جشنواره رمضان

مدل های لباس عروس با حجاب برای عروس های محجبه

لباس عروس پوشیده و زیبا

همه ی عروس خانم ها دنبال ظاهری بی نقص در مراسم عروسی خود هستند و به همین دلیل توجه خاصی به مدل های لباس عروس با حجاب نوع آرایش و مدل موهای خود دارند. وقتی عروس و داماد وارد تالار عروسی و یا باغ تالار می شوند، نگاه تمام مهمان ها را به خود معطوف می کنند و می خواهند ستاره ی بی چون و چرای جشن عروسی خود باشند. اما برای عروس های محجبه، حفظ حجاب هم در کنار لباس و آرایش زیبا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

همانطور که همه ی ما می دانیم، مسلمانان به پوشش اسلامی و حفظ حجاب اعتقاد دارند و بسیاری از عروس و دامادهای مسلمان این اعتقاد را در مراسم عروسی و یا جشن نامزدی خود و حتی در تالار عروسی نیز حفظ می کنند. برای حفظ حجاب در مراسم عقد در یک سالن عقد یا عروسی، مدل لباس عروس با حجاب در انواع مختلفی وجود دارند و شما می توانید با توجه به نوع مراسم خود، فضای تالار و یا باغ تالار و فرهنگ منطقه ای که در آن ساکن هستید انتخاب مناسبی داشته باشید.

در این مطلب قصد داریم بهترین ایده های حفظ حجاب و پوشش اسلامی در مراسم عروسی را توضیح دهیم تا عروس های محجبه بتوانند با وجود حفظ حجاب، همچنان ظاهری بی نقص و امروزی داشته باشند.

لباس عروس پوشیده می‌تواند انتخاب مناسبی باشد؟

لباس عروس پوشیده ایرانی

یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر به خصوص گزیبان‌گیر بسیاری از دختران و خانم‌های محجبه‌ای شده است که در نزدیکی ازدواج و تشکیل خانواده قرار دارند، چگونگی پوشش لباس عروسیشان در حین برگزاری مراسم عقد و عروسی است. در حقیقت می‌توان گفت با گذر هرچه بیشتر زمان تعداد دخترانی که می‌خواهند در روز عروسی لباس عروسی پوشیده انتخاب و بپوشند بسیار کمتر شده است شاید این موضوع تا حدی چنین افرادی کمی آزار دهد.

تعداد زیادی از دختران محجبه هستند که می‌خواهند در روز برگزاری مراسم عقد و عروسی لباس عروس پوشیده تن کنند و باید در نظر داشت که هیچ مشکلی برای این انتخاب در میان نیست و در واقع نباید هم به آن ها به هیچ عنوان خورده‌ای از هر جهت گرفته شود زیرا هر دختر و خانمی می‌تواند هر آن طور که علاقمند است لباس عروس معمولی و رایج و یا لباس عروس پوشیده و ایرانی اصیل را انتخاب و آن را برای برگزاری مراسم و جشن عقد و عروسی برگزیند.

لباس عروس پوشیده خارجی و زیبا و شیک

در حقیقت این موضوع هیچ مقداری حتی اندک از زیبایی لباس عروس کم نخواهد کرد زیرا در مقابل آن لباس عروس‌ پوشیده های خاص و بسیار زیبایی هر روزه در مزون‌های مختلف و باکیفیت تولید می‌شود که می‌توان به راحتی هر یک از آن ها را برای برگزاری مراسم عقد و نامزدی و همچنین جشن عروسی پوشید و احساس خوبی نیز به آن داشت.

خوشبختانه در سال‌های اخیر مزون‌های زیادی با محوریت طراحی و تولید لباس عروس پوشیده، لباس عروس پوشیده ایرانی و لباس عروس پوشیده خارجی فعالیت می‌کنند و به نوعی می‌توان گفت بر خلاف دهه‌های گذشته مدل‌های بسیار زیبایی برای این نوع لباس عروس های پوشیده تولید و طراحی شده‌اند که عروس خانم‌هایی که قصد پوشیدن آن ها برای برگزاری مراسم عقد و عروسی داشته باشند می‌توانند به راحتی آن ها را تهیه کنند.

عروس محجبه
ممکن است در مراسمات خاص مثل عقد و … بخواهید با حجاب در بین مهمانان خود بنشینید و از این بابت میخواهید لباس عروس با پوشیده و با حجاب انتخاب کنید.

 مدل های لباس عروس با حجاب برای خانم های محجبه

مدل های بسیار متنوعی برای لباس عروس پوشیده و باحجاب ، حتی وقتی صحبت از حفظ حجاب در مراسم عروسی به میان می آید، وجود دارد. برخی مراسم عروسی کوچک، در یک سالن عروسی شیک و لباس عروس ساده را ترجیح می دهند، برخی نیز مدل های لباس عروس پر زرق و برق را می پسندند. برخلاف تصورات، حجاب می تواند زیبایی لباس عروس را دو چندان کند و همچنین جلوه ی خاصی به جواهرات و زیورآلات عروس ببخشد.

عروس خانم های طرفدار حفظ حجاب در مراسم عروسی می توانند به جای استفاده از تاج عروس روی موهای آرایش شده، از یک سربند و یا کلاه تزیین شده ی سفید استفاده کنند و همچنان در مراسم عروسی و جشن عقد خود بدرخشند.

پارچه ی لباس عروس برای عروس های محجبه

چه سفید و چه محلی و با رنگ های متنوع، لباس عروس های اسلامی، باید از پارچه ی متناسب دوخته شده باشند. پارچه های نازک و بدن نما مناسب چنین لباس عروس هایی نیستند. به طور کلی نوع پارچه و دوخت لباس عروس همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است.

رنگ لباس عروس

لباس عروس پوشیده شیک

اگر لباس عروس شما سفید و سنتی است، پوشش سر نباید دقیقا به همان رنگ باشد. کلاه و یا روسری را انتخاب کنید که با رنگ سفید هماهنگی دارند. زیرا پوشش سر تا پا سفید و بدون هیچگونه تضاد رنگ برای عروس خانم ها مناسب به نظر نمیرسد.

جنس و طرح پارچه ی لباس عروس با حجاب و پوشیده

برای طرح و جنس پارچه ی لباس عروس خود دنبال مدل های متفاوت و به روز باشید. لباس عروس سفید اما طرحدار در زیبایی شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. در بازار همیشه طرح و نقش های مختلفی برای پارچه های لباس عروس وجود دارد و بهتر است برای انتخاب جنس و طرح پارچه ی لباس خود کمی جسور باشید. لباس عروسی را تصور کنید که از ترکیب ساتن و پارچه ی گیپور گل برجسته دوخته شده است و این لباس چقدر همراه پوشش مناسب برای موها، زیبا خواهد بود.

استایل لباس عروس برای عروس های با حجاب

لباس عروس زیبا و پوشیده

همه ی ما می دانیم حجاب تنها به معنی پوشاندن موهای سر نیست، بنابراین مدل لباس عروس برای خانم های محجبه باید قسمت های دیگر بدن مانند دست ها و گردن را نیز بپوشاند. برخی از عروس ها مدل لباس عروس دلخواه خود را همراه با یک لباس همرنگ زیر آن می پوشند تا حجاب خود را به طور کامل رعایت کنند. اما شاید اینکار از زیبایی لباس عروس شما بکاهد.

پس بهتر است لباس عروس پوشیده ای که  انتخاب می کنید از ابتدا آستین های بلند و یقه ی بسته داشته باشد. همچنین می توانید از خیاط خود بخواهید به لباس عروس مورد علاقه شما آستین اضافه کند و یا تغییراتی را در آن ایجاد نماید تا مناسب یک مراسم عروسی و جشن عقد اسلامی شود.

مدت زمان مناسب برای یافتن لباس عروس پوشیده دلخواه خود را در نظر بگیرید

وقتی به دنبال یک لباس عروس خاص هستید باید زمانی بیشتری را به پیدا کردن آن اختصاص دهید. یافتن لباس عروسی که تمام فاکتورهای مورد نظرشما را داشته و برای حفظ حجاب کامل مناسب باشد، قطعا کار آسانی نیست. اجازه ندهید کمبود وقت، استرس قبل از برگزاری مراسم عروسی و جشن عقد را دو چندان کند.

استایل های مناسب برای عروس های با حجاب

انداختن روسری و یا شال روی سر

مدل های لباس عروسی برای عروس های محجبه

در جنوب آسیا و کشورهایی مانند هند، عروس ها فارق از اعتقادات مذهبی، پارچه ای متناسب با لباس عروس و به شکل روسری و یا شال روی سر خود می اندازند. عروس های محجبه گاها این نوع از شال و روسری را با یک کلاه و یا سربند ست می کنند تا موهای سر خود را به طور کامل بپوشانند.

پوشیدن شنل های کلاه دار

شنل عروس و لباس عروسی

در مراسم های عروسی که سالن پذیرایی خانم ها و آقایان از هم جدا هستند، عروس خانم ها تنها در بخشی از مراسم حجاب خود را رعایت می کنند. اگر مراسم عروسی و جشن عقد شما به صورت جدا در تالار و یا باغ تالار برگزار می شود، می توانید مدل لباس عروسی مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید و تنها در بخشی از مراسم و یا هنگام ورود و خروج و در صورت نیاز شنل کلاه دار خود را روی لباس بپوشید.

پوشیدن کلاه همراه با تور سر عروس

کلاه و تور سر عروس

بسیاری از عروس های محجبه برای پوشاندن موهای سر خود از کلاه استفاده می کنند . مدل های کلاه برای عروس های محجبه در بازار بسیار متنوع هستند. می توانید کلاه های گلدوزی شده و یا تزیین شده با سنگ های مختلف و مروارید، که با لباس عروس شما تناسب دارند، را انتخاب نمایید. برای پوشاندن گردن هم بهتر است یقه ی لباس عروس بلند و ایستاده باشد.

حفظ حجاب به صورت سنتی

مدل های لباس عروس

برخی از عروس خانم ها ترجیح می دهند حجاب خود را به شکل نرمال و همیشگی در مراسم عروسی حفظ کنند. پوشیدن روسری به رنگ سفید و یا پوشیدن چادر روی لباس عروس از جمله ی مواردی هستند که می توانید برای داشتن حجاب کامل در مراسم عروسی خود از آنها بهره بگیرید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

اجاره لباس عروس در تهران
بهترین مزون لباس عروس شهریار
بهترین مدل لباس عروس ایلاین (A-line)

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل

نظرات کاربران

  • بدون نام

    خیلی عالی بود بخصوص عکس هفتمی . واقعا دوسش داشتم

    پاسخ