نکته هایی برای برنامه ریزی بودجه عروسی شما

نکته هایی وجود دارد که می تواند برای برنامه ریزی بودجه عروسی شما مفید باشد و هزینه های شما را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

1-جلوگیری از افزایش تعداد در لیست مهمان

اگرچه ممکن است وسوسه شوید همه کسانی که میشناسید در لیست مهمان قرار دهید ولی این ایده خوبی نیست. وقتی شما هر بار یک نفر را اضافه میکنید به هزینه های ازدواج اضافه و از صمیمیت مراسم میکاهید. سعی کنید افراد کمتری را دعوت کنید و این رویداد را صمیمی تر کنید.

2- به جای دریافت هدایا برای عروسی خود درخواست کمک کنید.

ما خوش شانس بودیم که چند تن از دوستان و خانواده ما دارای استعداد موسیقی بودند، بنابراین آنها توانستند برای مراسم ما همراهی موسیقی ارائه دهند. ما همچنین یک دوست نزدیک داریم که یک عکاس ماهر است و مایل بود عکاسی را به عنوان هدیه عروسی انجام دهد.

درخواست از دوستان و خانواده برای کمک در مراسم عروسی یک راه عالی برای حفظ بودجه عروسی شماست.

3-مراسم را در خانه یا خارج از خانه بگیرید.

اجاره تالار و یا سالن مرتبط با مراسم ممکن است هزینه بسیار بالایی داشته باشد. در عوض میتوانید از خانه خود یا خانواده و یا یک پارک عمومی زیبا برای اجرای مراسم استفاده کنید. در هر مورد شما میتوانید پذیرایی عالی و خاطره بسیار زیبایی از مراسم خود به جا بگذارید.

توجه داشته باشید اگر میخواهید مراسم را در فضای باز برگزار کنید از قبل شرایط آب و هوایی را بررسی کنید تا در روز مراسم مشکلی همچون بارندگی و… پیش نیاید.

4- غذا را خودتان تهیه کنید یا اینکه یک رستوران متعلق به خانواده بگیرید.

برای تهیه غذا می توانید به کمک خانواده آنرا انجام دهید که به شدت هزینه را پایین می آورد و اگر این کار مطلوب شما نیست اطراف خود را برای یک رستوران متعلق به خانواده بگردید و از صاحب آن برای تهیه غذای مراسم درخواست کنید زیرا این رستوران ها همیشه تمایل به صرفه جویی دارند و درک بیشتری از نیازها و بودجه عروسی دارند.

5- از گلهای کمتری استفاده کنید.

بجای اینکه کلی هزینه کنید و گلهای زیادی بخرید که بعد از مراسم هم پلاسیده شده و به هیچ دردی نمیخورند به چند دسته گل اکتفا کنید و یا اینکه برای کاهش هزینه ها زا گلهای مصنوعی استفاده کنید

6- میتوانید از دادن هدیه به ساقدوش عروس و داماد صرفنظر کنید.

درحالی که اکثرا دادن هدیه به ساقدوش ها رسم است ولی اینکار لازم نیست.بجای دادن هدایای که حتی شاید آنه نمیخواهند و از آن لذتی نمیبرند میتوانید با نوشتن یادداشتی از آنها تشکر کنید. اگر دوستانتان بدانند که شما قصد دارید مراسم با صرفه ای برگزار کنید درک میکنند. در فرهنگ ما ایرانیان هدیه دادن به ساقدوش بسیار کمتر مرسوم است اما هدایای دیگری وجود دارد که می توانیم آنها را کاهش دهیم.

7- خودتان دعوت نامه طراحی کنید

با یک چاپگر خانگی  مقداری زمان میتوانید خودتان میتوانید دعوت نامه های باکلاس بسازید. میتوانید هیچ عکس و طرح گرافیکی و فقط با یک فونت ساده و متن ساده دعوت نامه های خود را درست کنید. و یا از سایتهایی که دعوت نامه های ارزان ارائه میکنند استفاده کنید.

8- تجهیزات استریو را اجاره کنید ویا از تجهیزات خودتان استفاده کنید

به جای استخدام دیجی میتوانید از استریوی خانگی خود یا تجهزاتی که از دوستانتان قرض گرفتید استفاده کنید. اسپیکرها را اطراف محل مراسم قرار دهید و از لیست آهنگهای محبوب خود استفاده کنید یا از دوستانتان بخواهید یم لیست از اهنگها را برای شما تنظیم کنند.

برنامه ریزی بودجه عروسی

9- هزینه پذیرایی در نوشیدنی و میوه و شیرینی را کنترل کنید

لزومی ندارد از هرنوع نوشیدنی و آبمیوه یا هر نوع میوه و شیرینی برای پذیرایی استفاده کنید. برای پذیرایی فقط میتوانید از یک مورد استفاده کنید و یا در صورت استفاده از چند مورد لزومی در ایجاد تنوع نیست.

10- کارت های فروشنده را در مقابل کاهش نرخ ها نمایش دهید.

اگر شما افرادی برای ارائه خدمت استخدام کرده اید (گروه موسیقی- رستوران- عکاسی و…) میتوانید در ازای کاهش نرخها برای آنها تبلیغ کنید.هنگام پذیرایی میتوانید برای گروههایی که استخدام کرده اید تبلیغ کنید . این کار تقریبا مورد استقبال تمامی خدمت دهندگان قرار میگیرد و میتواند باعث کاهش هزینه های شما گردد.

11- با دانشگاه محل زندگی خود در ارتباط باشید.

میتوانید برای کاهش هزینه ها از دانشجویان رشته های هنری از جمله موسیقی و عکاسی استفاده کنید. زیرا این کار برای آنه رزومه خوبی محسوب میشود و میتوانید با هزینه خیلی کم یا حتی بدون هزیته این خدمات را به مهمانان خود ارائه کنید.

12- خریدن لباس

اگر میخواهید لباسهای عروسی رو بازهم استفاده کنید. از سفارش لباسهای خاص بپرهیزید. لباسهای بخرید که بعدا هم بتوانید استفاده کنیدو یا اینکه اگر به مدلها و طرحهای خاصی علاقه دارین میتوانید آن را اجاره کنید تا هزینه های عروسی را کاهش دهید.

13-  حلقه های نامزدی مقرون به صرفه را انتخاب کنید.

حلقه عروسی جز مهمی از مراسم ازدواج است که نماد تعهد شما نسبت به یکدیگر است اما قرار نیست هزینه های گزافی صرف آن بکنید.لزومی ندارم حتما از فلزات خیلی گرانبها برای نشان دادن تعهد و وفاداری خود استفاده کنید. فراموش نکنید فلسفه  حلقه ها مهم هستند نه جنس آنها پس میتوانید از فلزاتی چون تیتانیوم- نقره. استیل و مواد بادوام زیبای دیگر بجای فلزات گرانبها استفاده کنید.

14- یک ماه عسل ساده طراحی کنید

ماه عسل میتواند به مراتب سرگرم کننده تر و ارزانتر از مراسم عروسی باشد. به جای برنامه ریزی برای سفر بزرگ و گران قیمت بر روی آنچه که مهم است تمرکز کنید. سعی کنید در کنار همدیگر از جاذبه های محلی که رفته اید لذت ببرید

15- نزدیکترین دوستان و خانواده خود را در آماده سازی مراسم دخالت دهید.

همانطور که شما ایده های برای عروسی دارید باید دوستان و خانواده خود را در جریان جزییات  بیشتری قرار دهید. اغلب اوقات ایده های شگفت آور خوبی از طرف آنها میتوانند هرینه هاو تلاش شما را دخیره کنند. به عنوان مثال شاید آنها کسانی را بشناسند که بتوانند خدماتی ارائه کنند و در هزینه های شما صرفه جویی شود.

16-سعی کنید برای گرفتن خدمات از واژه عروسی استفاده نکنید.

بسیاری از کسانی که خدماتی ارائه میکنند به محض شنیدن کلمه عروسی  قیمتها خود را افزایش میدهند. سعی کنید تا جایی که امکان دارد بیان نکنید که این خدمات را برای چه کاری نیاز دارید. مثلا لزومی ندارد کسی که کیک را برای شما درست میکند متوجه بشود که روز عروسی شماست. یا هنگام خریدن گل. در صورتی هم که دیگر مجبورید صریح و واضح بگویید که خدمات را برای عروسی میخاهید سعی کنید از قبل با قیمتها آشنایی پیدا کرده باشید.

17- برنامه ریزی، برنامه ریزی، برنامه ریزی

هنگامی که شما در حال تلاش برای برگزاری یک عروسی به صرفه هستید برنامه ریزی پیش رو مهم است. لیست همه چیزهایی را که فکر میکنید مورد نیاز است داشته باشید تا بتوانید قدم به قدم پیش بروید.

هر چه زودتر شروع به کار کنید تا کمتر استرس ” لحظه آخر” را داشته باشید و زمان بیشتری برای پیدا کردن خدمات بهتر و مقرون به صرفه تر داشته باشید.

برنامه ریزی بودجه عروسی

18- استرس نداشته باشید

همیشه و تحت هر شرایطی ممکن است اشتباهی رخ بدهد . به عنوان مثال ممکن است عاقد دیرتر از وقت مقرر برسد یا هرچیز دیگری. استرس نداشته باشید و به دوستان و خانواده خود اعتماد کنید و روز عروسی خود را با استرس و اضطراب خراب نکنید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد