معروف ترین عطر های سلطنتی در مراسم عروسی

با توجه به مشغله زیادی که هر زوجی قبل از برگزاری مراسم عروسی با آن مواجه هستند، ممکن است انتخاب عطر مناسب برای این روز مهم، در اولویت نباشد و آخرین چیزی باشد که به ذهنتان می‌رسد.

عطرها در رایحه‌های بسیار متنوع از بوی شیرین و میوه‌ای گرفته تا بوی ترش یا تلخ، عرضه می‌شوند و شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که چه عطری و با چه رایحه‌ای بهترین انتخاب برای روز عروسیتان است؛ در نتیجه انتخاب عطر عروسی کار چندان ساده‌ای به‌نظر نمی‌رسد.

معروف ترین عطرهای عروسی

در این مقاله چند نمونه از معروف‌ترین عطرهای عروسی که ستاره‌ها و اعضای خانواده سلطنتی در روز عروسیشان استفاده کرده‌اند، معرفی شده است. شاید شما نیز دوست داشته باشید برای روز بزرگ زندگیتان یکی از این عطرها را انتخاب کنید.

درهمین رابطه ببینید : لباس عروس های سلطنتی ملکه‌ها و پرنسس‌ها در طول تاریخ

  1. عطر عروسی پرنسس دایانا

عطر عروسی پرنسس دایانا

  • تاریخ برگزاری مراسم عروسی: 29 جولای 1981
  • نام عطر عروسی پرنسس دایانا: عطر هوبیگانت (Houbigant Quelques Fleurs Eau de Parfum)

پیشینه این برند بسیار غنی است. عطر Quelques Fleurs برای اولین بار توسط هوبیگانت پاریس در سال 1912 به بازار عرضه شد و به دلیل استقبال زیاد مردم، مجدداً در سال 1988 بازتولید شد.

همچنین ببینید : مراسم عروسی و لباس عروس پرنسس دایانا

این عطر از تلفیق رایحه نارنج، شکوفه پرتقال، گل رز، یاس، گل سرخ و زنبق تشکیل شده است که در انتها با بوی ملایمی از بلوط، عنبر و مشک تکمیل می‌شود.

  1. عطر عروسی ادری هپبورن

محبوب ترین عطرهای عروسی

  • تاریخ برگزاری مراسم عروسی: 18 ژانویه 1969
  • نام عطر عروسی ادری هپبورن: جیوانجی (GIVENCHY L’Interdit Eau de Parfum Spray)

هیپبورن در مراسم عروسی دومین ازدواجش از این عطر استفاده کرده است. عطر Linterdit که در سال 1957 برای اولین بار رونمایی شد، دارای رایحه ای از پودر گل بود اما در سری ساخت سال 2018، از رایحه چوب و گل استفاده شد. با این وجود، هم طراحی پکیج عطر و هم رایحه آن به ورژن ابتدایی شباهت بسیاری دارند.

در رایحه این ادوپرفیوم، ابتدا بوی گلابی و نارنج و سپس بوی گل سرخ، شکوفه پرتقال و یاس و در انتها بوی ملایمی از نعنای هندی، وانیل، آمبروکسان و ویتور به مشام می‌رسد.

نام این عطر برگرفته از عبارت Je vous linterdis به معنی “من شما را منع می‌کنم” است. این جمله از زبان خانم هیپبورن خطاب به آقای جیوانجی، زمانیکه از او درخواست تجاری سازی این رایحه اختصاصی را می‌کند، گفته شده است.

  1. عطر عروسی کیت موس

بهترین عطرهای جهان

  • تاریخ برگزاری مراسم عروسی: 1 جولای 2011
  • نام عطر عروسی کیس ماس: عطر سرج لوتنز (Serge Lutens Fleur d’Oranger Eau de Parfum Spray)

ادوپرفیوم Fleur d’Oranger در سال 2003 عرضه شده است و عطری شیرین زنانه با رایحه شکوفه پرتقال، یاس سفید و گل سرخ است. با طبیعتی فوق‌العاده پیچیده، رایحه این عطر دائما در حال تغییر است و با بوی مرکبات و ادویه‌جات گرم تقویت شده است.

کیت ماس هرگز نام عطر عروسی خود را فاش نکرد اما در یک از مصاحبه‌اش عنوان کرد که عطر میوه‌ای-گلی برند سرج لوتنز یکی از عطرهای موردعلاقه او بود.

  1. عطر عروسی ادل

عطر عروسی ادل

  • تاریخ برگزاری مراسم عروسی: 1 جولای 2011
  • نام عطر عروسی ادل: عطر دیور (DIOR Hypnotic Poison Eau de Parfum Spray)

ادوپرفیوم Hypnotic Poison از سال 1998 با بوی وانیلی کهربایی توجه همه را به خود جلب کرده است. با بوییدن این عطر ابتدا تلفیقی از رایحه نارگیل، آلو و زردآلو به مشام می‌رسد و سپس بوی چوب رز برزیلی، یاس، زیره، گل سرخ و گل رز را حس خواهید کرد. اما بوی وانیل، بادام، چوب صندل و مشک بر سایر بوها غالب است.

اگرچه مراسم عروسی ادل به طور خصوصی برگزار شد و حتی هیچ عکسی از این مراسم منتشر نشده بود، اما او قبلاً در سال 2011  طی گفتگویی با مجله 247 گفته بود که  Hypnotic Poison از برند ذیور عطر مورد علاقه‌اش است.

  1. عطر عروسی کیت میدلتون

محبوب ترین عطر جهان

  • تاریخ برگزاری مراسم عروسی: 29 آپریل 2011
  • نام عطر عروسی کیت میدلتون: عطر ایلومینیوم (White Gardenia Petals by Illuminum)

این عطر نه‌تنها محبوب است، بلکه به اندازه‌ای خاص و منحصربه‌فرد است که افراد عادی توان خرید آن را ندارند. در این عطر رایحه نارنج، زنبق و کاسیس غالب است. بوی گاردنیا، زنبق کوهی، یاسمن و یلانگ یلانگ نیز در این عطر زنانه به مشام می‌رسد و در نهایت از رایحه چوب‌های گران‌قیمت و عنبر نیز در این عطر استفاده شده است.

  1. عطر عروسی مگان مارکل

معروف ترین عطرهای عروسی

  • تاریخ برگزاری مراسم عروسی: 9 می 2018
  • نام عطر عروسی مگان مارکل: عطر فلوریس لاندن (Bergamotto di Positano Eau de Parfum by Floris London)

این عطر برای هر دو جنسیت زن و مرد مناسب است و در سال 2015 رونمایی شده است. در مدل Bergamotto di Positano از رایحه نارنج، نت‌های دریایی و پرتقال ماندرین استفاده شده است. به‌علاوه بوی وانیل، چای سبز، شکوفه پرتقال، زنجبیل، عنبر، ادویه‌های مختلف، نت‌های چوبی و آمبرت (مشک خطمی) نیز در این عطر احساس می‌شود. برند فلوریس لاندس عطرساز شخصی ملکه الیزابت می‌باشد.

  1. عطر عروسی ملکه الیزابت

  • تاریخ برگزاری مراسم عروسی: 20 نوامبر 1947
  • نام عطر عروسی ملکه الیزابت:عطر فلوریس لاندن (GUERLAIN L’Heure Bleue Eau de Parfum Spray or Floris London White Rose Eau de Toilette)

نت‌‎های ابتدایی عطر GUERLAIN L’Heure Bleueحاوی رایحه بادیان، روغن درخت پرتقال، گشنیز، نارنج و لیمو است. علاوه‌براین رایحه‌های میانی این عطر شامل گل گاو زبان، گل میخک، بنفشه، یلانگ یلانگ، رز بلغاری، یاس، ارکیده و گل سرخ می‌شوند. بوی زنبق، وانیل، بنزوئین، چوب صندل، دانه توکا، مشک و وتیور نیز در انتها احساس خواهد شد.

عطر وایت رز از برند فلوریس حتی نسبت به عطر GUERLAIN L’Heure Bleue قدیمی تر است و قدمت آن به سال 1800 برمی‌گردد. در این عطر رایحه خاک، سبزه و گل میخک غالب است و سپس بوی رز، بنفشه، زنبق و یاس حس می‌شود. در این عطر از رایحه مشک و عنبر نیزاستفاده شده است.

ملکه الیزابت هرگز نام عطر عروسی خود را فاش نکرده است اما مجله you گزارش کرده است GUERLAIN L’Heure Bleue یک عطر کلاسیک با مخلوطی از رایحه انواع گل‌ها و یا عطر Floris London White Rose احتمالاً انتخاب‌های اصلی ملکه هستند.

اکنون با محبوب‌ترین عطرهای عروسی جهان در طول تاریخ آشنا شده‌اید و می‌توانید از آنها برای روز عروسیتان الهام بگیرید. با این وجود؛ لزومی ندارد که حتماً در روز عروسیتان یکی از این عطرها را تهیه کنید؛ بلکه بهتر است عطری را انتخاب کنید که با آن احساس زیبایی و خاص بودن می‌کنید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

کالکشن جدید اروپایی از انواع مدلهای لباس عروس کوتاه
تفاوت لباس شب با لباس مجلسی
لباس عروس دخترانه

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد