جشنواره رمضان

هر آن چه که لازم است در مورد رسم رقص پدر و دختر در مراسم عروسی بدانید

هر آن چه که لازم است در مورد رسم رقص پدر و دختر در مراسم عروسی بدانید

رقص پدر – دختر : لحظه ای در طول مراسم ازدواج که بیانگر احترام عروس به پدرش است و همچنین این کار نشان دهنده قدردانی و تقدیر از پدر و ابراز عشق به آن درست در لحظه ورود به مرحله جدیدی از زندگی می باشد.

در بهترین وضعیت این رقص لحظه ای شیرین برای ارتباط خانوادگی است و در بدترین حالت می توان گفت این رسوم منسوخ و قدیمی شده است. به بیانی دیگر در بسیاری از مراسم های ازدواج این رسم حتما انجام می شود اما نه در همه مراسمات. رقص پدر – دختری درست مانند رقص پسر -مادری راهی است برای قدردانی از کسانی که در تمام طول زندگی به نوعی راهنمای عروس و یا داماد بوده اند.

اگر شما مایل هستید این رسم قدیمی را در مراسم ازدواجتان پیاده کنید ، حتما سوالاتی در این باره در ذهنتان ایجاد می شود ؛ مانند : این رقص چه زمانی باید انجام شود ؟ مدت زمان انجام آن باید چقدر باشد ؟ چه آهنگی باید انتخاب کنیم ؟ و این که منشا این این رسم از کجا بوده است ؟ ما جواب تمام این سوالات را برای شما آماده کرده ایم . ما با “Alicia mae” مالک و راهنما و برنامه ریز مراسم ازدواج موسسه “ILE Event” در مورد هر چیز مربوط به رقص پدر و دختر صحبت کرده ایم و در زیر هر چیزی را که لازم است در مورد رسم رقص پدر – دخترd توضیح داده ایم .

درهمین رابطه ببینید : ویدیو/ آموزش رقص دو نفره | تالارکده

مانند بیشتر رسم و رسومات مراسم عروسی ، رقص پدر و دختر نیز در تاریخ پدر سالارانه ما ریشه دارد ، در زمان های گذشته اکثر ازدواج ها به گونه ای انجام می شد که که مسائل اجتماعی ، اقتصادی و مادی تعیین کننده ازدواج ها بودند نه عشق و علاقه . تحت این شرایط رقص پدر – دختری به عنوان آخرین تقاضا از جانب پدر عروس قبل از این که شخص دیگری مهم ترین مرد زندگی همسرش شود مطرح می شد. بعد از این رقص ، عروس می توانست تا با مرد جدید زندگی اش برقصد و این در حالی است که عروس و داماد تازه با یک دیگر آشنا شده اند.

اما این روز ها رقص پدر – دختر دیگر معنای سابق را ندارد و به ندرت به عنوان اولین رقص انجام می شود ، حداقل در فرهنگ عروسی های آمریکایی که این چنین است.

alicia mae توضیح می دهد که در زمان های گذشته عروس حتما باید اول با پدرش می رقصید تا پدرش اجازه بدهد با همسرش برقصد. در فرهنگ های مختلف بیشتر عروس و داماد ها رقص اول را با هم انجام می دهند و این روز ها رقص پدر – دختر درست بعد از اولین رقص عروس و داماد با هم انجام می شود. این روز ها چون عشق محرک اصلی ازدواج است ، بیشتر رسم و رسوماتی که نشات گرفته از نابرابری جنسیتی در گذشته هستند منسوخ شده اند. رقص پدر دختری به عنوان لحظه ای زیبا بین عروس و پدرش مورد توجه قرار گرفته است و سمبل قدردانی از عشق و هدایتی است که در طول زندگی از پدر دریافت شده است.

– این رقص باید چه زمانی انجام شود ؟ بیشتر عروس ها درست بعد از اولین رقص با داماد با پدر خود می رقصند ، اگر شما مایل نیستید درست بعد از اولین رقص با همسرتان این کار را انجام دهید بهترین زمان برای انجام آن قبل از بریدن کیک عروسی می باشد.

بر طبق گفته های برنامه ریز عروسی تان چگونه رقص عروسی تان را طراحی خواهید کرد ؟

  • با چه آهنگی باید برقصیم ؟

شما می توانید با پدرتان در مورد این که دوست دارد با چه آهنگی برقصد صحبت کنید اما نهایتا این موضوع کاملا به انتخاب خود شما مربوط است.

؟؟؟ می گوید : بعضی از عروس ها آهنگی دلنشین انتخاب می کنند که شنیدن آن باعث می شود اشک در چشمان حضار حلقه بزند در حالی که بعضی دیگر آهنگی را که لبخند به لب مهمانان می آورد انتخاب می کنند ، مانند رقصیدن با موزیک دیسکو . به هر حال چه تند و چه آرام این رقص باید به گونه ای انجام شود که روابط عاطفی پدر و دختر را به نمایش بگذارد.

  • آیا ما باید رقص را طراحی کنیم ؟

اگر شما می خواهید با آهنگی خیلی شاد برقصید این ایده بدی به نظر نمی رسد اما اگر شما می خواهید رقصی آرام و سنتی داشته باشید انجام این کار لازم نیست و شما می توانید فقط یک زوج انتخاب کنید که هنگام رقص شما را همراهی کنند.

  •  آیا با نامادری و یا ناپدری هم می شود این رقص را انجام داد ؟

البته. شما همیشه می توانید پارتنر و آهنگ رقص تان را در طول رقص عوض کنید ، اگر چندین نفر هستند که شما می خواهید با رقصیدن با آن ها مراتب احترام و علاقه خود را بهشان نشان دهید می توانید مدت زمان رقصیدن خود را با آن ها تقسیم کنید .

نکته : اگر 2 نفر به عنوان پدر دارید ؛ دو قطعه موزیک انتخاب کنید و هر یک را تا حدود دو دقیقه کوتاه کنید و رقصی خاص را به هرکدام از پدر ها تقدیم کنید .

  • رقص باید چه مدتی به طول بیانجامد ؟

رقص تا زمانی که آهنگ تمام شود که معمولا در حدود 3 تا 4 دقیقه است طول خواهد کشید اما بعضی ها ترجیح می دهند که آهنگ کاملی که انتخاب کرده اند را تا جایی کوتاه کنند که حوصله مهمانان از تماشای رقص سر نرود.

برای انجام رسم و رسومات مراسم ازدواج به اندازه ای راه های مختلف وجود دارد که عروس ها بتوانند با سلیقه شخصی خودشان رقص پدر – دختری را تغییر بدهند . مهم ترین مسئله این است که بدانید بعضی از عروس ها ممکن است با پدر خورد ارتباط نداشته باشند و یا متاسفانه پدرشان را از دست داده باشند ، در این گونه موارد شاید انتخاب عروس رقصیدن با مادرش به جای پدر باشد یا عضو دیگری از خانواده یا حتی کسی که نقش مهمی در زندگیشان داشته است.

mae می گوید که او راه های خلاقانه زیادی را دیده است که زوج های جوان با استفاده از آن ها رسم و رسومات قدیمی را مدرنیزه کرده اند و این کار کمک کرده تا تغییراتی منحصر به فرد در عروسی ها و مراسم ازدواج رخ بدهد .

همچنین ببینید : متن تبریک ازدواج

وی اضافه می کند : یکی از تجربیات مورد علاقه من تماشای عروس و داماد هایی بوده که در حالی که با یکدیگر در حال رقصیدن بوده اند پدر و مادر هایشان هم در کنار آن ها در حال رقص بوده اند ، این رقص به عنوان اولین رقص که مدت انجام آن طولانی هم شده بود نمایشی از عشق بین هر خانواده بود. بعدا با همان آهنگ به عنوان فان زوج های جوان دیگر هم به آن ها پیوستند . این نوع رقصیدن احساسات و اتحاد خانواده را نشان می دهد و به جای این که فقط پدر و دختر با هم برقصند ، دو خانواده با هم یکی می شوند.

اگر شما مایلید مثل همیشه کلاسیک بمانید رسم و رسومات را با هم تلفیق کنید یا با همان رسومات جلو بروید . انتخاب با شماست.

mae می گوید : به صورت فردی یا جمعی ، هر رسم و رسومی که شما به عنوان یک زوج می خواهید اجرا کنید به طور کامل به سلیقه و نظر خودتان بستگی دارد. با وجود این حقیقت شما می توانید بفهمید در برنامه ریزی برای مراسم ازدواجتان چه چیزی از همه برایتان ارزشمند تر است.

یک پیشنهاد ویژه : کارت دعوت آنلاین عروسی

تالارهای پیشنهادی

مقالات مشابه

مناسبت های مهم برای عقد در سال 1403
سرهمی مجلسی ( اورال )
مدل های شیک لباس مجلسی میدی

آخرین دیدگاه‌ها

بدون نام
تالار دانیال شهرک غرب

سلام واقعا حیف شد چرا تعطیل شد تالار؟ چند سال قبل مراسم عروسیم تو عمارت دانیال بود الان میخواستم برای مراسم افطار و شام مهمان دعوت کنم اون موقع یادمه که تالار دانیال هم فعالیت میکرد. به خاطر تجدید خاطره گفتم مراسمم رو تو تالار دانیال بگیرم اما الان میشنوم بسته شده ناراحت شدم ...

خانم امیری
باغ تالار و تشریفات فرست کلس

درود و سلام .. جشن عروسی پسرم در عمارت هانا توسط تشریفات عالی فرست کلس با مدیریت آقای رحمتی و اسدی که بسیار متعهد و مسولیت پذیر هستند در تاریخ پنجم فروردین ۱۴۰۳ با شکوه و جلالی وصف ناپذیر برگزار شد . همه چیز عالی پرفکت پذیرایی و پرسنل خوش برخورد و با اخلاق .میوه نوشیدنی فینگرفود درجه یک .. غذا سلف بسیار کیفیت بالا و متنوع .. از صمیم قلبم از تشریفات فرست کلس بابت اینکه شب عروسی پسرم را شکوهمند و بیادماندنی و خاص برگزار کردند و به همه ی میهمانانم بسیار خوش گذشت کمال تشکر را دارم و به شما قویا توصیه میکنم تا با خیال راحت مراسم خود را به ایشان بسپارید . در پناه ایزد منان باشید

بدون نام
آهنگ رقص عروس و خواهرش

اهنگ ها خیلی عالی بود. خسته نباشید

بدون نام
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

سلام آدرس و شماره تلفن دفتر طلاق شماره ۱۲۲ تهران رو اگر دارید لطف بفرمایید، یه ۱۲۲ میدون توحید خیابون پرچم بود که بسته ، جای جدیدشو اگر دارید بفرمایید سپاس

بدون نام
باغ تالار عمارت دانیال

سلام من عروسیم رو بین عمارت دانیال و باغ تالار والا مردد هستم. این باغ بیشتر حالت معماری قشنگی داره ولی باغ والا از نظر وسعت و شکل باغ و فضاهای مختلف قشنگی های خودش رو داره. البته یکی از دوستان باغ تالار 21 رو هم معرفی کرده که عکساش رو دیدم . اونم خوشم اومد خواستم از سایت شما مشاوره بگیرم جهت انتخاب مجموعه.

حنیدرضانجفیان
تالار پذیرایی حیات

سلام شب خوش ممنون میشم لیست قیمت ومنو پذیرایی برای مراسم ختم رو ارسال بفرمایید

فاطمه
تالار پذیرایی نگار/ تهرانسر

قیمت منو و کلا بابت 170مهمان. زنونه مردونه جدا .حداقل قیمت چند؟

عباسعلی صدیق
جدیدترین لیست دفتر ازدواج و طلاق تهران سال ۱۴۰۲

آدرس دفتر ازدواج شماره ۲۹۲ کجاست ؟

جمال
آهنگ حنابندان شیرازی

عالی درجه یک افتخار ایران.ممنون از هنرمند عزیز دل