اجاره لباس عروس | لباس عروس بخریم یا اجاره کنیم؟

اجاره لباس عروس از آن دسته از ایده‌هایی است که جنبه اقتصادی دارند. با توجه به محدودیت منابع مالی این گونه ایده‌ها می‌توانند تأثیرات خوبی در آسان‌تر کردن ازدواج جوانان بگذارند. نظرات خود را درباره کرایه لباس عروسی با تالارکده و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید. در این مقاله به نحوه اجاره لباس عروس و مزایا و معایب آن و قیمت اجاره لباس عروس در تهران می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

استایل لاکچری

 

آنچه در ادامه مقاله رنت لباس عروس، بخریم یا کرایه کنیم؟ مشاهده می‌کنید:

واقعیت: لباس عروسی ارزان نیست. عموماً یک لباس عروس فاخر و زیبا در دسته لباس‌های گران‌قیمت جای می‌گیرند، وقتی به این فکر می‌کنید که فقط یک بار در زندگی‌تان آن را می‌پوشید (حتی اگر خلاقیت پیدا کنید و آن را برای فرزندتان کنار بگذارید)، قیمت لباس عروس باز هم گران به نظر می‌رسد. “قیمت یک لباس عروس متوسط و یا حتی ارزان بین پنج تا ده میلیون تومان آب می‌خورد،”

وقتی فقط آن لباس را حدود سه تا پنج ساعت می‌پوشید، ارزش خرید آن منطقی به نظر نمی‌رسد. وقتی می‌توانید به جای این هزینه‌های غیر کاربردی به مسائل ریز و درشت دیگر در مراسم عروسی و هزینه‌های جانبی آن بپردازید عاقلانه‌تر است که به فکر اجاره یک لباس عروس مناسب برای این چند ساعت محدود باشید.
اگر به این نتیجه رسیدید که خرید لباس عروس یک هزینه اضافی است، اجاره یک لباس عروس هم کاملاً نیاز شما را بر طرف می‌کند.

اجاره لباس عروس

اجاره یک گزینه محبوب است که به شما امکان می‌دهد در حالی که یک لباس گران قیمت را پوشیده‌اید، هزینه نسبتاً کمی هم بابت آن پرداخت کنید. شما می‌توانید به همراه شریک زندگی‌تان اولویت بندی کنید. آنچه که واقعاً بیشترین معنا و نیاز را برای روز عروسی‌تان را دارد را لیست کنید. ” چرا باید لباسی را بخریم که علاوه بر گران بودن قیمت، همیشه به این فکر کنیم که در داخل چمدان یا کمد جای اضافی را اشغال کرده و به مأمن و تفرجگاه حشرات و آفات البسه تبدیل شده است!؟ ”

برخی از بوتیک‌های مخصوص عروس به جای خرید در صورتی که لباس عروس را فقط برای روز عروسی می‌خواهید، این گزینه را ارائه می‌دهند. همچنین بسیاری از خدمات اجاره آنلاین عروسی با طیف گسترده‌ای از سبک‌ها برای انتخاب وجود دارند که کار را برای انتخاب و ایده گرفتن بسیار راحت‌تر می‌کنند. این کار به طور کلی مانند هر تجربه خرید آنلاین دیگر انجام می‌شود – در انتها شما لباس را بعد از اتمام پوشیدن برای آنها می‌فرستید. وقتی به فکر اجاره لباس عروسی هستید، چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید. بیایید فرایند تصمیم گیری را محدود کنیم.

  • مقرون به صرفه است

این احتمالاً بزرگ‌ترین دلیل برای همه و احتمالاً چیزی است که شما هم به آن فکر کرده‌اید. با اجاره لباس‌هایی که از خرید آنها در محدوده بودجه ما نمی‌گنجد به ما این امکان را می‌دهد که آنچه را دوست داریم انتخاب کنیم. از آنجا که شما فقط یک شب یا دو شب لباس را اجاره می‌کنید، فقط ممکن است بتوانید از طراح بلند پروای رؤیایی خود را در لباسی ببندید که هرگز نتوانید هزینه خرید آن را پرداخت کنید. اجاره لباس گزینه بسیار ارزان‌تر از خرید لباس است و اغلب باعث صرفه جویی معنا دار در مقایسه با خرید لباس عروسی می‌شود.
ممکن است بتوانید در لوازم جانبی نیز صرفه جویی کنید. برخی از شرکت‌های کرایه لباس عروسی بسته‌هایی را تهیه می‌کنند که می‌توانید با کاهش قیمت، روی یک حجاب، کفش و سایر لوازم جانبی بچسبانید.

  • نیازی به نگه داری، اشغال فضای اضافی و شستن بعد از استفاده ندارد

نگهداری لباس عروسی نیز با هزینه‌هایی همراه است. موارد زیادی وجود دارد که در این مورد هیچ اطمینانی حاصل نمی‌شود که پارچه ظریف یک لباس عروسی به مرور زمان زرد می‌شود یا نه؟ اما با اجاره، دیگر نیازی به نگرانی در مورد محل نگهداری لباس عروسی مجلسی خود و یا نحوه حفظ آن ندارید. شرکت‌های اجاره‌ای نیز معمولاً هزینه خشک‌شوئی لباس عروس را روی هزینه اجاره از مشتری دریافت می‌کنند. خشک‌شویی لباس عروس می‌تواند تا 200 هزار تومان یا بیشتر برای شما هزینه داشته باشد در صورتی که مزون‌ها یا خودشان لباس‌ها را به روش‌های مخصوص خشک‌شوئی می‌شویند و یا با خشک شویی های ارزان‌تر قرارداد دارند و هزینه‌های به مراتب کمتری برای این کار می‌پردازند. پس منطقی به نظر می‌رسد که خود را درگیر این کار نیز نکنید و لباس را پس از استفاده به مزون عروس برگردانید.

  • شما یک عروسی بدون دردسر خواهید داشت

کرایه لباس عروس

اجاره لباس می‌تواند برای عروس‌های استرسی بسیار مناسب باشد، زیرا برخی از اجاره دهندگان لباس عروس ارسال لباس عروس به درب آرایشگاه را هم انجام می‌دهند. با استفاده از این گزینه، دیگر نیازی به نگرانی در مورد بسته بندی یا چین و چروک لباس ندارید. پیک‌های مزون بارها این کار را انجام داده‌اند و با میزان حساسیت کار آشنایی کامل دارند. پس نگران نباشید.

مانکن

  • با اجاره لباس عروس گزینه های بیشتری در مقابل دارید

اگر به دنبال سبکی بسیار خاص هستید یا یک خریدار سخت پسند هستید، اجاره ممکن است بهترین انتخاب نباشد. نه تنها گزینه‌های انتخابی شما محدودتر می‌شوند بلکه ممکن است متوجه شوید که لباس خاصی در تاریخ مورد نیاز شما در دسترس نیست. حتی اگر لباسی را که دوست دارید را بتوانید پیدا کنید، ممکن است اندازه شما نباشد و معمولاً قادر به ایجاد تغییرات نیستید.

اگر به صورت آنلاین سفارش می‌دهید، همیشه این احتمال وجود دارد که لباس عروسی رؤیاهای خود را دریافت نکنید و کاملاً متفاوت از تصویر باشد. خوشبختانه، اکثر خدمات اجاره به شما این امکان را می‌دهند که قبل از اینکه متعهد اجاره آنها برای یک روز بزرگ باشید، لباس را برای تست سفارش دهید، اما این با هزینه‌ای همراه است.

  • شما مسئولیت خسارت و هزینه ها را بر عهده دارید

هنگام اجاره یک لباس عروس، هزینه‌ها می‌توانند به سرعت اضافه شوند. اگر کار را به دقیقه 90 بیندازید ممکن است هزینه حمل و نقل، بیمه و هزینه فرس و هزینه‌های اضافی بپردازید. همچنین در صورت عدم نگهداری مناسب از لباس ممکن است هزینه خسارت به گردنتان بیفتد. از لکه‌های نوشیدنی گرفته تا لکه‌های رژ لب، تورهای پاره شده گرفته تا درزهای شکافته، لباس عروسی شما می‌تواند در روز مراسم آسیب‌های بسیاری ببیند. در حالی که بیمه – در صورت وجود – موارد جزئی را پوشش می‌دهد، عروس و داماد معمولاً در صورت بروز خسارت قابل توجه، مسئولیت هزینه لباس را بر عهده دارند.

رنت لباس عروس

  • جنبه های احساساتی آتی را نخواهید داشت!

اگر می‌خواهید لباس خود را برای همیشه حفظ کنید و احتمالاً آن را به نسل بعدی منتقل کنید، اجاره احتمالاً برای شما مناسب نیست. برای بعضی از عروس‌ها، یک لباس عروسی وراثت خاطرات یک عمر را در خود نگه می‌دارد، و اجاره لباس یک ارزش احساساتی را از شما می‌گیرد.

در واقع یکی از نکته‌های منفی و بزرگ کرایه کردن یک لباس عروس برای عروس خانم به خصوص همین موضوع خواهد بود که دیگر خاطرات یکی از مهم‌ترین شب‌های زندگی مشترکتان را که چه لباسی بر تن داشتید را نخواهید داشت و این موضوع برای عروس خانم‌هایی که کمی احساساتی نیز هستند می‌تواند تا حد زیادی دشوار باشد.

همچنین باید در نظر داشته باشید که برگزاری و روز مراسم و جشن عقد و عروسی برای هر کسی بک بار اتفاق میفتد و این موضوع ارزش این را دارد که لباس عروس خود را برای برگزاری مراسم عقد و عروسی و همین‌طور نامزدی خود به کمک یک مزون طراحی آن را با هر سختی که می‌شود خریداری کنید.

با اجاره لباس نیز از تجربه خرید لباس عروس با خانواده و دوستان دور می‌شود. اگر این رؤیا را دارید که در اتاقی پر از نزدیک‌ترین عزیزانتان لباس عروستان را بخرید، اجاره ممکن است برای شما نباشد.

برخی از مزون‌های لباس عروس این امکان را دارند که لباس دوخت اول را نیز به مشتریانشان ارائه می‌کنند. به این ترتیب که لباس عروس را مناسب با ابعاد و اندازه‌های شما دوخته و مدل انتخابی خودتان را روی آن پیاده سازی می‌کنند. سپس آن لباس را به شما اجاره می‌دهند و بعد از پوشیدن توسط شما آن لباس را برای اجاره به دیگران ارائه می‌کنند. به این ترتیب شما لباس اختصاصی خود را سفارش داده‌اید و اندازه‌های لباس نیز کاملاً مطابق با شماست. فقط تنها تفاوت با خرید این است که بعد از عروسی لباس را نگه نمی‌دارید و آن را به مزون بر می‌گردانید.

اجاره لباس عروس

هزینه این روش از اجاره صرف لباس عروس به مراتب بیشتر است ولی برای بسیاری مزایای این روش به معایبش می‌چربد!

  • نظرات مشتری را بخوانید

هنگام اجاره آنلاین، اطمینان حاصل کنید که مشتریان قبلی درباره لباس‌هایی که چشمشان را می‌گیرد چه می گویند. سایز واقعی خود را بدانید، بررسی نظرات مشتری‌ها را مطالعه کنید. برای هرکسی که با خرید آنلاین آشنا است، می‌داند که چگونه ممکن است هر مارکتی حتی در سایزبندی یکسان نباشد.

همچنین خواندن و مطالعه نظرات کاربران و مشتریان آن مزون و فروشگاهی که لباس عروس اجاره می‌دهد می‌تواند به شما در ارزیابی کیفیت لباس عروس‌های آن مزون و فروشگاه نیز کمک کرده و به راحتی از آن موضوع اطمینان حاصل کنید؛ در واقع با مطالعه نظرات کاربران و مشتریان قبلی که از خدمات آن فروشگاه یا مزون استفاده کرده‌اند، یک قدم شما را برای اجاره یک لباس عروس زیبا و مناسب نزدیک‌تر می‌کند.

  • هنگام مرور سایتهای اجاره ای از فیلترها استفاده کنید

مرور سایت بعضی اوقات می‌تواند کمی آزار دهنده باشد، بنابراین یک ذهن باز داشته باشید، در آنچه می‌خواهید انعطاف پذیر باشید و از فیلترهای [وب سایت] استفاده کنید. جستجوی خود را با فیلتر کردن مواردی مانند رنگ، طول، توری، شکل، آستین، نوع بدن و تزئینات تسهیل کنید.

فقط بخش عروس را جستجو نکنید، می‌توانید با مشاهده همه لباس‌ها با فیلتر رنگی که روی “سفید” تنظیم شده است، به راحتی لباس عروس خود را پیدا کنید.

  • در مورد پوشیدن آن در اولین بار نگران نباشید

بخشی از راحتی کار در اجاره، عدم تعهد است. اگر یک سبک را دوست ندارید، به سادگی برگردید و یک سبک دیگر را انتخاب کنید. شاید مبلغی را برای جایگزینی بپردازید، اما برای یافتن لباس راحت و بدون فشار، هزینه معقولی است.

در حقیقت یکی از مزیت‌های خوب و بسیار مناسب اجاره کردن یک لباس عروس برای برگزاری مراسم عقد و عروسی است که شما می‌توانید بدون در نظر گرفتن مبلغ یک لباس عروس البته با پرداخت مبلغ اجاره‌ی کمی گران‌تر آن، آن را بپوشید و در مجموع از لباس عروس خود برای جشن عروسی راضی باشید.

بسته به مزونی که شما از آن لباس عروس را اجاره می‌کنید، می‌تواند تا میلیون‌ها تومان در یک لباس پس انداز کنید. به طور معمول می‌توانید لباس عروسی را با قیمتی در حدود 3 تا 7 میلیون تومان اجاره کنید، اما بسته به مزون و اجاره دهنده، هزینه‌های آنها نیز می‌تواند بسیار کمتر یا بیشتر باشد. همین لباس را در صورتی که بخواهید به صورت اجاره دوخت اول سفارش دهید قیمتی حدود 5 تا 8 میلیون تومان خواهد داشت. و در صورتی که برای خرید می‌خواهید قیمتش حدود 8 تا 15 میلیون تومان متغیر است.

مدل لباس عروس

اگر به رنت لباس عروسی خود بیش از خرید اعتقاد دارید، گزینه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. وب سایت‌هایی هستند که صرفاً برای اجاره لباس عروسی توسعه یافته‌اند. همچنین مناطق مختلفی در شهر وجود دارند که بورس لباس‌های عروسی محسوب می‌شوند. بازار، نازی آباد، میدان هفت تیر، خیابان ولیعصر و نوفل‌لوشاتو از معروف‌ترین بورس‌های خرید لباس عروس در تهران هستند. ولی گاهی لباس‌های عروس در مزون‌های محلی هم می‌تواند بسیار جالب توجه باشد.

اگر شما هم در تهران و یا شهرستان‌ها مزون‌های خوبی می‌شناسید که لباس عروس اجاره می‌دهند در بخش نظرات همین مطلب بیان کنید که سایر اعضا هم بتوانند از آنها استفاده کنند.

سخن آخر

در این مقاله سعی بر این داشتیم شما عزیزان را با تمام مزیت‌ها و معایب رنت لباس عروس آشنا کنیم؛ همچنین مازاد بر این موضوع راهکارهای مفیدی برای کرایه لباس عروس را برای شما عزیزان شرح داده‌ایم تا شما عزیزان بتوانید با رعایت این نکات بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اگر قصد کرایه لباس عروس برای مراسم خود را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل نهایی کردن تصمیم خود چند دقیقه‌ای از زمان خود را به مطالعه‌ی این مقاله اختصاص دهید، به دلیل اینکه در این روند کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به روند برگزاری مراسم عروسی شما وارد کند که ما جهت جلوگیری از بروز این معیار برای شما این این مطلب را گردهم آورده‌ایم.

سوالات متداول
آیا می‌توان به جای خرید لباس عروس را اجاره کرد؟
بله؛ مراکزی وجود دارند که خدمات اجاره لباس عروس را ارائه می‌دهند. با توجه به منطقه قرار گیری مزون‌ها قیمت‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

بله؛ مزون‌های اجاره دهنده لباس عروس در ازای دریافت مبالغ بیشتر، لباس را ابتدا به سایز شما دوخته و بعد به شما اجاره می‌دهند.

با توجه به مزون و سابقه فعالیت آن می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی 20 درصد ارزان‌تر از قیمت خرید لباس عروس قیمت اجاره دوخت اول و 60 درصد ارزان‌تر از قیمت لباس هزینه اجاره معمولی لباس است.

قطعاً بله؛ هزینه‌ای که برای خرید لباس عروس می‌پردازید را با هزینه خشک‌شویی و هزینه‌های نگهداری لباس جمع بزنید؛ خودتان متوجه می‌شوید.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید/ تالارکده

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

کالکشن جدید اروپایی از انواع مدلهای لباس عروس کوتاه
اجاره لباس عروس در تهران
بهترین مزون لباس عروس شهریار

آخرین دیدگاه‌ها

حسین
کاخ تالار رویال اجلاس

سلام خدمت تیم پشتیبانی تالارکده میخواستم ببینم شما اطلاعات تماس مالک تالار رو دارید در مورد اجاره ی تالار باهاشون صحبت کنم ممنون

رحیمی
باغ تالار و تالار کوچک برای بله برون

سلام. من میخواستم از قیمت منوها مطلع بشم درخواست قیمت هم ثبت کردم کی میتونم اطلاعات بگیرم ؟

ثمین
وظايف خانواده داماد در بله برون، رسم و رسومات بله برون

سلام ممنون از این مطالب به ظاهر ساده اما در واقع سوال خیلی از کاربران ممکن باشه.. منم یک سوال دارم شاید این سوال از نگاه کاربران یک سوال جزئی باشه اما برای من یک سوال چالشی هست و اگر پاسخ داده شود ممکن از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنه! سوالم اینه که کیک بله برون به عهده کیه ؟

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۳

سلام دفتر اردواج ۱۶۴ آدرس وتلفن توی این سایت نبود چه جوری میتونم پیدا کنم

Nima
گرانترین هتل ایران میزبان عروسی فرزند شمخانی

خوبه همه ریاضت اقتصادی باید بکشن ولی بعضی ها فقط شعارش رو بلدن بدن. پول مفت نفت رو بگیرند و حقوق های چند صد میلیونی و یا زندگی در بلاد کفر. اون بدبخت رو چهل سال پیش بیرون کردند هر چی تهمت زدن بهش . با قیمت میانگین هشتاد میلیون متری در تهران قیمت دلارو نرخ تورم خوب زندگی مردم رو آباد کردید.

نگارمحمدزاده
روف گاردن چوبی

برای دهه کرامت برای 50 نفر منووقیمت روبفرمائید

آهنگ رقص عروس با برادرش

ب خدا خیلی خیلی خوش ام اومد باز هم از این آهنگ ها لطف کنید بزارید

بدون نام
باغ تالار عمارت سعادت

با عرض سلام باتشکر از اقای شباهنگی واقای جوزانی تمام مراسم اتاق عقدوسالن وپذیرای وغذا وامکانات سالن بسیار عالی بود

نرگس
اینطوری سر عقد بله بگو/ 30 جمله زیبا بله گفتن عروس و داماد

برای خوشبختی تا ابد در کنار هم"بله"💋❤️