نکات مهم مراقبت از پوست برای دامادهایی که به ظاهر خود اهمیت می دهند

روز عروسی هم برای عروس و هم داماد یک روز خاص و ویژه است و هر دو آنها تمایل دارند در تالار عروسی شان بدرخشند و از همه زیباتر باشند. بنابراین همانطور که داشتن پوستی سالم و زیبا برای عروس خانم ها اهمیت دارد برای دامادها نیز بسیار پراهمیت است. نکته ای که وجود دارد این است که عروس ها می توانند با  روش‌ ها و تکنیک‌ های مختلف آرایشی نواقص پوست خود را برطرف کنند. اما اکثر دامادها تمایلی به آرایش کردن ندارند. به همین دلیل دامادها چند ماه قبل از مراسم عروسی بهتر است به پوست خود اهمیت بیشتری داده و مراقبت های پوستی را به صورت مرتب انجام دهند. در این مقاله در سایت تالارکده نکات مهم مراقبت و نگهداری از پوست را برای دامادها گردآوری کرده ایم.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:راهنمای جامع انتخاب شیک ترین اکسسوری ها برای داماد

نکات مراقبت از پوست دامادها

داشتن برنامه منظم برای پاکسازی پوست

در تلاش برای فراهم کردن مقدمات عروسی، پوست شما هر روز در معرض مواد آلوده کننده، گرد و غبار، چربی، ضدآفتاب و … است و شما برای پاک کردن آن به یک برنامه منظم و دقیق نیاز دارید. بهتر است این برنامه هر شب تکرار شود و برای نظم آن جدیت کافی داشته باشید. اگر این کار را انجام ندهید پوست شما در خطر آسیب‌های جدی مثل آکنه، عفونت، چروک و بیماری‌های دیگری قرار خواهد داشت. ابتدا یک پاک کننده مناسب تهیه کنید و بر اساس شرایط زندگی خود برنامه منظمی برای به کار بردن آن ترتیب دهید. یک پاک کننده خوب می‌تواند تمام آلودگی‌هایی را که ممکن است در روزنه‌های پوست نفوذ کرده و باعث ایجاد آکنه می‌شوند از صورت شما پاک کند. صابون معمولی باعث خشکی و التهاب پوست می‌شود و بهتر است به دنبال پاک کننده‌های غیرصابونی که مناسب پوست شما هستند باشید مثلا اگر مبتلا به آکنه هستید از انواعی استفاده کنید که برای درمان آکنه مناسب باشند و حاوی موادی مثل سالیسیلیک اسید یا بنزوئیل پراکساید باشند.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:نکات مهم و کاربردی که باید برای خرید ست ساعت عروس و داماد بدانید

تغذیه مناسب و نوشیدن آب کافی

خیلی از دامادها به اینکه تغذیه چقدر در سلامت و زیبایی پوست شان موثر است توجه نمی‌کنند. باید با تغییراتی کوچک رژیم غذایی خود را چند ماه قبل از عروسی به سمت نوشیدن آب فراوان و مصرف میوه‌ها و سبزیجات ببرید، چون با این روش به‌طور طبیعی رطوبت پوست صورت‌تان تامین و شادابی آن دوچندان می‌شود. اگر پوست خوبی ندارید در این مدت باقیمانده تا روز عروسی بیشتر به غذاهایی که می‌خورید توجه کنید تا بدانید کدام ماده باعث بدتر شدن پوست شما می‌شود و اطمینان حاصل کنید که ویتامین‌های ضروری برای پوست را دریافت می‌کنید. مواد مختلفی وجود دارند که پوست شما به آن‌ها نیاز دارد تا بتواند فرآیند ترمیم و بازسازی را کامل کند. اما از سویی دیگر باید با متعادل کردن رژیم غذایی خود مصرف چربی، سرخ کردنی‌ها و نوشابه را به حداقل برسانید. این مواد اثر معکوس دارند و ممکن است باعث التهاب و جوش شوند و یا شما ممکن است به نوع خاصی از غذاها آلرژی داشته باشید و مصرف آن‌ها باعث واکنش‌های مختلف پوستی در بدن شما گردد.

نکات مراقبت از پوست دامادها

 

استفاده کردن از ضد آفتاب

متاسفانه خیلی از آقایان استفاده از ضدآفتاب را جدی نمی‌گیرند یا این که از نوع مناسب ضدآفتاب استفاده نمی‌کنند. حداقل چند ماه قبل از عروسی تان هرگز بدون استفاده از کرم ضدآفتاب خانه را ترک نکنید این مورد یکی از اساسی‌ترین نیازهای شما برای داشتن پوستی سالم و جوان در روز عروسی است. از طرفی ممکن است به این طریق استفاده از ضدآفتاب برای شما عادت شود و بعد از عروسی نیز استفاده از کرم ضدآفتاب را ادامه دهید. تاثیر انکارناپذیر ضد آفتاب در جلوگیری از پیری و حتی سرطان پوست را نباید نادیده گرفت. برخلاف تصوری که در ذهن دارید این روزها انواع ضدآفتاب‌های بدون رنگ و چربی مخصوص شما تولید می‌شوند و تغییری در رنگ پوست به وجود نمی‌آورد بنابراین بهانه‌ای برای استفاده نکردن از ضدآفتاب ندارید. اما به یاد داشته باشید حتما قبل از خواب صورت خود را پاک کنید چون ضدآفتاب حاوی موادی است که ماندن آن روی پوست باعث چروک و آسیب در طول شب می‌شود.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:راهنمای جامع انتخاب کت و شلوار دامادی شیک و مناسب

رعایت نکات لازم قبل و بعد از اصلاح

اگر اصلاح صورت خود را بدون محافظ ژل و یا کف انجام دهید رطوبت از پوست‌تان رفته و سطح آن کاملا خشک و آسیب‌پذیر می‌شود. صورت خود را قبل از اصلاح به بهترین شکل با آب گرم نمدار کنید. به این ترتیب ژل اصلاح یا کرم اصلاح تاثیرش را بهتر آشکار می‌کند. در ضمن پوست و موها نرم‌تر می‌شوند. استفاده از افترشیو بعد از اصلاح مانند مصرف مرطوب‌کننده بعد از دوش گرفتن ضروری است. برای اینکه تمام لایه‌های مرده پوست بعد از حمام و اصلاح کردن برداشته شده و پوست آماده خشک و چروک‌دار شدن است. پس برای مرطوب و بازسازی کردن لایه سطحی پوست حتما از مرطوب‌کننده و افترشیو استفاده کنید. چند دقیقه‌ای بیشتر زمان صرف کنید تا افترشیو را خوب بزنید و ماساژ دهید. ماساژ کمک می‌کند جریان خون لایه میانی پوست تحریک شود. هرگز تیغ کند برای اصلاح استفاده نکنید. بهتر این است در همان جهت رشد مو اصلاح کنید. اصلاح در جهت مخالف یا اصلاح در هر دو جهت سبب تحریک پوست می‌شود. اصلاح را سر فرصت و بادقت انجام دهید، حتی اگر هر روز مجبور به انجام این کار هستید باید مراقب باشید. پس از اتمام کار صورت خود را با آب سرد بشویید و با حوله به آرامی خشک کنید. علاوه بر این، باید پس از اصلاح رطوبت‌رسانی کافی انجام شود. در بسیاری از موارد محصولات پس از اصلاح حاوی درصد بالایی الکل هستند که به‌ویژه برای پوست‌های خشک نامناسب است. بنابراین اگر از پوست خشک رنج می‌برید، قطعا باید محصولات پس از اصلاح ملایم داشته باشید.

نکات مراقبت از پوست دامادها

مراقبت از لب‌های ترک‌خورده

دامادهایی که از لب‌‌های ترک‌خورده رنج می‌برند، بهتر است همیشه کرم لب همراه داشته باشند تا رطوبت کافی لب‌هایشان را تامین کنند. رژهای مراقبتی رایج انتخاب مناسبی هستند. برای خشک شدن لبها در سرمای زمستان نرم کننده لب لازم است

ورزش روزانه

ورزش کردن فقط برای داشتن شکم سیکس پک نیست. ورزش نه تنها برای بدن و قلب مفید است بلکه در پوست هم تاثیر دارد . ورزش باعث می شود تمام سموم از منافذ پوست تمیز شود چون  گردش خون در پوست بهتر انجام می شود.

شاید این موضوع برای شما جالب باشد:چگونه داماد را به مشارکت در کارهای عروسی تشویق کنیم

خوب بخوابید و خوب استراحت کنید

اگرچه داماد نیز پا به پای عروس در فراهم کردن مقدمات عروسی تلاش می کند، اما این نکته را در نظر داشته باشید که باید در روز عروسی از تمامی مردان جذاب‌ تر باشید. پس حتماً به خود برسید و حسابی استراحت کنید تا پوست شما برای روز مراسم شاداب باشد. سعی کنید از مصرف دخانیات خودداری کنید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

چگونه قبل از عروسی از شر شوره سر خلاص شویم
بهترین سالن زیبایی زعفرانیه
بهترین آرایشگاه داماد شهریار
بهترین سالن زیبایی عروس چیتگر

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد

نظرات کاربران

  • زمانی

    با سلام وشب بخیر باغ تالار واقع در سعید آباد معرفی کنید که حضورا بامدیریت صحبت وبازدید شود ومکان ار زان باشد با سپاس

    پاسخ
    • تالارکده

      سلام. لیست باغ تالارهای سعیدآباد https://www.talarkadeh.com/articles/garden-hall-saeeid-abad

      پاسخ
  • زمانی

    سلام وقت شما بخیر حضورا خدمت دفتر مدیریت ، که ماه مهر پنج شنبه باشه ۳۵۰ مهمان برای جشن عروسی

    پاسخ