بهترین راه برای ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه یکی از راه‌های مهاجرت به این کشور است که علاوه بر اخذ اقامت، یکی از بهترین راه‌های سرمایه گذاری در خارج از کشور است. اگر شماهم به دنبال گسترش کسب و کار خود در کشورهای دیگر هستید، ثبت شرکت در ترکیه یکی از بهترین موقعیت‌ها برای شما به حساب می‌آید. کشور ترکیه با داشتن قوانین خوب برای سرمایه گذاری خارجی و موقعیت جغرافیایی خوبی که با ایران دارد، یکی از بهترین کشورها برای ثبت شرکت ایرانیان به حساب می‌آید.

 ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

طبق آخرین رتبه‌بندی و طبق گزارش سازمان‌‌‎های بین‌المللی، کشور ترکیه در بین 20 کشور پیشرفته جهان قرار دارد. ترکیه با اقتصاد رو به رشد و قوانین خوبی که برای جذب سرمایه خارجی تعیین کرده است، یکی از بهترین مقاصد برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری به حساب می‌آید. کشور ترکیه در صنایع گردشگری، کشاورزی، ارتباطات و فناوری، ساخت و ساز و خدمات بانکی جزو کشورهای پیشرو در دنیا است.

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

کشورهای مختلف برای ثبت شرکت قوانین مخصوص به خود را دارند. کشور ترکیه با قوانین خوبی که دارد خیال سرمایه گذاران را برای یک سرمایه گذاری مطمئن راحت کرده است. هرچند مراحل ثبت شرکت در نگاه اول کار آسانی نیست، اما باید در نظر داشت این مراحل برای کسانی که آشنا به این اسناد هستند کار راحتی است و با کمک مشاوران مربوطه می‌توان به راحتی اقدام به ثبت شرکت در ترکیه کرد. مراحل ثبت شرکت در ترکیه به ترتیب عبارتند از:

  • ترجمه گذرنامه‌های شرکا و ارسال آن برای ثبت
  • تعیین اساس‌نامه شرکت با توجه به نوع شرکت
  • استخدام حسابدار رسمی
  • پرکردن فرم‌های مخصوص تاسیس شرکت
  • گرفتن کد مالیاتی برای تمامی سهامداران
  • پرکردن فرم‌های اتاق بازرگانی و ثبت آدرس شرکت
  • دریافت کارت بازرگانی برای شرکت
  • ثبت رسمی امضای مدیرعامل در اداره ثبت احوال
  • تایید رسمی اساسنامه در اداره ثبت احوال
  • بازکردن حساب شخصی و شرکتی برای سرمایه اولیه و احراز یک چهارم آن
  • انجام کارهای مربوط به چاپ مشخصات در روزنامه
  • تنظیم اجاره‌نامه و اعلام آن به اداره مالیات
  • تایید آدرس اعلامی شما توسط مامور اداره مالیات
  • تایید دفتر حسابداری شرکت
  • آماده کردن کد اقتصادی شرکت

شرکت ترکیه

انواع شرکت در ترکیه

انواع شرکت‌هایی که می‌توان در ترکیه ثبت کرد عبارتند از :

  • شرکت با مسئولیت محدود (Limited): محبوب‌ترین روش برای ثبت شرکت در ترکیه، شرکت با مسئولیت محدود است؛ زیرا برای ثبت شرکت در این روش تنها به یک سهامدار نیاز است و حداقل سرمایه مورد نیاز نیز تنها 10.000 لیر ترکیه است. این روش اولین انتخاب برای کسانی است که به منظور اخذ اقامت در ترکیه اقدام به ثبت شرکت می‌کنند.
  • شرکت سهامی (Joint Stock): این روش برای کسانی مناسب است که تمایل به راه اندازی کسب و کار بزرگی را داشته باشند. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی در ترکیه 50.000 لیر است. در این روش تعداد سهامداران نیز بیشتر از روش مسئولیت محدود است و تعداد سهامداران باید بین 5 تا 250 نفر باشد.
  • شرکت تعاونی (Cooperative): ثبت شرکت در ترکیه به صورت تعاونی برای کسانی مناسب است که قصد راه اندازی کسب و کار در مقیاس بزرگ را دارند. این روش نسبت به دو روش قبلی مراحل ثبت طولانی‌تری دارد و اساسنامه آن باید مطابق با قوانین کشور ترکیه باشد. این شرکت‌ها به حداقل 7 عضو برای تشکیل نیاز دارند.
  • شرکت جمعی یا غیرتعاونی (Collective): این نوع شرکت‌ها تنها 1 درصد از شرکت‌های ثبت شده در ترکیه را تشکیل می‌دهند. منظور از شرکت جمعی یک کالا یا خدمت است که توسط اعضای درون شرکا ارائه می‌شود. شرکت‌های جمعی توسط اشخاص حقیقی قابل ثبت است.

قوانین ثبت شرکت در ترکیه

در گذشته برای ثبت شرکت در ترکیه حتما باید یکی از اعضای آن تابعه کشور ترکیه می‌بود تا ثبت شرکت ممکن باشد. بعد از تغییر سیاست‌های ترکیه و وضع قوانین دید، برای سرمایه گذاری خارجی این قانون برداشته شد و درحال حاضر امکان ثبت شرکت برای یک تبعه خارجی با مالکیت 100 درصد آن شرکت وجود دارد.

باتوجه به این که کشور ترکیه در زمینه سرمایه گذاری قوانین محکمی دارد، پیشنهاد می‌شود حتما از مشاوران حقوقی آشنا به ثبت شرکت در ترکیه کمک بگیرید. تاسیس شرکت در ترکیه باتوجه به نوع شرکت و سرمایه گذاری، نیاز به زمان‌های متفاوتی دارد. برای ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود حداکثر 3 روز زمان نیاز است. ثبت شرکت به صورت سهامی عام نیاز به طی کردن مراحل پیچیده‌تری دارد و بین 5 تا 30 روز زمان می‌برد تا مراحل قانونی طی شود.

هزینه ثبت شرکت در ترکیه

هزینه ثبت شرکت در ترکیه به مراحل اولیه ثبت ختم نمی‌شود و شما نیاز به هزینه‌های نگهداری شرکت خواهید داشت. این هزینه‌ها شامل اجاره دفتر، هزینه محاسبه چی (حسابدار) و هزینه سالیانه حسابرسی می‌شود. اگر کسب و کار شما نیاز به اخذ مجوز کار نیز داشته باشد باید ماهیانه 1000 لیر به مخارج قبلی اضافه کنید. یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها برای شرکت‌ها در ترکیه، پرداخت حقوق ماهیانه حسابدار است. از آنجا که برای ثبت شرکت در ترکیه باید یک حسابدار رسمی استخدام کنید، پس باید ماهانه 400 تا 1000 لیر بابت حقوق حسابدار پرداخت کنید.

همان‌طور که اشاره شد هزینه نگهداری شرکت شامل هزینه‌های دفتر کار نیز می‌شود. درصورتی که دفتر کار برای خودتان نباشد، باید برای اجاره دفتر کار بین 300 تا چند هزار لیر پرداخت کنید. همچنین بهتر است بدانید هر سه ماه یک بار باید 23 درصد مالیات بر اجاره ماهانه را نیز پرداخت کنید.

ترکیه

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه علاوه بر این که منجر به اخذ اقامت برای مدیرعامل و خانواده او می‌شود، مزایای دیگری نیز دارد. با دریافت اجازه کار پس از گذشت 5 سال می‌توان شهروندی ترکیه را دریافت کرد که منجر به گرفتن پاسپورت ترکیه می‌شود. برای ثبت شرکت در ترکیه قطعا نیار به افتتاح حساب در ترکیه را دارید؛ با این کار شما می‌توانید از مزایای افتتاح حساب در ترکیه برخوردار شوید.

با ثبت شرکت می‌توانید با پسوند TR اقدام به راه اندازی وب سایت برای کسب و کار خود کنید. علاوه بر موارد گفته شده، ثبت شرکت در ترکیه شامل مزیت‎‌های دیگری برای انواع مبادلات است. همچنین به دلیل موقعیت خوب ترکیه، این کشور یکی از بهترین کشورها برای صادرات انواع کالا و خدمت در جهان است.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

هتل اسپیناس میزبان مراسم عروسی دختر شمخانی
صفر تا صد ماجرای ازدواج گوگوش با پسری ۳۰ ساله
طلاق مهدی قائدی از همسرش علنی شد
طراحی سایت تالار پذیرایی

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد