جشنواره رمضان

دانلود صوت عقد آریایی

عقدر آریایی یک متن زیبا است که به تازگی عروس دامادها تمایل دارند آن متن را در شروع زندگیشان بخوانند که ما در اینجا صوت عقد اریایی را جهت دانلود برای شما قراردادیم که امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد.

زبان برگزاری عقد آریایی از فارسی سلیس است که مهمانان حاضر در جشن نیز باید عروس و داماد را در بیان جملات عقد آریایی همراهی کنند. تنها علت برگزاری این نوع عقد، قسم خوردن عروس و داماد مقابل یکدیگر و در حضور مهمانان است. جمله ای که معمولا بارها در عقد آریایی تکرار می شود، تعهد دادن جهت وفادار بودن به همسر می باشد که هم عروس و هم داماد باید آن را تکرار کنند.

 

هزینه برگزاری عقد آریایی معمولا رایگان است و دفاتر ازدواج اینکار را به صورت رایگان و تنها به درخواست عروس و داماد انجام می دهند برخی می گویند عقد آریایی، همان عقد شرعی است و تنها بجای کلمات عربی، از کلمات فارسی استفاده می شود البته برای عقد شرعی حتماً باید از کلمات عربی استفاده شود تا عقد رسمی باشد.

پیشنهادات تالارکده

الهیه، فرشته
تخفیف لحظه آخری
خیلی بالا $$$$ 25 - 175 مهمان
تهران، خیابان زعفرانیه...
بالا $$$$ 25 - 100 مهمان
شهرک غرب - فاز یک - خی...
متوسط $$$$ 25 - 100 مهمان
جاده اصلی تهران به سمت...
متوسط $$$$ 25 - 75 مهمان
محدوده پونک
اقتصادی $$$$ 50 - 250 مهمان
محدوده غرب تهران - ابت...
بالا $$$$ 25 - 200 مهمان
تالار بسته شده
نیاوران - محدوده شمال ...
بالا $$$$ 25 - 75 مهمان

در بعضی از دفتر خانه های ازدواج نیز، بعد از خواندن عقد شرعی، مجدد همان عقد شرعی را به زبان فارسی برای عروس و داماد با مثال هایی از اشعار حافظ و مولانا می خوانند تا هر دو بهتر متوجه متنی که در عقد خوانده می شود، بشوند. البته همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، عقد آریایی حتماً باید بعد از عقد شرعی برگزار شود و تنها خواندن عقد آریایی باعث محرم شدن عروس و داماد نخواهد شد.

البته از نگاهی دیگر، برخی ها علت برگزاری عقد آریایی را زبان فارسی می دانند زیرا اکثریت زبان عربی را متوجه نمی شوند و بنابراین در طول مدت خوانده شدن خطبه عقد، تنها کلمات عربی می شنوند و معنای آن را متوجه نخواهند شد.

عقد آریایی یا عقد شرعی

عروس و داماد هایی وجود دارند که تنها برای بالا بردن کلاس عروسی شان و ثبت کردن این لحظات اقدام به برگزاری عقد آریایی جداگانه و به صورت اختصاصی در باغ و یا مکانی خاص می کنند. حتی در بعضی موارد هزینه زیادی نیز برای اینکار پرداخت می شود و باید بدانید که برگزاری عقد آریایی کاملاً اختیاری است و به هیچ عنوان ممنوع و یا نیاز به مجوز خاصی ندارد و همانطورکه ذکر شد، هر شخصی می تواند برگزاری آن را بر عهده بگیرد و به عنوان عاقد در مراسم حاضر شود البته پیشنهاد آن شخص به مفاهیم عقد آریایی و جملاتی که باید ذکر شود و همچنین ترتیب آن آگاه باشد.

لازم به توضیح است محیط برگزاری عقد آریایی با عقد شرعی نیز متفاوت است اگر خودتان قصد برگزاری عقد آریایی دارید باید بدانید که به 3 مورد محیط آرام با نور کم، شمع آرایی و مه احتیاج دارید. مه باید طوری ایجاد شود که اطراف عروس و داماد را بگیرد. سپس عروس و داماد رو به روی یکدیگر ایستاده و دستان همدیگر را می گیرند و عاقد شروع به خواندن خطبه عقد آریایی می کند.

هر جمله ای که از طرف عاقد گفته می شود را عروس و داماد باید تکرار کنند. جملات ابتدا به صورت سوالی از طرف داماد با شعری زیبا آغاز می شود و بعد از آن نوبت به عروس خانم می رسد که جواب داماد را با یک شعر زیبای دیگر بدهد در انتها که جملات عروس و داماد به پایان رسید نوبت به مهمانان حاضر در مراسم می رسد که با جمله: همایون باد این پیمان همایون باد این پیوند گرامی باد این سوگند همایون باد همایون باد همایون باد مراسم را به اتمام می رسانند. عاقد نیز وظیفه سنگین تری نسبت به عروس و داماد و مهمانان حاضر دارد. متنی طولانی که باید با صدایی زیبا و خوانا از طرف عاقد خوانده شود در این متن، دعایی برای عروس و داماد به زبان فارسی خوانده می شود.

متن شعر عقد آریایی برای عروس و داماد

عروس و داماد دست در دست هم ایستاده و عاقد شروع به خواندن متن شعر عقد آریایی می‌کند و پس از اتمام آن جملات زیر توسط عروس و داماد به ترتیب خوانده می‌شود.

متن شعر عقد آریایی داماد:

به نام نامی یزدان
من تو را برگزیدم از میان همه خوبان
میان این گواهان بر لب آرم این سخن با تو
برای زیستن با تو
وفادار تو خواهم بود در هر لحظه و هرجا
پذیرا می شوی آیا
تو با من این چنین هستی که من با تو

برای خواندن ادامه این متن و دیالوگ های عروس در این روش عقد میتوانید از صفحه ” عقد آریایی ” دیدن کنید

 

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل

نظرات کاربران

  • بدون نام

    ممنون. آیا صوت عقد آریایی با صدای فریدون مشیری هم موجوده ؟

    پاسخ
  • سمانه

    خیلی عالی

    پاسخ
  • مهدیه

    صوتی عقد آریایی

    پاسخ
  • ناشناس

    متاسفانه دکلمه ی صوتی لود نمیشه بررسی بشه لطفا چون صوتیش لازمه

    پاسخ
    • تالارکده

      بررسی شد مشکلی نداره. لطفا مجدد بررسی بفرمایید

      پاسخ
بهترین محضر عقد تهران