لباس عروس های سلطنتی ملکه‌ها و پرنسس‌ها در طول تاریخ

در این مقاله سبک‌ها و مدل‌های لباس عروس‌های سلطنتی که بیشتر ملکه‌ها و پرنسس‌های مختلف در طول تاریخ استفاده کرده‌اند را گردآوری کرده‌ایم که امیدواریم موردتوجه قرار بگیرد. نکته جالب عکس لباس عروس ملکه ثریا همسر محمدرضا شاه در این لیست بود که در سایت‌های معتبر به زبان انگلیسی قرار داده‌شده است.

اگر خیلی مراسم ازدواج پرنس هری و مگان مارکل در سال ۲۰۱۸ توجه شما را جلب نکرد و خوشتان نیامد از مدل لباس عروس و … به با شکوه ترین و بهترین لباس عروس‌های سلطنتی در طول تاریخ نگاهی بیندازید.

لباس عروس ملکه های تاریخ

از لباس عروس ملکه ویکتوریا که بعد از آن لباس عروس سفیدش مد روز شد و پایه‌گذار مد لباس عروس سفید شد تا لباس عروسی پرنسس دیانا که دنباله‌دار و بلند بود تا گریس کلی که لباسش از تور بود و هزاران مدل لباس عروس‌های عروسی‌های سلطنتی که تا به امروز اتفاق افتاده‌اند. این بانوان سلطنتی می‌دانستد چطوری لباسشان را انتخاب کنند که بعد از چندین و چند سال هنوز زیبا هستند.

لباس عروس مگان مارکل که همگی شاهد آن بودیم در تاریخ ثبت‌شده و همگی آن را می‌شناسند. اما می‌دانستید که لباس عروسی مگان مارکل در اصل از روی مدل لباس ساتن ساده‌ی پرنسس مارگارت برداشته‌شده و به‌صورت نامحسوس شبیه یک لباس آن دوره زمانی است؟ و نکته جالبی که وجود دارد این است که تا قبل از عروسی ملکه ویکتوریا خانم‌ها در روز عروسی‌شان زیباترین لباسی که داشتند رو می‌پوشیدند و اینکه حتماً لباس عروسیشان باید سفید می‌بود؛ اهمیتی نداشت. اما بعد از عروسی ملکه ویکتوریا این رسم به وجود آمد که لباس عروس باید سفید باشد.

برای اینکه بهتر بتونیم توضیح بدیم به شما و مدل‌های لباس عروس‌ها رو ببینید عکس‌های زیر رو ببینید:

انواع لباس عروس های سلطنتی در طول تاریخ

  • لباس عروس ملکه ویکتوریا – سال ۱۸۴۰

لباس عروس ملکه ویکتوریا

لباس عروس سفیدی که اولین بار بود انتخاب می‌شد و کل فلسفه‌ی سفید بودن لباس عروس از آنجا شروع شد. ملکه‌ی جوانی که با ازدواج با پسر عمویش لباس سفیدی را انتخاب کرد که بعد از قرن‌ها هنوز هم مد هست و رنگ دیگری جایگزینش نشد. تصویر بالا تصویری از لباس زیبای بازسازی‌شده این ملکه است.

  • لباس عروس ملکه ماری تک – سال ۱۸۹۳عروسی سلطنتی

ماری تک با پادشاه آینده‌ی آن زمان شاه جرج سوم در لباس عروس سلطنتی که در لندن طراحی‌شده بود؛ ازدواج کرد. جرج سوم نوه‌ی ملکه ویکتوریا و پدربزرگ ملکه الیزابت بود.

  • لباس عروس ملکه الیزابت بوز لیون – سال ۱۹۲۳لباس عروس سلطنتی

بانو الیزابت بوز لیون در لحظه‌ای که با دوک یورک در سال ۱۹۲۳ازدواج کرد به‌عنوان عروسی زیبا و دلربا شناخته شد. دامن لباسش جز جدیدترین مدهای فشن آن زمان بود و همین‌طور مدل گشاد بودن کمر دامنش و الماس‌ها و نقره‌هایی که روس لباسش کارشده بود زیبایی لباسش رو در آن زمان چندین برابر کرده بود.

  • لباس عروس ملکه والیس سیمپسون – سال ۱۹۳۷

لباس ملکه والیس سیمپسون

والیس سیمپسون (مشهورترین خانم مطلقه در جهان) برای ازدواجش با دوک ویندسور در فرانسه لباسی که توسط طراحی فرانسوی طراحی‌شده بود پوشید.

  • لباس عروس ملکه الیزابت – سال ۱۹۴۷ 

عروسی ملکه الیزابت

 عروسی ملکه انگلیس با پرنس فیلیپ میزبان لباسی بود که دنباله‌ای از جنس تور که روش کارشده با مروارید و کریستال‌های گران‌قیمت بود (ده هزار مروارید اگر بخواهیم دقیق باشیم) که توسط طراحی مشهور به نام نورمن هارتنل طراحی‌شده بود، عروسی ملکه انگلیس یکی از باشکوه‌ترین مراسم‌های عروسی تاریخ به شما می‌آید.

  • لباس عروس ملکه ریتا هیورث – سال ۱۹۴۹

لباس عروسی ملکه ریتا هیورث

لباس عروسی سلطنتی ریتا هیورث در سال ۱۹۴۹ به معنای کامل لباسی شیک و کلاسیک بود که با یک کلاه کلاسیک از برند معروف دیور کلاسیک و شیک بودن لباس عروسش رو کامل کرده بود.

  • لباس عروس ملکه ثریا – سال ۱۹۵۱

لباس عروسی ملکه ثریا

از بهترین و زیباترین لباس‌های عروسی در زمان ۱۹۵۱ میلادی می‌توان به لباس عروس شگفت‌انگیزی اشاره کرد که طراحی برند کریستین دیور بوده و با بیست هزار پر و شش هزار الماس آماده‌شده بود.

درهمین رابطه لباس عروس ملکه فرح دیبا و ملکه فوزیه:

لباس عروس سلطنتی ملکه

  • لباس عروس ملکه گریس کلی – سال ۱۹۵۶

لباس عروس ملکه گریس کلی

لباس عروس سلطنتی گریس کلی به الهامی برای طراح‌های لباس و مدل‌های لباس و آرزوی عروس‌های بعد از آن عروسی تبدیل شد. این لباس نمادی از لباس عروسی‌های افسانه‌ای هست و یکی از زیباترین لباس‌های عروسی در طول تاریخ به شمار می‌رود. یقه‌ی بلند لباس و همین‌طور آستین‌های بلند و پیراهن بلند از جنس ساتن که توسط هلن رز طراحی‌شده بود این لباس از بهترین‌ها به شمار میاد و هنوز هم جزو لباس‌های عروسی شیک حساب می شود.

  • لباس عروس ملکه پرنسس مارگارت – سال ۱۹۶۰

لباس عروسی پرنسس مارگارت

طراحی لباس عروس ابریشمی که توسط پرنسس مارگارت پوشیده شده بود هم به‌دست هلن رز صورت گرفته بود. و در مجله‌ی لایف به‌عنوان ساده‌ترین لباس عروس تاریخ تعریف‌شده بود. شاید پرنسس مارگارت مدی رو راه انداخت چراکه بعد از آن پرنسس‌ها از لباس‌های ساده‌تر و ساتن های بلند ساده برای لباس عروسشان انتخاب کردند.

همچون پرنسس بدرخشید : لباس عروس پرنسسی (جدیدترین مدل های لباس عروس پفی پرنسسی)

  • لباس عروس ملکه فابیولا – سال ۱۹۶۰

لباس عروسی ملکه فابیولا

این لباس عروسی توسط کریسوبال بالنسیاگا و با دستان خودش طراحی‌شده بود. لباس عروسی ملکه فابیولا باپوست آراسته‌شده بود و اکنون در موزه بالنسیاگا در اسپانیا نگهداری می شود.

  • لباس عروس پرنسس بناتریکس در هلند – سال ۱۹۶۶لباس عروسی سلطنتی

یکی از لباس‌های عروس سلطنتی در طول تاریخ که موردتوجه قرار گرفت هم متعلق به پرنسس بناتریکس هست که از ساتن سفید به‌صورت ساده طراحی‌شده و دنباله‌ی بلندی هم دارد.

  • لباس عروس پرنسس ماگرت در دانمارک – سال ۱۹۶۷لباس عروسی سلطنتی

ملکه‌ی کنونی دانمارک که لباس عروسی طراحی‌شده توسط طراحی دانمارکی به نام جورجن بردن انتخاب کرد. یقه‌ی این مدلی که به‌صورت مستطیل شکل به همراه آستین‌های بلند در خانواده‌های سلطنتی محبوب شد و بعد از آن می‌بینیم که چند مدل لباس عروس سلطنتی از این مدل یقه‌ها در عروسی‌شان استفاده می‌کنند.

  • لباس عروس ملکه سیلویا از سوئد – سال ۱۹۷۶لباس عروسی سلطنتی

این لباس شیک و ساده از جنس ساتن هم از برند مشهور دیور هست که به صورت مینیمال انتخاب شده.

  • لباس عروس پرنسس کارولین در موناکو – سال ۱۹۷۸

لباس عروسی سلطنتی

دختر گریس کلی, پرنسس کارولین در موناکو با فیلیپ جونات در یک لباس که کاملاً به سبک ۱۹۷۰ میلادی بود ازدواج کرد. لباسی که پرنسس پوشیده بود توسط مارک بوهان برای کریستین دیور طراحی‌شده بود. از یک تاج گل روی سرش استفاده کرده بود که به مدل موهایش خیلی میامد و پرنسس بودنش را بیشتر نشان می‌داد. همچنین ببینید : خدمات مجالس عروسی

  • لباس عروس پرنسس دیانا – سال ۱۹۸۱

 

لباس عروسی پرنسس دیانا

این لباس که توسط دیوید و الیزابت امنول طراحی‌شده بود برای لباس عروسی سلطنتی پرنسس دیانا آنقدر در آن زمان جذاب و جدید بود که پنج ساعت بعد از مراسم تعدادی طراح از آن لباس الهام گرفته بودند و سبک لباس‌ها و پیراهن‌هایی به این شکل که پف زیاد دارند؛ طراحی کردند. تور دور لباس و جنس لباس پرنسس دیانا نفس همه رو در سینه حبس کرده بود. تور سر که دنباله‌دار هم بود تماماً با دست دوخته‌شده بود و چندین ماه زمان برده بود تا حاضر بشود. ده هزار مروارید در این لباس و تور به‌کاربرده شده بود.

  • لباس عروس ملکه رانیا در اردن –سال ۱۹۹۳لباس عروسی سلطنتی

در این لباس از تیکه‌های طلا استفاده‌شده بود و ملکه رانیا برای ازدواج با پرنس عبدالله در سال ۱۹۹۳ این مدل لباس رو انتخاب کرد.

  • لباس عروس پرنسس کیت میدلتون – سال ۲۰۱۱

لباس عروسی کیت میدلتون

این لباس زیبا و شیک کیت میدلتون حرفی نمی گذارد باقی به مونه و کاملاً مناسب یک پرنسس زیبا هست. بعد از پوشیده شدن این لباس در روز عروسی کیت میدلتون بسیاری از طراح‌های لباس عروس شبیه به این لباس رو طراحی کردند و از این لباس الهام گرفتند. قسمت توری این لباس به زیبایی آن چندین برابر اضافه می کنه. همچنین این مدل لباس عروسی هست که هنوز بعد از گذشت چند سال از مد نیفتاده و انتخاب خیلی از عروس‌ها است.

  • لباس عروس پرنسس مگان مارکل – سال ۲۰۱۸عروسی سلطنتی

با دیدن مگان مارکل در روز عروسی تمام دنیا توجهشان به‌سادگی لباس عروس سلطنتی او جلب شد. لباس مگان مارکل توسط برند ژیواشی طراحی‌شده بود. سادگی این لباس و تنها باز بودن یقه ی آن شیک بودن آن را چندین برابر می‌کرد. آستین‌های این لباس کوتاه بود و نکته‌ی جالب و رمانتیک این بود که طبق رسم انگلیسی‌ها برای همراه داشتن شیئی آبی توسط عروس مگان از تکه‌ای از لباس خودش که در قرار اول با پرنس هری پوشیده بود در دوخت تورش استفاده کرده بود. که این موضوع ارزش معنوی لباسش رو چندین برابر می‌کند.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

کالکشن جدید اروپایی از انواع مدلهای لباس عروس کوتاه
اجاره لباس عروس در تهران
بهترین مزون لباس عروس شهریار

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️

نظرات کاربران

  • ناشناس

    آخری ساده تر از همه تو ذوق زنی بیشتری هم داره آدم یاد لباس خواب می افته مال کیت خیلی ویکتوریایی نیست دوس ندارم

    پاسخ
  • هلیا

    لباس چه اهمیت داره وقتی خوشبختی دو نفر به میزان علاقه شون بستگی داره

    پاسخ