همه چیز درباره عروسی نوه ملکه انگلیس شاهدخت یوژنی یورک

شاهدخت یوژنی یورک

دومین عروسی مجلل و پرزرق و برق خانواده سلطنتی انگلیس در سال 2018، در 12 اکتبر برگزار شد. در این مراسم، پرنسس اوژنی، نوه ملکه انگلیس، با نامزد قدیمی خود، جک بروکسبنک، ازدواج کرد. این عروسی نیز مانند مراسم مگان مرکل، مورد توجه رسانه‌ها و مجلات مد و لباس قرار گرفت.

اگرچه عروسی پرنسس اوژنی شباهت‌های زیادی با عروسی شاهزاده هری و مگان مرکل در ماه می داشت، اما او پیش از مراسم خود اعلام کرده بود که این رویداد مهم زندگی‌اش یک عروسی “بدون پلاستیک” خواهد بود. او در مصاحبه‌ای با مجله British Vogue در ماه سپتامبر گفته بود که خانه او در حال حاضر ضد پلاستیک است و او و جک قصد دارند عروسی‌شان را نیز به همین ترتیب برگزار کنند.

مراسم در قلعه ویندزور، همان محل برگزاری عروسی شاهزاده هری و مگان مرکل، برگزار شد. این قلعه متعلق به قرن 15 میلادی است و تا به حال عروسی‌های بسیاری از خانواده سلطنتی در آن برگزار شده است.

این زوج 1200 نفر مهمان را به عروسی خود دعوت کرده بودند، که شامل اعضای انجمن ویندزور، نمایندگان موسسات خیریه مورد علاقه پرنسس اوژنی و جک، برخی از کارکنان خانواده سلطنتی و ساکنان قلعه می‌شدند.

لباس عروس شاهزاده انگلیس

عروسی پرنسس اوژنی

در روز جمعه 12 اکتبر، تمام چشم‌ها به سوی شاهزاده خانم اوژنی دوخته شده بود تا ببینند این شاهزاده خانم زیبا برای مراسم عروسی خود، بعد از ماه‌ها گمانه‌زنی، چه مدل و سبک لباسی را انتخاب کرده است.

پرنسس اوژنی، پیتر پیلوتو و کریستوفر دووس، بنیان‌گذاران برند بریتانیایی پیتر پیلوتو، را برای طراحی لباس خود انتخاب کرد. این طراحان برجسته، با بررسی لباس‌هایی که در دیگر مراسم عروسی اعضای خانواده سلطنتی پوشیده شده بود، لباس عروسی پرنسس اوژنی را به شکل یک پیراهن بلند و چین‌دار از جنس ابریشم خالص و با یقه هفت طراحی کردند.

این لباس دارای خط گردنی بود که در اطراف شانه‌ها تا خورده بود و پشت لباس کاملاً باز بود. این مدل پشت باز، توسط خود عروس درخواست شده بود تا جای بخیه عملی که در سن 12 سالگی بر روی ستون فقراتش انجام داده بود، نمایان باشد. پیام پرنسس اوژنی با این انتخاب این بود که نشان دهد این به‌اصطلاح نقایص، ما را منحصر به فرد می‌کنند و دلیلی برای پنهان کردن آن‌ها وجود ندارد. او معتقد بود که اگر باور داریم زیبا و ارزشمند هستیم، این ویژگی‌ها نیز بخشی از زیبایی وجودی ما هستند.

شاهزاده اوژنی، طراح لباس خود را تا روز عروسی‌اش مخفی نگه داشت، اما قبلاً در برنامه The One Show که از شبکه BBC پخش شد، اشاره کرده بود که می‌خواهد طراحش بریتانیایی باشد. او در این برنامه گفته بود که لباس عروسش یکی از چیزهایی است که واقعاً برای آن تصمیم گرفته است.

همچنین، این لباس عروسی زیبا شامل نمادهایی بود که شخصاً برای اوژنی و جک بروکسبنک مهم بودند. این نمادها عبارت بودند از خاربنی به نشانه علاقه و احترام این زوج به قصر بالمورال، یک شبدر (نماد ملی ایرلند) به نشانه اصل و نسب عروس، و رز و پیچکی که نماد خانه این زوج است.

پرنسس اوژنی، تاج زمردی گرویل را که در سال 1919 ساخته شده است، از ملکه قرض گرفت و آن را همراه با گوشواره‌های الماس و زمرد که هدیه داماد بودند، استفاده کرد. کفش‌های شارلوت المپیا نیز از دیگر استعدادهای بریتانیایی بود که بر پای پرنسس ظاهر شد.

حلقه عروس پرنسس اوژنی

عروسی پرنسس اوژنی

همانطور که پیش‌بینی شده بود، جک بروکسبنک یک حلقه عروسی جدید از طلای ولز بر انگشت عروسش پرنسس اوژنی گذاشت. این یک سنت سلطنتی است که تاریخچه آن به سال 1923 بازمی‌گردد. طلای ولز بسیار نادر و کمیاب است و قیمت آن تقریباً پنج برابر بیشتر از سایر انواع طلاها است.

از سوی دیگر، جک بروکسبنک تصمیم گرفت که حلقه عروسی نداشته باشد. در حقیقت، نپوشیدن حلقه عروسی برای مردان خانواده سلطنتی تصمیم غیرمعمولی نیست. طرفداران خانواده سلطنتی می‌دانند که پرنس ویلیام، پرنس چارلز و پرنس فیلیپ نیز حلقه عروسی نمی‌پوشیدند.

عروسی پرنسس اوژنی

مارلین کونیگ، کارشناس خاندان سلطنتی انگلیس و اروپا، به Town & Country گفته است: “هیچ سنتی برای پوشیدن یا نپوشیدن حلقه عروسی مردان خانواده سلطنتی وجود ندارد.” این موضوع فقط یک ترجیح شخصی است.

علاوه بر حلقه عروسی از طلای ولز، پرنسس اوژنی انگشتری طلایی را که ملکه الیزابت به او هدیه داده است، نیز بر انگشت داشت. این انگشتر یک یاقوت سرخ رنگ سونچیا پادپاراچا دارد که اطراف آن با الماس کار شده است. این انگشتر شباهت زیادی به حلقه ازدواج مادرش، سارا فرگوسن، دارد.

عروسی پرنسس اوژنی

دسته گل شاهدخت یوژنی یورک

عروسی پرنسس اوژنی

پرنسس اوژنی و جک بروکسبنک از طراح گل، راب وان هولدن، برای طراحی دسته گل عروسی کمک گرفتند.

وان هولدن با استفاده از شاخ و برگ‌های فصلی و گل‌هایی که در پارک ملی ویندزور پرورش داده شده بودند، دسته گلی زیبا و مجلل طراحی کرد که منعکس کننده رنگ‌های غنی پاییز بود. او از شاخه‌های درخت عنبر سائل (Liquid Amber)، شاخه‌های کوچک گل رز، گل ادریس، گل کوکب و انواع توت‌ها برای تهیه این دسته گل استفاده کرد.

در مصاحبه‌ای، او گفت: “این بزرگترین افتخار و امتیاز ویژه‌ای برای من بود که دسته گل عروسی شاهزاده اوژنی و جک را طراحی و تهیه کنم.”

بیشتر بخوانید: عکس لباس ملکه ها

ساقدوش دختر ملکه انگلیس

پرنسس اوژنی، خواهر خود پرنسس بئاتریس را برای ساقدوشی خود انتخاب کرد و این موضوع را از ماه سپتامبر در مصاحبه‌ای عنوان کرد.

پرنسس بئاتریس در مصاحبه‌ای درباره خواهرش گفت: “اوژنی شگفت‌انگیز است. او عروس بسیار مدرنی است.”

عروسی پرنسس اوژنی

شاهزاده شارلوت، دختر پرنس ویلیام و کیت میدلتون، همراه با ساوانا فیلیپس، دختر پیتر فیلیپس، میا تیندال، دختر زارا فیلیپس، ماد ویندزور، دختر لرد فردریک ویندزور، و تئودورا ویلیامز، دختر رابی ویلیامز، به عنوان دختران گل در مراسم حضور داشتند.

لیدی لوئیس، دختر پرنس ادوارد و کنتس ویسکس، نیز یکی از ساقدوش‌های پرنسس اوژنی بود.

عروسی پرنسس اوژنی همچنان به عنوان یکی از گران‌ترین عروسی‌های خانواده سلطنتی انگلیس شناخته می‌شود.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. / تالارکده

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مهمترین کارهای قبل از عروسی
نکات عروسی آخر هفته
منو عروسی دیس پرس سلف رویس
انجام برنامه ریزی برای اجرای رقص عروسی خود

آخرین دیدگاه‌ها

سلیمی
باغ تالار محرابی

سلام ، برای جشن به دنیا اومدن دخترمون ، با ۱۲۰ نفر مهمون ، با یه منوی متوسط هزینه ش چقدر میشه ؟

ناشناس
بازیگران ایرانی و خارجی که با خواننده ازدواج کردند

مبارک همشون باشه چه بهم میان

محمد
دانلود آهنگ رقص چاقو خواهر عروس

سلام. خیلی عالی همه اهنگ ها رو جمع کرده بودید. من دو آهنگ انتخاب کردم تو تولد خواهرم میخوام باهم برقصیم. تشکر از سایت خوب شما.

بدون نام
مراسم عروسی جنیفر لوپز و بن افلک + اخبار و حواشی

واقعا جنیفر لروس هست یه لروس به تمام پر معنی

بدون نام
تالار پذیرایی ارغوان طلایی

فقط. دو. کلام. حرف. حساب. اگه. دنبال. جایی هستید. مثل. مرد. و. مرام. اون. کاسب های. قدیم رو. براتون. زنده. کنه. اگه. دنبال غذایی. هستید. که. جاهای. دیگه. بالای. یک. میلیونه ولی. اینجا. با. کیفیت. دو برابر. بهتر. ارزونتر. بده. اگه. غذای. خوب. رو. می‌شناسی. و. ادعات میشه برید. اینجا. تا. از. کیفیت غذا. با. این. نوع. پذیرایی دهنتون باز. بمونه. فقط. از مدیران. اونجا. یه. خواهش. دارم. شما. رو. به. اون. کسی. که. می‌پرستید. همین. جور. ادامه. بدید آدمهای مثل. شما. دیگه. نیست. مرام. و معرفت. رفته. تو. داستان. ...اینجا. غذاشون. و. مرامشون. واقعا. تکه. تک

ساناز
همه چیزی که باید درباره آداب هدیه عروسی بدانید

بنظر شما کادو عروسی چقدر باید بدیم ؟ من بعد از ماه صفر مراسم عروسی دوستم هستش و از حالا دعوت شدم . من به تازگی عروسی کردم تا به حال هم رفت و آمد خانوادگی با دوستم نداشتم میخوام بدونم هدیه چی و یا چقدر باید بدم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

بدون نام
هرآنچه که در مورد شب زفاف یا شب اول عروسی باید بدانید + نکات آموزشی

من یکساله عروسی کردم ولی نتونستیم رابطه دلشته باشم همش خودمو سفت میگیرم ودست خودم نیست میترسم وخیلی دارم اذیت میشم دکترم رفتیم ولی هیچی

گمنام
چک لیست هزینه عروسی ۱۴۰۳

چه خبرههه!!! یه ازدواج ساده مثل زمان قبل مگه چشه؟ به لباس معمولی برا دو طرف+ یه مولودی خوان+ یه شام که تو محله برگزار بشه و خونه دو تا همسایه باشه. خونه خودشون زنونه و خونه همسایه مردونه. همش رو هم پنجاه میلیون هم نمیشه!