همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

راهنمای خرید هدیه برای عروس و داماد

تبریک! شما به یک جشن عروسی دعوت شده اید که این به آن معناست که شما بخشی ارزشمند از زندگی این زوج هستید. این دعوت ناشی از احترام و قدردانی از شماست اما اکنون زمان آن رسیده که شما برایشان هدیه ازدواج بخرید که وظیفه اصلی شما در قبال عروس و داماد است. خیلی ها نمی دانند چقدر باید هزینه کنند یا این که آیا باید هدیه را حتما از لیست هدایای ارائه شده توسط عروس و داماد خریداری کرد یا خیر .

اگر شما با هواپیما به جشن عروسی سفر کرده اید و هزینه بلیط و هتل را خودتان پرداخت کرده اید آیا باید هزینه کمتری برای هدیه پرداخت کنید یا کلا هدیه ای تدارک نبینید ؟ حتی اگر دقیقا می دانید که به عنوان هدیه می خواهید چه چیزی به عروس و داماد بدهید ، چه زمانی آن را خواهید فرستاد ؟

میخواهید با کلاس باشید و هدیه خود را به بهترین شک در مراسم عروسی به زوجین ارائه کنید ؟ با ما همراه باشید.

 آیا موضوعی با عنوان خیلی زود یا خیلی دیر فرستادن هدیه وجود دارد ؟

عروسی های مجازی این مبحث را خیلی پیچیده کرده اند ، زمانی که شما در یک عروسی به صورت حضوری شرکت کرده اید ، آیا تا به حال این اتفاق افتاده که هدیه شما شبیه هدیه مهمان دیگری در جشن باشد ؟ و اگر این اتفاق در جشن عروسی مجازی بیفتد چه خواهد شد ؟ برای جواب دادن به این قبیل سوالات و سوالات بیشتر ما از ” الن سوان ” متخصص آداب ازدواج کمک گرفته ایم. بنا بر توصیه ایشان شما باید برای عروس و داماد با دادن یک هدیه عروسی عالی آرزوی خوشبختی کنید .

کادو عروس و هدیه جشن عروسی

” سوان” یک قانون ساده دارد : مقدار هزینه ای که شما برای خرید هدیه عروسی برای یک زوج می کنید بسته به نوع ارتباطتان با عروس و داماد متغیر است. او می گوید من دوست دارم به این قضیه به چشم یک پیاز نگاه کنم ، هرچه به مرکز نزدیک تر یعنی صمیمی تر و شما باید هزینه بیشتری صرف خرید کادوی عروسی بکنید.

همچنین ببینید : هدیه داماد و خانواده داماد به عروس در ایام نامزدی و عقد تا عروسی

اگر شما به درستی عروس و داماد را نمی شناسید ( ممکن است همکار یا دوست خانوادگی این زوج باشید ) در این صورت نیازی نیست بیشتر از 25 دلار هزینه کنید ولی اگر شما عروس و داماد را به خوبی می شناسید مثلا دوستی هستید که دائما با ایشان در تماس هستید یا از اقوام نزدیک ، شما باید بیش از 200 دلار برای خرید کادوی ازدواج هزینه کنید.

موقعیت هایی هستند که نیازی نیست برای عروس و داماد کادوی ازدواج خریده شود و بنابراین لازم نیست هیچ هزینه ای صرف شود . اگر مراسم ازدواج در مسافت هایی دور انجام می شود مخصوصا جاهای که گران هستند یا جاهایی که رفتن به آن ها نیازمند پرواز هوایی و اقامت در هتل باشد ، نیازی نیست کادویی برای عروس و داماد گرفته شود.

همچنین اگر شما در بخشی از مراسم عروسی ، قبلا هزینه ای برای لباس ، جشن آخرین روز مجردی ( در ایران حنابندان ) ، پاتختی صرف کرده اید ، دیگر هیچ نیازی به خریدن کادوی عروسی ندارید . وجود محدودیت های بودجه ای برای این که هدیه ای خریده نشود دلیل معتبر و محکمی است. ” سوان” می گوید بسیار مهم است که مردم بفهمند خرید هدیه اجباری نیست. خرید کادو مطمئنا جنبه قدردانی دارد و از همه انتظار می رود اما اجباری نیست.

” سوان ” می گوید : توصیه من این است که اگر شما نمی توانید هدیه عروسی را درست در زمانی که به جشن می رسید بفرستید ، باید آن را تا جایی که می توانید در نزدیک ترین روز به تاریخ عروسی بفرستید . هدف شما این است که اطمینان حاصل کنید هدیه تان قبل از روز عروسی می رسد .

فراموش نکنید برای تاخیر های غیر منتظره حمل و نقل هم باید چند روز محاسبه کنید ، به هر حال این که هدیه تان زودتر برسد خیلی بهتر از این است که دیر تر به دست عروس و داماد برسد. اگر هم در آخرین لحظه به دستشان رسید ناراحت نباشید ، عروس و داماد حتی اگر هدیه شما بعد از جشن عروسی به دستشان برسد باز هم خوشحال می شوند. هنوز بعضی از افراد هدیه هایشان را با خودشان به جشن عروسی حضوری می برند اما این حرکت این روز ها کاملا از مد افتاده است.

همچنین ببینید : گیفت عروسی

” سوان ” می گوید : به خاطر محبوبیت خرید های آنلاین خیلی از مردم هدایای عروسیشان را که به طور مستقیم فرستاده می شود به دست عروس و داماد می رسانند ، او همچنین می گوید اگر قصد دارید کادوی ازدواج را با خودتان به مراسم عروسی بیاورید ابتدا مراسم عروسی را چک کنید تا از وجود میز هدایا در جشن عروسی اطمینان حاصل کنید.

هدیه عروسی و کادوی ازدواج

شما در هر زمان می توانید هدیه ای بخرید که در لیست هدایای ارائه شده توسط عروس و داماد نباشد. هیچ قانونی بر مبنای این مسئله وجود ندارد که شما حتما باید هدیه ای بخرید که قبلا توسط عروس و داماد انتخاب شده باشد. اما موقعیت هایی وجود دارند که صرف نظر کردن از خرید هدیه بر طبق لیست عروس و داماد بهتر از بقیه راه های خرید هدیه است. اگر شما عروس و داماد را خوب می شناسید و با سلیقه و علاقه مندی هایشان آشنا هستید آزادانه برای انتخاب کادو عروسیشان اقدام کنید.

اگر شما چیزی دیدید که خاص بود و شما را به یاد عروس و داماد می انداخت یا این که وسیله منحصر به فردی داشتید می تواند به انتخاب خودتان برای هدیه دادن اعتماد کنید . موقعیت دیگری برای صرف نظر کردن از هدیه ای که در لیست عروس و داماد است ، این است که همه هدایای لیست شده بیشتر از بودجه شما باشند و یا به وسیه سایر مهمانان خریداری شده باشند.

نکته : اگر شما عروس و داماد را به خوبی و یا اصلا نمی شناسید راه بهتر و مطمئن تر این است که که از لیست تهیه شده توسط خودشان برای خرید هدیه استفاده کنید. و همچنین اگر هدیه خاصی مدنظرتان نیست حتما از لیست تهیه شده هدیه تان را انتخاب و خریداری کنید و ( به عنوان مثال به دنبال خریدن ظروف شیشه ای و انوع قابلمه نباشید. ) مطمئن شوید هدیه ای که انتخاب می کنید برای عروس و داماد معنی دار باشد.

خانم ” سوان ” می گوید : شرایط شرکت کردن در جشن عروسی مجازی با عروسی حضوری کاملا یکسان است . هر آنچه که به نظر شما مناسب هدیه عروسی در جشن های عروسی حضوری است برای جشن عروسی مجازی هم مناسب خواهد بود.

همچنین ببینید : هدیه سر عقد

” سوان ” می گوید : ارزش هدیه ای که به عروس و داماد می دهیم به هزینه آن ها برای جشن ازدواجشان ربطی ندارد – هدیه دادن در واقع ارائه احساسات ما در قالبی واقعی و مادی به عروس و داماد می باشد ، ما با انجام این کار در واقع به آن ها تبریک گفته و به آماده سازی وسایل مورد نیاز آن ها برای شروع زندگی مشترکشان کمک می کنیم. چه عروسی حضوری و یا مجازی باشد عروس و داماد زندگیشان را با هم تقسیم خواهند کرد .

هدیه عروسی، گامی برای پیوند عروس و داماد

اگر عروس و داماد در حال حاضر جشن مجازی دارند ولی بعد ها قصد برگزاری مجلس عروسی حضوری هم دارند بهتر است اکنون جلو رفته و هدیه ای تقدیمشان کنید ( چه کسی می داند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد ) در واقع شما قصد دارید به آن ها برای شروع زندگی مشترکشان کمک کنید و این پیوند با ازدواجی مجازی شروع شده است. شما بعد ها می توانید در زمان جشن ازدواج حضوریشان هدیه کوچکتری را تقدیم کنید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

لیلی وطن خواه
باغ تالار عمارت سام

مراسم عروسی من در عمارت سام برگزار شد همه چیز عالی و فوق العاده بود . آقای مولایی مدیریت عمارت هم بسیار مرد شریف و مورد اعتمادی هستند و همه چیز طبق قرارداد چه بسا بیشتر برای ما انجام دادن . برای گرفتن مراسم تو عمارت سام تردید نداشته باشید بهترینن

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

برای مراسم جهل تعداد۱۳۰نفرمهمان دارم هزینه رومیخوام درضمن نزدیک بهشت زهراباشه

شیواحاج پور
تالار های ختم و ترحیم تهران

سلام یک تالار خوب برای مراسم چهل میخوام برای۱۳۰نفرمهمان باقیمت به صرفه ولی کیفیت غذاوپذیراییش هم خوب باشه،به نوعی آبرومندانه برگزاربشه

بدون نام
مجموعه تالارهای قصر یاس

سلام برای ۲۰۰ نفر منو اقتصادی چقدر درمیاد؟؟ پکیج ارایش عروس و ماشین عروس اینا هم دارین؟

بدون نام
تالار پذیرایی کشتی ارم

سلام برای ۲۰۰ نفر مهمون منوی اقتصادی چقد میشه؟؟

مرادخانی
باغ تالار باشگاه سپهر پلاس

میشه قیمت سلف برای۱۳۰نفر را برام ارسال کنید

سید
جدایی مهدی قایدی از همسرش

از همون اولش معلوم بود که زن قایدی،،یه حول درجه یک هست و از اون تازه به دوران رسیده ها که از هر کاری ،یا هر غذایکه میخورد،،و خلاصه از همه کارهای روزانه فیلم میزاشت،،،حالا زنش چرا قبل از ازدواج این کارت رو نمیکرد،،،،چون پول هنگفتی مثل الان در اختیارش نبود،،،،من به جرات قسم میخورم که سر سوزنی زن مهدی قایدی هیچ حسی عشق و عاشقی به مهدی نداشت و فقط و فقط بخاطر معروفیت و پولدار بودنش بود،،وکرنه مهدی با توجه به سنش،قیافه ای هم اصلا نداره،،،ولی زنش ازش می‌باره که یه خوش گذران همه جوره هست و اصلا به خونه و زندگی اهمیت نمیده ،،و فقط کارش خوشگذارانی خیلی بیش از حد هست ،،،واقعا موندم مهدی چطور تحملش کرد،،،یه مرد تا میاد خونه دلش میخواد حداقل بوی غذا تو خونه پیچیده باشه و خانمش یه سفره دو نفره خوشگل چیده باشه،،،اما زن مهدی فقط در حال خیابان گردی،،خرید لباس،،،ارایشگاه رفتن اونم هر روز،،،صبح تا شب سرش تو اینستا،،،و خلاصه مهدی بنده خدا اسی شده بود و اصلا زندگی نداشت

صفدری
تالار عمارت بهشت

متاسفانه مسئولین تالار در آستانه ی برگزاری مراسم ختم، تماس گرفتند و گفتند که تالار را به کس دیگری اجاره داده اند! این در حالی بود که به ما تضمین داده بودند و این بدقولی دور از انسانیت بود.

امیرحسین نوری
باغ تالار عمارت ریورساید

ما ۲۲ فروردین در مجموعه ریورساید مراسممون رو برگزار کردیم با خوش قولی بی‌نظیر آقا طوفان و مدیریت مهمانی با برادرشون آقا بهنام بود که همه چیز عالی و بی‌نظیر بود. نه تنها چیزی از قول و قرارمون کم نذاشتن حتی یه سورپرایز هم برامون اضافه کردن. ممنون از این مجموعه عالی با مهمان‌نوازی خوب و سرویس‌دهی منظم و دقیقشون. حتما حتما حتما توصیه میکنم توی این تالار مراسمتون رو برگزار کنید تا لذت ببرید از بهترین شب زندگیتون.