جشنواره رمضان

12 نکته مهم برای داشتن رابطه عاشقانه سالم و پایدار

رابطه سالم پایدار

عقیده کلی : هیچ رابطه ای کامل نیست؛ همه ما به دنبال داشتن یک رابطه عاشقانه در زندگی هستیم حتی اگر شما و شریک عاطفیتان خوشحال و راضی هستید و عاشق یکدیگرید ممکن است با هم وارد بحث شوید یا حداقل چه اکنون و چه در آینده یک مناظره همراه با تنش با هم داشته باشید. در حالی که این ناسازگاری ها از لحاظ روحی آزار دهنده می باشند ولی در واقع باعث قوی تر شدن رابطه عاشقانه شما می شوند . اگر شما چنین احساسی را تجربه کردید که رابطه تان بیشتر از آن که عاطفی باشد در حال بحث و جدل با هم هستید ، باید به این موضوع توجه کنید که رویکرد روابطتتان را تغییر بدهید . شاید این موضوع به درستی برایتان قابل درک نباشد اما دلیل اصلی این است که هر رابطه ای متفاوت از دیگری است بنابراین آن راهکاری که برای شما و همسرتان کاربردی است ممکن است برای زوج دیگری اصلا جواب ندهد. با تمام این ها ما در ذهنمان 12 نکته کلیدی برای هر زوجی که می خواهند رابطه شان را قوی تر کنند جمع آوری کرده ایم

به خواندن این مقاله ادامه بدهید تا نکاتی را که عمل کردن به آن ها باعث موفقیت قطعی شما در رابطه عاشقانه می شوید را یاد بگیرید

1) در رابطه با یکدیگر صادق باشید

بیان حقیقت گاهی مشکل ساز است اما به عقیده ما صادق نبودن بیشتر از آن به رابطه عاشقانه صدمه می زند. همه ما این نقل قول را شنیده ایم که ” صداقت زیربنای هر رابطه ای است ” زیرا اعتماد بی قید و شرط باعث ایجاد احساس امنیت در افراد می شود ، حتی اگر فکر می کنید که شنیدن حقیقت برای شریک عاطفی شما سخت خواهد بود ، او در دراز مدت از شما بابت این قدردانی خواهد کرد. صادق بودن می تواند در مسائلی به شدت ساده و پیش پا افتاده باشد ، مثل این که به پارتنرتان بگویید خوشبو کننده دهان استفاده کند یا حتی مسائل مهم تری مثل استعفا از شغلش . نظرتان را صریح بیان کنید.

رابطه جنسی طولانی

2) در رابطه عاشقانه خود تلاش کنید انعطاف پذیر باشید

روابط عاشقانه معمولا تعیین کننده این که حق با چه کسی است نیستند ، اگر احساس می کنید ایده تان بهتر است تلاش کنید قبل از این که همسرتان را متقاعد کنید کمی روشنفکر باشید ، برای مثال زمانی که به صرف شام به منزل اقوام همسرتان دعوت شده اید و مطمئن هستید مسیری که در ذهن شما است سریع تر است ، یک قدم به عقب برگردید و از خودتان بپرسید آیا این موضوع بی اهمیت ارزش بحث کردن دارد یا نه. در موردش این گونه فکر کنید : چیزی که شما فکر می کنید قطعا درست است نباید در عرض سی دقیقه از نظر طرف مقابلتان هم تایید شود.

اگر شما بحث های بزرگتری بر سر موضوعات مهم و اساسی تری دارید باید بدانید که باید در مورد چیزی که در ذهن دارید آزادانه صحبت کنید

درهمین رابطه ببینید : 3 مشکل در روابط جنسی تازه عروس و داماد ها

3) هر زمان که می توانید شوخی کنید

در واقع هیچکس نیست که از بحث کردن در مورد موضوعات ساده یا اساسی در رابطه اش لذت ببرد ، این نوع مکالمات باعث اعمال فشار زیاد و بی مورد به طرفین می شود و از همه بد تر به طرز موثری باعث ایجاد موقعیت های ناراحت کننده می شود . اگر می توانید ، سعی کنید اوضاع را کمی آرام تر کنید ، به این طریق که شما باید به اندازه کافی با پارتنرتان احساس راحتی کنید تا بتوانید در مورد موضوع بحث بدون استرس و عصبانیت صحبت کنید ، به علاوه اضافه کردن کمی شوخ طبعی به همراه صحبت هایتان به این که موضوع بحث را در دست بگیرید و کنترل کنید بسیار کمک خواهد کرد ، اما اگر شوخ طبعی چاره ساز نیست آن را تحمیل نکنید ، خیلی مسائل مهم تر از آن هستند که بتوان با آن ها شوخی کرد.

4) سعی کنید نیمه پر لیوان را ببینید

دائم به خودتان یادآوری کنید که با شریک عاطفی تان در رابطه هستید چون فکر می کنید که فرد خوبی است. با وجود این موضوع در ذهنتان وقتی شریکتان حرفی می زند یا کاری می کند دیگر بدترین ها را تصور نمی کنید . همیشه فرض را بر این بگذارید که نیت خوبی دارد مگر این که خلافش ثابت شود ، مادامی که دائم در حال شک کردن به طرف مقابل باشید و انتظار شکست خوردنش را داشته باشید ، نمی توانید بر سو ظن هایتان غلبه کنید.

5) کنترل کردن را کنار بگذارید

هر کس فقط می تواند خودش را کنترل کند نه شخصی دیگر را . حتی اگر عادت کرده اید که همیشه حرف حرف شما باشد ، اجازه بدهید طرف مقابلتان تصمیماتی هر چند کوچک بگیرد تا احساس قدرت کند و یادآئر این موضوع باشد که هر دو شما در این رابطه برابر هستید . اگر همیشه شما در مورد همه چیز تصمیم بگیرید ممکن است این حس به شریک عاطفی تان دست بدهد که به وسیله شما تحقیر شده یا اصلا احترامی برای او قائل نیستید.

همچنین ببینید : شب زفاف یا شب اول عروسی

6) از نظر عاطفی حمایتش کنید

شما همیشه مجبور به توافق با همسرتان نیستید اما قبل از این که به دلیل این که فکر می کنید نظرش مناسب نیست با او مخالفت کنید به خاطر داشته باشید که هر کسی دوست دارد شنیده شود ، تلاش کنید در هر موقعیتی حتی اگر مشکل فقط مربوط به طرف مقابلتان باشد با حضور در کنارش به رفع مشکل کمک کنید و اگر می خواهید از همسرتان حمایت عاطفی کنید ، از به کار بردن جمله ” من قبلا به تو گفته بودم ” پرهیز کنید .

رابطه عاشقانه

7) برای خودتان وقت بگذارید

حتی اگر شما از گذراندن وقت با همسرتان لذت می برید ، حداقل 5 دقیقه در روز برای خودتان وقت صرف کنید ، شما می توانید این زمان را صرف مدیتیشن ، خواندن کتاب یا رسیدگی به پوست صورتتان کنید . در هر صورت شما قطعا احساس خواهید کرد که جوان تر شده اید و دوباره آماده ورود به اجتماع و وقت گذراندن با دیگران هستید .

همچنین ببینید : تبریک ازدواج به دوست و فامیل

8) اجازه بدهید تفاوت هایتان به نفع شما تمام شود

هیچ دو نفری در دنیا پیدا نمی شوند که کاملا شبیه هم باشند و این چیزی است که باعث جالب شدن زوج ها شده است. زوج های شاد یاد گرفته اند که از این تفاوت ها برای محکم کردن رابطه شان استفاده کنند . به طور کل این تفاوت ها می توانند از شما و شریک زندگی تان مکمل هایی عالی بسازند ، به هر حال اگر احساس کردید نیاز دارید شریک زندگی تان را برای این که با او شاد تر باشید تغییر بدهید اول از خودتان بپرسید آیا واقعا حق با من است یا نه.

9) صبر کردن را تمرین کنید

واقعیتی در مورد همه ما وجود دارد و آن این است که دیگران کار هایی انجام می دهند که به دفعات باعث رنجش و عصبانیت ما می شود. مثلا ممکن است همسر شما وقتی هر دو از یک پتو هنگام خواب استفاده می کنید بدون ملاحظه سهم بیشتر پتو را روی خودش بکشد یا این که صدای خروپف بلندش مانع خواب راحت و آسوده شما شود که صد درصد شما در این مواقع کنترل خودتان را از دست داده و تمایل دارید مقابله به مثل کنید اما قبل از انجام دادن این کار چند دقیقه تامل کنید ، خواهید دید که دیگر تمایلی به بحث کردن و عنوان کردن موضوع نخواهید داشت و این بهترین نتیجه را برای شما خواهد داشت.

10) اوقات با ارزشی را با هم سپری کنید

اگر فرد پر مشغله ای هستید ، سفر های کاری زیاد می روید یا فاصله مکانی شما از هم بسیار دور است حتما تمایل دارید ساعت هایی را با یکدیگر سپری کنید ولی فکر می کنید این کمبود وقت و کوتاه بودن ملاقات ها به سالم نگه داشتن یک رابطه آسیب می رساند ، که این طرز فکر لزوما صحیح نیست . همه ما می دانیم که کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است پس اگر در مورد این که چگونه فقدان زمان ممکن است روابط عاشقانه شما را به طور منفی تحت تاثیر قرار دهد احساس نا امنی کردید سعی کنید روی زمانی که با هم سپری می کنید حساب باز کنید و فرصت ها را از دست ندهید.

11) ببخشید و فراموش کنید

این اصل می گوید که اگر شریک عاطفی شما در حقتان کاری انجام داده که به شدت به شما آسیب رسانده هرگز خودتان را فقط به خاطر این که نمی خواهید وارد بحث و کشمکش بشوید مجبور به بخشیدنش نکنید ، بخشش در یک رابطه عاشقانه بسیار مهم است و هرگز نباید بین شما و همسرتان قهری طولانی مدت باشد . اگر شما با مسئله ای مخالفت دارید هرگز سعی نکنید موضوع را به دست فراموشی بسپارید و یا به نوعی مسئله را پاک کنید یا وانمود کنید همه چیز عالی است ، هر طور شده در موردش صحبت کنید . حالتی را تصور کنید که بعد از یک مکالمه بحث بر انگیز قادر به بخشش نبودید ، در این گونه مواقع شما باید به دو سر واقعیت ، خارج از رابطه خودتان فکر کنید .

12) از مقایسه کردن اجتناب کنید

سعی کنید با استاندارد های خودتان و طرف مقابلتان ویژگی های شریک عاطفی تان را سبک و سنگین کنید . البته طبیعی به نظر می رسد که شریک کنونی خودتان را با کسان دیگری مقایسه کنید ، چه آن شخص شریک عاطفی قبلی شما باشد یا حتی دوستی که شما به روابطش حسادت می کنید . به خاطر بسپارید که شریک عاطفی تان را به دلیل خصوصیات مختص به خودش انتخاب کرده اید بنابراین مقایسه کردنش با دیگران نه تنها به رابطه تان آسیب می زند بلکه کاملا نا عادلانه است.

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مناسبت های مهم برای عقد در سال 1403
سرهمی مجلسی ( اورال )
مدل های شیک لباس مجلسی میدی

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل