معروف ترین عطر های سلطنتی در مراسم عروسی

با توجه به مشغله زیادی که هر زوجی قبل از برگزاری مراسم عروسی با آن مواجه هستند، ممکن است انتخاب عطر مناسب برای این روز مهم، در اولویت نباشد و آخرین چیزی باشد که به ذهنتان می‌رسد.

عطرها در رایحه‌های بسیار متنوع از بوی شیرین و میوه‌ای گرفته تا بوی ترش یا تلخ، عرضه می‌شوند و شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که چه عطری و با چه رایحه‌ای بهترین انتخاب برای روز عروسیتان است؛ در نتیجه انتخاب عطر عروسی کار چندان ساده‌ای به‌نظر نمی‌رسد.

معروف ترین عطرهای عروسی

در این مقاله چند نمونه از معروف‌ترین عطرهای عروسی که ستاره‌ها و اعضای خانواده سلطنتی در روز عروسیشان استفاده کرده‌اند، معرفی شده است. شاید شما نیز دوست داشته باشید برای روز بزرگ زندگیتان یکی از این عطرها را انتخاب کنید.

درهمین رابطه ببینید : لباس عروس های سلطنتی ملکه‌ها و پرنسس‌ها در طول تاریخ

  1. عطر عروسی پرنسس دایانا

عطر عروسی پرنسس دایانا

  • تاریخ برگزاری مراسم عروسی: 29 جولای 1981
  • نام عطر عروسی پرنسس دایانا: عطر هوبیگانت (Houbigant Quelques Fleurs Eau de Parfum)

پیشینه این برند بسیار غنی است. عطر Quelques Fleurs برای اولین بار توسط هوبیگانت پاریس در سال 1912 به بازار عرضه شد و به دلیل استقبال زیاد مردم، مجدداً در سال 1988 بازتولید شد.

همچنین ببینید : مراسم عروسی و لباس عروس پرنسس دایانا

این عطر از تلفیق رایحه نارنج، شکوفه پرتقال، گل رز، یاس، گل سرخ و زنبق تشکیل شده است که در انتها با بوی ملایمی از بلوط، عنبر و مشک تکمیل می‌شود.

  1. عطر عروسی ادری هپبورن

محبوب ترین عطرهای عروسی

  • تاریخ برگزاری مراسم عروسی: 18 ژانویه 1969
  • نام عطر عروسی ادری هپبورن: جیوانجی (GIVENCHY L’Interdit Eau de Parfum Spray)

هیپبورن در مراسم عروسی دومین ازدواجش از این عطر استفاده کرده است. عطر Linterdit که در سال 1957 برای اولین بار رونمایی شد، دارای رایحه ای از پودر گل بود اما در سری ساخت سال 2018، از رایحه چوب و گل استفاده شد. با این وجود، هم طراحی پکیج عطر و هم رایحه آن به ورژن ابتدایی شباهت بسیاری دارند.

در رایحه این ادوپرفیوم، ابتدا بوی گلابی و نارنج و سپس بوی گل سرخ، شکوفه پرتقال و یاس و در انتها بوی ملایمی از نعنای هندی، وانیل، آمبروکسان و ویتور به مشام می‌رسد.

نام این عطر برگرفته از عبارت Je vous linterdis به معنی “من شما را منع می‌کنم” است. این جمله از زبان خانم هیپبورن خطاب به آقای جیوانجی، زمانیکه از او درخواست تجاری سازی این رایحه اختصاصی را می‌کند، گفته شده است.

  1. عطر عروسی کیت موس

بهترین عطرهای جهان

  • تاریخ برگزاری مراسم عروسی: 1 جولای 2011
  • نام عطر عروسی کیس ماس: عطر سرج لوتنز (Serge Lutens Fleur d’Oranger Eau de Parfum Spray)

ادوپرفیوم Fleur d’Oranger در سال 2003 عرضه شده است و عطری شیرین زنانه با رایحه شکوفه پرتقال، یاس سفید و گل سرخ است. با طبیعتی فوق‌العاده پیچیده، رایحه این عطر دائما در حال تغییر است و با بوی مرکبات و ادویه‌جات گرم تقویت شده است.

کیت ماس هرگز نام عطر عروسی خود را فاش نکرد اما در یک از مصاحبه‌اش عنوان کرد که عطر میوه‌ای-گلی برند سرج لوتنز یکی از عطرهای موردعلاقه او بود.

  1. عطر عروسی ادل

عطر عروسی ادل

  • تاریخ برگزاری مراسم عروسی: 1 جولای 2011
  • نام عطر عروسی ادل: عطر دیور (DIOR Hypnotic Poison Eau de Parfum Spray)

ادوپرفیوم Hypnotic Poison از سال 1998 با بوی وانیلی کهربایی توجه همه را به خود جلب کرده است. با بوییدن این عطر ابتدا تلفیقی از رایحه نارگیل، آلو و زردآلو به مشام می‌رسد و سپس بوی چوب رز برزیلی، یاس، زیره، گل سرخ و گل رز را حس خواهید کرد. اما بوی وانیل، بادام، چوب صندل و مشک بر سایر بوها غالب است.

اگرچه مراسم عروسی ادل به طور خصوصی برگزار شد و حتی هیچ عکسی از این مراسم منتشر نشده بود، اما او قبلاً در سال 2011  طی گفتگویی با مجله 247 گفته بود که  Hypnotic Poison از برند ذیور عطر مورد علاقه‌اش است.

  1. عطر عروسی کیت میدلتون

محبوب ترین عطر جهان

  • تاریخ برگزاری مراسم عروسی: 29 آپریل 2011
  • نام عطر عروسی کیت میدلتون: عطر ایلومینیوم (White Gardenia Petals by Illuminum)

این عطر نه‌تنها محبوب است، بلکه به اندازه‌ای خاص و منحصربه‌فرد است که افراد عادی توان خرید آن را ندارند. در این عطر رایحه نارنج، زنبق و کاسیس غالب است. بوی گاردنیا، زنبق کوهی، یاسمن و یلانگ یلانگ نیز در این عطر زنانه به مشام می‌رسد و در نهایت از رایحه چوب‌های گران‌قیمت و عنبر نیز در این عطر استفاده شده است.

  1. عطر عروسی مگان مارکل

معروف ترین عطرهای عروسی

  • تاریخ برگزاری مراسم عروسی: 9 می 2018
  • نام عطر عروسی مگان مارکل: عطر فلوریس لاندن (Bergamotto di Positano Eau de Parfum by Floris London)

این عطر برای هر دو جنسیت زن و مرد مناسب است و در سال 2015 رونمایی شده است. در مدل Bergamotto di Positano از رایحه نارنج، نت‌های دریایی و پرتقال ماندرین استفاده شده است. به‌علاوه بوی وانیل، چای سبز، شکوفه پرتقال، زنجبیل، عنبر، ادویه‌های مختلف، نت‌های چوبی و آمبرت (مشک خطمی) نیز در این عطر احساس می‌شود. برند فلوریس لاندس عطرساز شخصی ملکه الیزابت می‌باشد.

  1. عطر عروسی ملکه الیزابت

  • تاریخ برگزاری مراسم عروسی: 20 نوامبر 1947
  • نام عطر عروسی ملکه الیزابت:عطر فلوریس لاندن (GUERLAIN L’Heure Bleue Eau de Parfum Spray or Floris London White Rose Eau de Toilette)

نت‌‎های ابتدایی عطر GUERLAIN L’Heure Bleueحاوی رایحه بادیان، روغن درخت پرتقال، گشنیز، نارنج و لیمو است. علاوه‌براین رایحه‌های میانی این عطر شامل گل گاو زبان، گل میخک، بنفشه، یلانگ یلانگ، رز بلغاری، یاس، ارکیده و گل سرخ می‌شوند. بوی زنبق، وانیل، بنزوئین، چوب صندل، دانه توکا، مشک و وتیور نیز در انتها احساس خواهد شد.

عطر وایت رز از برند فلوریس حتی نسبت به عطر GUERLAIN L’Heure Bleue قدیمی تر است و قدمت آن به سال 1800 برمی‌گردد. در این عطر رایحه خاک، سبزه و گل میخک غالب است و سپس بوی رز، بنفشه، زنبق و یاس حس می‌شود. در این عطر از رایحه مشک و عنبر نیزاستفاده شده است.

ملکه الیزابت هرگز نام عطر عروسی خود را فاش نکرده است اما مجله you گزارش کرده است GUERLAIN L’Heure Bleue یک عطر کلاسیک با مخلوطی از رایحه انواع گل‌ها و یا عطر Floris London White Rose احتمالاً انتخاب‌های اصلی ملکه هستند.

اکنون با محبوب‌ترین عطرهای عروسی جهان در طول تاریخ آشنا شده‌اید و می‌توانید از آنها برای روز عروسیتان الهام بگیرید. با این وجود؛ لزومی ندارد که حتماً در روز عروسیتان یکی از این عطرها را تهیه کنید؛ بلکه بهتر است عطری را انتخاب کنید که با آن احساس زیبایی و خاص بودن می‌کنید.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

لباس مجلسی کوتاه دخترانه لمه
اکسسوری عروسی
انگشتر پشت حلقه چیست
کفش عروسی

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
ساخت کارت دعوت تولد دیجیتال آنلاین

سلام. من کارت عروسی دیجیتال رو قبلا از شما سفارش دادم. الان میخواستم کارت تولد سفارش بدم. ممکنه راهنمایی کنید از کجا میتونم ؟

فاطمه
باغ تالار اریکه تات

مراسم ما تو باغ یاسین با اجرای تشریفات تات بود بی نظیر بود همچی ممنون از سلیقه خوبشون و کیفیت بسیار بالای پذیراییشون

بابائی
باغ تالار عمارت شیخان

اولش که میوه گذاشتند نیم ساعت رو میز بود بعد سریع برداشتند،صدای موزیک بشدت زیاد بود،زمین سالن قبل ورود میهمانان و عروس داماد کثیف بود،موقع سلف غدا چون ما صاحب مجلس بودیم می‌خواستیم غذا ببریم که گفتند تموم شده در صورتی کل مهمانان ما ۲۰۰ نفر بودند ولی ما ۳۰۰ نفر دعوت کرده بودیم که صد نفر نیامدند یجورایی غذا رو پیچوندند بعد از اینکه مهمانان شروع به خوردند کردند کارکنان سالن بدون کسب اجازه از عروس داماد رفتند و همه ی غذا هارو خوردند. اگر می‌خواهید در این سالن عروسی بگیرید دقت کنید قبل از اینکه کارکنان شروع به خوردند کنند صاحب مجلس باقی مانده غذا را با خودش بیاره. به هرحال من همه ی کامنت هارو خواندم و هیچکس راضی نبود ما هم راضی نبودیم.

بدون نام
عمارت قصر پایتخت کرج

مدیریت آقای مشهدی بسیار ضعیف بود پرسنل کثیف و بد اخلاق به مدیریت خانم حقیقی متاسفانه هیچ گونه تعهدی نسبت به قرار دادی که بسته شد نداشتن پذیرایی ناراضی من مراسمم تو مهر بود اصلا رضایت نداشتم

بدون نام
باغ تالار عمارت سام

بهترین عمارت وبهترین مدیریت کیفیت عالی خیلی ممنون از اقای مولایی وپرسنل کار بلدشون عروسی پسرم ۱۹ شهریور بود همه چیزعالی بود

عذرا مظلوم
قیمت تالار عروسی در تهران ۱۴۰۳

سلام میخواستم قیمت ورودی برای ۲۰۰ نفر مهمان تو تهران رو بدونم

بدون نام
باغ تالار عمارت بیست و یک ۲۱

سلام من مهمان جشن عروسی یکی از بستگان در این تالار بودم هنگام ورود مسافت پارکینگ تا تالار در هوای سرد فوق العاده طاقت فرسا بود ، پذیرایی با تعاریف این تالار مغایرت داشت ، نوشیدنی گرم بیرون سرو میشد که سرد بود . سرو شام در سالن مجزا دور از تالار بود که با سن من خیلی ازاردهنده بود . خلاصه با مبلغی که از میزبان شنیده بود هیچ هماهنگی نداشت . بخار موقع موزیک تنگی نفس می اورد ، نه تنها من اکثر مهمانان مجبور شدن در هوای سرد از سالن بیرون برن . لطفا به این نکات توجه بشه اگر میخواهید به کارتان ادامه بدید . چون فضای بیرونی تالار فوق العاده زیباست حیفه حیف

مهسا مظلومی
تالار تشریفاتی مایا

رفتار پرسنل از دم پارکینگ تا اخر شب که میخاستیم خدافظی کنیم عالی بود پذیرایی هم خوب بود طعم باقالی با گوشت هم استثنایی بود

بدون نام
باغ تالار عمارت بیست و یک ۲۱

سلام ما چند شب پیش مراسم عروسی در این تالار داشتیم ، مسافت پارکینگ تا تالار برای مهمانان بخصوص خانمها ازاردهنده ست ، پذیرایی به نسبت مبلغ دریافتیشون خیلی ضعیفه ، سرو شام در سالن مجزاست که با تالار فاصله داره و برای میهمانان در هوای سرد پیمودن این مسیر خیلی سخته ، سرو اردور با منوی انتخابی متفاوته ، گروه موزیک فوق العاده ضعیفه ، ........ خلاصه مبلغ دریافتی با خدمات هم خوانی نداره کیفیت شام خوب بود ولی از اینهمه غذا که باقی مانده بود پلوی خالی بدون گوشت و مرغ پک کرده بودن ، که اگر ادعا میکردن چیزی نمانده ابروی خودشان را بیشتر حفظ کرده بودن . فضای تالار بیرون سالن و داخلش خیلی قشنگه ولی صندلیها راحت نیستن به سرویس غذاخوری و دکوراسیون نمیخورن . اگر به این رویه ادامه بدن متاسفانه کسی تمایل به معرفی تالار را نداره . درکل سرویس دهی با مبلغ دریافتی هماهنگی نداره ،