دانلود صوت عقد آریایی
عقدر آریایی یک متن زیبا است که به تازگی عروس دامادها تمایل دارند آن متن را در شروع زندگیشان بخوانند که ما در اینجا صوت عقد اریایی را جهت دانلود برای شما قراردادیم که امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد.
زبان برگزاری عقد آریایی از فارسی سلیس است که مهمانان حاضر در جشن نیز باید عروس و داماد را در بیان جملات عقد آریایی همراهی کنند. تنها علت برگزاری این نوع عقد، قسم خوردن عروس و داماد مقابل یکدیگر و در حضور مهمانان است. جمله ای که معمولا بارها در عقد آریایی تکرار می شود، تعهد دادن جهت وفادار بودن به همسر می باشد که هم عروس و هم داماد باید آن را تکرار کنند.
هزینه برگزاری عقد آریایی معمولا رایگان است و دفاتر ازدواج اینکار را به صورت رایگان و تنها به درخواست عروس و داماد انجام می دهند برخی می گویند عقد آریایی، همان عقد شرعی است و تنها بجای کلمات عربی، از کلمات فارسی استفاده می شود البته برای عقد شرعی حتماً باید از کلمات عربی استفاده شود تا عقد رسمی باشد.
پیشنهادات تالارکده
در بعضی از دفتر خانه های ازدواج نیز، بعد از خواندن عقد شرعی، مجدد همان عقد شرعی را به زبان فارسی برای عروس و داماد با مثال هایی از اشعار حافظ و مولانا می خوانند تا هر دو بهتر متوجه متنی که در عقد خوانده می شود، بشوند. البته همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، عقد آریایی حتماً باید بعد از عقد شرعی برگزار شود و تنها خواندن عقد آریایی باعث محرم شدن عروس و داماد نخواهد شد.
البته از نگاهی دیگر، برخی ها علت برگزاری عقد آریایی را زبان فارسی می دانند زیرا اکثریت زبان عربی را متوجه نمی شوند و بنابراین در طول مدت خوانده شدن خطبه عقد، تنها کلمات عربی می شنوند و معنای آن را متوجه نخواهند شد.

عقد آریایی یا عقد شرعی
عروس و داماد هایی وجود دارند که تنها برای بالا بردن کلاس عروسی شان و ثبت کردن این لحظات اقدام به برگزاری عقد آریایی جداگانه و به صورت اختصاصی در باغ و یا مکانی خاص می کنند.
حتی در بعضی موارد هزینه زیادی نیز برای اینکار پرداخت می شود و باید بدانید که برگزاری عقد آریایی کاملاً اختیاری است و به هیچ عنوان ممنوع و یا نیاز به مجوز خاصی ندارد و همانطورکه ذکر شد، هر شخصی می تواند برگزاری آن را بر عهده بگیرد و به عنوان عاقد در مراسم حاضر شود البته پیشنهاد آن شخص به مفاهیم عقد آریایی و جملاتی که باید ذکر شود و همچنین ترتیب آن آگاه باشد.
لازم به توضیح است محیط برگزاری عقد آریایی با عقد شرعی نیز متفاوت است اگر خودتان قصد برگزاری عقد آریایی دارید باید بدانید که به 3 مورد محیط آرام با نور کم، شمع آرایی و مه احتیاج دارید. مه باید طوری ایجاد شود که اطراف عروس و داماد را بگیرد. سپس عروس و داماد رو به روی یکدیگر ایستاده و دستان همدیگر را می گیرند و عاقد شروع به خواندن خطبه عقد آریایی می کند.
هر جمله ای که از طرف عاقد گفته می شود را عروس و داماد باید تکرار کنند. جملات ابتدا به صورت سوالی از طرف داماد با شعری زیبا آغاز می شود و بعد از آن نوبت به عروس خانم می رسد که جواب داماد را با یک شعر زیبای دیگر بدهد در انتها که جملات عروس و داماد به پایان رسید نوبت به مهمانان حاضر در مراسم می رسد که با جمله: همایون باد این پیمان همایون باد این پیوند گرامی باد این سوگند همایون باد همایون باد همایون باد مراسم را به اتمام می رسانند.
عاقد نیز وظیفه سنگین تری نسبت به عروس و داماد و مهمانان حاضر دارد. متنی طولانی که باید با صدایی زیبا و خوانا از طرف عاقد خوانده شود در این متن، دعایی برای عروس و داماد به زبان فارسی خوانده می شود.
متن شعر عقد آریایی برای عروس و داماد
عروس و داماد دست در دست هم ایستاده و عاقد شروع به خواندن متن شعر عقد آریایی میکند و پس از اتمام آن جملات زیر توسط عروس و داماد به ترتیب خوانده میشود.
متن شعر عقد آریایی داماد:
به نام نامی یزدان
من تو را برگزیدم از میان همه خوبان
میان این گواهان بر لب آرم این سخن با تو
برای زیستن با تو
وفادار تو خواهم بود در هر لحظه و هرجا
پذیرا می شوی آیا
تو با من این چنین هستی که من با تو
توجه : برای خواندن ادامه این متن و دیالوگ های عروس در این روش عقد میتوانید از صفحه ” عقد آریایی ” دیدن کنید.
تالارهای پیشنهادی
مقالات مشابه
آخرین دیدگاهها
نظرات کاربران
ممنون. آیا صوت عقد آریایی با صدای فریدون مشیری هم موجوده ؟
خیلی عالی
صوتی عقد آریایی
متاسفانه دکلمه ی صوتی لود نمیشه بررسی بشه لطفا چون صوتیش لازمه
بررسی شد مشکلی نداره. لطفا مجدد بررسی بفرمایید
نظم اجرایی و زمانبندی دقیق برنامهها (از خوشآمدگویی ورودی تا سرو شام) در عمارت الوین توجه من رو جلب کرد. مشخص بود که یک مدیریت حرفهای پشت این هماهنگیهاست. پرسنل کاملاً آموزشدیده بودند و در طول مراسم با متانت از مهمانان پذیرایی کردند. تبریک میگم به این تیم مدیریت قوی.
ممنونم از مجموعه سام و مدیریتشون اقای مولایی من مراسمم ۲۲خرداد ماه بود واقعا همه چیز عالی و پرفکت بود
اصلا بهشون اعتماد نکنید مراسم بهشون نسپرید بعد از تنظیم قرداد زیر حرفشون میزنن کیفیت غذایی که برای تست میدن عالی هست ولی روز مراسم غذای بی کیفیت به مهمون ها میدن بی کیفیت ترین میوه هار میذارن جلوی مهمون از همه چیز میزنن از موزیک گرفته تا رقص نور واقعا آبروی مارو جلوی مهمون ها بردن
سلام من برای شهریور ماه الوین رو رزرو کردم خیلی تعریف مجموعه الوین رو شنیدم و اونجا رو برای عروسیمون انتخاب کردیم امیدوارم شب خوبی برامون رقم بخوره
سلام ما روز پنجشنبه اونجا دعوت بودیم واقعا تا به حال یه همچین باغ و تالار بی برنامه و بی کیفیتی ندیده بودیم این باغ حتی تابلو هم نداره کنار دیوار یه خرابه است به سختی پیدا کردیم کادر پدیرایی بی تجربه سالنی که توش سالاد درست میکردند هیچی امکاناتی نداشت همه چی و همون جا وسط ریخته بودن خود پرسنل رو خودم دیدم فقط در حال خوردن میوه و شیرینی ها بودن استکان های چایی خیلی کثیف و پر از لک بود شام هم اصلا کیفیت نداشت و غدا ها بی مزه ووسرد وویخ بود
تجربهای بینظیر و فراموشنشدنی در عمارت سام من و همسرم تموم باغتالارهای منطقه رو بررسی کردیم، اما انتخاب «عمارت سام» برای بهترین شب زندگیمون، بهترین تصمیمی بود که گرفتیم. از همون روز اولِ قرارداد تا آخرین لحظه شب عروسی، همهچیز فراتر از انتظارات ما پیش رفت. چند نکته که باعث شد عاشق این مجموعه بشیم رو مینویسم تا بقیه هم بتونن راحتتر تصمیم بگیرن: مدیریت حرفهای و متعهد: دلسوزی، خوشقولی و برنامهریزی دقیق مدیریت مجموعه باعث شد ما هیچگونه استرس و دغدغهای بابت هماهنگیها نداشته باشیم. دیزاین و فضا: دکوراسیون، نورپردازی و فضاسازی عمارت بهشدت شیک، مجلل و عکاسپسند بود. تموم مهمونامون از زیبایی تالار تعریف میکردن. کیفیت بینظیر پذیرایی و شام: کیفیت غذاها، فینگرفودها و نوشیدنیها فوقالعاده بالا و کاملاً داغ سرو شد. تست منو قبل عروسی عالی بود، اما شب عروسی حتی از اون هم بهتر شد. پرسنل مجرب و خوشبرخورد: تیم تشریفات و مهماندارها با نهایت احترام، سرعت و لبخند از مهمونای ما پذیرایی کردن و مدیریت سالن روی همهچیز کنترل کامل داشت. در نهایت از مدیریت محترم عمارت سام و تیم حرفهایشون صمیمانه تشکر میکنم که رویاییترین شب رو برامون ساختن. اگر به دنبال یک شب بینقص، لوکس و با آرامش هستید، بدون شک این عمارت بهترین گزینهست. ۱۰۰ از ۱۰ ستاره هم کمه برای این همه کیفیت! ❤️
سلام من هفتهی گذشته مراسم عروسیم رو توی این تالار برگزار کردم و خیلی راضی بودم. مالک و مدیریت بسیار محترمی هم داشتند. پیشنهاد میکنم
روز بخیر بسیار متن های عالی و جذابی آماده کرده بودید. من بعد از ماه صفر مراسم عروسیمه یک راهنمایی نیاز دارم! یکسری از مهمان ها خیلی راحت گوشی رو درمیارن و از عروس داماد یا سایر مهمانان فیلمبرداری میکنن! برای این مهمانان ناراخت نشن و یا اتفاق بدتری با پخش شدن تصاویر عروسی نیفته چه متن در کارت عروسی بنویسیم که فیلمبرداری نکنن
سلام وقتتون بخیر ببخشید نی تونم بپرسم که ثبت سفارش هست اون لختی بود سیاه بود بالاتنه کلا باز بود خب اون قیمتش چنده و سایزش برام من هستش ؟ ۹سالم