث می شوند هزینه ای بیش از آنچه برای عروسی خود برنامه ریزی کرده اید متقبل شوید و نتوانید مدیریت درستی روی هزینه های خود داشته باشید را برای شما گرد آوری کرده ایم. با شناخت این دلایل مدیریت بهتری بر روی هزینه های خود خواهید داشت.

در رابطه با این موضوع بخوانید:نکته هایی برای برنامه ریزی بودجه عروسی شما

بودجه کمی را برای عروسی خود تنظیم کرده اید.

تعداد بسیار زیادی از زوج ها قبل از اینکه تحقیقات کافی انجام دهند و از فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات عروسی در مورد هزینه های عروسی سوال بپرسند، بودجه خود را تنظیم می کنند. بنابراین هنگام برنامه ریزی عروسی و تنظیم هزینه های آن هیچ ایده ای در مورد قیمت خدمات و اقلام مورد نیاز برای برگزاری یک جشن عروسی ندارند. به همین دلیل بسیار مهم است که در مورد هزینه خدمات عروسی به صورت آنلاین از سایت هایی که مختص برگزاری مراسم عروسی و ارائه دهنده خدمات آن هستند، تحقیق و پرس و جو کنید. همینطور می توانید به صورت حضوری از زوج هایی که به تازگی عروسی خود را برگزار کرده اند و یا به صورت آنلاین از سایت هایی که ارائه دهنده خدمات عروسی هستند، در این مورد سوال کنید. با انجام این تحقیقات اولیه، می توانید یک بودجه واقع گرایانه را تنظیم کنید و مانع از صرف هزینه های اضافی در عروسی خود شوید.

مدیریت بودجه عروسی

در طول برنامه ریزی عروسی چیزهایی دلتان بخواهد که حتماً باید داشته باشید

با رواج یافتن پینترست و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام در میان کاربران و مشاهده هر روزه صدها عکس و ویدئو از عروسی های مختلف در سراسر جهان ممکن است ایده هایی به ذهن شما برسد و یا چیزهای ببینید که بخواهید آنها را برای عروسی خود داشته باشید و نتوانید از فکر کردن به آنها خودداری کنید. اما چیزی که مهم است و باید آن را مد نظر داشته باشید این است که اگر ایده یا چیزی را بسیار دوست داشته و سعی دارید حتماً آن را در عروسی خود به کار بگیرید و این ایده هزینه بر است و مخارج عروسی شما را افزایش می دهد، حتماً در جایی دیگر آن را جبران کنید و سرویس هایی که اهمیت چندانی برای شما ندارند را کم هزینه تر برگزار کنید یا حتی آنها را حذف کنید. پس به خاطر داشته باشید که با هر ریخت و پاش باید در جای دیگر آن را جبران کنید.

در رابطه با این موضوع بخوانید:6 دلیل برای اینکه یک عروسی کوچک و کم هزینه برگزار کنید

المان های سفارشی یا شخصی خود را به عروسی خود اضافه کرده اید.

امروزه عروس و داماد ها سعی در شخصی سازی عروسی دارند و دوست دارند عروسی آنها منحصر به فرد و مخصوص خودشان باشد. این امر به این معنی است که المان های سفارشی و شخصی بیشتری را باید در روز عروسی خود به کار می گیرند. متأسفانه این المان های سفارشی و شخصی هزینه بالاتری دارند. برای کم کردن هزینه های عروسی به جای اینکه تمام المان های عروسی خود را شخصی سازی کنید یک یا دو جزئیات انتخاب کنید و آنها را شخصی سازی کنید. به عنوان مثال به جای اینکه از دستمال ها و رومیزی هایی که با تم و رنگ عروسی شما هماهنگی داشته باشد استفاده کنید، یک علامت مخصوص یا یک تاپر خاص و منحصر به فرد برای روی کیک انتخاب کنید. به این ترتیب هم یک عروسی شخصی و خاص خواهید داشت و هم هزینه های عروسی را کنترل خواهید کرد.

مدیریت بودجه عروسی

 

تعداد مهمانهای شما تغییر کرده است

در مورد بودجه عروسی یک قاعده کلی وجود دارد. هر چه مهمانان بیشتری دعوت کنید، عروسی گران تری خواهید داشت. ممکن است در ابتدا لیست مهمانان شما کوچک بوده و شامل نزدیکترین دوستان و افراد فامیل باشد. اما کم کم برادر شما می خواهد دوستان خود را دعوت کند یا مادرتان می خواهد همسایه های قدیمی را دعوت کند و اوضاع از کنترل خارج می شود. توصیه ما به شما این است که تعداد مهمانان خود را حفظ کنید. سپس تعداد مهمانان را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. یک سوم را به مهمانان  و دوستان خود و همسرتان اختصاص دهید. یک سوم دیگر را به مهمانان پدر و مادر خود و یک سوم آخر را به مهمانان پدر و مادر همسر خود اختصاص دهید. اجازه ندهید تعداد مهمانان از آنچه که در ابتدا در نظر گرفته اید بیشتر شود و هیچ استثنایی قائل نشوید. تنظیم کردن لیست مهمانان و نگه داشتن آن در همان مقدار تأثیر بسیار زیادی در کنترل مخارج عروسی و تجاوز نکردن آن از حد تعیین شده دارد.

ارتقا دادن پکیج عروسی

در حین تهیه مقدمات عروسی فروشندگان برای فروش بیشتر خود جوری با شما برخورد می کنند که حس سلبریتی بودن به شما دست می دهد و شما را تشویق می کنند که آپشن های بیشتری را به عروسی خود اضافه کنید. بنابراین هنگامی که تشریفات عروسی شما پیشنهاد می کند که پکیج خود را ارتقا داده و به عنوان مثال 5 نوع دسر سرو کنید یا گل فروش شما پیشنهاد می کند از گل های ترندتری برای دیزاین ماشین عروس و دکوراسیون تالار پذیرایی استفاده کنید پاسخ نه به آنها دادن بسیار سخت به نظر می رسد. اما اگر می خواهید بودجه عروسی خود را کنترل کنید به آنها پاسخ منفی بدهید. یک پاسخ مؤدبانه منفی بسیار بهتر از پاسخ مثبتی است که در نهایت فشار زیادی به شما آورده و شما را زیر بار قرض می برد.

در رابطه با این موضوع بخوانید:6 گام برای برنامه ریزی درست بودجه عروسی

 

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد

رویا احمدی
باغ تالار تشریفات ساشا

دیزان عالی همه چی همونی بود که گفتن و خوشبختانه عروسی دختر عموم هم همین تیم گرفتن عالی بود 😍😍

سمیرا اسماعیلی
باغ تالار تشریفات ساشا

چقد مجموعه عالی داشتید و حرفه ای من به عنوان عروس واقعا هیچ استرسی نداشتم و همه چی برنامه ریزی شده بود و شام حتی اضافه اومده بود و محبت کردن پک کردن ما بردیم دیزاین عالی و شمع آرایی گل آرایی هم عالی

لیلی وطن خواه
باغ تالار عمارت سام

مراسم عروسی من در عمارت سام برگزار شد همه چیز عالی و فوق العاده بود . آقای مولایی مدیریت عمارت هم بسیار مرد شریف و مورد اعتمادی هستند و همه چیز طبق قرارداد چه بسا بیشتر برای ما انجام دادن . برای گرفتن مراسم تو عمارت سام تردید نداشته باشید بهترینن

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

برای مراسم جهل تعداد۱۳۰نفرمهمان دارم هزینه رومیخوام درضمن نزدیک بهشت زهراباشه

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

سلام یک تالار خوب برای مراسم چهل میخوام برای۱۳۰نفرمهمان باقیمت به صرفه ولی کیفیت غذاوپذیراییش هم خوب باشه،به نوعی آبرومندانه برگزاربشه