آنچه در مورد فلزات هنگام خریدن حلقه نامزدی یا ازدواج باید بدانید

طلا و پلاتینیوم تنها گزینه­ های فلزی شما در هنگام خریدن حلقه نامزدی نیستند و دنیای گسترده­ا ی از فلزات گران بها از سنتی تا تا فوق مدرن وجود دارند. اگر هنگام خریدن حلقه نامزدی تمام تمرکز خود را روی الماس قرار دهید شبیه آن است که بیشتر به فکر تنقلات و تزئینات کیک عروسی خود باشید تا خود کیک. الماس ممکن است زیباترین و مطلوب­ترین قسمت یک حلقه باشد، اما پایه ­ای که آن را نگه می­دارد به همان اندازه مهم است. آیا شما واقعا باید یک حلقه از جنس فلزات گران بها مانند طلا، نقره، پلاتینیوم و یا فلزات دیگر جدیدی انتخاب کنید؟ هر فلز بیانگر و توضیح­ دهنده حالاتی از رابطه نامزدی شماست و هر کدام هم دارای خصوصیات ظاهری و استحکام و قیمت متفاوتی هستند. برای انتخاب بهترین فلز برای حلقه نامزدی گزینه­ های زیر را بررسی کنید.

حلقه پلاتینیوم:

پلاتینیوم تا قرن بیستم یکی از محبوب­‌ترین فلزات برای استفاده در جواهرات بود، زمانی که اکثر فلزات دیگر برای استفاده ­های نظامی به کار برده می­ شدند. این فلز زیبا و براق و با دوام به شما حس پایداری و با دوامی ­می­دهد . در دو دهه گذشته پلاتینیوم به عنوان یک انتخاب عالی برای حلقه­‌ها ازدواج و جواهرات بوده است. پلاتینیوم دارای یک رنگ سفید ملایم است و 30 برابر نادرتر و کمیاب­ تر و همچنین 40درصد سنگین تر از طلای 14 عیار است که این به این معنی است هم فلز گرانبهایی است و هم اینکه دیرتر اکسید می ­شود. به خاطر سختی و دوام بالای این فلز حکاکی و تزئیناتی که روی آن انجام می­ شود بسیار واضح و دقیق قابل دیدن است.

حلقه نامزدی,حلقه عروسی
حلقه نامزدی, حلقه عروسی زیبا, حلقه نشان جدید

اغلب جواهرات پادشاهان بریتانیا از پلاتین ساخته شده اند که عمدتا از معادن زیر زمینی آفریقای جنوبی و روسیه به دست می­آیند. پلاتین به کار برده شده در جواهرات 90٪ تا 95٪ خالص هستند که زیبایی در حد الماس را به نمایش می­گذارد که البته با گذشت زمان و استفاده زیاد می­تواند کدر شود و یا خراش بردارد. اما در کل گزینه خوبی برای حلقه نامزدی و یا جواهرات عروسی باشد.

حلقه های طلا:

طلا همیشه به لطف رنگ طبیعی و گرم و زرد و درخشش زیبایی که دارد برای جواهرات عروسی استاندارد بوده است. حلقه های طلایی عاشقانه هستند و زمان برای آنها معنی ندارد. آلیاژی که با طلا مخلوط می ­شود ممکن است رنگ آن را تحت تاثیر قرار دهد. صدها فلز برای میکس شدن با طلا وجود دارد که شاخص ترین آنها عبارتند از طلای زرد که برای آنکه گرم به نظر برسد با مقداری نقره و مس مخلوط شده است ، طلای سفید خالص که با پالادیوم و نقره یا نیکل ، مس و روی ترکیب شده و از یک پوشش از جنس رادیوم برای دوام و پایداری آن استفاده شده، طلای سبز که در واقع مایل به زرد است و مخلوطی از طلای خالی با نقره است و طلای صورتی یا رزگونه که بیشتر با مس ترکیب شده و از محبوبیت بیشتری برخوردار است. خلوص طلا را با مقیاس قیراط اندازه می­گیرند که قیراط خود به 24 قسمت تقسیم می­ شود و طلای 24 عیار خالص­ترین نوع طلا است که البته نرم و انعطاف­ پذیر است به همین خاطر آن را با عناصر دیگر ترکیب می­کنند تا دوام و سختی به آن ببخشند. برای مثال طلای 14 عیار شامل 14 قسمت طلا و 10 قسمت فلز مخلوط شده است. حلقه طلا را می­ توان با یک پارچه نرم جلا داد و براق کرد.

حلقه نامزدی, حلقه عروسی, حلقه ست عروس و داماد
حلقه نشان عروس, حلقه عروسی طلا, حلقه طلا سفید

حلقه نقره:

نقره که امروزه جز ارزانترین فلزات گران­بها است برای قرن­های زیادی فلزی با ارزش بوده و حتی در بعضی از زمان­ها از طلا با ارزش­تر بوده است. نقره تمام عیار نقره خالصی است که با فلزات دیگر ازجمله مس ترکیب شده تا دوام واستحکام بیشتری داشته باشد. نقره آلیاژی اگرچه از نقره خالص سخت­تر است ولی بازهم فلز نرمی به حساب می ­آید که می­ توان آن را به راحتی خراش یا تغییر شکل داد. نقره تمام عیار می­تواند به رنگ سفید براق یا سفید ملایم  و مات باشد. قرون وسطی نقره را فلز قمری نامیدند که به دلیل رنگ سرد و درخشان آن که شبیه بازتاب نور ماه در آب بود. نقره خالص نیز مانند طلا فلزی نرم است و برای استحکام آن با فلزات دیگر ترکیب می شود. نقره خالص باید حداقل 5/92 درصد نقره داشته باشد. برای همین است که روی جواهرات نقره ای عدد925 حک می­شود. برای جلوگیری از کدر شدن نقره معمولا باید آن را در جای سرد و خشک نگهداری کرد.

حلقه نامزدی, حلقه نامزدی شیک, حلقه نامزدی ست
حلقه عروس و داماد, حلقه نشان عروس

فلزات جایگزین:

بجز سه فلزی که معرفی شد و همگی به خوبی می­ شناسیم، جهانی از فلزات سبک، مدرن و با دوام دیگر وجود دارد که می­ تواند در عروسی­ها استفاده شود خصوصا برای آقایان که شاید زیاد به فلزات نامبرده بالا علاقه نداشته باشند. البته این فلزات در بین زنان زیاد محبوبیت ندارند.

این مطلب هم برای شما جذاب خواهد بود:هفت ایده برای تزئین سالن عروسی

کبالت:

این آلیاژ طبیعی به طور طبیعی برای استفاده در صنایع پزشکی و هوافضا ساخته شده است، اما اکنون نیز به عنوان یک فلز معاصر برای جواهرات زیبای عروسی نیز عرضه می شود. این فلز حدود چهار برابر سخت تر از پلاتین است. کبالت یک فلز سفید روشن است که ظاهر آن بیشتر شبیه پلاتینیوم است. این فلز سنگین­تر از دیگر فلزات جایگزین مانند تیتانیوم است و برای کسانی که جواهرات سنگین را می­ پسندند مناسب است. این فلز هم نسبتا فلزی مقاوم و سخت است و در برابر خراش مقاومت نشان می­ دهد و البته بر خلاف دیگر فلزات راحت­ تر می­ توان آن را تغیر شکل و سایز داد.

حلقه نامزدی

استیل:

این فلز دیگر فقط برای وسایل آشپزخانه نیست. این امر هم به دلیل استحکام ، دوام و پایداری آن است که باعث محبوبیت آن شده است. درخشندگی، استحکام و ضدزنگ بودن حلقه استیل می­ تواند ظاهر متفاوت­تر از بقیه فلزات مانند کروم را به نمایش بگذارد و بسیاری از مردم آن را فلزی ظریف و مدرن می­ دانند. استیل برای دوام بیشتر حداقل با 10 درصد کردم ترکیب می­ شود.

حلقه نامزدی استیل, حلقه نامزدی شیک, حلقه نامزدی ست عروس و داماد
عکس حلقه نامزدی, حلقه عروس و داماد طلا سفید, حلقه نامزدی نقره

حلقه تیتانیوم:

تیتانیوم به طور عمده در کارهای صنعتی کاربرد دارد. همچنین برای جواهرات عروسی خصوصا برای آقایان که فلزات سبک وزن را می­پسندند بسیار محبوب است. حلقه ­های تیتانیوم سیاه، نقره­ای و خاکستری معمولا با فلزات دیگر منبت کاری یا روکش می­شوند. تیتانیوم معمولا با فلز دیگری ترکیب نمی­شود و یکی از مستحکم­ ترین و با دوام­ترین فلزات است.

حلقه نامزدی, حلقه نامزدی برلیان, حلقه نامزدی تیتانیوم, حلقه نامزدی شیک
حلقه عروس و داماد ست, حلقه عروس و داماد نقره

حلقه با فلز تنگستن:

این فلز نقره­ای رنگ 4 برابر تیتانیوم سختی دارد و درخشندگی خاصی دارد. تنگستن زمانی که در صنعت روشنایی و تولید لامپ جایگزین رشته­های کربن شد یک انقلاب صنعتی درست کرد. تنگستن هم مانند تیتانیوم با فلز دیگری مخلوط نمی ­شود و یک فلز حساس است.

حلقه نامزدی, حلقه عروسی, حلقه نشان, حلقه نقره
حلقه ست زیبا, حلقه نشان شیک

مراقبت از جواهرات:

صرف نظر از جنس فلزی که برای جواهرات خود انتخاب کرده ­اید این مراحل را برای نگهداری از آن­ها رعایت کنید.

  • برای جلوگیری از خراش برداشتن جواهرات، آنها را در کیسه­های جدا یا جعبه جواهرات نگهداری کنید.
  • جواهرات خود را در محلول مواد شوینده کاملا شستشو دهید و با پارچه نرم خشک کنید.
  • از مسواک­های کهنه برای تمیز کردن جواهرات استفاده نکنید. از مسواک نرم یا مسواک کودکان بهره ببرید.
  • هنگام کار با مواد شوینده خشن یا شنا در آب کلر دار جواهرات خود را استفاده نکنید.اگر جواهرات شما الماس یا سنگ­های قیمتی دارد با جواهر ساز خود مشورت کنید زیرا ممکن است مراقبت­های ویژه ای لازم باشد.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

فرق انگشتر نشون و حلقه
حلقه ازدواج
اعلام نامزدی

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️