مراسم عروسی و لباس عروس پرنسس دایانا

لباس عروس پرنسس دایانا در دنیا به نمادی از شکوه و زیبایی تبدیل شده است. قبل از مگان مارکل، دوشس ساسکس، و کیت میدلتون، دوشس کمبریج، همه از پرنسس دایانا به عنوان محبوب ترین شاهدخت خانواده ی سلطنتی یاد می کردند.

پرنسس دایانا در واقع از نظر شخصیتی با هیچ یک از دیگر اعضای خانواده ی سلطنتی قابل قیاس نبود. بانو دایانا اسپنسر در بیست و نهم جولای سال 1981 و در طی یک مراسم عروسی سلطنتی باشکوه، پرنسس دایانا لقب گرفت. از سال 1981، کاخ سلطنتی انگلیس مراسم های عروسی زیادی را به خود دیده، اما لباس عروس در هیچ یک از آنها به اندازه ی لباس عروس پرنسس دایانا مورد توجه طراحان مد و مردم عادی قرار نگرفته است.

لباس عروس پرنسس دایانا

لباس عروس پرنسس دایانا

هماهنطور که پیشتر هم گفتیم، در سال 1981 بانو دایانای بیست ساله با پرنس چارلز، شاهزاده ی انگلستان، ازدواج کرد. حلقه نامزدی او از الماس و یاقوت کبود هجده قیراطی و تراش بیضی شکل ساخته شده بود. انگشتر نامزدی پرنسس دایانا امروز به پرنسس کاترین تعلق دارد. مراسم ازدواج پرنسس دایانا و پرنس چارلز یک جشن عروسی سلطنتی کامل، و با شکوه و جلالی بی نظیر بود. بیش از هفتصد و پنجاه میلیون نفر در سراسر دنیا این مراسم عروسی سلطنتی را از طریق تلویزیون تماشا می کردند و چشم به لباس عروس پرنسس دایانا دوخته بودند.

لباس عروس پرنسس دایانا توسط زوج سابق طراح لباس، دیوید و الیزابت امانوئل، طراحی و دیزاین شده بود. پارچه تافته ابریشم این لباس عروس، زیبایی خیره کننده ای داشت و تمام عروس ها در سرتاسر دنیا در آرزوی پوشیدن چنین لباس عروسی بودند. سوزن دوزی، تزیینات و مروارید دوزی لباس عروس پرنسس دایانا کار دست بود. حدودا ده هزار دانه ی مروارید روی این لباس عروس دوخته شده بود و دوخت آن نیز ماه ها به طول انجامید.

طراحی لباس عروس

الیزابت امانوئل، طراح لباس عروس پرنسس دایانا درباره ی او می گوید:” پرنسس دایانا بسیار دوست داشتنی و متواضع بودند. ما هیچ وقت از ایشان دستوری درباره ی چگونگی دوخت لباس عروس نگرفتیم. همین موضوع نیز باعث شد تا با ایده های خلاقانه دوخت لباس عروس را پیش ببریم.”

مدل لباس عروس دایانا تا روز مراسم عروسی سلطنتی یک راز باقی مانند.( دقیقا مثل لباس عروس کیت میدلتون که سارا برتون آن را طراحی کرده بود.) دنباله لباس عروس پرنسس دایانا هفت متر طول داشت و با پارچه ی گیپور متعلق به ملکه ماری تزیین شده بود. این نوع طراحی لباس عروسی در دهه ی 1980 جزو مدرن ترین ها محسوب می شد.

بله، لباس عروس اسکارلت آستین بلند پرنسس دایانا تا روز عروسی از دید عموم پنهان ماند. طراحان لباس پرنسس دایانا برای مخفی ماندن مدل لباس عروس، آن را حتی به تن پرنسس دایانا پرو نمی کردند و هرگز بحث و گفت و گوی درباره ی مدل آن نداشتند. قرار بود لباس عروس پرنسس دایانا تا روز عروسی یک سورپرایز باقی بماند.

دیوید امانوئل بعد ها درباره ی ایده ای که برای دوخت لباس عروس پرنسس دایانا از آن الهام گرفته بود صحبت کرد:”می خواستیم لباس عروس پرنسس دایانا طوری دوخته شود که به همه ی مردم نشان دهد او با عنوان بانو دایانا اسپنسر قدم در کلیسا گذاشت و با نام پرنسس دایانا، پرنسس ولز نیز از کلیسا خارج شد.” کلیسای جامع سنت پل در لندن محل برگزاری مراسم ازدواج پرنسس دایانا و پرنس چارلز بود.

کفش عروس پرنسس دیانا

کلیو شیلتون، طراح کفش سلطنتس نیز کفش های عروس پرنسس دایانا را در هماهنگی بی نقصی با لباس عروس او طراحی کرده بود. کفش هایی تزیین شده با گیپور و مروارید و نشان دهنده ی حروف D و C، اول اسم دایانا (Diana) و چارلز(Charles ).

دسته گل عروس و تاج عروس پرنسس دایانا

پرنسس دایانا ظاهر سلطنتی خود در مراسم عروسی را با نیم تاج مشهور خانواده ی اسپنسر و تور عروس دوازده متری کامل کرد. دسته گل عروس آبشاری پرنسس دایانا هم از گل های ارکیده، سوسن، رز، گاردنیا، یاسمن، پیچک، ورونیکا و گل مینا تشکیل شده بود. مدل دسته گل عروس را نیز با توجه به مد دهه ی 1980 طراحی کرده بودند.

مراسم عروسی پرنسس دایانا

درست مثل لباس عروس کیت میلدلتون، دوسش کمبریج، لباس عروس پرنسس دایانا نیز هنوز الهام بخش بسیاری از طراحان مد و لباس عروس می باشد. آستین های پفی لباس عروس پرنسس دایانا نیز طرفداران زیادی در میان عروس خانم های امروز دارد، به طوری که گویی هرگز از مد نیفتاده و نخواهد افتاد.

در همین رابطه ببینید : چرا حلقه نامزدی پرنسس دیانا باعث اختلاف خانواده سلطنتی شد؟

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

کالکشن جدید اروپایی از انواع مدلهای لباس عروس کوتاه
اجاره لباس عروس در تهران
بهترین مزون لباس عروس شهریار

آخرین دیدگاه‌ها

محمد رضا منتظری
باغ تالار گلستان

لیست قیمتهای غذا را می خواستم ۰

بدون نام
باغ تالار تاج

آتلیه راضی نبودم پول کیفیت چاپ بهتر گرفت عادی چاپ کرد

ناشناس
کارت عروسی جدید و لاکچری

من میخوام یکی برام کارت عروسی دیجیتال بسازه و نمیدونم کجا و چطوری قبلا یه دونه دیده بودم میشه شما راهنمایی کنید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

با سلام دفتر ازدواج 244 مشخص نیست به کجا منتقل شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکونه بیابم ممنون

محمودی
روف گاردن چوبی

جهت ولیمه غذا جوجه ۱۵۰ حدودا

جواد‌
ساخت کارت عروسی آنلاین (دیجیتال) لاکچری

سلام چرا درگاه پرداخت باز نمیشه

بدون نام
آهنگ برای محضر عقد و نامزدی

خیلی سایت خوبی دارید🙏🏻

امیرحسین
تالار مجلل آینه

سلام آیا مدیریت تالار تغییر کرده نسبت به قبل از کرونا؟

محمد کریمی
باغ تالار محرابی

تک پرس میکس صد در صد با ژله و سالاد