جشنواره رمضان

چگونه با خواهر شوهر خود در مراسم عروسی کنار بیایید ؟

خواهر شوهر عروسی

چگونگی رفتار با خواهر شوهر در مراسم عروسی

برای برگزاری یک جشن عقد و مراسم عروسی بی نقص احتمالا مشکلات بسیاری سر راه همه ی عروس و دامادها قرار دارد، از قرض و قسط و مشکلات اقتصادی گرفته تا اختلاف بر سر نوع گل آرایی تالار عروسی و یا چیدمان صندلی های باغ تالار. اما بعضی مواقع مشکلاتی برای جشن عروسی شما پیش می آید که هیچ وقت به آن فکر نمی کردید. برای مثال، رفتار خواهرشوهر شما می تواند در مراسم عروسی چالش برانگیز باشد!

گاهی ممکن است یکی از اعضای خانواده ی همسرتان خواسته و یا ناخواسته بین شما اختلاف بیاندازد. معمولا عروس خانم ها دوست دارند اولویت اول همسر خود باشند. اما همانطور که شما دنبال جلب توجه و علاقه ی همسرتان هستید، ممکن است خواهر همسرتان نیز در تلاش برای جلب محبت او می باشد. از نظر روانشناسان و مشاوران ازدواج، این موضوع در روابط بین زوجین و خانواده ی همسر بسیار شایع بوده، تا جایی که دخالت یکی از اعضای خانواده مثل خواهر همسر، سبب بروز اختلافات بسیاری بین عروس و داماد، حتی در اوایل ازدواج، می شود.

طبق گفته ی روانشناسان، خواهرها معمولاناخودآگاه به دفاع و حمایت از برادر خود می پردازند و همین موضوع می تواند روابط شما و همسرتان را به آشوب بکشاند. حتی گاهی این مکانیزم دفاعی در رفتار خواهر شوهرتان چنان مشهود و آزار دهنده است که مراسم عروسی را برای شما تلخ می کند. خواهر داماد حتی می تواند مادر و پدر را نیز با خود همراه کرده و فضایی پر تنش را در جشن عروسی ایجاد نماید.

روابط خوب با خواهر شوهر

هرچند از گذشته تا امروز روابط بین عروس و مادر شوهر دستخوش اختلافات زیادی بوده، اصولا خانم ها قبل از ازدواج هیچ تصوری از میزان چالش برانگیز بودن روابط با خانواده ی همسر خود ندارند. جالب است بدانید طبق نظر مشاوران خانواده، روابط بین خواهر و برادر حتی از روابط بین پدر و مادر و فرزاندان نیز صمیمی تر است و به همین دلیل هم تاثیر رفتار خواهر همسر شما در زندگی مشترکتان از مادر شوهر هم بیشتر خواهد بود.

با این وجود، شما باید با هوشمندی و رعایت چند نکته ی ساده، مشکلات پیش آمده از طرف خانواده ی همسر خود را مدیریت کنید. همچنین همسر آینده ی شما نیز می تواند با رفتار و واکنش صحیح به استحکام هر چه بیشتر زندگی مشترکتان کمک کند. با گذشت زمان، وقتی خواهر شوهر و دیگر اعضای خانواده از عشق همسرتان به شما مطمئن شوند، احترام بیشتری برای ازدواجتان قائل خواهند شد.

چطور روابط بهتری با خواهرشوهر و خانواده ی همسر خود داشته باشید

یک وجه اشتراک بین خود و خواهر شوهرتان بیابید

صحبت با فردی که به آن علاقه ندارید فرسایشی و خسته کننده به نظر می رسد، خصوصا اگر آن شخص خواهر شوهر شما باشد. اما بهتر است یک وجه اشتراک بین خود و خواهر همسرتان بیابید و درباره ی آن صحبت کنید. برای مثال اگر هر دو یک غذا و رستوران خاص را دوست دارید، به صحبت درباره ی آن بپردازید. در چنین شرایطی روابط بین شما و خواهر شوهرتان بهبود خواهد یافت.

از خواهر شوهر خود درباره ی علایق او سوال بپرسید

پرسیدن سوالاتی درباره ی علایق خواهر همسرتان به شما کمک می کند تا او را بهتر بشناسید و میزان مکالمات مثبت خود را افزایش دهید. به طور کلی، همه ی ما دوست داریم از خودمان صحبت کنیم. به همین دلیل هم سوالات شما موجب می شود تا خواهر همسرتان احساس بهتری نسبت به شما پیدا کند.

به بحث و جدل ها خاتمه دهید

همیشه جنگیدن برای آنکه ثابت کنید حق با شماست عاقلانه نیست. بهتر است خودتان را درگیر بحث های بیهوده و اختلافات پیش پا افتاده نکنید. همه ی ما باید به اختلاف نظر و طرز فکر یکدیگر احترام بگذاریم و از پافشاری و تحمیل عقاید خود به دیگران بپرهیزیم.

یکی از مسئولیت های برگزاری مراسم عروسی خود را به خواهر شوهرتان بسپارید

وقتی مجبور هستید حین برنامه ریزی برای جشن عقد و عروسی با خواهر شوهر و خانواده ی همسر خود نیز کنار بیایید، انجام یکی از قسمت های مراسم عروسی خود را به آنها بسپارید. در این صورت آنها برای برگزاری هر چه بهتر جشن ازدواج شما احساس مسئولیت می کنند و از تنش به دور خواهید ماند.

خواهر شوهر

تا حد امکان از برخورد مستقیم با خواهر شوهر خود اجتناب کنید

بهتری است یکی دیگر از اعضای خانواده و یا دوستان در مکالمات شما حضور داشته باشد. صحبت مستقیم با خواهر شوهرتان می تواند سوء برداشت ها و سوء تفاهمات را تا حد زیادی افزایش دهد. اما اگر نفر سومی در صحبت های شما حضور پیدا کند، اختلافات در گفت و گو به حداقل خواهد رسید.

شما و همسرتان می توانید همواره با برخورد صحیح و مدیریت روابط با دیگر اعضای خانواده، به آنها نشان دهید در تصمیم خود ثابت قدم بوده و با تمام وجود از ازدواجتان محافظت می کنید. در چنین شرایطی است که خواهر همسر شما مجبور به پذیرش برخی تغییرات و مسائل در روابط می شود. خوشبختی شما بهترین وسیله برای کاهش دخالت های اطرافیان و خانواده ی همسرتان خواهد بود.

هر چند گذشت و بخشش حلال بسیاری از مشکلات و اختلافات است، گاهی باید بیایستید و از زندگی و ازدواج خود مراقبت کنید. در اغلب مشکلات بین عروس و دامادها و خانواده ها، صحبت منطقی و با آرامش به چالش پایان خواهد داد. اما در صورتی که احساس می کنید برقراری صلح با خواهر و یا مادر همسر تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نیست، از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

برای مثال، اگر خواهر همسر شما از آشپزیتان ایراد گرفت، بهتر است تا جایی که انتقادات او با توهین همراه نیستند، آنها را نادیده گرفته و آرامش زندگی مشترک خود را بر هم نزنید. اگر فقط با شخص خواهر شوهر خود مشکلی دارید، با او تنها صحبت کنید احساس خود نسبت به رفتار او را بدور از عصبانیت توضیح دهید. با این کار به خواهر همسر خود اجازه نمی دهید پشت سر شما به همسرتان شکایت کند و به اختلافات دامن بزند.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
قیمت تالار عروسی در تهران ۱۴۰۳

سلام برای ۱۰۰ نفر چی قد میشه

بدون نام
10 آهنگ تانگو خارجی

خوبه دوست داشتم

بدون نام
دانلود آهنگ شاد عروسی قدیمی

عالیه . درود بر شما

نیلا شایان
لباس عروس میلیاردی آناشید حسینی

ایشون اصن ی لباس ساده بلد نیست بدوزه یه مزدا 3 داغون داره دختره حتی یه سوزن دوزی ساده بلد نیست همش دروغ فیک صورتش بدون ارایش ایقد داغون چشاش مشکی اصلا خال نداره کلا نمونه بارز یک فیکککک کامل

Zahra. H
باغ تالار روژین

سلام وقت بخیر هزینه جشن عروسی با گل آرایی حدود ۳۰۰نفر مهمان چقدر میشه ؟ برای سال۱۴۰۳ پاییز و زمستون

Zahra. H
باغ تالار عمارت کبیر شهریار

سلام وقت بخیر هزینه جشن عروسی ۳۰۰نفره با گل آرایی اندک میخواستم بدونم برای سال ۱۴۰۳

Zahra .H
باغ تالار کاخ ورسای

سلام وقت بخیر برای زمستون یا پاییز ۱۴۰۳حدود ۳۰۰ میهمان هزینش و لطف میکنید با گل آرایی اندک

سعید شایسته
صفر تا صد اجاره ماشین عروس | شرایط و مدارک لازم + لیست قیمت

عالی ممنون از اطلاعات مفیدتون

زرین فر
تالار پذیرایی میثاق ارتش

مراسم عروسی ماتالارمیثاق 1بود،پرسنل عالی بود کیفیت غذاهاعالی خدمات دهی بسیار عالی چای و نسکافه نامحدود پذیرایی میشد شارژ میوه و شیرینی عالی بود از مدیریت تالارجناب کامرانی صمیمانه سپاسگزاریم.باتشکر