ایده های خلاقانه برای عروسی شما در سال ۲۰۲۳

عروسی یکی از مهم‌ترین رویدادهای زندگی هر فرد است. همه عروس و داماد‌ها دوست دارند مراسم عروسی‌شان خاص و به یاد ماندنی باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی ایده عروسی خاص و خلاقانه بپردازیم. این ایده‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا مراسم عروسی‌تان را به یک رویداد فراموش نشدنی تبدیل کنید.

ایده عروسی خاص و خلاقانه

در واقع این ایده ها پیشنهاداتی هستند که عروسی شما را از یک عروسی سرد به یک عروسی سال تغییر می دهد. تفاوت ها و خاص بودن باعث ثبت شدن لحظاتی شیرین و خاص در بین مردم می شود و شب عروسی شما در صورتی که خاص و منحصر بفرد باشد می تواند تا سالیان سال در ذهن دوستان و اقوام شما ماندگار باشد. خاص بودن و استفاده از ایده های خلاقانه نیازمند هزینه های بالا نیست بلکه مقداری خلاقیت و نوآوری می توانید مهم ترین شب زندگی تان را به بهترین شکل و شرایط رقم بزنید

امیدواریم از خواندن مقاله لذت برده و ایده های آن را در عروسی خود به کار ببرید. همچنین خوشحال خواهیم شد که ایده های خود را به آن اضافه کرده و به ما اطلاع دهید. منتظر دیدگاههای شما هستیم.

  • مراسم عروسی در فضای باز

مراسم عروسی در فضای باز یکی از ایده‌های خلاقانه و محبوب است. این مراسم‌ها معمولاً در باغ، ساحل یا سایر مکان‌های باز برگزار می‌شوند. مراسم عروسی در فضای باز می‌تواند حال و هوای خاصی به مراسم شما ببخشد و آن را به یک رویداد خاطره‌انگیز تبدیل کند.

باغ تالار پالیزی شهریار در ملارد

  • سخنرانی بهترین دوست

از مواردی که در عروسی های خارجی بسیار بخش جذاب و محبوبی است سخنرانی بهترین دوست داماد و عروس یا ساقدوش های آن ها است. به این صورت است که پس از صرف شام بهترین دوست داماد یا عروس متنی را که از قبل آماده کرده را شروع به خواندن برای حضار می کند.

سخنرانی بهترین دوست

این متن که معمولا به صورت طنز و شوخی های پی در پی با جناب داماد یا عروس خانم است می تواند با خاطرات و نظرات آماده شده باشد و در آخر با آرزوی پایداری و خوشبختی برای عروس و داماد به پایان برسد

  • رقص آخر

در پایان شب همه مهمانان را از پیست رقص خارج کرده و یک رقص دونفره و فقط با حضور شما دو تا داشته باشید. نگران نباشید. این حرکت غیر محترمانه نیست. این فقط یک خداحافظی باشکوه و یک هدیه به خودتان و مهمانانتان است. می توانید بعد از تمام شدن رقص دو نفره تان از مهمانان بخواهید به شما ملحق شده و همگی با هم یک رقص دسته جمعی و باشکوه برای اتمام جشن داشته باشید.

رقص آخر عروسی

  • استفاده از مدل جدید لباس عروس با شانه های افتاده

یکی از سبک های جدید لباس عروس مدل شانه افتاده یا بدون شانه است که محبوبیت زیادی در سال گذشته و سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده است. این مدل لباس عروس سبکی زیبا و رمانتیک به عروس می دهد و ظاهر خمارگونه آن باعث افزایش انتخاب این مدل و سبک از لباس شود.

مدل لباس عروس

با انتخاب این مدل از لباس عروس متفاوت باشید.

  • گل ها و گیاهان رنگ شده

یکی از عروسی های سال 2018 که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد و عکسهای اینستاگرام عروسی او میلیونها لایک گرفت، عروسی مندی مور بازیگر و خواننده هالیوود بود. نکته بارز عروسی او طراحی بسیار زیبای گل ها و گیاهانی بود که در تزئینات باغ تالار و راهرو ورودی عروس و داماد به کار گرفته شده بود.

ایده های عروسی در سال 2020

طراح گل این عروسی فلیسا فیونز در مورد ترندهای جدیدی که در سال 2022 برای تزئینات گل مراسم عروسی به کار گرفته خواهد شد توصیه کرده است که از رنگ های مختلف و بافت های گوناگون مانند چمن پامپاس، ژنرست، گیسوفیلا یا حتی ارکیده های فلانوپسی استفاده شود. او گفته است:”تاکنون من با سایه های قرمز و صورتی بازی می کردم اما سعی دارم از چمن پامپاس آبی ملایم، زرد ملایم یا زردچوبه ای استفاده کنم.

  • تاکید بر تصویر پس زمینه

در این موضوع که تصویر پس زمینه می تواند فضای خانه را تغییر دهد شکی نیست. همین امر در مورد تزئینات تالار پذیرایی عروسی نیز صدق می کند. تصاویر پس زمینه را می توان در پشت جایگاه عروس و داماد و نقاط کلیدی تالار پذیرایی استفاده کرد. همانطور که در عکس بالا می بینید که این عروس و داماد از طراحی زیبایی در پشت جایگاه استفاده کرده اند. خلاق باشید و طرح های زیبا به کار ببرید.

ایده های عروسی در سال 2020

  • کت های عکس دار

مردان و مخصوصاً پسران جوان دوست دارند که ظاهر جذاب و سرگرم کننده ای داشته باشند. در سال 2022 شاهد کت و شلوارهای فیت و جذب با آستری های جالب هستیم.

ایده های عروسی در سال 2020

به این عکس تری تیونر بازیکن بیسبال آمریکایی نگاه کنید. او یک کت و شلوار فیت پوشیده و آستری کت و شلوار با پارچه ای از عکس های دوران نامزدی او دوخته شده است. این نوع آستری ها با عکسهای دوران کودکی عروس خانم نیز دیده شده است.

  • شمع آرایی

استفاده از شمع بر روی میز های پذیرایی و یا ایجاد نقش و طرح با شمع یکی از بهترین ایده ها برای زیبا تر شدن مراسم عروسی شما است .

شمع آرایی

استفاده از شمع باعث رمانتیک شدن فضای عروسی می شود و علاوه بر آن ایجاد نقش و طرح مانند درست کردن یک قلب با استفاده از شمع بر روی زمین باعث لاکچری شدن فضا می شود که می تواند پس زمینه ایی عالی برای گرفتن عکس های رمانتیک و عاشقانه برای عروس و داماد باشد. همچنین سعی کنید از تعدادی شمع کوچک بر روی میز های پذیرایی قرار دهید تا فضایی زیبا و رمانتیک ایجاد کنید.

  • جزئیاتی شامل حیوانات خانگی

در حال حاضر بسیاری از زوج ها حیوانات خانگی خود را حتی اگر در روز عروسی هم حضور نداشته باشند، در بسیاری از جزئیات وارد می کنند.

ایده های عروسی در سال 2019می توان از عکس حیوانات خانگی عروس و داماد بر روی جزئیاتی مانند میز دسر و نوشیدنی، علامت ها و نشانه های مختلف، دستمال سفره یا حتی کوکی های سفارشی به عنوان گیفت عروس و داماد استفاده کرد.

  • گل آرایی

گل آرایی یکی از راهکار ها و ایده های خلاقانه برای عروسی به شمار می رود . گل آرایی باعث زیبا تر شدن محیط تالار و یا باغ تالار می شود و جلوه خاصی به محیط اطراف می دهد . ما می توانیم با انتخاب یک تیم زبر دست برای تزئین و گل آرایی تالار و باغ تالار باعث زیبا تر شدن عروسی بشویم .

گل آرایی

با گل آرایی علاوه بر زیبا تر شدن تالار و باغ تالار باعث می شود عکس هایی که به یادگار می گیریم نیز جلوه و منظره بسیار بهتری داشته باشند به همین دلیل گل آرایی جزو ایده های خلاقانه برای زیبا تر شدن عروسی به شمار می رود. همچنین ما می توانیم از گلدان های کوچک و رنگارنگ نیز بر روی میز های پذیرایی استفاده کنیم .

  • جایگاه هایی برای تجدید آرایش و چک کردن لباس

در طول یک مهمانی معمولاً خانم ها چندین بار آرایش و لباسهای خود را چک می کنند و از مرتب بودن لباس و آرایش شان مطمئن می شوند.

جایگاه هایی برای تجدید آرایش و چک کردن لباس

خوشبختانه، تارا جرارد، طراح، یک ایده را برای تحقق این خواسته خانم ها دارد. یک یا چند اتاق پرو با تعداد کافی آینه در نظر بگیرید. مخصوصا زمانی که مهمانان شما می دانند یک غرفه مخصوص گرفتن عکس در مراسم عروسی وجود دارد.

  • آتش بازی

آتش بازی

آتش بازی یکی دیگر از ایده های خلاقانه برای زیبا تر شدن مراسم عروسی به شمار می رود . شما می توانید با استفاده از فشفشجه و نور افشانی و دیگر مواد آتش بازی بی خطر در شب عروسی یک شب رویایی برای خود رقم بزنید .

به طور کلی آتش بازی یک نوع سوپرایز زیبا و خلاقانه در عروسی به شمار می رود که می تواند هر مهمانی را به وجد بیاورد به طور مثال در کنار راهروی عروس و داماد با قرار دادن چند فشفشه بزرگ در زمان عبور عروس و داماد می توانید جلوه خاص و منحصر به فردی به محیط بدهید.

پس سعی کنید با استفاده از مواد آتش بازی کم خطر باعث زیبا تر و هیجان انگیز تر شدن مراسم عروسی خود شوید .البته در صورت استفاده از مواد آتش زا نکات ایمنی را رعایت کنید تا اتفاقی رخ ندهد.

آتس بازی در عروسی

بسیاری از عروس و دامادها و همچنین زوج‌های جوان علی رغم این که جشن و مراسم عالی را به خوبی برگزار می‌کنند اما ایده‌های خاصی برای اتمام مراسم عروسی و عقد ندارند و به نحوی خیلی بی نظم جشن به پایان می‌رسد. در خیلی از مواقع این اتفاق می‌افتد و در حقیقت با یک برنامه ریزی خوب از قبل می‌توان با استفاده از ایده‌خهای خلاقانه و مناسب پایان جشن را خیلی باشکوه به اتمام رساند و همچنین زیبایی جشن عروسی را نیز دوچندان کرد.

  • ایجاد یک غرفه کوچک برای عکاسی از مهمانان

یکی از ایده‌های خلاقانه و جدید، در نظر گرفتن فضایی کوچک و دیزاین‌شده در محل برگزاری مراسم عروسی به‌عنوان استودیوی عکاسی است تا مهمانان بتوانند در آنجا عکس‌های فان و زیبایی بگیرند و پس از پایان مراسم در یک اقدام سوپرایزکننده، برای قدردانی از آنها عکس‌هایشان را چاپ کرده و به همراه یک کارت پستال برایشان ارسال کنید.

ایده جدید برای عکاسی

  • نحوه پایان دادن به مراسم

در پایان شب هنگامی که مهمانان قصد خداحافظی و ترک مجلس عروسی را دارند یا بعد از شام که مهمانان اندکی نشسته و در حال صحبت و گفت و گو هستند، آنها را با یک سورپرایز هیجان زده کنید.

سوپرایز در عروسی

این سورپرایز می تواند سرو یک نوشیدنی محبوب مانند چای یا قهوه یا یک شکلات خوشمزه باشد. این کار مهمانان را بسیار خوشحال خواهد کرد و خاطره خوبی از عروسی برای آنها باقی خواهد گذاشت.

  • مینی کیک عروسی

صحبت از شیرینی ها شد. کیک کوچک عروسی ایده دیگری است که می توان آن را برای عروسی های سال 2023 در نظر گرفت. همانطور که قبلاً نیز در مورد میز دسر صحبت شد، معمولاً شیرینی ها و کیک عروسی بیش از میزان مصرف مهمانان سرو می شود و مقدار زیادی از آن حیف و میل می گردد.

ایده های عروسی در سال 2019

یک راه حل خوب برای جلوگیری از این کار درست کردن کیک های تک نفره و کوچک است. البته این ایده برای عروسی های کوچک که تعداد مهمانان کمتری دارند مناسب تر است. می توانید کیک های کوچک در طعم های مختلف تهیه کنید تا مهمانان بنا بر ذائقه و سلیقه خودشان یکی از آنها را انتخاب کنند و یا حتی اگر سلیقه و ذائقه هر یک از مهمانان را به صورت جداگانه می دانید برای آنها کیک های سفارشی با درج نام شان بر روی کیک ها تهیه کنید.

  • تشکر از حضور مهمان‌ها با استفاده از یک نشانه یا علامت نمادین

تشکر کلامی بسیار عالی است اما روش تأثیرگذارتر برای قدردانی از مهمان‌ها، نوشتن یک پیام زیبا و صمیمانه روی یک تابلوی بزرگ است. پیامتان را با خطی خوش بنویسید و به روش جذابی آن را به نمایش درآورید.

ایده های برگزاری مراسم عروسی

  • اعترافات خصوصی

پس از تمام تلاش ها و کوشش هایی که از چند ماه قبل برای برگزاری هرچه بهتر عروسی و بالا بردن میزان رضایت مهمانان کشیده اید، نوبت آن است که اندکی به خود فکر کنید و ساعاتی را به خود و همسرتان اختصاص دهید.

یک ایده برای انجام این کار قرار گذاشتن ساعتی برای خودتان و صحبت کردن خصوصی با یکدیگر است. اینکه همدیگر را تحسین کرده و زمان بیشتری را برای تمرکز روی یکدیگر و عشقی که بین شما جاری است بگذارید. و در پایان روز عروسی و اتمام چندین ماه تلاش و زحمت، شما چه چیزی بیشتر از این می خواهید؟

لباس عروس و برگزاری جشن عروسی

در واقع یکی از موضوعاتی که بسیاری از عروس و دامادها و همچنین تعداد زیادی از زوج‌های جوان می‌توان گفت که به کلی آن را فراموش می‌کنند همین مسئله استو برگزاری جشن عروسی در حقیقت برای عروس و داماد است میهمانان صرفا میهمان چنین جشن‌هایی هستند و با تمام موضوعاتی که در این نوع جشن‌ها به آن ها ارتباط دارد و آن ها از اهمیتت بالایی باید برخوردار باشند اما نباید رکن اصلی جشن عروسی قرار بگیرند.

جشن عروسی بدون شک از آن عروس و داماد است به طبع باید لحظات زیادی را به جای این که به مسائل دیگری بپرازند در کنار یکدیگر بوده و در حقیقت توجه بیشتری به یکدیگر داشته باشند و سعی کنند که زمان بشتری را در حین برگزاری مراسم و جشن عقد و عروسی به بکدیگر اختصاص دهند.

گل جشن عروسی

شاید در نگاه اول این موضوع خیلی برای عروس و دامادها و در کل بسیاری از زوج‌های جوان مهم جلوه نکند اما در پاسخ باید گفتاگر به دنبال یک راه مناسب و ایده‌آل برای برگزاری جشن عروسی و عقدی هستید که تا سالیان سال در یادتان باقی بماند این موضوع کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

زمانی که وقت بیشتری را در حین برگزاری مراسم و جشن عقد و عروسی برای هم صرف می‌کنید این موضوع باعث می‌شود خاطرات شما از جشنتان به خوبی در ذهن خود و همسرتان باقی بماند و به نوعی همیشگی شود.

  • گیفت یا شگون عروسی

البته هدیه دادن یا گیفت عروسی مسئله ای است که در برخی از خانواده ها انجام می شود و از طرف عروس و داماده هدیه و یادبودی برای مهمانان در نظر گرفته می شود.

گیفت عروسی

شما می توانید از هدایای کلیشه ای خارج شوید و با مقداری نوآوری و خلاقیت هدیه ای زیبا و خاص به مهمانان خود هدیه ای که با گذاشتن در منزل خود همواره یادبودی از جشن عروسی شما در منزلشان به یادگار بماند.

  • کارهای خاص در روز عروسی

در واقع همه عروس و دامادها و زوج‌های جوان علاقه دارند تا یکی از مهم‌ترین روزهای زندگیشان به بهترین شکل برگزار شود و علاوه بر این موضوع تا جای ممکن نسبت به مراسم‌ها و جشن‌های دیگر خاص و جذاب‌تر باشد. همین موضوع باعث شده است تا به خصوص در سال‌های اخیر به وفور شاهد برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های بسیار پرهزینه و تجملاتی باشیم.

ایده‌های خلاقانه 2021 برای روز عروسی

زوج‌ها شاید در نگاه اول صرفا بتوان با هزینه‌های بسیار زیاد و سنگین یک جشن عروسی را به شکلی خاص و کمیاب برگزار کرد اما با کمی تامل می‌توان راه‌های زیاد و جالبی برای به یادماندنی‌تر کردن هر جشن عروسی یافت. عروس و دامادها و زوج‌‌های جوان در نظر داشته باشند که تالارکده یکی از همین راه‌های ساده و جذاب را به خوبی فراهم کرده است.

  • انتخاب کارت دعوت عروسی‎

انتخاب کارت دعوت عروسی از جمله کارهای لذت بخش و جذاب در هنگام عروسی است. رنگ ها و مدل های زیادی برای انتخاب رو به روی عروس و داماد قرار دارد و این تنوع زیاد انتخاب را دشوار می کند. برای داشتن کارت عروسی به یاد ماندنی نکات زیر را فراموش نکنید.

کارت عروسی

مدل های متنوعی برای کارت دعوت عروسی می توان انتخاب کرد. شما باید انتخاب کنید که کارت دعوت رسمی باشد یا فانتزی؟ جنس آن کاغذی ، چوبی و یا باشد، رنگ آن چگونه باشد؟ هر چند بسیاری از کارت های عروسی به رنگ سفید یا کرمی هستند، اما می توانید طبق سلیقه خود آن را تغییر دهید.

جملات نوشته شده روی کارت دعوت مدت های زیادی در ذهن افراد باقی می ماند. به جای متن های آماده و تکراری بهتر است خودتان متنی احساسی و جذاب بنویسید.

هر فرد در طول زندگی خود به عروسی های زیادی دعوت می شود. کارتی را برای دعوت به عروسی خود انتخاب کنید که با بقیه متفاوت باشد تا شما را در یادها باقی بگذارد.

  • خوش خط نوشتن اسم فرد دعوت شده

ممکن است آشنایان شما بخواهند کارت عروسی شما را به عنوان یادگاری نزد خود نگه دارند، به همین دلیل بهتر است نام آنها با خطی خوش نوشته شده باشد. نوشتن اسامی روی کارت را به کسی بسپارید که خوش خط باشد.

خوش خط نوشتن کارت عروسی

اکثر اسامی که روی کارت های دعوت نوشته می شوند با پسوندهای جناب آقای یا سرکار خانم همراه هستند. این نوع نوشتار برای بزرگان و اقوام دور مناسب است، اما بهتر است اسامی نزدیکان خود را با لحن صمیمانه تری بنویسید.

زوج های جوان می‌توانند از این پس کارت عروسی خود را به کمک پلتفرم ساخت کارت دعوت عروسی هوشمند و آنلاین تالارکده به صورت کاملا آنلاین و هوشمند طراحی کنند و میهمانان خود را در کمترین زمان ممکن به صورت آنلاین به برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی خود دعوت کنند. امکانات زیاد این پلتفرم برای شخصی سازی کارت دعوت عروسی تا به الان نظر تعداد زیادی از عروس و دامادها را به خود جلب کرده است و زوج‌های جوان می‌توانند با مراجعه به این پلتفرم کارت دعوت عروسی خود را با سیقه خود طراحی و بسازند.

همانطور که گفته شد صرفا نیاز به صرف هرینه‌های سنگین و زیاد برای خاص‌تر کردن جشن عروسی نیست و می‌توان با برخی از ایده‌های جذاب و کاربردی هر جشن عروسی را به بهترین شکل در خاطره‌ها ماندگار کرد. به این منظور بهتر است تا عروس و دامادها و زوج‌های جوان در برنامه‌ریزی‌های خود برای برگزاری مراسم عقد و جشن عروسی به این نوع ایده‌ها فکر کنند و بستر انجام آن‌ها را برای جشن خود فراهم سازند.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

قصر امپراطور یکی از بزرگ‌ترین تالارهای عروسی در هرات
بهترین باغ تالار شهریار
نقد و بررسی تالار کاخ سفید کابل
باغ عکاسی فرمالیته

آخرین دیدگاه‌ها

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️

ميرزايي
باغ تالار عمارت ریورساید

مراسم ما هم ٣١ فروردين ١٤٠٣. بي نظير و عالي. ممنون از شما. ❤️❤️❤️🙏🙏🙏