چطور از عرق کردن بیش از حد در مراسم عروسی دور بمانید

عوامل زیادی باعث عرق کردن می شود همه ما می دانیم روز جشن عروسی یکی از به یاد ماندنی ترین روزهای زندگی عروس و داماد است. البته همین لحظات خاطره انگیز مراسم عقد و عروسی، استرس و نگرانی نیز به همراه خواهند داشت. نگرانی های عروس و داماد و دیگر اعضای درجه ی یک خانواده در این روز کاملا قابل درک است، اما قطعا دوست ندارید این استرس روی ظاهر زیبای شما در جشن عقد و عروسی تاثیر منفی بگذارد.

برای مثال، نگرانی و استرس در روز مراسم باعث عرق بیش از حد خواهد شد. عرق کردن در روز عروسی می تواند به کابوسی ترسناک برای عروس و داماد تبدیل شود. اگر می خواهید از تعریق بیش از حد در جشن عقد و عروسی خود دور بمانید، باید بر استرس خود غلبه کنید.

لحظات دلهره آور جشن عقد و عروسی نباید روی جذابیت شما تاثیر منفی بگذارند و از درخششتان به عنوان عروس و داماد بکاهند، پس بهتر است برای رو به رو شدن با مشکلات جشن عروسی خود آمادگی لازم را کسب کنید. اتفاقاتی که قرار است در روز عروسی با آن مواجه شوید اهمیت چندانی ندارد، شما می توانید با در نظر گرفتن چند ترفند ساده و انجام آن بر استرس و نگرانی روز عروسی غلبه کنید و کاملا خونسرد، آرام و با اعتماد به نفس کامل در تالار پذیرایی ظاهر شوید.

بهترین راهکارها برای جلوگیری از عرق کردن بیش از حد در مراسم عروسی

عرق کردن عروسی

لوازم آرایشی و بهداشتی خود را خنک نگه دارید

احتمالا مدتی قبل از روز جشن عقد و عروسی، استفاده از محصولات مراقبتی پوست و مو را در برنامه ی خود قرار می دهید. بهتر است این محصولات را همیشه در یخچال نگه دارید تا موقع استفاده خنک باشد. حتی روز مراسم عروسی هم لوازم آرایشی را که مورد استفاده قرار می دهید خنک نگه دارید. اینکار تا حد زیادی از عرق کردن پوست صورت جلوگیری می کند.

قسمت های بدن که مستعد تعریق بیش از حد هستند را بشناسید

برخی از قسمت های بدن مثل گردن، بالای لب و یا کف دست ها، بیشتر از دیگر قسمت ها عرق می کنند و یا عرق این قسمت ها شما را با مشکلات بیشتری مواجه می سازد. اما برای جلوگیری از تعریق بیش از حد این بخش ها از پوست، راهکار ساده ای وجود دارد. به پوست قسمت هایی که بیشتر عرق می کنند کمی دئودورانت مایع و بدون بو بزنید، حتی کف دست ها. با این کار از عرق بیش از حد پوست جلوگیری خواهید کرد.

رژیم غذایی مناسب قبل از عروسی و سرد نگه داشتن بدن

خصوصا در گرمای تابستان، بهتر است درجه حرارت بدن را پایین نگه دارید و برای رسیدن به این هدف روغن نعناع فلفلی بهترین راه چاره است. چند قطره از روغن نعناع فلفلی را در آب بریزید و قبل از لباس پوشیدن روی تمام بدن خود اسپری نمایید. منتول یا همان جوهر نعناع در یک چشم به هم زدن حس خنکی به پوست شما می بخشد که تا تا ساعت ها ماندگار خواهد ماند.

پیشگیری از عرق زیاد در مراسم عروسی

قوانین روی جعبه ی محصولات بهداشتی مورد استفاده در عروسی را فراموش کنید

برخی از ترکیبات بهداشتی و درمانی، مثل کرم های مخصوص جای سوختگی و یا محصولاتی که بعد از اصلاح با تیغ و برای کاهش حساسیت پوستی مورد استفاده قرار میگیرند، همگی خاصیت خنک کنندگی دارند. برای آنکه در روز مراسم عقد عروسی از عرق بیش از حد دور بمانید، کمی از این کرم ها و یا اسپری ها را کف پا، روی کمر یا زیر گردن خود بزنید تا دمای بدن خود را در تمام طول جشن عقد و عروسی پایین نگه دارید.

همچنین ببینید : هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید

پارچه های خنک تر را برای دوخت لباس عروس و کت و شلوار داماد انتخاب کنید

بهترین راهکار برای دور ماندن از عرق بیش از حد در روز جشن عروسی، انتخاب پارچه های سبک تر و خنک برای دوخت لباس عروس و کت و شلوار داماد است. خصوصا اگر مراسم عروسی شما در فصل تابستان برگزار می شود، در انتخاب نوع پارچه ی لباس خود دقت کنید.

چرا باید جلوی عرق کردن را در عروسی بگیریم ؟

  • حفظ آرایش و گریم برای عروس و داماد
  • کم شدن استرس و اعتماد به نفس بیشتر
  • زیبایی بیشتر در ظاهر
  • عدم ترکیب بودی عرق بدن با ادکلن

از برخی از مواد غذایی دوری کنید

بهتر است چند روز قبل از مراسم عروسی و همچنین در روز جشن خود غذاهای پرادویه نخورید. بدن ما به ادویه جات با عرق کردن زیاد پاسخ می دهد. همچنین مصرف بالای کافئین یا همان چای و قهوه نیز موجب عرق پا، کف دست ها و زیر بغل می شود.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

باغ عکاسی فرمالیته
کارت عروسی دیحیتال راهنمای ساخت و امکانات
بهترین نقاط و لوکیشن های عکاسی در استانبول کجاست؟
مراحل ساخت کارت عروسی با گوشی ایفون و ios

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد