6 دلیل برای اینکه یک عروسی کوچک و کم هزینه برگزار کنید

در حالی که بسیاری از عروس و دامادها در رویای برگزاری یک عروسی بزرگ و باشکوه هستند اما برگزاری یک مراسم عروسی کوچک که تنها نزدیکترین دوستان و بستگان شما در آن حضور دارند بسیار زیبا و به یاد ماندنی است. اگر چه برگزاری یک مراسم عروسی کوچک می تواند تأثیر زیادی در صرفه جویی هزینه ها داشته باشد اما همچنین در آن برنامه ها و تدارکاتی وجود دارد که شما انتظار آن را نخواهید داشت.

به انتخاب یک عروسی ساده با نزدیک ترین و عزیزترین کسان خود فکر کنید. در این مقاله 6 دلیل برای کوچک کردن لیست مهمانان خود و تحقق شعار “کمترین بیشترین است” آورده ایم.

عروسی کوچک

1- یک استراتژی عالی برای صرفه جویی در هزینه ها

اولین و مهمترین دلیل برگزاری یک عروسی کوچک با حداقل تعداد مهمانان کاهش هزینه ها است. بدون هیچ شکی تعداد مهمانان کمتر باعث می شود که شما تالار پذیرایی کوچکتر، غذا، میوه و شیرینی کمتر، کارت دعوت کمتر و بسیاری هزینه های کمتر دیگر داشته باشید و در تمام موارد صرفه جویی کنید. همچنین برای دکوراسیون تالار پذیرایی به تعداد گل های کمتر، میز و صندلی و تزئینات کمتری نیاز خواهید داشت.

این قابلیت انعطاف در بودجه بندی عروسی برای بسیاری از زوج ها جذاب بوده و به آنها اجازه می دهد که بودجه اختصاص داده به عروسی خود را در موارد دیگری مانند انتخاب یک باغ تالار یا تالار پذیرایی بهتر، استفاده از یک آتلیه عکاسی و فیلمبرداری مجهزتر و یا یک ماه عسل رویایی تر و لاکچری تر خرج کنند. عروس و دامادهایی که برگزاری یک عروسی کوچک را انتخاب می کنند می توانند گزینه هایی را در اختیار داشته باشند که دیگر زوج ها نمی توانند آنها را فراهم کنند.

2- گزینه های بسیار زیاد برای انتخاب تالار پذیرایی عروسی

عروس و داماد هایی که در حال برنامه ریزی و تدارک مقدمات یک عروسی بزرگ با تعداد مهمانان زیاد هستند محدود به انتخاب تالار های پذیرایی سنتی تر و بزرگ تر که با قد و قواره عروسی آنها و تعداد مهمانان شان جور باشد، هستند. در مقابل انتخاب و میزبانی یک عروسی کوچک باعث می شود دست شما برای انتخاب تالار پذیرایی و محل برگزاری عروسی باز تر باشد و انتخاب های خلاقانه تر و هوشمندانه تری داشته باشید.

حتی می توانید به برگزاری مراسم عروسی در رستوران محبوب خود یا در یک رستوران در نزدیکی محل زندگی خود فکر کنید. یا می توانید در حیاط خانه پدر و مادر یا یکی از بستگان نزدیک خود این مراسم را برگزار کنید. محدود کردن تعداد مهمانان باعث می شود هنگام انتخاب محل برگزاری عروسی امکانات بسیار بیشتری داشته باشید.

مشاوره هزینه ها و انتخاب مجموعه با تالارکده

عروسی کوچک

3- انتخاب المان های طراحی و دکوراسیون تالار پذیرایی

برای زوج هایی که نمی خواهند قربانی محیط و استایل شوند، انتخاب یک عروسی کوچک به آنها اجازه می دهد هر یک از المان های طراحی در عروسی خود را گردآوری کنند. با وجود تعداد افراد کمتری که باید به آنها غذا دهید و تعداد میزهای کمتری که باید دکور کنید و آنها را از خوردنی ها و نوشیدنی ها پر کنید، شانس این را دارید که بودجه بیشتری را برای المان های مورد نظر خود برای طراحی و دکوراسیون اختصاص دهید. به آویزهای گل، کیک های سه بعدی، کیک هایی که با دست روی آنها نقاشی شده و بسیاری موارد دیگر فکر کنید.

4- دوری از یک جمعیت زیاد غریبه

آیا شما و شریک زندگی تان از جمله افرادی هستید که حضور در جمع های زیاد و غریبه را دوست ندارید؟ در این صورت انتخاب یک عروسی کوچک و کم کردن لیست مهمانان عروسی می تواند یک راه حل خوب برای شما باشد که در روز عروسی تان احساس بهتر و راحت تری داشته باشید. شما از لحظات خوب عروسی تان مانند اولین رقص دو نفره لذت بیشتری خواهید برد وقتی که صدها چشم غریبه روی شما نباشد و فشار ناشی از آن را حس نکنید.

علاوه بر آن داشتن یک عروسی کوچک با نزدیک ترین و عزیزترین افراد زندگی تان باعث می شود از بسیاری از فرمالیته ها در روز عروسی چشم پوشی کرده و لحظات ارزشمندی را با افراد مورد علاقه خود داشته باشید و خاطرات خوش آن لحظه ها را تا سال ها در حافظه خود نگه دارید.

5- تجربه یک برنامه ریزی دقیق تر

میزبانی یک رویداد با صدها نفر از مهمانان، مانند یک عروسی، شاهکار تدارکاتی است. اگر شما و همسر آینده تان زمان لازم برای نظارت بر تمام قسمت های برنامه ریزی این رویداد بزرگ را نداشته باشید، یک عروسی کوچک می تواند تنش کمتری برای شما ایجاد کند. همچنین فرصت بیشتر و درگیری کمتری برای برنامه ریزی امور مربوط به مهمانان و اسکان مهمانانی که از شهرهای دیگر می آیند و پیدا کردن محل اقامت برای آنها و بسیاری موارد دیگر خواهید داشت و فرصت بیشتری برای لذت بردن از تهیه مقدمات عروسی و برنامه ریزی برای آن پیدا خواهید کرد.

عروسی کوچک

6- داشتن معضلات کمتر برای دعوت از مهمانان

شاید بهترین چیز در مورد عروسی کوچک این باشد که شما یک گروه متمرکز منتخب از دوستان نزدیک و افراد خانواده دارید تا در روز عروسی تان از شما حمایت کنند. به این ترتیب می توانید از فشار ناشی از دعوت تک تک همکاران، دوستان، هم دانشگاهی ها، افراد فامیل، دوستان دوران دبیرستان، دوستان دوران سربازی، دوستان والدین تان یا آشنایان تصادفی رها شوید. برای جلوگیری از احساسات آسیب دیده و یا مکالمات بی سرانجام، به سادگی اجازه دهید مردم بدانند که شما در حال برگزاری یک عروسی کوچک هستید و پذیرای دعای خیر آنها هستید.

در پایان روز تمام کسانی که شما را دوست دارند و با خوشحالی شما خوشحال هستند در کنارتان خواهند بود و در هیجان شما شریک هستند. شما مطمئن هستید توسط کسانی احاطه شده اید که واقعاً شما را می شناسند و دوست تان دارند.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد