چگونه یک عروسی کم هزینه برگزار کنید

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی کشور هزینه برگزاری عروسی برای بسیاری از زوج ها هزینه گران قیمتی است. بنابراین بسیاری از عروس و دامادها در فکر برگزاری یک عروسی کم هزینه هستند. هنگام برنامه ریزی برای برگزاری یک عروسی کم هزینه نه تنها باید راه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها بدون فدا کردن علاقه مندی هایتان پیدا کنید بلکه باید از دیدگاه ها و برنامه های نامزد خود نیز اطلاع داشته باشید تا دقیقاً بدانید پول هایتان را در کجا خرج کنید و بر طبق آن برنامه ریزی کنید.

انجام تحقیقات لازم بر روی قیمت اقلامی که باید تهیه کنید از شما یک خریدار هوشمند ساخته و باعث می شود بتوانید مدیریت بیشتری بر روی هزینه ها داشته باشید. شاید در نگاه اول برنامه ریزی یک عروسی کم هزینه غیرممکن به نظر برسد اما این کار بسیار آسان تر از آنچه که فکر می کنید است.

برگزاری عروسی کم هزینه

ابتدا بودجه خود را تنظیم کنید

اولین و مهمترین قسمت بودجه بندی عروسی تنظیم آن است. بسیاری از عروس و دامادها از صحبت درباره پول و قسمت های مالی برنامه ریزی عروسی خودداری می کنند زیرا فکر می کنند صحبت درباره این مسائل زشت و خجالت آور است. از راهنماهای آنلاین هزینه های مراسم عروسی برای پیدا کردن هزینه های خدمات و اقلام در منطقه محل سکونت تان استفاده کنید و در مورد اینکه چه کسانی در هزینه های مراسم عروسی با شما مشارکت می کنند صحبت کنید.

هنگامی که تخمین دقیقی از میزان بودجه ای که می توانید برای مراسم عروسی خود در نظر بگیرید پیدا کردید و قیمت اقلام مختلف را در محدوده محل سکونت خود پیدا کردید می توانید بودجه خود را با توجه به اولویت بندیی که برای جنبه های مختلف مراسم عروسی کرده اید تقسیم کنید (به عنوان مثال ممکن است غذا برای شما بسیار مهم باشد اما گل اهمیت چندان زیادی نداشته باشد).

یک برنامه ریز استخدام کنید یا از شرکت های تشریفات عروسی استفاده کنید

ممکن است در ابتدا به نظر برسد که در نظر گرفتن یک برنامه ریز یا کمک گرفتن از شرکت های تشریفات عروسی چندان اقتصادی نیست و لزومی برای این کار وجود ندارد اما این تفکر درست نیست. تشریفات عروسی و برنامه ریزان آنها پروسه برنامه ریزی عروسی را بسیار آسان می کنند اما مهمترین کاری که انجام می دهند این است که به شما کمک می کنند که در محدوده بودجه در نظر گرفته برای عروسی خرج کنید و نه بیشتر از آن. آنها شما را به فروشندگانی ارتباط می دهند که کالاها و خدمات آنها در محدوده بودجه شما قرار دارد و راه هایی را برای صرفه جویی در بودجه عروسی به شما نشان می دهند که فقط حرفه ای ها از آن اطلاع دارند.

برگزاری عروسی کم هزینه

برگزاری مراسم عروسی خارج از فصل و در روزهای غیر تعطیل

زمستان فصلی است که مراسم های عروسی معمولاً در آن کمتر برگزار می شود. همین ویژگی باعث می شود که بتوانید در بسیاری از هزینه های عروسی صرفه جویی کنید. به عنوان مثال قیمت تالارهای عروسی در این فصل کمتر است و ارائه دهندگان خدمات عروسی و مدیران تالارها پکیج های ویژه ای با تخفیف های عالی در نظر می گیرند که می توانید از آنها استفاده کرده و هزینه عروسی را پایین تر بیاورید. این موضوع در مورد روزهای غیرتعطیل و اعیاد نیز صدق می کند. اگر مراسم عروسی خود را در روزهای غیر تعطیل برگزار کنید دست مدیران تالار ها برای تخفیف و کاهش قیمت ها بازتر است.

با فروشندگان صادق باشید

بعضی از عروس و دامادها هنگام صحبت کردن با فروشندگان درباره بودجه عروسی خود عصبی می شوند. بهتر است در مورد بودجه ای که می توانید اختصاص دهید مستقیماً صحبت کنید. به این ترتیب فروشندگان می توانند پکیج ها و کالاهایی را به شما معرفی کنند که در محدوده بودجه شما قرار دارد.

لیست مهمانان خود را کاهش دهید

یکی از حقایقی که در مورد بودجه عروسی باید بدانید این است که هر چقدر تعداد مهمانان شما بیشتر باشد خرج شما زیادتر می شود. بنابراین اگر واقعاً نگران خرج عروسی خود هستید راهی پیدا کنید که تعداد مهمانانتان را کم کنید.

تالار پذیرایی عروسی یا باغ تالار خود را عاقلانه انتخاب کنید.

محل برگزاری عروسی و کترینگ بخش بزرگی از مخارج عروسی را به خود اختصاص می دهند. بنابراین انتخاب یک تالار پذیرایی مناسب می تواند مقدار زیادی در مخارج عروسی صرفه جویی کند. ما مقالات مفصل و دقیقی در مورد نحوه انتخاب تالارهای پذیرایی مناسب برای شما فراهم کرده ایم که می توانید به آنها مراجعه کرده و از راهنمایی های موجود در این مقالات استفاده کنید.

مشاوره هزینه ها و انتخاب مجموعه با تالارکده

برگزاری عروسی کم هزینه

تمام قراردادها را با دقت بخوانید

قبل از امضای قرارداد با فروشندگان و مدیران تالارهای پذیرایی حتماً متن قرارداد را بخوانید. اگر هزینه های اضافی یا شرایطی وجود دارد که آنها را نمی فهمید در مورد آنها سوال بپرسید. شاید خدمات و پکیج هایی وجود داشته باشد که شما لازم نداشته باشید و بتوانید آنها را حذف کرده و مخارج خود را کمتر کنید. مطمئن شوید که همه شرایط و بندهای قرارداد و برنامه زمان بندی پرداخت هزینه ها را می دانید و از هیچ خطی غفلت نکنید.

سادگی بهترین است

در برنامه ریزی برای مراسم عروسی و تهیه اقلام آن همیشه در نظر داشته باشید که سادگی بهترین و شیک ترین حالت ممکن است. هریک از اقلام عروسی از گل آرایی تالار پذیرایی و ماشین عروس گرفته تا لباس و کیک و باقی موارد همگی هزینه بردار هستند. در انتخاب تمام آیتم ها سبک مینیمالیستی را سر لوحه خود قرار دارید. در این صورت در حالیکه یک سبک منسجم برای عروسی خود انتخاب کرده اید در هزینه ها نیز صرفه جویی کرده اید.

استفاده مجدد و بازیافت

دکوراسیون تالار پذیرایی و اقلام مورد استفاده برای آن را می توانید طوری انتخاب کنید که بتوانید بعداً در زندگی از آنها استفاده کنید. با مسئول گل آرایی سالن صحبت کنید تا راه هایی پیدا کند که بتوانید بعداً از گل ها استفاده کنید.

بلافاصله به ماه عسل نروید

اگر بودجه ای که می توانید برای عروسی خود اختصاص دهید اندک است بعد از عروسی به خود استراحت داده و بلافاصله به عروسی نروید. به این صورت می توانید پول پس انداز کرده و از مخارج عروسی برای ماه عسل استفاده نکنید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️